REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co zrobić jeśli ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania? Poradnik

Piotr Mieszkowski
Gdy przydarzy nam się stłuczka lub nasze auto zostanie skradzione, a firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża jego wartość, możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc do specjalnych instytucji zajmujących się takimi sprawami. Fot. Fotolia
Gdy przydarzy nam się stłuczka lub nasze auto zostanie skradzione, a firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża jego wartość, możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc do specjalnych instytucji zajmujących się takimi sprawami. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Gdy przydarzy nam się stłuczka lub nasze auto zostanie skradzione, a firma ubezpieczeniowa odmawia wypłaty odszkodowania lub zaniża jego wartość, możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc do specjalnych instytucji zajmujących się takimi sprawami.

Instytucją powołaną specjalnie do reprezentowania klientów w sporach z firmami ubezpieczeniowymi jest Rzecznik Ubezpieczonych.
Jeżeli otrzyma on pisemną skargę od niezadowolonego klienta, może podjąć interwencję w jego sprawie. Najpierw występuje do zakładu ubezpieczeń z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, a w dalszej kolejności, jeżeli uzna, że np. ubezpieczyciel bezpodstawnie odmówił wypłaty odszkodowania, wnieść o jego wypłatę na rzecz klienta.

REKLAMA

Jak złożyć skargę?

Aby Rzecznik Ubezpieczonych mógł podjąć interwencję, skargę należy złożyć w formie pisemnej osobiście lub wysłać listem poleconym na adres: Biuro Rzecznika Ubezpieczonych, al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa.

W skardze należy podać swoje dane, a więc: imię i nazwisko, adres zamieszkania lub adres do korespondencji, numer telefonu oraz krótko przedstawić stan faktyczny dotyczący szkody, a także napisać dlaczego nie zgadzamy się ze stanowiskiem zakładu ubezpieczeń. Warto również dołączyć kserokopię korespondencji z zakładem ubezpieczeń oraz kopie innych istotnych dokumentów.

Sąd polubowny

Spór z towarzystwem ubezpieczeniowym można również próbować rozwiązać w sądzie polubownym działającym przy Rzeczniku Ubezpieczonych. Wyrok sądu polubownego, jak i zawarta przed nim ugoda mają taką samą moc prawną jak wyrok sądu powszechnego. Musi być jednak spełniony podstawowy warunek. Obie strony, czyli konsument i ubezpieczyciel, muszą się na nie zgodzić.

Zobacz również: Jak odwołać się od decyzji likwidatora szkody?

Opłata rejestracyjna wynosi 15 zł, a arbitrażowa zależy od wysokości dochodzonej kwoty, nie może być jednak niższa niż 100 zł. Kwota sporu musi być natomiast niższa niż 1000 zł.

Kto jeszcze może nam pomóc?

Skargę możemy złożyć również w Komisji Nadzoru Finansowego, która sprawuje nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem m.in. rynku ubezpieczeniowego. Skargę należy wysłać na adres: Komisja Nadzoru Finansowego, Departament Ochrony Klientów, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa (tel. 22 262-40-54).

Zobacz również: Jak dochodzić roszczeń od Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego?

Prośbę o pomoc możemy też skierować do Powiatowego lub Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który znajduje się odpowiednio w każdym starostwie powiatowym i urzędzie miasta. Rzecznik Konsumentów może wystąpić do zakładu ubezpieczeń z prośbą o wyjaśnienie, lub przekazać sprawę Rzecznikowi Ubezpieczonych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA