REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co zrobić jeśli ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania? Poradnik

Piotr Mieszkowski
Gdy przydarzy nam się stłuczka lub nasze auto zostanie skradzione, a firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża jego wartość, możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc do specjalnych instytucji zajmujących się takimi sprawami. Fot. Fotolia
Gdy przydarzy nam się stłuczka lub nasze auto zostanie skradzione, a firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża jego wartość, możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc do specjalnych instytucji zajmujących się takimi sprawami. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Gdy przydarzy nam się stłuczka lub nasze auto zostanie skradzione, a firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża jego wartość, możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc do specjalnych instytucji zajmujących się takimi sprawami.

Instytucją powołaną specjalnie do reprezentowania klientów w sporach z firmami ubezpieczeniowymi jest Rzecznik Ubezpieczonych.
Jeżeli otrzyma on pisemną skargę od niezadowolonego klienta, może podjąć interwencję w jego sprawie. Najpierw występuje do zakładu ubezpieczeń z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, a w dalszej kolejności, jeżeli uzna, że np. ubezpieczyciel bezpodstawnie odmówił wypłaty odszkodowania, wnieść o jego wypłatę na rzecz klienta.

REKLAMA

Jak złożyć skargę?

Aby Rzecznik Ubezpieczonych mógł podjąć interwencję, skargę należy złożyć w formie pisemnej osobiście lub wysłać listem poleconym na adres: Biuro Rzecznika Ubezpieczonych, al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.

W skardze należy podać swoje dane, a więc: imię i nazwisko, adres zamieszkania lub adres do korespondencji, numer telefonu oraz krótko przedstawić stan faktyczny dotyczący szkody, a także napisać dlaczego nie zgadzamy się ze stanowiskiem zakładu ubezpieczeń. Warto również dołączyć kserokopię korespondencji z zakładem ubezpieczeń oraz kopie innych istotnych dokumentów.

Sąd polubowny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spór z towarzystwem ubezpieczeniowym można również próbować rozwiązać w sądzie polubownym działającym przy Rzeczniku Ubezpieczonych. Wyrok sądu polubownego, jak i zawarta przed nim ugoda mają taką samą moc prawną jak wyrok sądu powszechnego. Musi być jednak spełniony podstawowy warunek. Obie strony, czyli konsument i ubezpieczyciel, muszą się na nie zgodzić.

Zobacz również: Jak odwołać się od decyzji likwidatora szkody?

Opłata rejestracyjna wynosi 15 zł, a arbitrażowa zależy od wysokości dochodzonej kwoty, nie może być jednak niższa niż 100 zł. Kwota sporu musi być natomiast niższa niż 1000 zł.

Kto jeszcze może nam pomóc?

Skargę możemy złożyć również w Komisji Nadzoru Finansowego, która sprawuje nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem m.in. rynku ubezpieczeniowego. Skargę należy wysłać na adres: Komisja Nadzoru Finansowego, Departament Ochrony Klientów, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa (tel. 22 262-40-54).

Zobacz również: Jak dochodzić roszczeń od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego?

Prośbę o pomoc możemy też skierować do Powiatowego lub Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który znajduje się odpowiednio w każdym starostwie powiatowym i urzędzie miasta. Rzecznik Konsumentów może wystąpić do zakładu ubezpieczeń z prośbą o wyjaśnienie, lub przekazać sprawę Rzecznikowi Ubezpieczonych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA