REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
rozwiń >

Abonament za radio w samochodzie 2023

Rok 2023 będzie oznaczać dalsze podwyżki. W tym podwyżkę abonamentu RTV, czyli w tym za radio w samochodzie. Ile będą wynosić nowe stawki? Od 1 stycznia 2023 roku za samo radio w samochodzie trzeba będzie zapłacić 8,7 zł miesięcznie. Za odbiornik multimedialny pozwalający na emitowanie np. telewizji, opłata wyniesie już 27,30 zł miesięcznie. Ile wynosi opłata za radio w samochodzie w roku 2022? Stawki to odpowiednio 7,5 i 24,5 zł. To oznacza, że kwoty wzrosną o 1,2 i 2,8 zł.

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie można obniżyć. Wystarczy zapłacić za cały rok z góry. Wtedy użytkownik dostaje 10-procentową zniżkę.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie: każdy musi płacić?

Ile wyniesie kara za brak abonamentu za radio w samochodzie w roku 2023?

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie w 2023 roku sprawia, że wzrośnie też wartość kar za brak opłaconego abonamentu RTV za auto. Ile wyniesie? Opłata nadal sięgnie 30-krotności standardowej opłaty. To oznacza 261 zł kary za radio i 819 zł kary za odbiornik radiowo-telewizyjny. Co więcej, właściciel pojazdu lub jego posiadacz zostanie zobowiązany do opłacenia zaległych abonamentów od momentu rejestracji pojazdu.

Kary za brak abonamentu w samochodzie są wlepiane na podstawie kontroli urzędników Poczty Polskiej. W przypadku aut zdarzają się ekstremalnie rzadko, ale nadal są możliwe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto musi płacić abonament za radio w samochodzie?

Abonament za radio w samochodzie muszą płacić dwie grupy obywateli. Pierwszą są osoby, które nie posiadają radia czy telewizora w domu. Tym samym nie wnoszą opłaty zbiorczej. Jeżeli ktoś płaci za odbiorniki w domu, za samochód dopłacać nie musi. Drugą grupą są instytucje. Firmy płacą za każdy z odbiorników. W ich przypadku nie funkcjonuje pojęcie opłaty zbiorczej.

Kto płaci abonament za samochód leasingowany?

Abonament RTV, samochód i leasing? Wniesienie opłaty abonamentowej za radio w samochodzie to obowiązek. Tyle że firmy dysponującej pojazdem. To ona musi zarejestrować odbiornik i opłacać abonament. W przypadku firm abonament RTV wnosi się za każde posiadane urządzenie, czyli np. za każdy posiadany samochód.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie służbowym 2022

Czy renciści są zwolnieni z płacenia abonamentu RTV?

Ustawa opisuje całą grupę osób, które są zwolnione z obowiązku płacenia abonamentu za radio w samochodzie, ale i domu. Mowa o:

  • osobach w wieku powyżej 75 lat,
  • osobach, które mają co najmniej 60 lat i prawo do emerytury, przy czym emerytura ta nie może być wyższa niż 50 proc. przeciętnego wynagrodzenia,
  • osobach zaliczanych do I grupy inwalidzkiej,
  • kombatantach będących inwalidami wojennymi lub wojskowymi.

Warto tu jednak wspomnieć o tym, że o nabyciu zwolnienia z opłaty abonamentu za radio w samochodzie nie decydują powyższe kryteria, a ich zgłoszenie na mocy stosownego oświadczenia. Dopiero od momentu złożenia oświadczenia obowiązek abonamentowy ustaje.

Jak nie płacić abonamentu za radio w samochodzie?

Kierowcy mają bardzo prosty sposób na unikanie płatności za abonament w samochodzie. Po prostu wbrew obowiązkowi nie zgłaszają odbiornika na poczcie polskiej. Dziś metoda jest całkiem skuteczna. Powód? Kontrole samochodów są ekstremalnie rzadkie. Ryzyko kary jest zatem mocno pozorne. Tyle że nie wiadomo co przyniesie przyszłość. Bo może się okazać, że Poczta Polska dostanie z czasem dostęp do bazy rejestracji pojazdów. A to zdecydowanie ułatwi im pracę.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

REKLAMA

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA