REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Żółte Anioły – czyli pomoc drogowa przyszłości

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
fot. shutterstock
fot. shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy długie oczekiwanie na pomoc drogową irytuje Cie od dłuższego czasu? Czy wypadek, bądź kolizja muszą pokrzyżować Ci wakacyjne plany? Okazuje się, że nie, ale tylko pod warunkiem, że na horyzoncie pojawią się „żółte anioły”.

ADAC – jeden z największych automobilklubów niemieckich cieszących się ogromnym zaufaniem opracował nowatorski system globalnej pomocy i usuwania skutków usterki na miejscu, bez potrzeby holowania pojazdu.

REKLAMA

Ten system w Niemczech jest opłacany ze składek, które wynoszą 44 euro rocznie od użytkownika samochodu. Istnieje możliwość płacenia 77 euro za miesiąc i wówczas pakiet ADAC obejmuje usuwanie usterek i naprawę auta na terenie całej Europy.

Podróżując samochodem po Węgrach czy też Słowacji nagle psuje się nam samochód. Wówczas dzwonimy do ADAC i po określonym czasie przyjeżdża do nas żółty wóz patrolowy, który prowadzony jest przez eksperta. Jest on zaopatrzony we wszystkie potrzebne narzędzia oraz w profesjonalny komputer diagnostyczny, który bardzo szybko wykryje przyczynę awarii.

Zobacz również: Jak wybrać najlepszą pomoc drogową?

REKLAMA

Co najważniejsze ideą ADAC jest naprawa samochodu na miejscu, o ile jest to możliwe. Dlatego cieszą się tak dużą popularnością i zaufaniem milionów kierowców.
Jeśli rzeczywiście usterka wymaga holowania bądź naprawy jej w warsztacie, zabierają samochód wraz z kierowca i pasażerami. Jednak jest to ostateczność, która wedle statystyk miała miejsce tylko w 16 procentach przypadków interwencji „żółtych aniołów”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedyny problem ADAC jest taki, iż na razie działają tylko w Niemczech i ich usługi skierowane są dla niemieckich obywateli. Niedługo jednak ma się to zmienić – ta formuła ma zostać zaadaptowana na polski grunt.

Obecnie podobne usługi świadczy jedynie polska firma Starter, która w obecnym kształcie obsługuje tylko klientów instytucjonalnych. W najbliższym czasie ma zacząć być dostępna dla wszystkich kierowców i spełniać najbardziej pożądaną usługę – mianowicie naprawę na miejscu zdarzenia. Starter przewyższa inne firmy oferujące usługi assistance – koncentruje się na naprawie pojazdów na miejscu zdarzenia. Obecnie od swojego niemieckiego protoplasty odróżnia go jedynie skuteczność – naprawić auto na miejscu bez potrzeby holowania udaje się mu w 50 % przypadków. Ich zachodniemu sąsiadowi wychodzi trochę lepiej – odznacza się 84 skutecznością.

Zobacz również: Samochodem do Bawarii

REKLAMA

Czy „żółte anioły” wyprą pomoc drogową z rynku i staną się prekursorami nowego porządku, który ułatwi kierowcom usuwanie skutków kolizji czy wypadków bez potrzeby holowania auta i wielogodzinnego oczekiwania na nasz samochód? Jest duże prawdopodobieństwo, że tak.

Zakres usług tak naprawdę jest uzależniony od woli kierowcy, który chce się zabezpieczyć na wypadek podróży w całej Europie czy interesuje go tylko ten pakiet obowiązujący na terenie tego kraju. Kiedy zaadaptuje się ten system w Polsce? Czy widok „żółtych aniołów „ stanie się na ulicach tak pospolity jak widok wozu policyjnego i czy ich pomoc sprawdzi się w warunkach polskich.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

REKLAMA

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Kontrole na granicy to gigantyczne kary dla firm przewozowych. Jak ich unikać?

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Polska również zdecydowała o wprowadzeniu kontroli granic. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA