Nowoczesne systemy bezpieczeństwa -Mazda6 i-ACTIVSENSE
REKLAMA
REKLAMA
Nowoczesne rozwiązania technologiczne bardzo często pozwalają odciążyć kierowcę z konieczności posiadania wysokich umiejętności za kierownicą czy bezustannego obserwowania sytuacji na drodze. W Mazdzie6 zastosowano układy, które jeszcze kilka lat temu stosowano wyłącznie w autach klasy wyższej.
REKLAMA
Mazda6 - radary, kamery, czujniki
„i-ACTIVSENSE” Mazdy to grupa zaawansowanych systemów, w których wykorzystano urządzenia wykrywające, takie jak radary mikrofalowe i kamery. Aktywne technologie wspierają kierowcę w rozpoznawaniu potencjalnych zagrożeń, a technologie ochrony przedzderzeniowej pomagają zapobiec kolizji lub co najmniej ograniczyć jej skutki.
Zobacz też: Skoda Octavia: systemy bezpieczeństwa
Zapobieganie kolizji
Ostatecznym celem programu Proaktywnego Bezpieczeństwa Mazdy jest całkowite wyeliminowanie kolizji. Aby go osiągnąć, Mazda będzie kontynuować prace badawczo-rozwojowe w tej dziedzinie, starając się zapewnić klientom zarówno przyjemność z jazdy, jak i znakomite parametry ekologiczne i bezpieczeństwa.
Tabela technologii i-ACTIVSENSE
Pomoc w prowadzeniu pojazdu | Aktywny tempomat Mazdy (MRCC) | Ocenia prędkość względną i odległość do poprzedzającego samochodu oraz współpracuje z ogranicznikiem prędkości w celu utrzymania bezpiecznego dystansu, odciążając kierowcę w czasie jazdy autostradą. |
Rozpoznawanie zagrożenia | Wykrywanie przeszkód przed pojazdem (FOW) | Wykrywa obecność innych pojazdów z przodu i powiadamia kierowcę o ryzyku kolizji z odpowiednim wyprzedzeniem, aby umożliwić mu rozpoczęcie hamowania lub wyminięcie przeszkody. |
System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) | Rozpoznaje oznakowanie poziome na jezdni i ostrzega kierowcę w sytuacji grożącej niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu. | |
Monitoring strefy za samochodem (RVM) | Wykrywa samochody w tzw. martwym polu po obu stronach pojazdu lub pojazdy zbliżające się z tyłu i ostrzega kierowcę o zagrożeniu. | |
System automatycznego przełączania świateł drogowych i świateł mijania (HBC) | Wykrywa pojazdy nadjeżdżające z przeciwka i automatycznie przełącza światła drogowe na mijania i odwrotnie, przyczyniając się do poprawy widoczności i ograniczenia zagrożeń. | |
Reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS) | System podnosi bezpieczeństwo jazdy nocą, dostosowując kierunek wiązki świateł reflektorów do sposobu operowania kierownicą oraz prędkości pojazdu, w celu zapewnienia jak najlepszego oświetlenia i widoczności na łukach drogi i skrzyżowaniach. | |
Unikanie / ograniczanie skutków kolizji | Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS) | Pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez automatyczne uruchomienie hamulców w razie wykrycia zagrożenia kolizji czołowej przy prędkości 15 km/h lub wyższej. |
System automatycznego hamowania (SCBS) | Automatycznie zatrzymuje samochód lub redukuje prędkość w razie zagrożenia kolizją z pojazdem poprzedzającym w czasie jazdy z prędkością od 4 do 30 km/h. System ten pomaga kierowcy uniknąć najechania na tył innego pojazdu lub ograniczyć skutki takiej kolizji. | |
Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu (DRSS) | Mierzy dystans do poprzedzającego pojazdu i, analizując prędkość, wskazuje czas, w jakim samochód zrówna się z pojazdem z przodu. |
Zobacz też: Systemy rozpoznawania znaków drogowych
Źródło: materiały prasowe Mazdy
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA