REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Choć możliwości jest kilka, zdecydowanie najlepszym i najszybszym sposobem dostania się do USA jest przelot samolotem. fot. Fotolia
Choć możliwości jest kilka, zdecydowanie najlepszym i najszybszym sposobem dostania się do USA jest przelot samolotem. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Choć możliwości jest kilka, zdecydowanie najlepszym i najszybszym sposobem jest przelot samolotem - podróż z Polski potrwa od ok. 9 do nawet kilkudziesięciu godzin, w zależności od miejsca docelowego.

Z Warszawy do Nowego Jorku leci się przykładowo od k. 9 godzin w przypadku lotu bezpośredniego lub ok. 12 godzin z 1 przesiadką, zaś z Warszawy do Los Angeles (zachodnie wybrzeże) leci się minimalnie około 17 godzin  z 1 przesiadką.

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy latać?

Najlepszy okres na wizyty w USA to kwiecień-maj dla południa kraju i maj-czerwiec dla północy kraju, a także wrzesień-październik. Nie ma dużych upałów, a poza sezonem turystycznym jest mniej turystów i ceny są niższe.

Zobacz też: Filadelfia

Ile kosztuje przelot?

Niestety podróż do USA nie jest tania, głównie ze względu na konieczność pokonania Atlantyku ("przeskoczenie kałuży", jak nazywają to piloci), co potrafią tylko większe samoloty pasażerskie. W efekcie podróż może kosztować (w obie strony) od 1,5 nawet do 8 tysięcy złotych, w zależności od celu i pory roku. Im wcześniej zarezerwujemy też bilety, tym taniej.

REKLAMA

Oto przykładowe trasy i obowiązujące na nich ceny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warszawa – Nowy Jork: lato 2,5-4 tys złotych., jesień: 2,5–4 tys. złotych, zima: 1,5 -2 tys. złotych;

Warszawa – Las Vegas: lato 4 – 6 tys. złotych, jesień: 2, 5- 4 tys. złotych, zima: 1,5 – 2 tys. złotych;

Warszawa – Miami: lato: 4 – 6 tys. złotych, jesień: 3 tys. złotych, zima: 1,5 – 3 tys. złotych;

Warszawa – San Francisco: lato: ok. 3 tys. złotych, jesień: 2,5 tys. złotych, zima: ok. 2 tys. złotych;

Warszawa – Chicago: lato: ok. 3 tys. złotych, jesień: ok. 2 tys. złotych, zima: ok. 2 tys. złotych;

Warszawa – Honolulu (Hawaje): lato: ok. 5 tys. złotych, jesień: 3,5 – 4 tys. złotych, zima: 3 tys. złotych;

Warszawa – Anchorage (Alaska): najlepiej dotrzeć z innego miasta Stanów Zjednoczonych, np. z Seatle do portu w Anchorage. Bilet lotniczy kosztuje około 3 tysięcy złotych.

Statkiem

Bardziej romantyczną (ale i czasochłonną oraz drogą) alternatywą dla samolotu jest... statek. Przez Atlantyk regularnie kursuje statek linii Cunarda Queen Mary 2, podróż z Wielkiej Brytanii (Southampton) na wschodnie wybrzeże (Nowy Jork) kosztuje już od około 700 dolarów (kabina wewnątrz statku) i trwa około tygodnia. Więcej informacji: www.cunard.co.uk. Do USA popłynąć można też innymi liniami (np. Norwegian Cruise). Należy jednak pamiętać, że typowo pasażerskie transfery morzem to już przeszłość, a oferty rejsów z Europy do USA mają charakter wycieczkowy.

Zobacz też: San Francisco

Wiza

Niestety obywatele Polski przed wyjazdem do USA muszą otrzymać wizę - jesteśmy jedynym krajem strefy Schengen, któremu USA nie zniosły obowiązku wizowego. Procedura otrzymania wizy jest dość skomplikowana, samych wiz jest kilka rodzajów: od turystycznej przez studencką, biznesową, narzeczeńską, aż po imigracyjną. Określenie prawidłowego dla danej sytuacji rodzaju wizy jest bardzo ważne. Następnie wypełniamy wniosek wizowy, wpłacamy na poczcie około 450 złotych i umawiamy się na rozmowę z konsulem (trzeba to zrobić za pośrednictwem płatnej linii telefonicznej).

Na decyzję o wydaniu wizy wpływa bardzo wiele czynników, zaś najmniejsze podejrzenie, że jedziemy do USA z zamiarem nielegalnego pozostania tam i podjęcia pracy spowoduje odmowę jej wydania. Liczba odrzuconych podań o przyznanie wizy w ambasadach i konsulatach USA, nie może przekraczać 3% ogólnej liczby składanych wniosków, a Polska znacznie tę liczbę przekracza.

Bagaże

Jeśli podróżujemy do USA samolotem, obowiązują nas ograniczenia dotyczące bagażu głównego/rejestrowany (nadaje się go w punkcie odprawy i przewozi w przedziale bagażowym samolotu) oraz podręcznego (ten możemy zabrać ze sobą do kabiny). Ograniczenia są różne dla różnych linii lotniczych:

- wagowe

- wymiarowe: dotyczą głównie bagażu podręcznego i warto je sprawdzić. Jeśli nasza walizka lub plecak nie zmieści się w wyznaczonym pojemniku, będziemy musieli nadać go jako główny za dodatkową opłatą. Po atakach z 11 września linie lotnicze bardzo zaostrzyły przepisy dotyczące bezpieczeństwa i bezwzględnie ich przestrzegają, nie należy liczyć na jakąkolwiek pobłażliwość.

W bagażu podręcznym nie wolno przewozić:

- broni wszelkiego rodzaju (palnej i innej, w tym np. taserów, łuków, katapult).

- przedmiotów o ostrych końcach lub o ostrych krawędziach (m.in. siekiery, żyletki, brzytwy, łyżwy, scyzoryki, nożyczki o długości ostrza większej niż 6 cm)

- instrumenty tępe (m.in. kije baseballowe, golfowe, hokejowe, wędki)

- materiały wybuchowe i substancje łatwopalne

- substancje chemiczne i toksyczne

- płyny i produkty o podobnej konsystencji (żele, pasty, płyny, perfumy, syropy etc.), choć od tej zasady jest dużo wyjątków umożliwiających przewożenie niewielkich ilości kosmetyków, leków etc.

Zobacz też: Wielki Kanion

W bagażu głównym (rejestrowanym) nie wolno przewozić:

- materiałów wybuchowych i łatwopalnych

- substancji chemicznych i toksycznych

Poruszanie się po USA

Tu już panuje pełna dowolność. Możemy wypożyczyć samochód, przelecieć samolotem (w praktyce opłaca się to tylko między dużymi miastami), a także skorzystać z kolei lub dość tanich linii autobusów Greyhounda. O autostopie lepiej zapomnieć: nie jest to tolerowany sposób poruszania się, w niektórych stanach jest wręcz prawnie zabroniony.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA