Średnioterminowy wynajem aut w Polsce - krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
MTR (Medium Term Rental) to wynajem średnioterminowy na okres od 1 do 23 miesięcy. Usługa ta wypełnia lukę pomiędzy wynajmem długoterminowym a dziennym i umożliwia połączenie korzyści płynących zarówno z jednej jak i drugiej usługi.
REKLAMA
Usługa wynajmu średnioterminowego jest wciąż dość niszowym rozwiązaniem, oferowanym przez nielicznych uczestników rynku flotowego w Polsce. Jednak jej kształt jest odzwierciedleniem oczekiwań klientów, dla których wynajem dzienny jest zbyt drogą usługą, a wynajem długoterminowy za mało elastyczną – wyjaśnia Roman Świderski, Kierownik Wynajmu Średnioterminowego w firmie Express S.A.
Zobacz również: Ubezpieczyciele zweryfikują prawo do zniżek OC
REKLAMA
Jednak nie wszyscy usługodawcy flotowi mają w swej ofercie możliwość wynajęcia auta w trybie średnioterminowym. Ta usługa w Polsce dopiero się rozwija. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na nią ze względu na nieporównywalnie niższe koszta niż w przypadku najmu dziennego i wyższą elastyczność od tej charakteryzującej wynajem długoterminowy – zobowiązanie trwa tu bardzo długo.
Podpisując umowę najmu średnioterminowego klientowi zapewnione zostanie ubezpieczenie i serwis wynajętego auta, rozliczanie szkód komunikacyjnych oraz samochód zastępczy na czas ewentualnej awarii.
Szybkość dostępu do floty to cecha klasycznego rozwiązania „rent a car”, a kompleksowość usługi i niskie koszta charakteryzują najem długoterminowy. MTR łączy w sobie te dwie cechy będąc rozwiązaniem pośrednim.
Zobacz również: Od 2011 roku samochód zarejestrujemy online
Klasyczny leasing wymaga wpłaty wstępnej, co może być przeszkodą nie do przebycia dla małych przedsiębiorstw. Zatem dla firm rozwijających się, których budżet jest napięty, najem średnioterminowy to dobre rozwiązanie. Przykładowo, miesięczne wynajęcie Hyundaia i30 z limitem 2500 km to koszt około 1800 zł.
REKLAMA
REKLAMA