REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda rozbudowuje swoją fabrykę i zwiększa zatrudnienie

Subskrybuj nas na Youtube
fot. SKODA fabryka
fot. SKODA fabryka

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo dobre wyniki sprzedażowe Skody spowodowały, że czeski koncern postanowił zwiększyć swoje moce produkcyjne i zainwestował w rozbudowę fabryki Kvasiny. Dzięki zainwestowaniu w jej rozwój 7,2 mld CZK zwiększy się nie tylko liczba produkowanych aut, ale i nowych miejsc pracy.

Do 2018 roku, ŠKODA utworzy w Kvasinach 1 300 nowych miejsc pracy i zwiększy wydajność produkcji fabryki aż do 280 000 pojazdów rocznie. Spółka planuje zainwestować tam około 7,2 mld koron czeskich w ciągu najbliższych trzech lat. W tym samym czasie państwo czeskie i region Hradec Králové będą inwestować w infrastrukturę publiczną oraz podwyższenie poziomu edukacji i poprawę zdrowia w mieście i regionie.

REKLAMA

Umowa ta wyraźnie podkreśla ogromne znaczenie słynących z produkcji samochodów Kvasin dla czeskiej gospodarki.

W imieniu ŠKODY, umowę podpisali: prezes prof. dr hab. Winfried Vahland i dyrektor HR Bohdan Wojnar, a w imieniu władz czeskich: premier Bohuslav Sobotka i Starosta Regionu, Frank Lubomír. Obok członków Zarządu ŠKODY, z wizytą przybyli wysocy rangą politycy, w tym burmistrzowie z Kvasin, Solnic i Rychnov nad Kněžnou, a także Jaroslav Povšík ze zjednoczenia unii KOVO.

Zobacz też: Inteligentna fabryka i nowatorskie technologie Audi

REKLAMA

„Jako podstawa sieci produkcyjnej ŠKODA, fabryka Kvasiny stanowi nierozłączną część strategii rozwoju marki” - mówi prezes prof. dr hab. Winfried Vahland. „W ciągu najbliższych lat, ŠKODA będzie rozwijała się w tym miejscu dalej, a firma planuje zainwestować tu ponad siedem mld koron do roku 2018.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kvasiny będą przeżywały najbardziej kompleksową modernizację i rozbudowę w swojej 81-letniej historii. Umowa zawarta z premierem Sobotką i czeskimi władzami gwarantuje znacznie lepsze warunki. Jesteśmy bardzo zadowoleni z planowanych działań infrastrukturalnych, które dadzą całemu regionowi Hradec Králové silny impuls.”

Podczas wizyty premier Czech, Bohuslav Sobotka, podkreślił znaczenie stabilności i dialogu społecznego dla rozwoju fabryki i regionu: „Cieszę się, że rząd spełnia swoje zobowiązanie do przyciągnięcia nowych inwestycji i stworzenia nowych miejsc pracy. Nowa inwestycja w Kvasinach jest niezwykle ważna, ponieważ zostanie utworzonych 1 300 nowych miejsc pracy, ale oczekujemy, że kolejnych 400 nowych miejsc pracy powstanie dla podwykonawców ŠKODA AUTO w regionie.”

REKLAMA

„Inwestycja ŠKODA AUTO w Kvasinach jest drugą największą inwestycją w kadencji obecnego rządu. To podkreśla jej wagę. Jestem bardzo podbudowany tym, że ŠKODA wykazuje się ogromną odpowiedzialnością w regionie Hradec Králové. Udział finansowy państwa w tej inwestycji – w sumie dwa miliardy koron – będzie odpowiednio zainwestowany w infrastrukturę Kvasin” - mówi Jan Mládek, minister handlu i przemysłu Czech.

Inwestycje publiczne państwa czeskiego i regionu Hradec Králové będą koncentrować się na poprawie infrastruktury transportowej i infrastruktury technicznej w regionie Kvasiny i Hradec Králové. Ponadto należy poprawić sektory edukacji i opieki zdrowotnej. Oczekuje się również, że inne firmy postanowią zainwestować na tym terenie.

Rozbudowa i modernizacja zakładu w Kvasinach jest finansowana wyłącznie przez markę ŠKODA. Producent zamierza zainwestować około 7,2 mld CZK w ciągu najbliższych trzech lat. Ale to nie pierwsze tak poważne inwestycje. Fabryka rozpoczęła produkcję nowego Superba kilka tygodni temu. Aby uruchomić produkcję, producent dokonał inwestycji w nowe technologie montażu i obszarów logistycznych. Około 1,7 mld CZK kosztowało przygotowanie produkcji nadwozia nowej ŠKODY.

Zobacz też: Ekologiczne auto, ekologiczna fabryka - rusza produkcja BMW i3

Kvasiny są jednym z trzech zakładów produkcyjnych ŠKODY w Czechach. W fabryce zatrudnionych jest około 4 500 osób. To sprawia, że zakład jest jednym z największych ośrodków zatrudnienia w regionie Hradec Králové. W 2014 roku w Kvasinach wyprodukowano 166 200 samochodów, m.in. Superba, Yeti i Roomstera. Fabryka powstała 81 lat temu, pierwsze samochody ŠKODY zjechały z linii produkcyjnej w 1947 roku.

Rozbudowa fabryki Kvasiny w najbliższych latach ma ogromne znaczenie dla koncernu. Jako największy pracodawca w przemyśle w kraju ŠKODA jest sercem czeskiego przemysłu motoryzacyjnego. W 2014 roku firma odnotowała obroty na poziomie 317 miliardów koron czeskich (około 460 milionów zł).

ŠKODA AUTO zatrudnia obecnie 25 000 ludzi na terenie Czech oraz współpracuje z dostawcami, którzy zatrudniają dodatkowo 150 000 ludzi. ŠKODA posiada trzy zakłady produkcyjne w miejscowościach: Mladá Boleslav (główny), Kvasiny i Vrchlabí. Firma stale inwestuje, by wzmocnić swoją pozycję na rynku europejskim.

Źródło: materiały prasowe Skoda

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA