REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
rozwiń >

Abonament za radio w samochodzie 2023

Rok 2023 będzie oznaczać dalsze podwyżki. W tym podwyżkę abonamentu RTV, czyli w tym za radio w samochodzie. Ile będą wynosić nowe stawki? Od 1 stycznia 2023 roku za samo radio w samochodzie trzeba będzie zapłacić 8,7 zł miesięcznie. Za odbiornik multimedialny pozwalający na emitowanie np. telewizji, opłata wyniesie już 27,30 zł miesięcznie. Ile wynosi opłata za radio w samochodzie w roku 2022? Stawki to odpowiednio 7,5 i 24,5 zł. To oznacza, że kwoty wzrosną o 1,2 i 2,8 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie można obniżyć. Wystarczy zapłacić za cały rok z góry. Wtedy użytkownik dostaje 10-procentową zniżkę.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie: każdy musi płacić?

Ile wyniesie kara za brak abonamentu za radio w samochodzie w roku 2023?

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie w 2023 roku sprawia, że wzrośnie też wartość kar za brak opłaconego abonamentu RTV za auto. Ile wyniesie? Opłata nadal sięgnie 30-krotności standardowej opłaty. To oznacza 261 zł kary za radio i 819 zł kary za odbiornik radiowo-telewizyjny. Co więcej, właściciel pojazdu lub jego posiadacz zostanie zobowiązany do opłacenia zaległych abonamentów od momentu rejestracji pojazdu.

REKLAMA

Kary za brak abonamentu w samochodzie są wlepiane na podstawie kontroli urzędników Poczty Polskiej. W przypadku aut zdarzają się ekstremalnie rzadko, ale nadal są możliwe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto musi płacić abonament za radio w samochodzie?

Abonament za radio w samochodzie muszą płacić dwie grupy obywateli. Pierwszą są osoby, które nie posiadają radia czy telewizora w domu. Tym samym nie wnoszą opłaty zbiorczej. Jeżeli ktoś płaci za odbiorniki w domu, za samochód dopłacać nie musi. Drugą grupą są instytucje. Firmy płacą za każdy z odbiorników. W ich przypadku nie funkcjonuje pojęcie opłaty zbiorczej.

Kto płaci abonament za samochód leasingowany?

Abonament RTV, samochód i leasing? Wniesienie opłaty abonamentowej za radio w samochodzie to obowiązek. Tyle że firmy dysponującej pojazdem. To ona musi zarejestrować odbiornik i opłacać abonament. W przypadku firm abonament RTV wnosi się za każde posiadane urządzenie, czyli np. za każdy posiadany samochód.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie służbowym 2022

Czy renciści są zwolnieni z płacenia abonamentu RTV?

Ustawa opisuje całą grupę osób, które są zwolnione z obowiązku płacenia abonamentu za radio w samochodzie, ale i domu. Mowa o:

  • osobach w wieku powyżej 75 lat,
  • osobach, które mają co najmniej 60 lat i prawo do emerytury, przy czym emerytura ta nie może być wyższa niż 50 proc. przeciętnego wynagrodzenia,
  • osobach zaliczanych do I grupy inwalidzkiej,
  • kombatantach będących inwalidami wojennymi lub wojskowymi.

Warto tu jednak wspomnieć o tym, że o nabyciu zwolnienia z opłaty abonamentu za radio w samochodzie nie decydują powyższe kryteria, a ich zgłoszenie na mocy stosownego oświadczenia. Dopiero od momentu złożenia oświadczenia obowiązek abonamentowy ustaje.

Jak nie płacić abonamentu za radio w samochodzie?

Kierowcy mają bardzo prosty sposób na unikanie płatności za abonament w samochodzie. Po prostu wbrew obowiązkowi nie zgłaszają odbiornika na poczcie polskiej. Dziś metoda jest całkiem skuteczna. Powód? Kontrole samochodów są ekstremalnie rzadkie. Ryzyko kary jest zatem mocno pozorne. Tyle że nie wiadomo co przyniesie przyszłość. Bo może się okazać, że Poczta Polska dostanie z czasem dostęp do bazy rejestracji pojazdów. A to zdecydowanie ułatwi im pracę.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA