REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy brak roamingu na terenie UE pogrąży producentów nawigacji?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Czy brak roamingu na terenie UE pogrąży producentów nawigacji? Na zdjęciu Michał Rusak, przedstawiciel Smart GPS
Czy brak roamingu na terenie UE pogrąży producentów nawigacji? Na zdjęciu Michał Rusak, przedstawiciel Smart GPS
Smart GPS

REKLAMA

REKLAMA

Komisja Europejska nie pozostawia wątpliwości, że dąży do zniesienia roamingu na terenie UE. Część operatorów nie czekając aż roaming zostanie przez Komisję zniesiony samodzielnie zaoferowało swoim abonentom możliwość korzystania z wykupionego w kraju abonamentu na terenie całej UE. Co to oznacza dla producentów nawigacji?

Od 15 czerwca część operatorów telefonii komórkowych daje możliwość korzystania z transmisji danych na terenie UE w ramach abonamentu. W związku z tym wybierając się w samochodową podróż po UE, coraz większa część kierowców może korzystać z nawigacji, która jest zainstalowana w smartfonie. Czy te korzystne dla obywateli UE zmiany pogrążą producentów nawigacji?

REKLAMA

Zobacz też: Skąd nawigacja GPS czerpie dane o korkach na drodze?

1. Czy zniesienie roamingu oznacza, że będzie można korzystać z nawigacji w smartfonie za granicą w ramach abonamentu wykupionego w kraju?

Dyrektywa unijna z dniem 15 czerwca 2017 roku nakłada na operatorów maksymalne stawki opłat hurtowych wynoszące nie więcej niż 7,7 euro za 1GB danych. Na tych zasadach można korzystać z telefonu za granicą maksymalnie przez 4 miesiące w przeciągu roku. W zależności od operatora abonent może korzystać z pakietu danych także w strefie Euro.

2. Czy producenci nawigacji tracą na zniesieniu roamingu?

REKLAMA

Patrząc przez pryzmat dłuższego okresu prawdopodobnie producenci nawigacji nie odczują zbyt dużego spadku sprzedaży. Jestem pewien, że Klienci, którzy w pierwszej fazie po zniesieniu roamingu wybiorą nawigację w aplikacji, po pewnym czasie zaopatrzą się w produkt spełniający wyłącznie funkcję nawigacji czyli urządzenie PND. Jadąc w dalszą podróż dedykowane urządzenie ma więcej zalet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Docelowo może się okazać, że dzięki większemu dostępowi do nawigacji grono Klientów, którzy w przyszłości będą poszukiwać nawigacji PND także się poszerzy. Pamiętajmy - nawigacja w aplikacji w smartfonie docelowo powinna pełnić funkcję nawigacji uzupełniającej.

Zobacz też: Czy można odliczyć 100% VAT od zakupu nawigacji GPS i CB radia?

3. Czy producenci i dystrybutorzy nawigacji tzw. złote czasy mają już za sobą?

Rekordy sprzedaży nawigacje biły kilka lat temu. Jednak my będąc liderem sprzedaży polskich nawigacji uważamy że wiele innych firm może nam pozazdrościć tak szerokiego grona klientów. Produkty polskiej marki od wielu lat są na szczycie najlepiej sprzedawanych nawigacji w Polsce wygrywając w tej kategorii ze światowymi markami.

4. A jakie są perspektywy?

Nawigacje będą znajdować klientów. Zwróćmy uwagę, kierowca w dalszym ciągu będzie ponosił koszty za przesył danych w telefonie. Powyższa dyrektywa nie zdejmuje opłat z abonamentów. Dodatkowo działa jedynie na terenie Unii Europejskiej. Coraz większą popularnością cieszą się wyjazdy do dotychczas mniej poznanych przez polskich turystów krajów jak np. kraje byłej Jugosławii, Albanii czy Ukrainę. Także obszar Szwajcarii jest wyłączony z tej dyrektywy. W tych krajach należy się spodziewać bardzo wysokich opłat za korzystanie z telefonu.

5. Są jeszcze producenci samochodów, którzy chętnie instalują w produkowanych przez siebie pojazdach mapy znanych producentów nawigacji.

Zgadzam się z tym, że kierowcy samochodów mają bardzo szeroki wybór rozwiązań nawigacyjnych, a wśród nich jest nawigacja seryjnie montowana w samochodzie. Jednak aktualność wgranych map oraz koszty aktualizacji które kierowca musi ponieść pozostawiają wiele do życzenia. A to co dla kierowcy podczas podróży jest najważniejsze to właśnie aktualne mapy.

Zobacz też: Czy nawigacja może uchronić przed mandatem?

6. Korzystanie z nawigacji w smartfonie ma swoje wady, może da się w ten sposób unowocześnić nawigacje przenośne, żeby były dobrą alternatywą dla użytkownika smartfona?

Słusznie Pan zauważył - korzystanie z nawigacji w smartfonie ma wady. To co najważniejsze to koszty przesyłu danych. Drugą kwestią to nieprzystosowanie smartfona do ciągłej pracy jako nawigacja. Telefon przyczepiony do szyby bardzo szybko się nagrzewa co doprowadza do wyłączenia go, w czasie rozmów aplikacja potrafi się zawiesić. Często ma to wpływ na jakość informacji przekazywanych kierowcom. Dzisiejsze nawigacje PND dają użytkownikowi dostęp do bezpłatnych map, przekazują informacje o korkach, fotoradarach i zdarzeniach drogowych w czasie rzeczywistym. Dodając do powyższych większe, czytelniejsze wyświetlacze i brak dodatkowych kosztów ponoszonych przez kierowców stwierdzam że zakup nawigacji PND jest lepszym rozwiązaniem niż korzystanie z aplikacji w telefonie.

7. Jaki pomysł na przetrwanie mają producenci nawigacji?

Obserwując tendencje oraz wyniki sprzedażowe widzę, że Klienci doceniają produkty, które dla nich przygotowujemy. Są one cały czas na szczycie najlepiej sprzedawanych nawigacji w Polsce. Wysoka jakość urządzenia w połączeniu z dokładnymi mapami i dożywotnią, bezpłatną ich aktualizacją są gwarantem sukcesu na tym rynku.

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę przy wyborze nawigacji?

8. A czego oczekują konsumenci?

Dla kierowców w nawigacji najważniejsze są mapy - precyzując ich jakość i dokładność. Będąc polskim producentem mającym kilkunastoletnie doświadczenie w nawigacji, współpracującym z czołowymi zagranicznymi dostawcami map gwarantujemy kierowcy bezpłatny dostęp do najbardziej aktualnych map. Dodatkowo użytkownicy naszych rozwiązań otrzymują dostęp do informacji o fotoradarach, korkach i zagrożeniach na drodze. Dodając do tego wysoką jakość produktu, duże wyświetlacze i konkurencyjne ceny uważam że spełniamy w pełni oczekiwania konsumentów.

9. Jak będzie wyglądała przyszłość w dziedzinie nawigacji samochodowych? W którym kierunku będzie się rozwijała branża?

Ciężko jest przewidzieć jak będą wyglądać następne lata czy dekady. Jestem jednak pewien, że w dalszym ciągu jako społeczeństwo będziemy się przemieszczać, a nieodłącznym partnerem w podróży pozostanie nawigacja.
O końcu nawigacji z pewnością bym nie myślał. Jestem przekonany, że tak samo jak wciąż dużą sprzedaż odnotowują przewodniki w wersji drukowanej - mimo wszechobecnych aplikacji, tak nadal będą sprzedawały się nawigacje PND- mimo ich odpowiedników na urządzenia mobilne.

Wypowiedzi udzielił Michał Rusak, przedstawiciel Smart GPS 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA