REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot zwiększa produkcję silnika 1.2 EB PureTech

Citroen C4 Cactus to jedno z najbardziej popularnych aut, którego gama silnikowa obejmuje jednostkę 1.2 EB Turbo PureTech
Citroen C4 Cactus to jedno z najbardziej popularnych aut, którego gama silnikowa obejmuje jednostkę 1.2 EB Turbo PureTech
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 1.2 EB PureTech

W odpowiedzi na znaczący wzrost popytu na trzycylindrowe silniki benzynowe EB Turbo PureTech, w które są wyposażone najbardziej popularne modele PSA Peugeot Citroën, firma zapowiada utworzenie nowej jednostki produkcyjnej w zakładzie w Trémery w departamencie Mozela.

REKLAMA

Decyzja ta została podjęta przez Komitet Wykonawczy Grupy w dniu 26 marca w oparciu o dane z badania konkurencyjności (dotyczące jakości, kosztów i inwestycji) przeprowadzonego w 2014 roku i obejmującego całość europejskiej infrastruktury przemysłowej PSA Peugeot Citroën.

Modułowy, wydajny silnik trzycylindrowy, w który wyposażone są Peugeot 208, 308, 2008 i 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus i C4 Picasso, jak również DS 3 i DS 4 pozwala ograniczyć średnio o 18% zużycie paliwa i emisję CO2 w stosunku do cenionych na rynku wersji silników EP „Prince” bez doładowania.

Zobacz też: Test Peugeot 208 – inspirowany legendą

REKLAMA

PSA Peugeot Citroën zawdzięcza swoją pozycję lidera w Europie pod względem niskiej emisji CO2 wynoszącej 110,3 g/km w 2014 r. umiejętnościom konstruktorów Grupy, którzy w przypadku trzycylindrowych silników benzynowych EB Turbo PureTech niebywale obniżyli zużycie paliwa do około 4 litrów/100 km (95 g CO2 /km), a w przypadku silnika Diesel Blue HDi nawet do 3 litrów/100 km. Dzięki temu właśnie silnikowi Peugeot 208 diesel HDi wyznacza nowe standardy na rynku – emituje jedynie 79 g CO2 /km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Trémery wyprodukowano w styczniu 2015 roku czterdziestomilionowy silnik w historii zakładu, a kompleks przemysłowy Trémery-Metz jest największym na świecie zakładem produkującym podzespoły mechaniczne Grupy PSA Peugeot Citroën. W 2014 r. powstało tu 1,577 mln silników i 893 tys. skrzyń biegów. Ponadto PSA Peugeot Citroën jest największym prywatnym pracodawcą w Mozeli i Lotaryngii. Zatrudnia bezpośrednio 5 300 osób i a pośrednio generuje około 15 tys. miejsc pracy u podwykonawców.

Po ogłoszeniu tej decyzji dyrektor przemysłowy Yann Vincent oświadczył: „Utworzenie jednostki produkcyjnej o wydajności 200 tys. sztuk właśnie tutaj zawdzięczamy większej elastyczności naszej struktury przemysłowej oraz wysiłkom zakładu w Trémery na rzecz osiągnięcia celów w zakresie konkurencyjności określonych w odniesieniu do całego łańcucha wartości. Aktywnie realizujemy nasz projekt „Doskonały zakład produkcyjny”, zmierzający do takiego przekształcenia naszej infrastruktury przemysłowej i zapewnienia najwyższego światowego poziomu.”

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA