Bagażnik rowerowy zasłania tablicę – będzie 3 tablica rejestracyjna?
REKLAMA
REKLAMA
Bagażnik na hak: zasłonięta tablica
REKLAMA
Wakacje to okres wzmożonego ruchu na polskich drogach. Nie brakuje na nich pojazdów z zamocowanymi na zewnątrz bagażnikami rowerowymi. Trudno bowiem wyobrazić sobie eksplorację naszego pięknego kraju bez niezwykle skutecznych i ekologicznych w terenie jednośladów.
REKLAMA
Kierowca może mieć jednak problem z właściwym transportem rowerów. Zarówno bagażnik dachowy jak i ten montowany na tylnej klapie po pierwsze generują duży opór aerodynamiczny, a po drugie są niepraktyczne. Dachowy utrudnia załadunek jednośladów i jest dość podatny na kradzieże. Z kolei bagażnik montowany do klapy utrudnia, a najczęściej całkowicie uniemożliwia dostęp do zawartości bagażnika. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być bagażnik montowany do haka pojazdu. Problem w tym, że w polskim warunkach jego używanie jest niezgodne z przepisami. Większość takich konstrukcji zasłania bowiem tablicę. Co z tego, że dysponują one miejscem na nią, skoro wg przepisów nie można odczepić tylnej tablicy od auta?
Zobacz też: Brak tablic rejestracyjnych, a mandat
Po wielu latach próśb i narzekań litościwe państwo w końcu się zmiłowało i postanowiło przygotować rozporządzenie, zezwalające na wyrobienie trzeciej tablicy rejestracyjnej. Jej koszt według wstępnych informacji ma wynieść 52,50 zł (razem z naklejką rejestracyjną). Wniosek o jej wydanie można będzie złożyć zarówno przy rejestracji pojazdu, jak i w późniejszych czasie. Ministerstwo Finansów nie podało informacji kiedy przywołane przez nas przepisy wejdą w życie.
Zobacz też: Dodatkowa tablica rejestracyjna na bagażnik rowerowy od stycznia 2016 r.!
Co ciekawe na rynku są auta, których konstrukcja umożliwia przewożenie auta na specjalnym bagażniku przy jednoczesnym spełnieniu wymogów polskiego prawa. Jednym z nich jest m.in. Opel Adam.
System Opla o nazwie FlexFix zdaniem producenta nie ogranicza dostępu do przestrzeni bagażowej (ani jej wielkości) nawet po zamontowaniu rowerów, w porównaniu do bagażnika dachowego pozwala ograniczyć zużycie paliwa nawet o 20 procent, jest łatwy w używaniu i zgodny z wymogami polskiego prawa, bowiem tablica jest przymocowana cały czas w tym samym miejscu auta (choć wysunięta).FlexFix jet bowiem w tym modelu elementem konstrukcyjnym samochodu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.