Radzimy w jaki sposób przyspieszyć wypłatę odszkodowania

REKLAMA
REKLAMA
Po pierwsze powinniśmy jak najszybciej zdarzenie zgłosić firmie ubezpieczeniowej, najlepiej jeszcze telefonicznie z miejsca zdarzenia. W czasie rozmowy z konsultantem należy podać wszelkie okoliczności dotyczące zdarzenia, czyli: datę i miejsce zdarzenia, opis okoliczności powstania szkody oraz dane osobowe i pojazdu.
REKLAMA
Po drugie, należy jak najszybciej przekazać firmie ubezpieczeniowej wszelkie dokumenty dotyczące zdarzenia np. notatkę policji czy oświadczenie sprawcy, które mają wpływ na określenie odpowiedzialności ubezpieczyciela.
Zobacz również: Co zrobić jeśli ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania?
Kolejny krok to przedstawienie zakładowi ubezpieczeń naszych dokumentów (dowód osobisty, prawo jazdy) oraz dokumentów pojazdu (dowód rejestracyjny, karta pojazdu, dokumenty pochodzenia pojazdu).
Warto pamiętać, że w przypadku gdy uszkodzony samochód ma współwłaściciela powinniśmy mieć jego upoważnienie lub inne stosowne oświadczenie pozwalające nam załatwiać sprawy również w jego imieniu.
Po oględzinach pojazdu serwis otrzyma kalkulację kosztów naprawy wraz z klasyfikacją potrzebnych części i czasem naprawy, wyliczonym zgodnie z technologią określoną przez producenta pojazdu konkretnej marki. Po uzgodnieniu kosztów naprawy między stacją obsługi a firmą ubezpieczeniową i po wykonaniu usługi, ubezpieczyciel opłaca faktury wystawione przez serwis.
Zobacz również: Czy towarzystwo ubezpieczeniowe może obniżyć odszkodowanie?
Warto pamiętać, że likwidacja szkody – w zależności od stopnia jej skomplikowania – trwa kilka dni. Dlatego każdy, kto na co dzień nie może obejść się bez samochodu ze względów osobistych bądź zawodowych, powinien wykupić takie ubezpieczenie assistance, w ramach którego w przypadku wystąpienia szkody ubezpieczyciel gwarantuje samochód zastępczy.
REKLAMA
REKLAMA