REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Goodyear i LSE zbadają bezpieczeństwo ruchu drogowego

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Goodyear razem z Londyńską Szkołą Ekonomii i Politologii (LSE) postanowili zbadać wpływ kierowców na zachowanie innych użytkowników ruchu drogowego. Naukowcy skupią się na empirycznych obserwacjach, które mają pomóc w lepszym zrozumieniu zjawisk panujących na drogach.

Wpływ kierowców na innych użytkowników drogi - badania empiryczne

REKLAMA

Goodyear nawiązał współpracę z Londyńską Szkołą Ekonomii i Politologii (LSE). Razem przeprowadzą nowatorskie badanie w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, które pozwoli pogłębić wiedzę o zachowaniach użytkowników dróg. Badacze sprawdzą, w jaki sposób kierowcy wpływają na zachowanie innych na drodze. Przedsięwzięcie, którego realizacją będzie zarządzać LSE Consulting, ma wnieść do debaty na temat bezpieczeństwa drogowego w Europie wyjątkowe empiryczne obserwacje.

REKLAMA

„Aktualne badania z zakresu bezpieczeństwa drogowego przeważnie analizują, jak kierowcy korzystają ze swoich pojazdów w środowisku fizycznym, z pominięciem środowiska społecznego. Nasz nowy projekt badawczy ma na celu analizę interakcji kierowców między sobą, ich stosunek do innych użytkowników dróg oraz wpływ tych stosunków na ryzykowną jazdę. Zespół naszych badaczy z wydziału psychologii społecznej LSE zastosuje najnowsze techniki badawcze w dziedzinie psychologii społecznej, aby zbadać zjawiska z zakresu bezpieczeństwa drogowego w dotychczas rzadko rozpatrywanym aspekcie” – wyjaśnił dr Chris Tennant, szef projektu badawczego ze strony LSE.

Nawiązanie współpracy z LSE jest kolejnym działaniem Goodyeara na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego. Poprzez realizację kolejnych projektów badawczych i dostarczenie nowych danych statystycznych, znany producent opon chce zachęcić do dalszej debaty w tym ważnym społecznie zagadnieniu. Zebrane informacje mają też posłużyć do opracowania kolejnej rekomendacji na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego.

REKLAMA

„Wydział Psychologii Społecznej LSE jest źródłem przełomowych badań z obszaru zachowań ludzi w sytuacjach społecznych już od 50 lat. Jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy z jednym z wiodących światowych ośrodków badawczych w zakresie analizy, która ma szanse wnieść cenne informacje i wnioski do debaty o bezpieczeństwie drogowym” – skomentował Olivier Rousseau, wiceprezes ds. opon osobowych firmy Goodyear w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Częścią projektu badawczego, realizowanego wspólnie z LSE, będzie przeprowadzane w 15 krajach ogólnoeuropejskie badanie zachowań kierowców. Uzyskana dzięki temu wiedza ma przysłużyć się realizacji – wspieranej od dawna przez Goodyeara – koncepcji kształcenia ustawicznego jako fundamentu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wiele badań i rekomendacji ustawodawczych opracowanych przez Goodyeara, w tym koncepcja stopniowanego prawa jazdy, wspiera tę filozofię.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Goodyear jest bardzo zaangażowany w podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na drogach, czego wyrazem są m.in. zrealizowane do tej pory badania: na temat początkujących kierowców (2012), instruktorów jazdy (2013) i rodziców początkujących kierowców (2014). Uzyskane w ten sposób dane pomogły w opracowaniu i publikacji tzw. Białej Księgi „Bezpieczeństwo przede wszystkim: poprawa bezpieczeństwa drogowego dla początkujących kierowców”, której drugą edycję wydano w listopadzie 2014 roku. Biała Księga trafiła do najważniejszych ustawodawców i organizacji zajmujących się bezpieczeństwem na drogach, aby wesprzeć je w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie.

Najnowsze wydanie Białej Księgi Goodyear: „Bezpieczeństwo Przede Wszystkim: poprawa bezpieczeństwa drogowego dla początkujących kierowców” można znaleźć pod adresem:

http://www.goodyear.eu/home_en/images/goodyear_road_safety_whitepaper_2014_tcm2093-164518.pdf. Natomiast komplet materiałów z wcześniejszych badań z zakresu bezpieczeństwa drogowego przeprowadzonych na zlecenie Goodyeara jest dostępny  na żądanie.

Londyńska Szkoła Ekonomii i Politologii (LSE) jest jedną z wiodących światowych uczelni zajmujących się naukami społecznymi. To specjalistyczny uniwersytet o globalnym zasięgu, prowadzący międzynarodowy nabór. Zakres prac badawczych i program nauczania obejmuje pełne spektrum nauk społecznych, od ekonomii, poprzez politykę, prawo, socjologię, antropologię, księgowość i finanse. Założona w 1895 roku szkoła cieszy się wyjątkową reputacją, którą zawdzięcza m.in. najwyższym standardom nauczania. O jej renomie świadczy też fakt, że szesnastu pracowników naukowych lub absolwentów LSE to laureaci Nagrody Nobla. Szkoła wyróżnia się kosmopolitycznym przekrojem studentów: to 9500 studentów studiów dziennych ze 140 krajów. LSE zatrudnia ponad 3000 pracowników naukowych, z czego około 46% pochodzi spoza Wielkiej Brytanii.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach produkcyjnych w 22 krajach, zatrudniając 67 tys. pracowników. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

INFORMACJE DODATKOWE

Dane z wcześniejszych badań nad młodymi kierowcami (poniżej 25. roku życia):

  • 65% młodych kierowców ma dziś w samochodzie więcej urządzeń rozpraszających uwagę niż kiedykolwiek wcześniej;
  • 40% młodych kierowców skłonnych jest podejmować ryzyko;
  • 29% młodych kierowców ma skłonność do ignorowania rad otrzymanych podczas nauki jazdy;
  • 29% młodych kierowców nie dostrzega wartości nauki jazdy;
  • 76% instruktorów jazdy życzyłoby sobie, żeby rodzice dawali dzieciom lepszy przykład.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA