REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polska fabryka kończy produkcję Forda KA

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
PAP
Ford Ka
Ford Ka
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Fabryka samochodów w Tychach kończy produkcje Forda KA. Model ten przestanie zjeżdżać z taśm fabryki w kwietniu 2016 roku.

W kwietniu tego roku nastąpi zakończenie produkcji Forda Ka w fabryce samochodów w Tychach – wynika z informacji przedstawicieli spółki Ford Polska. W ciągu niespełna ośmiu ostatnich lat w Polsce powstało ok. pół miliona aut tego modelu. Tyska fabryka nie planuje redukcji załogi.

REKLAMA

Produkcja Forda Ka w zakładzie Fiat Chrysler Automobiles (wówczas Fiat Auto Poland) w Tychach ruszyła jesienią 2008 r. na mocy porozumienia dwóch koncernów motoryzacyjnych: Fiata i Forda. Samochód jest wytwarzany na tej samej linii produkcyjnej co modele koncernu FCA.

Zobacz też: Inteligentna fabryka i nowatorskie technologie Audi

O tym, że 2016 r. będzie ostatnim rokiem wytwarzania Forda w Tychach, przedstawiciele fabryki informowali już w ubiegłym roku, jednak nieznany był dokładny termin zakończenia produkcji. W czwartek szef działu PR Ford Polska Mariusz Jasiński poinformował PAP, że koniec produkcji Forda KA w fabryce w Tychach nastąpi w kwietniu tego roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rzecznik FCA Poland Bogusław Cieślar zapewnił, że w związku z zaprzestaniem produkcji Forda zakład nie planuje zmniejszenia blisko 3,3-tysięcznej załogi, licząc na stabilny popyt na inne wytwarzane w Tychach modele: Fiata 500, Lancię Ypsilon i Abartha 500.

REKLAMA

„Kluczowe jest zapotrzebowanie na nasze samochody na zagranicznych rynkach. Dziś, w oparciu o płynące z tych rynków sygnały oraz szacunki, zakładamy, że nie będzie redukcji zatrudnienia w związku z zaprzestaniem produkcji Forda Ka” – powiedział Cieślar.

W ubiegłym roku z linii produkcyjnej w Tychach zjechało 48,9 tys. egzemplarzy Forda Ka. To niewiele ponad 16 proc. całej ubiegłorocznej produkcji fabryki (302,6 tys. aut). Była to najniższa roczna produkcja Forda Ka w ciągu minionych siedmiu lat.

Zobacz też: Audi A1 będzie produkowane w fabryce Seata!

Produkcja nowego Forda Ka, który zastąpił obecny na rynku od 12 lat pierwowzór, ruszyła w Tychach jesienią 2008 r. – od września do końca tamtego roku powstało ok. 19 tys. egzemplarzy tego auta; w 2009 r. osiągnięto rekordową roczną produkcję ponad 112,8 tys. aut. Rok później było to 92,9 tys. egzemplarzy, a w 2011 roku – 67,2 tys. W trzech kolejnych latach rocznie wytwarzano między 51,6 a blisko 55 tys. sztuk.

W 2008 r. przedstawiciele Forda informowali, że koncern zainwestował w to przedsięwzięcie 210 mln euro. Fabryka w Tychach zwiększyła wówczas zatrudnienie, przygotowała też nową powierzchnię produkcyjną, w tym spawalnię, lakiernię i halę montażu. Swój udział we wzrośnie zatrudnienia w Tychach Ford oceniał wówczas na ok. tysiąc osób. Okres „życia produktu" szacowano wtedy na ok. 10 lat.

Poprzedni, produkowany od 1996 roku, model Forda Ka, cieszył się dużą popularnością nabywców i został uznany za ikonę stylu. Sprzedano go w tym czasie ponad 1,4 mln egzemplarzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA