REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
rozwiń >

Abonament za radio w samochodzie 2023

Rok 2023 będzie oznaczać dalsze podwyżki. W tym podwyżkę abonamentu RTV, czyli w tym za radio w samochodzie. Ile będą wynosić nowe stawki? Od 1 stycznia 2023 roku za samo radio w samochodzie trzeba będzie zapłacić 8,7 zł miesięcznie. Za odbiornik multimedialny pozwalający na emitowanie np. telewizji, opłata wyniesie już 27,30 zł miesięcznie. Ile wynosi opłata za radio w samochodzie w roku 2022? Stawki to odpowiednio 7,5 i 24,5 zł. To oznacza, że kwoty wzrosną o 1,2 i 2,8 zł.

REKLAMA

Abonament za radio w samochodzie można obniżyć. Wystarczy zapłacić za cały rok z góry. Wtedy użytkownik dostaje 10-procentową zniżkę.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie: każdy musi płacić?

Ile wyniesie kara za brak abonamentu za radio w samochodzie w roku 2023?

Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie w 2023 roku sprawia, że wzrośnie też wartość kar za brak opłaconego abonamentu RTV za auto. Ile wyniesie? Opłata nadal sięgnie 30-krotności standardowej opłaty. To oznacza 261 zł kary za radio i 819 zł kary za odbiornik radiowo-telewizyjny. Co więcej, właściciel pojazdu lub jego posiadacz zostanie zobowiązany do opłacenia zaległych abonamentów od momentu rejestracji pojazdu.

Kary za brak abonamentu w samochodzie są wlepiane na podstawie kontroli urzędników Poczty Polskiej. W przypadku aut zdarzają się ekstremalnie rzadko, ale nadal są możliwe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto musi płacić abonament za radio w samochodzie?

Abonament za radio w samochodzie muszą płacić dwie grupy obywateli. Pierwszą są osoby, które nie posiadają radia czy telewizora w domu. Tym samym nie wnoszą opłaty zbiorczej. Jeżeli ktoś płaci za odbiorniki w domu, za samochód dopłacać nie musi. Drugą grupą są instytucje. Firmy płacą za każdy z odbiorników. W ich przypadku nie funkcjonuje pojęcie opłaty zbiorczej.

Kto płaci abonament za samochód leasingowany?

Abonament RTV, samochód i leasing? Wniesienie opłaty abonamentowej za radio w samochodzie to obowiązek. Tyle że firmy dysponującej pojazdem. To ona musi zarejestrować odbiornik i opłacać abonament. W przypadku firm abonament RTV wnosi się za każde posiadane urządzenie, czyli np. za każdy posiadany samochód.

Zobacz również: Abonament za radio w samochodzie służbowym 2022

Czy renciści są zwolnieni z płacenia abonamentu RTV?

Ustawa opisuje całą grupę osób, które są zwolnione z obowiązku płacenia abonamentu za radio w samochodzie, ale i domu. Mowa o:

  • osobach w wieku powyżej 75 lat,
  • osobach, które mają co najmniej 60 lat i prawo do emerytury, przy czym emerytura ta nie może być wyższa niż 50 proc. przeciętnego wynagrodzenia,
  • osobach zaliczanych do I grupy inwalidzkiej,
  • kombatantach będących inwalidami wojennymi lub wojskowymi.

Warto tu jednak wspomnieć o tym, że o nabyciu zwolnienia z opłaty abonamentu za radio w samochodzie nie decydują powyższe kryteria, a ich zgłoszenie na mocy stosownego oświadczenia. Dopiero od momentu złożenia oświadczenia obowiązek abonamentowy ustaje.

Jak nie płacić abonamentu za radio w samochodzie?

Kierowcy mają bardzo prosty sposób na unikanie płatności za abonament w samochodzie. Po prostu wbrew obowiązkowi nie zgłaszają odbiornika na poczcie polskiej. Dziś metoda jest całkiem skuteczna. Powód? Kontrole samochodów są ekstremalnie rzadkie. Ryzyko kary jest zatem mocno pozorne. Tyle że nie wiadomo co przyniesie przyszłość. Bo może się okazać, że Poczta Polska dostanie z czasem dostęp do bazy rejestracji pojazdów. A to zdecydowanie ułatwi im pracę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA