REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
rozwiń >

Abonament za radio w samochodzie 2023

Rok 2023 będzie oznaczać dalsze podwyżki. W tym podwyżkę abonamentu RTV, czyli w tym za radio w samochodzie. Ile będą wynosić nowe stawki? Od 1 stycznia 2023 roku za samo radio w samochodzie trzeba będzie zapłacić 8,7 zł miesięcznie. Za odbiornik multimedialny pozwalający na emitowanie np. telewizji, opłata wyniesie już 27,30 zł miesięcznie. Ile wynosi opłata za radio w samochodzie w roku 2022? Stawki to odpowiednio 7,5 i 24,5 zł. To oznacza, że kwoty wzrosną o 1,2 i 2,8 zł.

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie można obniżyć. Wystarczy zapłacić za cały rok z góry. Wtedy użytkownik dostaje 10-procentową zniżkę.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie: każdy musi płacić?

Ile wyniesie kara za brak abonamentu za radio w samochodzie w roku 2023?

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie w 2023 roku sprawia, że wzrośnie też wartość kar za brak opłaconego abonamentu RTV za auto. Ile wyniesie? Opłata nadal sięgnie 30-krotności standardowej opłaty. To oznacza 261 zł kary za radio i 819 zł kary za odbiornik radiowo-telewizyjny. Co więcej, właściciel pojazdu lub jego posiadacz zostanie zobowiązany do opłacenia zaległych abonamentów od momentu rejestracji pojazdu.

Kary za brak abonamentu w samochodzie są wlepiane na podstawie kontroli urzędników Poczty Polskiej. W przypadku aut zdarzają się ekstremalnie rzadko, ale nadal są możliwe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto musi płacić abonament za radio w samochodzie?

Abonament za radio w samochodzie muszą płacić dwie grupy obywateli. Pierwszą są osoby, które nie posiadają radia czy telewizora w domu. Tym samym nie wnoszą opłaty zbiorczej. Jeżeli ktoś płaci za odbiorniki w domu, za samochód dopłacać nie musi. Drugą grupą są instytucje. Firmy płacą za każdy z odbiorników. W ich przypadku nie funkcjonuje pojęcie opłaty zbiorczej.

Kto płaci abonament za samochód leasingowany?

Abonament RTV, samochód i leasing? Wniesienie opłaty abonamentowej za radio w samochodzie to obowiązek. Tyle że firmy dysponującej pojazdem. To ona musi zarejestrować odbiornik i opłacać abonament. W przypadku firm abonament RTV wnosi się za każde posiadane urządzenie, czyli np. za każdy posiadany samochód.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie służbowym 2022

Czy renciści są zwolnieni z płacenia abonamentu RTV?

Ustawa opisuje całą grupę osób, które są zwolnione z obowiązku płacenia abonamentu za radio w samochodzie, ale i domu. Mowa o:

  • osobach w wieku powyżej 75 lat,
  • osobach, które mają co najmniej 60 lat i prawo do emerytury, przy czym emerytura ta nie może być wyższa niż 50 proc. przeciętnego wynagrodzenia,
  • osobach zaliczanych do I grupy inwalidzkiej,
  • kombatantach będących inwalidami wojennymi lub wojskowymi.

Warto tu jednak wspomnieć o tym, że o nabyciu zwolnienia z opłaty abonamentu za radio w samochodzie nie decydują powyższe kryteria, a ich zgłoszenie na mocy stosownego oświadczenia. Dopiero od momentu złożenia oświadczenia obowiązek abonamentowy ustaje.

Jak nie płacić abonamentu za radio w samochodzie?

Kierowcy mają bardzo prosty sposób na unikanie płatności za abonament w samochodzie. Po prostu wbrew obowiązkowi nie zgłaszają odbiornika na poczcie polskiej. Dziś metoda jest całkiem skuteczna. Powód? Kontrole samochodów są ekstremalnie rzadkie. Ryzyko kary jest zatem mocno pozorne. Tyle że nie wiadomo co przyniesie przyszłość. Bo może się okazać, że Poczta Polska dostanie z czasem dostęp do bazy rejestracji pojazdów. A to zdecydowanie ułatwi im pracę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA