REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tablica rejestracyjna na bagażnik na rowery

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
bagażnik rowerowy
bagażnik rowerowy
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Od początku 2016 roku obowiązują w Polsce nowe zapisy prawa dotyczące trzeciej, dodatkowej tablicy rejestracyjnej auta. Na czym polegają i do kogo są adresowane?

Montaż 3 tablicy rejestracyjnej na bagażniku samochodowym

Wraz z nadejściem cieplejszych dni, coraz częściej decydujemy się na dłuższe wyjazdy za miasto na łono natury. Aktywne formy spędzania wolnego czasu, takie jak chociażby jazda rowerze, wymagają od nas przetransportowania także dodatkowego sprzętu. Ze względu na jego gabaryty, często musi być on zamontowany na zewnętrznym bagażniku. Do niedawna rodziło to jednak pewien problem. Bagażnik rowery, mocowany tuż za tylną klapą, zasłaniając tablicę rejestracyjną pojazdu narażał jego kierowcę na 100 zł mandat karny i 3 punkty karne.

REKLAMA

Zasłonięta bagażnikiem tablica rejestracyjna auta, naraża jego prowadzącego na mandat w wysokości 100 zł i 3 punkty karne!

Zobacz też: Taryfikator mandatów 2016

W myśl przepisów obowiązujących do 2016 roku kierowca nie mógł ani zdjąć tablicy rejestracyjnej z tylnego zderzaka pojazdu by zamontować ją na bagażniku, ani wyrobić trzeciej tablicy rejestracyjnej przeznaczonej do montażu na nim. Choć przepisy tego zabraniały kierowcy działali często wbrew prawu, zdając sobie sprawę z absurdu całej tej sytuacji. Mimo że bagażniki mocowane na hak pojazdu miały miejsce konstrukcyjnie przeznaczone do montażu tablicy rejestracyjnej, prawo zabraniało go wykorzystywać! W rezultacie tego typu kufry tak naprawdę nie nadawały się do legalnego wykorzystywania na terenie Polski, bowiem w większości modeli zasłaniały one tylną tablicę rejestracyjną a same nie mogły zostać w nią wyposażone. Totalna bzdura.

Zobacz też: Rejestracja samochodów z kierownicą po prawej stronie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Od 1 stycznia 2016 roku sytuacja uległa poprawie. Choć przyjęte rozwiązanie też nie jest idealne, to jednak znacznie ułatwia kierowcom aut życie. Właściciel pojazdu we właściwym dla siebie Wydziale Komunikacji będzie mógł nabyć trzecią tablicę rejestracyjną. Jej koszt określono na 50% ceny kompletu nowych tablic czyli za 40 zł. Do tego doliczyć trzeba będzie także koszt kompletu nalepek legalizacyjnych do zalegalizowania tablicy wynoszący 12,50 zł. Łączny koszt zakupu trzeciej tablicy rejestracyjnej wyniesie zatem 52 zł i 50 gr.

Nie jest to jednak rozwiązanie idealnie. Czemu? Bowiem trudno nie odnieść wrażenia, że brak możliwości przełożenia tylnej tablicy rejestracyjnej na bagażnik rowery stał się pretekstem do nałożenia na kierowców kolejnych opłat związanych z wyrobieniem dodatkowej tablicy. Czy kierowca poruszający się na co dzień swoim autem naprawdę nie może przełożyć tablicy z auta na bagażnik, który tę tablicę zasłania? Czy potrzeba było tworzyć nowe przepisy zamiast znowelizować istniejące? Osobiście uważam, że nie było takiej potrzeby, ale dodatkowe 52,50 zł zapewne przesłoniły niektórym zdrowy rozsądek.

Zobacz też: Nowe rozporządzenie dotyczące trzeciej tablicy rejetracyjnej

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA