REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odkryć wycieki paliwa, olejów i innych płynów eksploatacyjnych i odnaleźć ich przyczyny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
Jak odkryć wycieki? Fot. Fotolia
Jak odkryć wycieki? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Istnieje prosty i bardzo skuteczny sposób na stwierdzenie wycieków różnych płynów z urządzeń samochodowych i wstępne zlokalizowanie miejsca ich powstawania. Jest nim ustawienie samochodu na rozłożonych na podłodze lub jezdni arkuszach papieru, w ostateczności na starych gazetach.

REKLAMA

Papier pod samochodem należy odpowiednio obciążyć, aby nie został przesunięty lub usunięty przez przypadkowy podmuch wiatru albo np. przez bawiące się pod autem zwierzę. Po kilku, a jeszcze lepiej – po kilkunastu godzinach na podłożonych papierach będą widoczne wszystkie wycieki, na dodatek będzie łatwo odróżnić wycieki oleju z silnika i bloku napędowego od wycieków płynu z chłodnicy i płyny hamulcowego oraz – płynu z układu spryskiwaczy szyb, a także paliwa z nieszczelnych przewodów i uszkodzonego zbiornika. Po rozmieszczeniu plam będzie można bez najmniejszego problemu zlokalizować każdy z wycieków, łatwo odnaleźć i stwierdzić jego przyczynę.

REKLAMA

W podobny sposób można zbadać wycieki, pojawiające się okresowo, np tylko podczas pracy silnika albo przy silnym wciśnięciu pedału hamulca lub sprzęgła, jeżeli jest ono sterowane za pośrednictwem układu hydraulicznego. Przy poszukiwaniu wycieków z pracującego silnika należy papiery pod samochodem ułożyć tak, aby zostały odpowiednio obciążone przez jego koła. To nie wystarczy, trzeba jeszcze bardzo starannie obciążyć krawędź papieru po stronie wentylatora chłodnicy, aby wytworzony przez niego silny strumień powietrza go nie podarł lub nie przemieścił w inne miejsce.

Zobacz także: Jak oczyścić gaźnik?

Najtrudniejsze do zlokalizowania są wycieki, w których płyn nie ścieka bezpośrednio pionowo na podłożone papiery w wyniku grawitacji, ale spływa po innych przedmiotach, np. po ściankach komory silnika lub zbiornika paliwa, albo po korpusie silnika. W takim przypadku, po znalezieniu miejsca, z którego płyn kapie swobodnie, prześledzić jego drogę, zwykle dostatecznie dobrze widoczną na powierzchniach, po których spływa, aż do miejsca jego wypływania. Gdyby odszukanie takiego miejsca było trudne, można posłużyć się zwykłą szkolną kredą, nacierając nią podejrzane miejsca po wcześniejszym ich oczyszczeniu i osuszeniu. Ciemny płyn wnikając między drobinki białej kredy bardzo wyraźnie wskaże miejsce, z którego wypływa.

Zobacz także: Jak odblokować hamulce tarczowy i bębnowy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najbardziej niebezpieczne są wycieki paliwa i ich przyczyn należy szukać aż do skutku. Podobnie ważne jest znalezienie miejsc wycieku płynu hamulcowego, Czasem, jeżeli wyciek jest wynikiem skorodowania lub przetarcia się albo mikropęknięcia przewodu hamulcowego, jest to bardzo trudne nawet przy zastosowaniu sposobu z kredą. Wówczas trzeba skorzystać z pomocy innej osoby, która będzie naciskała silnie pedał hamulca co najmniej przez dłuższą chwilę. W uszkodzonym miejscu powinna się pojawić co najmniej jedna jego kropla, która po chwili rozpłynie się wśród zanieczyszczeń zewnętrznych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA