REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Goodyear i LSE zbadają bezpieczeństwo ruchu drogowego

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Goodyear razem z Londyńską Szkołą Ekonomii i Politologii (LSE) postanowili zbadać wpływ kierowców na zachowanie innych użytkowników ruchu drogowego. Naukowcy skupią się na empirycznych obserwacjach, które mają pomóc w lepszym zrozumieniu zjawisk panujących na drogach.

Wpływ kierowców na innych użytkowników drogi - badania empiryczne

REKLAMA

Goodyear nawiązał współpracę z Londyńską Szkołą Ekonomii i Politologii (LSE). Razem przeprowadzą nowatorskie badanie w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, które pozwoli pogłębić wiedzę o zachowaniach użytkowników dróg. Badacze sprawdzą, w jaki sposób kierowcy wpływają na zachowanie innych na drodze. Przedsięwzięcie, którego realizacją będzie zarządzać LSE Consulting, ma wnieść do debaty na temat bezpieczeństwa drogowego w Europie wyjątkowe empiryczne obserwacje.

REKLAMA

„Aktualne badania z zakresu bezpieczeństwa drogowego przeważnie analizują, jak kierowcy korzystają ze swoich pojazdów w środowisku fizycznym, z pominięciem środowiska społecznego. Nasz nowy projekt badawczy ma na celu analizę interakcji kierowców między sobą, ich stosunek do innych użytkowników dróg oraz wpływ tych stosunków na ryzykowną jazdę. Zespół naszych badaczy z wydziału psychologii społecznej LSE zastosuje najnowsze techniki badawcze w dziedzinie psychologii społecznej, aby zbadać zjawiska z zakresu bezpieczeństwa drogowego w dotychczas rzadko rozpatrywanym aspekcie” – wyjaśnił dr Chris Tennant, szef projektu badawczego ze strony LSE.

Nawiązanie współpracy z LSE jest kolejnym działaniem Goodyeara na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego. Poprzez realizację kolejnych projektów badawczych i dostarczenie nowych danych statystycznych, znany producent opon chce zachęcić do dalszej debaty w tym ważnym społecznie zagadnieniu. Zebrane informacje mają też posłużyć do opracowania kolejnej rekomendacji na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego.

REKLAMA

„Wydział Psychologii Społecznej LSE jest źródłem przełomowych badań z obszaru zachowań ludzi w sytuacjach społecznych już od 50 lat. Jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy z jednym z wiodących światowych ośrodków badawczych w zakresie analizy, która ma szanse wnieść cenne informacje i wnioski do debaty o bezpieczeństwie drogowym” – skomentował Olivier Rousseau, wiceprezes ds. opon osobowych firmy Goodyear w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Częścią projektu badawczego, realizowanego wspólnie z LSE, będzie przeprowadzane w 15 krajach ogólnoeuropejskie badanie zachowań kierowców. Uzyskana dzięki temu wiedza ma przysłużyć się realizacji – wspieranej od dawna przez Goodyeara – koncepcji kształcenia ustawicznego jako fundamentu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wiele badań i rekomendacji ustawodawczych opracowanych przez Goodyeara, w tym koncepcja stopniowanego prawa jazdy, wspiera tę filozofię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Goodyear jest bardzo zaangażowany w podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na drogach, czego wyrazem są m.in. zrealizowane do tej pory badania: na temat początkujących kierowców (2012), instruktorów jazdy (2013) i rodziców początkujących kierowców (2014). Uzyskane w ten sposób dane pomogły w opracowaniu i publikacji tzw. Białej Księgi „Bezpieczeństwo przede wszystkim: poprawa bezpieczeństwa drogowego dla początkujących kierowców”, której drugą edycję wydano w listopadzie 2014 roku. Biała Księga trafiła do najważniejszych ustawodawców i organizacji zajmujących się bezpieczeństwem na drogach, aby wesprzeć je w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie.

Najnowsze wydanie Białej Księgi Goodyear: „Bezpieczeństwo Przede Wszystkim: poprawa bezpieczeństwa drogowego dla początkujących kierowców” można znaleźć pod adresem:

http://www.goodyear.eu/home_en/images/goodyear_road_safety_whitepaper_2014_tcm2093-164518.pdf. Natomiast komplet materiałów z wcześniejszych badań z zakresu bezpieczeństwa drogowego przeprowadzonych na zlecenie Goodyeara jest dostępny  na żądanie.

Londyńska Szkoła Ekonomii i Politologii (LSE) jest jedną z wiodących światowych uczelni zajmujących się naukami społecznymi. To specjalistyczny uniwersytet o globalnym zasięgu, prowadzący międzynarodowy nabór. Zakres prac badawczych i program nauczania obejmuje pełne spektrum nauk społecznych, od ekonomii, poprzez politykę, prawo, socjologię, antropologię, księgowość i finanse. Założona w 1895 roku szkoła cieszy się wyjątkową reputacją, którą zawdzięcza m.in. najwyższym standardom nauczania. O jej renomie świadczy też fakt, że szesnastu pracowników naukowych lub absolwentów LSE to laureaci Nagrody Nobla. Szkoła wyróżnia się kosmopolitycznym przekrojem studentów: to 9500 studentów studiów dziennych ze 140 krajów. LSE zatrudnia ponad 3000 pracowników naukowych, z czego około 46% pochodzi spoza Wielkiej Brytanii.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach produkcyjnych w 22 krajach, zatrudniając 67 tys. pracowników. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

INFORMACJE DODATKOWE

Dane z wcześniejszych badań nad młodymi kierowcami (poniżej 25. roku życia):

  • 65% młodych kierowców ma dziś w samochodzie więcej urządzeń rozpraszających uwagę niż kiedykolwiek wcześniej;
  • 40% młodych kierowców skłonnych jest podejmować ryzyko;
  • 29% młodych kierowców ma skłonność do ignorowania rad otrzymanych podczas nauki jazdy;
  • 29% młodych kierowców nie dostrzega wartości nauki jazdy;
  • 76% instruktorów jazdy życzyłoby sobie, żeby rodzice dawali dzieciom lepszy przykład.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA