REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Instalacja LPG – montować samemu czy kupić auto już zainstalowaną?

montaż instalacji LPG
montaż instalacji LPG
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czy montaż instalacji można wykonać we własnym zakresie czy lepiej powierzyć to zadanie specjalistom?

Producenci walczą o klienta montując silniki z doładowaniem, diesle, które prawie nie spalają, albo hybrydy, zdobywające coraz większą popularność. Co ciekawe, popyt na poczciwą instalację gazową nie spada, mimo że trudniej podłączyć ją w nowszych egzemplarzach. Należy zauważyć, że instalacja LPG w nowoczesnych motorach z bezpośrednim wtryskiem nie jest zbyt opłacalna. Ma na to wpływ głównie bardzo wysoki koszt montażu oraz konieczność spalania niewielkich ilości benzyny razem z gazem.

REKLAMA

Zakup auta z zamontowanym LPG

REKLAMA

Zamontowana instalacja gazowa nierzadko jest kartą przetargową przy sprzedaży auta. Głównym argumentem jest fakt, iż nie trzeba tracić czasu na jej podłączenie i można rozpocząć oszczędną jazdę od razu. Jest jednak kilka haczyków, których sprawdzenie jest przed zakupem konieczne.

Standardem jest, że samochody z zamontowanym LPG są wysoko eksploatowane. Takie auta biją rekordy pod względem rocznego przebiegu, zatem nie powinniśmy wierzyć w niski stan licznika. Dlaczego? Instalacji gazowej nie montuje się by mało jeździć. Kolejna sprawa to fakt, że silnik zwykle gorzej znosi jazdę na gazie, niż na benzynie. To powoduje szybsze zużycie i konieczność większej dbałości o szczegóły, np. częstszą wymianę oleju.

- Niejednokrotnie powodem sprzedaży jest konieczność naprawy motoru lub problem z dostosowaniem LPG do samochodu, który być może nie chciał z nim współpracować. To problemy łatwe do zdiagnozowania, zatem powinny być podstawą czynności sprawdzenia auta przed zakupem. - mówi Ekspert z serwisu Autotesto.pl

Samodzielny montaż

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Instalacja LPG ma trzy główne wady. Pierwsza sprawa, to zakup. Koszt oscyluje w okolicach kilku tysięcy złotych, a świeżo po kupnie auta często nowi właściciele nie dysponują takimi pieniędzmi. Kolejny problem, to czas. Mało kto potrafi samodzielnie zamontować instalację gazową, dlatego znalezienie odpowiedniego fachowca wydaje się konieczne, co wiąże się z pozostawieniem u niego samochodu na jakiś czas. Ostatnia kwestia, to eksploatacja. Aby inwestycja się zwróciła, trzeba naprawdę dużo jeździć. Inaczej montaż LPG zwyczajnie nie ma sensu.

- Pozytywów jednak widać wiele. Nie musimy martwić się o historię serwisową gazu, ponieważ od samego początku zajmujemy się nią sami. Ponadto samodzielne wybranie firmy i czuwanie nad prawidłowym montażem jest dużym plusem. Kolejna sprawa, to silnik. Jeśli dotychczas jeździł tylko na benzynie, mamy większą pewność, że jest w dobrym stanie i nasza instalacja gazowa jeszcze długo będzie sprawnie z nim współpracować. - wyjaśnia Ekspert z serwisu Autotesto.pl

Myśląc o bezpieczeństwie, lepiej zamontować LPG we własnym zakresie, z pomocą mechanika. Dużo jednak zależy od funduszy, ponieważ zakup z istniejącą już instalacją gazową, w eksploatacji okaże się tańszy, ale ponosimy ryzyko szybszego remontu silnika. Decyzję warto oszacować z perspektywy planowanego przebiegu, który pokaże nam czy inwestycja rzeczywiście jest opłacalna.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA