REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oszczędności wynikające z jazdy na LPG na przykładzie Skody Octavii I

Subskrybuj nas na Youtube
Podróżując Skodą Octavią zasilaną LPG, podczas jazdy w ruchu miejskim można zaoszczędzić nawet 25 zł na każde przejechane 100 km.
Podróżując Skodą Octavią zasilaną LPG, podczas jazdy w ruchu miejskim można zaoszczędzić nawet 25 zł na każde przejechane 100 km.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Jazda samochodem z instalacją LPG skutkuje znacznym obniżeniem kosztów przejazdu 100 km. W przypadku samochodu rodzinnego podczas jazdy w ruchu miejskim można zaoszczędzić nawet 25 zł na każde przejechane 100 km.

Oszczędności wynikające z jazdy na LPG na przykładzie Skody Octavii I – zużycie paliwa

Czy opłaca się instalować w samochodzie instalację LPG, czy może lepiej kupić auto z silnikiem Diesla? Jakie wynikną z tego oszczędności oraz po jakim czasie zwróci się koszt montażu instalacji gazowej. Na te pytanie najlepiej odpowiedzieć na przykładzie. Jako model posłuży nam Skoda Octavia pierwszej generacji. Porównamy koszty eksploatacji modelu z  ośmiozaworową, benzynową jednostką napędową o pojemności 1,6 l oraz silnikiem Diesla o pojemności 1,9 l.

REKLAMA

W ruchu miejskim benzynowa Octavia zużywa średnio 10 l benzyny na 100 km lub 11,5 litra gazu. W trasie zużycie paliwa spada do odpowiednio 6 l benzyny na 100 km oraz 7,5 l LPG na 100 km. Z kolei Octavia TDi w ruchu miejskim zużywa 8 l oleju napędowego na 100 km, a  podczas jazdy w trasie 5 l oleju napędowego na 100 km.

Zobacz też: Regulacja instalacji gazu LPG – jak ją poprawnie zrobić?

Oszczędności wynikające z jazdy na LPG na przykładzie Skody Octavii I – różnica w kosztach w trasie

Pokonanie trasy Warszawa – Kraków (290 km) Skodą Octavią napędzaną jednostką benzynową kosztuje 95 zł. Właściciele Octavii TDi są w lepszej sytuacji, bo wydadzą na paliwo na tej samej trasie 79 zł. Jednak w przypadku jazdy Octavią z instalacją LPG tę samą trasę pokonamy za 55 zł. To 40 zł różnicy na tak krótkim odcinku. W przypadku, gdy uwzględnimy dłuższą trasę z Warszawy do Gdańska (ok. 340 km) różnica w kosztach na korzyść auta zasilanego LPG sięgnie prawie 50 zł, a przejazd z Warszawy do Zakopanego (455 kilometrów) pozwala zaoszczędzić prawie 62 złote.

Zobacz też: Jak dbać o instalację LPG?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oszczędności wynikające z jazdy na LPG na przykładzie Skody Octavii I – różnica w kosztach w mieście

REKLAMA

Biorąc pod uwagę wspomniane wcześniej zużycie paliwa w cyklu miejskim, poruszając się Octavią z instalacją LPG jesteśmy w stanie zaoszczędzić ok. 25 zł na każdych przejechanych 100 km w stosunku do Octavii napędzanej silnikiem benzynowym. W przypadku silnika Diesla zaoszczędzimy ok. 11 zł/100 km w stosunku do jednostki benzynowej.

Biorąc pod uwagę średni koszt zakupu i montażu instalacji gazowej do auta typu Skoda Octavia 1.6 , czyli 2 500 zł łatwo wyliczyć, że montaż instalacji zwróci się już po około 12 miesiącach eksploatacji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA