REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tablica rejestracyjna na bagażnik na rowery

bagażnik rowerowy
bagażnik rowerowy
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Od początku 2016 roku obowiązują w Polsce nowe zapisy prawa dotyczące trzeciej, dodatkowej tablicy rejestracyjnej auta. Na czym polegają i do kogo są adresowane?

Montaż 3 tablicy rejestracyjnej na bagażniku samochodowym

Wraz z nadejściem cieplejszych dni, coraz częściej decydujemy się na dłuższe wyjazdy za miasto na łono natury. Aktywne formy spędzania wolnego czasu, takie jak chociażby jazda rowerze, wymagają od nas przetransportowania także dodatkowego sprzętu. Ze względu na jego gabaryty, często musi być on zamontowany na zewnętrznym bagażniku. Do niedawna rodziło to jednak pewien problem. Bagażnik rowery, mocowany tuż za tylną klapą, zasłaniając tablicę rejestracyjną pojazdu narażał jego kierowcę na 100 zł mandat karny i 3 punkty karne.

REKLAMA

Zasłonięta bagażnikiem tablica rejestracyjna auta, naraża jego prowadzącego na mandat w wysokości 100 zł i 3 punkty karne!

Zobacz też: Taryfikator mandatów 2016

W myśl przepisów obowiązujących do 2016 roku kierowca nie mógł ani zdjąć tablicy rejestracyjnej z tylnego zderzaka pojazdu by zamontować ją na bagażniku, ani wyrobić trzeciej tablicy rejestracyjnej przeznaczonej do montażu na nim. Choć przepisy tego zabraniały kierowcy działali często wbrew prawu, zdając sobie sprawę z absurdu całej tej sytuacji. Mimo że bagażniki mocowane na hak pojazdu miały miejsce konstrukcyjnie przeznaczone do montażu tablicy rejestracyjnej, prawo zabraniało go wykorzystywać! W rezultacie tego typu kufry tak naprawdę nie nadawały się do legalnego wykorzystywania na terenie Polski, bowiem w większości modeli zasłaniały one tylną tablicę rejestracyjną a same nie mogły zostać w nią wyposażone. Totalna bzdura.

Zobacz też: Rejestracja samochodów z kierownicą po prawej stronie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Od 1 stycznia 2016 roku sytuacja uległa poprawie. Choć przyjęte rozwiązanie też nie jest idealne, to jednak znacznie ułatwia kierowcom aut życie. Właściciel pojazdu we właściwym dla siebie Wydziale Komunikacji będzie mógł nabyć trzecią tablicę rejestracyjną. Jej koszt określono na 50% ceny kompletu nowych tablic czyli za 40 zł. Do tego doliczyć trzeba będzie także koszt kompletu nalepek legalizacyjnych do zalegalizowania tablicy wynoszący 12,50 zł. Łączny koszt zakupu trzeciej tablicy rejestracyjnej wyniesie zatem 52 zł i 50 gr.

Nie jest to jednak rozwiązanie idealnie. Czemu? Bowiem trudno nie odnieść wrażenia, że brak możliwości przełożenia tylnej tablicy rejestracyjnej na bagażnik rowery stał się pretekstem do nałożenia na kierowców kolejnych opłat związanych z wyrobieniem dodatkowej tablicy. Czy kierowca poruszający się na co dzień swoim autem naprawdę nie może przełożyć tablicy z auta na bagażnik, który tę tablicę zasłania? Czy potrzeba było tworzyć nowe przepisy zamiast znowelizować istniejące? Osobiście uważam, że nie było takiej potrzeby, ale dodatkowe 52,50 zł zapewne przesłoniły niektórym zdrowy rozsądek.

Zobacz też: Nowe rozporządzenie dotyczące trzeciej tablicy rejetracyjnej

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA