City-Brake Active System - opis
REKLAMA
REKLAMA
City-Brake Active System - zahamuje
System aktywnego hamowania w ruchu miejskim działa przy prędkościach jazdy poniżej 30km/h. System korzysta z laserowego czujnika (LIDAR) umieszczonego w górnej części przedniej szyby, przeznaczonego do wykrywania sytuacji grożących niemal pewną kolizją. Gdy system aktywnego hamowania w ruchu miejskim zidentyfikuje sytuację, która z dużym prawdopodobieństwem może skończyć się kolizją, zostają uruchomione ostrzeżenia dźwiękowe i optyczne informujące o tym kierowcę. Jeśli kierowca nie podejmie działań zapobiegających kolizji, system automatycznie uruchomi hamulce samochodu.
REKLAMA
Zobacz też: Active High Beam Control - do czego służy?
City-Brake Active System - nie pozwoli przyspieszyć
System aktywnego hamowania w ruchu miejskim chroni także kierowców przed przypadkowym przyspieszaniem przy prędkościach mniejszych niż 10 km/h* lub przy ruszaniu. Jeżeli przeszkoda znajdzie się w odległości do 4 metrów przed pojazdem, a system uzna, że kierowca zbyt mocno nacisnął na pedał przyspieszenia, na przykład naciskając go przez pomyłkę zamiast pedału hamulca, uruchomione zostaną dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia. Następnie system aktywnego hamowania w ruchu miejskim ograniczy moc silnika w celu zmniejszenia prędkości pojazdu.
City-Brake Active System po raz pierwszy pojawi się w nowej generacji modelu Honda Fit, który zadebiutuje na rynku japońskim jeszcze w tym roku.
Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego
Źródło: Materiały prasowe Honda
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.