REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Żółte Anioły – czyli pomoc drogowa przyszłości

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
fot. shutterstock
fot. shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy długie oczekiwanie na pomoc drogową irytuje Cie od dłuższego czasu? Czy wypadek, bądź kolizja muszą pokrzyżować Ci wakacyjne plany? Okazuje się, że nie, ale tylko pod warunkiem, że na horyzoncie pojawią się „żółte anioły”.

ADAC – jeden z największych automobilklubów niemieckich cieszących się ogromnym zaufaniem opracował nowatorski system globalnej pomocy i usuwania skutków usterki na miejscu, bez potrzeby holowania pojazdu.

REKLAMA

Ten system w Niemczech jest opłacany ze składek, które wynoszą 44 euro rocznie od użytkownika samochodu. Istnieje możliwość płacenia 77 euro za miesiąc i wówczas pakiet ADAC obejmuje usuwanie usterek i naprawę auta na terenie całej Europy.

Podróżując samochodem po Węgrach czy też Słowacji nagle psuje się nam samochód. Wówczas dzwonimy do ADAC i po określonym czasie przyjeżdża do nas żółty wóz patrolowy, który prowadzony jest przez eksperta. Jest on zaopatrzony we wszystkie potrzebne narzędzia oraz w profesjonalny komputer diagnostyczny, który bardzo szybko wykryje przyczynę awarii.

Zobacz również: Jak wybrać najlepszą pomoc drogową?

REKLAMA

Co najważniejsze ideą ADAC jest naprawa samochodu na miejscu, o ile jest to możliwe. Dlatego cieszą się tak dużą popularnością i zaufaniem milionów kierowców.
Jeśli rzeczywiście usterka wymaga holowania bądź naprawy jej w warsztacie, zabierają samochód wraz z kierowca i pasażerami. Jednak jest to ostateczność, która wedle statystyk miała miejsce tylko w 16 procentach przypadków interwencji „żółtych aniołów”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedyny problem ADAC jest taki, iż na razie działają tylko w Niemczech i ich usługi skierowane są dla niemieckich obywateli. Niedługo jednak ma się to zmienić – ta formuła ma zostać zaadaptowana na polski grunt.

Obecnie podobne usługi świadczy jedynie polska firma Starter, która w obecnym kształcie obsługuje tylko klientów instytucjonalnych. W najbliższym czasie ma zacząć być dostępna dla wszystkich kierowców i spełniać najbardziej pożądaną usługę – mianowicie naprawę na miejscu zdarzenia. Starter przewyższa inne firmy oferujące usługi assistance – koncentruje się na naprawie pojazdów na miejscu zdarzenia. Obecnie od swojego niemieckiego protoplasty odróżnia go jedynie skuteczność – naprawić auto na miejscu bez potrzeby holowania udaje się mu w 50 % przypadków. Ich zachodniemu sąsiadowi wychodzi trochę lepiej – odznacza się 84 skutecznością.

Zobacz również: Samochodem do Bawarii

REKLAMA

Czy „żółte anioły” wyprą pomoc drogową z rynku i staną się prekursorami nowego porządku, który ułatwi kierowcom usuwanie skutków kolizji czy wypadków bez potrzeby holowania auta i wielogodzinnego oczekiwania na nasz samochód? Jest duże prawdopodobieństwo, że tak.

Zakres usług tak naprawdę jest uzależniony od woli kierowcy, który chce się zabezpieczyć na wypadek podróży w całej Europie czy interesuje go tylko ten pakiet obowiązujący na terenie tego kraju. Kiedy zaadaptuje się ten system w Polsce? Czy widok „żółtych aniołów „ stanie się na ulicach tak pospolity jak widok wozu policyjnego i czy ich pomoc sprawdzi się w warunkach polskich.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA