REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Muzeum Alfy Romeo w Arese otwarte!

Subskrybuj nas na Youtube
Alfa Romeo muzeum
Alfa Romeo muzeum
Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Miłośnicy Alfy Romeo od 24 czerwca mogą podziwiać historyczne modele tej marki w nowo powstałym muzeum w Arese. Otwarcie obiektu zbiegło się z premierą Alfy Romeo Giulia, nowego sedana klasy średniej.

Muzeum Alfy Romeo w Arese

W Muzeum znajdują się najważniejsze egzemplarze z historycznej kolekcji Alfy Romeo, tworzonej od początków lat sześćdziesiątych. Muzeum zostało otwarte w 1976 roku i można je było zwiedzać po wcześniejszym dokonaniu rezerwacji. Po zakończeniu produkcji w Arese i związanej z tym utracie kierowniczej funkcji Centrum, w 2009 roku Muzeum zostało zamknięte.

REKLAMA

W ramach planu globalnego rozwoju Alfy Romeo, Muzeum w Arese - miejsce będące symbolem historii firmy - zostało wybrane, jako centralny punkt dla wielkiego powrotu marki.
W 2013 roku poproszono architekta Benedetto Camerana o wykonanie nowego projektu łączącego cele przewidziane w planie z zachowaniem i ochroną zabytkowego budynku. Prace ruszyły latem 2014 roku i w niecałe dwanaście miesięcy udało się zakończyć remont całego kompleksu wykonany przez FCA Partecipazioni.

Zobacz też: Nowa Alfa Romeo Giulia: limuzyna z tylnym napędem

Nowy projekt architektoniczny zmienia funkcje głównego budynku, dostosowując go do nowych działalności i ułatwiając zwiedzanie. Kluczowym elementem projektu jest czerwona konstrukcja przebiegająca przez cały kompleks: od zadaszenia nad wejściem dla zwiedzających, przez hall, aż po początek trasy zwiedzania, gdzie dominują nowoczesne schody ruchome. Ten ostatni element architektoniczny, dobrze widoczny z autostrady i wyróżniający się kolorem „czerwony Alfa" jest symbolem odrodzenia Muzeum: nowoczesnym znakiem, harmonijnie wbudowanym w architekturę lat 70., który odzwierciedla połączenie między historią a współczesnością.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wyposażenie Muzeum podkreśla charakterystyczne elementy zapisane w DNA Alfy Romeo, przedstawione za pomocą sugestywnej instalacji świetlnej przechodzącej pionowo wzdłuż budynku: światło, słowa i wyróżniające się stylem detale, które powolnym ruchem spiralnym opadają w dół, symbolizując ciągłość stylistyczną i spójność technologiczną.

Wzdłuż trasy zwiedzania można podziwiać 69 modeli marki, które miały największy wpływ nie tylko na rozwój marki, ale również na historię motoryzacji. Począwszy od pierwszego modelu A.L.F.A., 24 HP, po legendarnych zwycięzców rajdu Mille Miglia, takich jak model 6C 1750 Gran Sport prowadzony przez Tazio Nuvolariego, od 8C z lekkimi nadwoziami Touring po „Alfettę" 159, która wygrała Mistrzostwa Świata Formuły 1 w 1951 roku, prowadzona przez Juana Manuela Fangio; od Giulietty, kultowego samochodu lat 50., po model 33 TT 12.
Kwintesencja marki jest ujęta w trzech elementach: Oś czasu, która odzwierciedla ciągłość produkcji, Piękno, które łączy styl i design, Prędkość, będącą syntezą technologii i lekkości. Każdemu elementowi odpowiada jedno piętro w Muzeum. 

REKLAMA

Oś czasu zajmuje całe pierwsze piętro, prezentując 19 najbardziej znaczących samochodów w rozwoju marki, a każdemu towarzyszy multimedialny panel informatyczny. Wystawę uzupełnia „interaktywna pamięć", czyli stanowisko smart-tech, z którego zwiedzający mogą wejść do interaktywnego systemu, gdzie można uzyskać więcej informacji na temat historii modeli. Instalacja zatytułowana „Quelli dell'Alfa Romeo" (Twórcy Alfy Romeo) opowiada o powstaniu legendy, przez ponad 100 lat, dzięki pracy tysięcy ludzi, którzy przyczynili się do wzrostu firmy: od robotników po mechaników, od testujących samochody po projektantów, od inżynierów po pracowników biurowych.

Druga część trasy przebiega pod hasłem Piękno i zajmuje cały parter, oferując różne strefy tematyczne. Kompozycja charakteryzuje się dynamicznymi i płynnymi liniami, przywołującymi na myśl słynne włoskie firmy karoseryjne: od „I maestri dello stile" (Mistrzowie stylu) łączące 9 znakomitych przykładów designu z każdej epoki, po „La scuola italiana" (Włoska szkoła), gdzie prezentowane są samochody wykonane w latach 30. i 40. z lekkim nadwoziem Touring pod marką Superleggera (w tłumaczeniu Superlekka).  W centrum trasy „Alfa Romeo nel cinema" (Filmowa kariera Alfy Romeo). Następnie strefa zatytułowana „Il Fenomeno Giulietta" (Fenomen Giulietty) oraz „Giulia: disegnata dal vento" (Giulia: zaprojektowana przez wiatr), prezentująca modele towarzyszące boomowi gospodarczemu oraz gustom mieszkańców Półwyspu Apenińskiego w latach 50. i 60. ubiegłego wieku.

Trzecia część zajmująca cały poziom „-1"  jest dedykowana Prędkości. To najbardziej emocjonująca strefa, gdzie miłośnicy marki mogą podziwiać bohaterów wielkich zwycięstw spod znaku Alfy Romeo: od „Nasce la leggenda" (Narodziny legendy), niesamowity projekt multimedialny łączący gwiazdy imponujących rajdów i wyścigów w okresie międzywojennym, aż po debiut w wyścigach F1, i „Projekt 33" oraz „Le corse nel DNA" (Wyścigi zapisane w DNA).

Następnie zwiedzający wchodzą do „Tempio delle vittorie" (Świątynia zwycięstw), pomieszczenia, w którym różnorodność obrazów, dźwięków i filmów opowiada o 10 największych zwycięstwach w historii Alfy Romeo. Podróż po krainie mitu kończy się olśniewającym i ludycznym finałem: „bolle emozionali" (emocjonujące bąbelki), gdzie, poprzez filmy w wirtualnej rzeczywistości 360° możemy poznawać świat Alfa Romeo, a w zaciemnionym pokoju, zwiedzając, usiadłszy siedząc wygodnie na interaktywnym fotelu, może obejrzeć filmy w 4D poświęcone legendarnym sukcesom Alfy.

Źródło: materiały prasowe Alfa Romeo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA