REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
rozwiń >

Abonament za radio w samochodzie 2023

Rok 2023 będzie oznaczać dalsze podwyżki. W tym podwyżkę abonamentu RTV, czyli w tym za radio w samochodzie. Ile będą wynosić nowe stawki? Od 1 stycznia 2023 roku za samo radio w samochodzie trzeba będzie zapłacić 8,7 zł miesięcznie. Za odbiornik multimedialny pozwalający na emitowanie np. telewizji, opłata wyniesie już 27,30 zł miesięcznie. Ile wynosi opłata za radio w samochodzie w roku 2022? Stawki to odpowiednio 7,5 i 24,5 zł. To oznacza, że kwoty wzrosną o 1,2 i 2,8 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie można obniżyć. Wystarczy zapłacić za cały rok z góry. Wtedy użytkownik dostaje 10-procentową zniżkę.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie: każdy musi płacić?

Ile wyniesie kara za brak abonamentu za radio w samochodzie w roku 2023?

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie w 2023 roku sprawia, że wzrośnie też wartość kar za brak opłaconego abonamentu RTV za auto. Ile wyniesie? Opłata nadal sięgnie 30-krotności standardowej opłaty. To oznacza 261 zł kary za radio i 819 zł kary za odbiornik radiowo-telewizyjny. Co więcej, właściciel pojazdu lub jego posiadacz zostanie zobowiązany do opłacenia zaległych abonamentów od momentu rejestracji pojazdu.

REKLAMA

Kary za brak abonamentu w samochodzie są wlepiane na podstawie kontroli urzędników Poczty Polskiej. W przypadku aut zdarzają się ekstremalnie rzadko, ale nadal są możliwe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto musi płacić abonament za radio w samochodzie?

Abonament za radio w samochodzie muszą płacić dwie grupy obywateli. Pierwszą są osoby, które nie posiadają radia czy telewizora w domu. Tym samym nie wnoszą opłaty zbiorczej. Jeżeli ktoś płaci za odbiorniki w domu, za samochód dopłacać nie musi. Drugą grupą są instytucje. Firmy płacą za każdy z odbiorników. W ich przypadku nie funkcjonuje pojęcie opłaty zbiorczej.

Kto płaci abonament za samochód leasingowany?

Abonament RTV, samochód i leasing? Wniesienie opłaty abonamentowej za radio w samochodzie to obowiązek. Tyle że firmy dysponującej pojazdem. To ona musi zarejestrować odbiornik i opłacać abonament. W przypadku firm abonament RTV wnosi się za każde posiadane urządzenie, czyli np. za każdy posiadany samochód.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie służbowym 2022

Czy renciści są zwolnieni z płacenia abonamentu RTV?

Ustawa opisuje całą grupę osób, które są zwolnione z obowiązku płacenia abonamentu za radio w samochodzie, ale i domu. Mowa o:

  • osobach w wieku powyżej 75 lat,
  • osobach, które mają co najmniej 60 lat i prawo do emerytury, przy czym emerytura ta nie może być wyższa niż 50 proc. przeciętnego wynagrodzenia,
  • osobach zaliczanych do I grupy inwalidzkiej,
  • kombatantach będących inwalidami wojennymi lub wojskowymi.

Warto tu jednak wspomnieć o tym, że o nabyciu zwolnienia z opłaty abonamentu za radio w samochodzie nie decydują powyższe kryteria, a ich zgłoszenie na mocy stosownego oświadczenia. Dopiero od momentu złożenia oświadczenia obowiązek abonamentowy ustaje.

Jak nie płacić abonamentu za radio w samochodzie?

Kierowcy mają bardzo prosty sposób na unikanie płatności za abonament w samochodzie. Po prostu wbrew obowiązkowi nie zgłaszają odbiornika na poczcie polskiej. Dziś metoda jest całkiem skuteczna. Powód? Kontrole samochodów są ekstremalnie rzadkie. Ryzyko kary jest zatem mocno pozorne. Tyle że nie wiadomo co przyniesie przyszłość. Bo może się okazać, że Poczta Polska dostanie z czasem dostęp do bazy rejestracji pojazdów. A to zdecydowanie ułatwi im pracę.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA