REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot zwiększa produkcję silnika 1.2 EB PureTech

Citroen C4 Cactus to jedno z najbardziej popularnych aut, którego gama silnikowa obejmuje jednostkę 1.2 EB Turbo PureTech
Citroen C4 Cactus to jedno z najbardziej popularnych aut, którego gama silnikowa obejmuje jednostkę 1.2 EB Turbo PureTech
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 1.2 EB PureTech

W odpowiedzi na znaczący wzrost popytu na trzycylindrowe silniki benzynowe EB Turbo PureTech, w które są wyposażone najbardziej popularne modele PSA Peugeot Citroën, firma zapowiada utworzenie nowej jednostki produkcyjnej w zakładzie w Trémery w departamencie Mozela.

REKLAMA

REKLAMA

Decyzja ta została podjęta przez Komitet Wykonawczy Grupy w dniu 26 marca w oparciu o dane z badania konkurencyjności (dotyczące jakości, kosztów i inwestycji) przeprowadzonego w 2014 roku i obejmującego całość europejskiej infrastruktury przemysłowej PSA Peugeot Citroën.

Modułowy, wydajny silnik trzycylindrowy, w który wyposażone są Peugeot 208, 308, 2008 i 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus i C4 Picasso, jak również DS 3 i DS 4 pozwala ograniczyć średnio o 18% zużycie paliwa i emisję CO2 w stosunku do cenionych na rynku wersji silników EP „Prince” bez doładowania.

Zobacz też: Test Peugeot 208 – inspirowany legendą

REKLAMA

PSA Peugeot Citroën zawdzięcza swoją pozycję lidera w Europie pod względem niskiej emisji CO2 wynoszącej 110,3 g/km w 2014 r. umiejętnościom konstruktorów Grupy, którzy w przypadku trzycylindrowych silników benzynowych EB Turbo PureTech niebywale obniżyli zużycie paliwa do około 4 litrów/100 km (95 g CO2 /km), a w przypadku silnika Diesel Blue HDi nawet do 3 litrów/100 km. Dzięki temu właśnie silnikowi Peugeot 208 diesel HDi wyznacza nowe standardy na rynku – emituje jedynie 79 g CO2 /km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Trémery wyprodukowano w styczniu 2015 roku czterdziestomilionowy silnik w historii zakładu, a kompleks przemysłowy Trémery-Metz jest największym na świecie zakładem produkującym podzespoły mechaniczne Grupy PSA Peugeot Citroën. W 2014 r. powstało tu 1,577 mln silników i 893 tys. skrzyń biegów. Ponadto PSA Peugeot Citroën jest największym prywatnym pracodawcą w Mozeli i Lotaryngii. Zatrudnia bezpośrednio 5 300 osób i a pośrednio generuje około 15 tys. miejsc pracy u podwykonawców.

Po ogłoszeniu tej decyzji dyrektor przemysłowy Yann Vincent oświadczył: „Utworzenie jednostki produkcyjnej o wydajności 200 tys. sztuk właśnie tutaj zawdzięczamy większej elastyczności naszej struktury przemysłowej oraz wysiłkom zakładu w Trémery na rzecz osiągnięcia celów w zakresie konkurencyjności określonych w odniesieniu do całego łańcucha wartości. Aktywnie realizujemy nasz projekt „Doskonały zakład produkcyjny”, zmierzający do takiego przekształcenia naszej infrastruktury przemysłowej i zapewnienia najwyższego światowego poziomu.”

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA