REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Instalacja LPG – montować samemu czy kupić auto już zainstalowaną?

montaż instalacji LPG
montaż instalacji LPG
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czy montaż instalacji można wykonać we własnym zakresie czy lepiej powierzyć to zadanie specjalistom?

Producenci walczą o klienta montując silniki z doładowaniem, diesle, które prawie nie spalają, albo hybrydy, zdobywające coraz większą popularność. Co ciekawe, popyt na poczciwą instalację gazową nie spada, mimo że trudniej podłączyć ją w nowszych egzemplarzach. Należy zauważyć, że instalacja LPG w nowoczesnych motorach z bezpośrednim wtryskiem nie jest zbyt opłacalna. Ma na to wpływ głównie bardzo wysoki koszt montażu oraz konieczność spalania niewielkich ilości benzyny razem z gazem.

REKLAMA

REKLAMA

Zakup auta z zamontowanym LPG

Zamontowana instalacja gazowa nierzadko jest kartą przetargową przy sprzedaży auta. Głównym argumentem jest fakt, iż nie trzeba tracić czasu na jej podłączenie i można rozpocząć oszczędną jazdę od razu. Jest jednak kilka haczyków, których sprawdzenie jest przed zakupem konieczne.

Standardem jest, że samochody z zamontowanym LPG są wysoko eksploatowane. Takie auta biją rekordy pod względem rocznego przebiegu, zatem nie powinniśmy wierzyć w niski stan licznika. Dlaczego? Instalacji gazowej nie montuje się by mało jeździć. Kolejna sprawa to fakt, że silnik zwykle gorzej znosi jazdę na gazie, niż na benzynie. To powoduje szybsze zużycie i konieczność większej dbałości o szczegóły, np. częstszą wymianę oleju.

- Niejednokrotnie powodem sprzedaży jest konieczność naprawy motoru lub problem z dostosowaniem LPG do samochodu, który być może nie chciał z nim współpracować. To problemy łatwe do zdiagnozowania, zatem powinny być podstawą czynności sprawdzenia auta przed zakupem. - mówi Ekspert z serwisu Autotesto.pl

REKLAMA

Samodzielny montaż

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Instalacja LPG ma trzy główne wady. Pierwsza sprawa, to zakup. Koszt oscyluje w okolicach kilku tysięcy złotych, a świeżo po kupnie auta często nowi właściciele nie dysponują takimi pieniędzmi. Kolejny problem, to czas. Mało kto potrafi samodzielnie zamontować instalację gazową, dlatego znalezienie odpowiedniego fachowca wydaje się konieczne, co wiąże się z pozostawieniem u niego samochodu na jakiś czas. Ostatnia kwestia, to eksploatacja. Aby inwestycja się zwróciła, trzeba naprawdę dużo jeździć. Inaczej montaż LPG zwyczajnie nie ma sensu.

- Pozytywów jednak widać wiele. Nie musimy martwić się o historię serwisową gazu, ponieważ od samego początku zajmujemy się nią sami. Ponadto samodzielne wybranie firmy i czuwanie nad prawidłowym montażem jest dużym plusem. Kolejna sprawa, to silnik. Jeśli dotychczas jeździł tylko na benzynie, mamy większą pewność, że jest w dobrym stanie i nasza instalacja gazowa jeszcze długo będzie sprawnie z nim współpracować. - wyjaśnia Ekspert z serwisu Autotesto.pl

Myśląc o bezpieczeństwie, lepiej zamontować LPG we własnym zakresie, z pomocą mechanika. Dużo jednak zależy od funduszy, ponieważ zakup z istniejącą już instalacją gazową, w eksploatacji okaże się tańszy, ale ponosimy ryzyko szybszego remontu silnika. Decyzję warto oszacować z perspektywy planowanego przebiegu, który pokaże nam czy inwestycja rzeczywiście jest opłacalna.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA