REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak będą wyglądać fabryki samochodów w przyszłości?

Audi inteligentna fabryka
Audi inteligentna fabryka
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Optymalizacja procesu produkcji samochodów wymaga zastosowania nowoczesnych rozwiązań. Jakie pomysły na usprawnienie produkcji aut mają inżynierowie z Audi?

Audi Production Lab: optymalizacja procesu produkcji samochodów

REKLAMA

W Audi Production Lab, planiści ds. produkcji razem z zatrudnionymi w koncernie ekspertami różnych branż, wymyślają innowacyjne, przyszłościowe technologie produkcji. Wielce obiecującym rozwiązaniem jest projektor wyświetlający dane na dłoni. W przyszłości, taka technika mogłaby wesprzeć pracowników produkcji przy czynnościach kontrolnych i montażowych.

REKLAMA

W Audi Production Lab, planiści ds. produkcji w osobie Jensa Dehlkego i jego kolegów, pracują na czterech różnych polach aktywności. Pierwsze skupia się na nowych sposobach zautomatyzowanej kontroli jakości. Drugie, na badaniu różnych możliwości, dzięki którym w przyszłości samochody będą łatwiejsze w montażu. Pole numer trzy zajmuje się Big Data – postępowaniem z dużą ilością danych, a w przypadku pola czwartego, inżynierowie pracują nad interakcją człowieka i maszyny z użyciem rzeczywistości rozszerzonej i rzeczywistości wirtualnej (Augmented Reality – AR i Virtual Reality – VR).

Zobacz też: Audi rusza na Księżyc!

REKLAMA

„Dla Audi szczególnie interesujące są trzy rodzaje sprzętu: tablety, okulary o rozszerzonej rzeczywistości i projektor do wyświetlania danych na dłoni. Wszystkie trzy mają potencjał do wspierania pracowników w ich pracy“ – mówi Dehlke. Przy obecnym stanie techniki, zespół projektora zbudowany jest z laptopa schowanego w plecaku i z modułu umieszczonego na ramieniu pracownika. Moduł natomiast składa się z kompaktowego czujnika na podczerwień i z małego projektora laserowego, który na powierzchni dłoni osoby wyposażonej w to urządzenie wyświetla proste informacje – np. wskazówkę „sprawdź stan oleju“. Czujnik mierzy odległość do dłoni i jej położenie tak, by odpowiednio dopasować wyświetlany obraz. Sam obraz jest zawsze ostry i znika, gdy użytkownik zamknie dłoń, nie przeszkadzając mu w wykonywaniu danej czynności.

W niedalekiej przyszłości, Audi jako pierwszy na świecie producent samochodów, chce przenieść zasadę działania projektora do okularów o rozszerzonej rzeczywistości i zacząć je stosować w produkcji seryjnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: materiały prasowe Audi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA