REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Goodyear i LSE zbadają bezpieczeństwo ruchu drogowego

REKLAMA

Goodyear razem z Londyńską Szkołą Ekonomii i Politologii (LSE) postanowili zbadać wpływ kierowców na zachowanie innych użytkowników ruchu drogowego. Naukowcy skupią się na empirycznych obserwacjach, które mają pomóc w lepszym zrozumieniu zjawisk panujących na drogach.

Wpływ kierowców na innych użytkowników drogi - badania empiryczne

REKLAMA

Goodyear nawiązał współpracę z Londyńską Szkołą Ekonomii i Politologii (LSE). Razem przeprowadzą nowatorskie badanie w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, które pozwoli pogłębić wiedzę o zachowaniach użytkowników dróg. Badacze sprawdzą, w jaki sposób kierowcy wpływają na zachowanie innych na drodze. Przedsięwzięcie, którego realizacją będzie zarządzać LSE Consulting, ma wnieść do debaty na temat bezpieczeństwa drogowego w Europie wyjątkowe empiryczne obserwacje.

REKLAMA

„Aktualne badania z zakresu bezpieczeństwa drogowego przeważnie analizują, jak kierowcy korzystają ze swoich pojazdów w środowisku fizycznym, z pominięciem środowiska społecznego. Nasz nowy projekt badawczy ma na celu analizę interakcji kierowców między sobą, ich stosunek do innych użytkowników dróg oraz wpływ tych stosunków na ryzykowną jazdę. Zespół naszych badaczy z wydziału psychologii społecznej LSE zastosuje najnowsze techniki badawcze w dziedzinie psychologii społecznej, aby zbadać zjawiska z zakresu bezpieczeństwa drogowego w dotychczas rzadko rozpatrywanym aspekcie” – wyjaśnił dr Chris Tennant, szef projektu badawczego ze strony LSE.

Nawiązanie współpracy z LSE jest kolejnym działaniem Goodyeara na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego. Poprzez realizację kolejnych projektów badawczych i dostarczenie nowych danych statystycznych, znany producent opon chce zachęcić do dalszej debaty w tym ważnym społecznie zagadnieniu. Zebrane informacje mają też posłużyć do opracowania kolejnej rekomendacji na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego.

REKLAMA

„Wydział Psychologii Społecznej LSE jest źródłem przełomowych badań z obszaru zachowań ludzi w sytuacjach społecznych już od 50 lat. Jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy z jednym z wiodących światowych ośrodków badawczych w zakresie analizy, która ma szanse wnieść cenne informacje i wnioski do debaty o bezpieczeństwie drogowym” – skomentował Olivier Rousseau, wiceprezes ds. opon osobowych firmy Goodyear w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Częścią projektu badawczego, realizowanego wspólnie z LSE, będzie przeprowadzane w 15 krajach ogólnoeuropejskie badanie zachowań kierowców. Uzyskana dzięki temu wiedza ma przysłużyć się realizacji – wspieranej od dawna przez Goodyeara – koncepcji kształcenia ustawicznego jako fundamentu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wiele badań i rekomendacji ustawodawczych opracowanych przez Goodyeara, w tym koncepcja stopniowanego prawa jazdy, wspiera tę filozofię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Goodyear jest bardzo zaangażowany w podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na drogach, czego wyrazem są m.in. zrealizowane do tej pory badania: na temat początkujących kierowców (2012), instruktorów jazdy (2013) i rodziców początkujących kierowców (2014). Uzyskane w ten sposób dane pomogły w opracowaniu i publikacji tzw. Białej Księgi „Bezpieczeństwo przede wszystkim: poprawa bezpieczeństwa drogowego dla początkujących kierowców”, której drugą edycję wydano w listopadzie 2014 roku. Biała Księga trafiła do najważniejszych ustawodawców i organizacji zajmujących się bezpieczeństwem na drogach, aby wesprzeć je w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie.

Najnowsze wydanie Białej Księgi Goodyear: „Bezpieczeństwo Przede Wszystkim: poprawa bezpieczeństwa drogowego dla początkujących kierowców” można znaleźć pod adresem:

http://www.goodyear.eu/home_en/images/goodyear_road_safety_whitepaper_2014_tcm2093-164518.pdf. Natomiast komplet materiałów z wcześniejszych badań z zakresu bezpieczeństwa drogowego przeprowadzonych na zlecenie Goodyeara jest dostępny  na żądanie.

Londyńska Szkoła Ekonomii i Politologii (LSE) jest jedną z wiodących światowych uczelni zajmujących się naukami społecznymi. To specjalistyczny uniwersytet o globalnym zasięgu, prowadzący międzynarodowy nabór. Zakres prac badawczych i program nauczania obejmuje pełne spektrum nauk społecznych, od ekonomii, poprzez politykę, prawo, socjologię, antropologię, księgowość i finanse. Założona w 1895 roku szkoła cieszy się wyjątkową reputacją, którą zawdzięcza m.in. najwyższym standardom nauczania. O jej renomie świadczy też fakt, że szesnastu pracowników naukowych lub absolwentów LSE to laureaci Nagrody Nobla. Szkoła wyróżnia się kosmopolitycznym przekrojem studentów: to 9500 studentów studiów dziennych ze 140 krajów. LSE zatrudnia ponad 3000 pracowników naukowych, z czego około 46% pochodzi spoza Wielkiej Brytanii.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach produkcyjnych w 22 krajach, zatrudniając 67 tys. pracowników. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

INFORMACJE DODATKOWE

Dane z wcześniejszych badań nad młodymi kierowcami (poniżej 25. roku życia):

  • 65% młodych kierowców ma dziś w samochodzie więcej urządzeń rozpraszających uwagę niż kiedykolwiek wcześniej;
  • 40% młodych kierowców skłonnych jest podejmować ryzyko;
  • 29% młodych kierowców ma skłonność do ignorowania rad otrzymanych podczas nauki jazdy;
  • 29% młodych kierowców nie dostrzega wartości nauki jazdy;
  • 76% instruktorów jazdy życzyłoby sobie, żeby rodzice dawali dzieciom lepszy przykład.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

REKLAMA

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

REKLAMA

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA