REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co zrobić jeśli ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania? Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Mieszkowski
Gdy przydarzy nam się stłuczka lub nasze auto zostanie skradzione, a firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża jego wartość, możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc do specjalnych instytucji zajmujących się takimi sprawami. Fot. Fotolia
Gdy przydarzy nam się stłuczka lub nasze auto zostanie skradzione, a firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża jego wartość, możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc do specjalnych instytucji zajmujących się takimi sprawami. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Gdy przydarzy nam się stłuczka lub nasze auto zostanie skradzione, a firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża jego wartość, możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc do specjalnych instytucji zajmujących się takimi sprawami.

Instytucją powołaną specjalnie do reprezentowania klientów w sporach z firmami ubezpieczeniowymi jest Rzecznik Ubezpieczonych.
Jeżeli otrzyma on pisemną skargę od niezadowolonego klienta, może podjąć interwencję w jego sprawie. Najpierw występuje do zakładu ubezpieczeń z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, a w dalszej kolejności, jeżeli uzna, że np. ubezpieczyciel bezpodstawnie odmówił wypłaty odszkodowania, wnieść o jego wypłatę na rzecz klienta.

REKLAMA

Jak złożyć skargę?

Aby Rzecznik Ubezpieczonych mógł podjąć interwencję, skargę należy złożyć w formie pisemnej osobiście lub wysłać listem poleconym na adres: Biuro Rzecznika Ubezpieczonych, al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.

W skardze należy podać swoje dane, a więc: imię i nazwisko, adres zamieszkania lub adres do korespondencji, numer telefonu oraz krótko przedstawić stan faktyczny dotyczący szkody, a także napisać dlaczego nie zgadzamy się ze stanowiskiem zakładu ubezpieczeń. Warto również dołączyć kserokopię korespondencji z zakładem ubezpieczeń oraz kopie innych istotnych dokumentów.

Sąd polubowny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spór z towarzystwem ubezpieczeniowym można również próbować rozwiązać w sądzie polubownym działającym przy Rzeczniku Ubezpieczonych. Wyrok sądu polubownego, jak i zawarta przed nim ugoda mają taką samą moc prawną jak wyrok sądu powszechnego. Musi być jednak spełniony podstawowy warunek. Obie strony, czyli konsument i ubezpieczyciel, muszą się na nie zgodzić.

Zobacz również: Jak odwołać się od decyzji likwidatora szkody?

Opłata rejestracyjna wynosi 15 zł, a arbitrażowa zależy od wysokości dochodzonej kwoty, nie może być jednak niższa niż 100 zł. Kwota sporu musi być natomiast niższa niż 1000 zł.

Kto jeszcze może nam pomóc?

Skargę możemy złożyć również w Komisji Nadzoru Finansowego, która sprawuje nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem m.in. rynku ubezpieczeniowego. Skargę należy wysłać na adres: Komisja Nadzoru Finansowego, Departament Ochrony Klientów, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa (tel. 22 262-40-54).

Zobacz również: Jak dochodzić roszczeń od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego?

Prośbę o pomoc możemy też skierować do Powiatowego lub Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który znajduje się odpowiednio w każdym starostwie powiatowym i urzędzie miasta. Rzecznik Konsumentów może wystąpić do zakładu ubezpieczeń z prośbą o wyjaśnienie, lub przekazać sprawę Rzecznikowi Ubezpieczonych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA