REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot ratuje lasy Amazonii i obniża emisję CO2

W walce z nadmierną emisją gazu CO2 drzewa są nieocenionymi sprzymierzeńcami. fot. Sxc.hu
W walce z nadmierną emisją gazu CO2 drzewa są nieocenionymi sprzymierzeńcami. fot. Sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Aby obniżyć poziom CO2 jaki emitowany jest do atmosfery Peugeot postanowił wesprzeć akcję sadzenia drzew tropikalnych lasach Amazonii. W tym roku posadzono 15 000 nowych sadzonek.

Odbudowa lasów Amazonii

15 tys. drzew posadzono w Fazenda Sao Nicolau w brazylijskim stanie Mato Grosso, gdzie realizowany jest projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink. W ten sposób zrealizowano zobowiązania złożone w marcu i kwietniu 2014 roku podczas prowadzonej przez markę PEUGEOT akcji „Kick it to Brazil”, podczas której śledziliśmy trasę, jaką przebyła piłka nożna z Francji do Brazylii, przemierzając po drodze wiele krajów i kilka kontynentów.

REKLAMA

REKLAMA

Drzewka dołączą do 2 milionów drzew 50 różnych gatunków posadzonych wcześniej na obszarze, na którego terenie projekt jest realizowany od 1998 roku i będzie kontynuowany do 2038 roku.

Pełna realizacja zobowiązań i wykonanie planu ochrony środowiska

Koncern PEUGEOT chciał połączyć akcję „Kick it to Brazil” z ochroną środowiska i złożył zobowiązanie, że posadzi jedno drzewo za każde dotknięcie przekazywanej z kontynentu na kontynent piłki podczas jej podróży dookoła świata i zrównoważy jej łączny ślad węglowy poprzez zakup kredytów węglowych (VCS - certyfikatów zgodnych ze standardem dobrowolnego ograniczenia emisji dwutlenku węgla) od PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink i ich reinwestycję w inicjatywy ekologiczne, naukowe i społeczno-gospodarcze związane z prowadzonym projektem.

REKLAMA

Oba zobowiązania zostały dotrzymane – zostaną zrealizowane przed końcem bieżącego roku kalendarzowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zasady zrównoważonego rolnictwa i innowacyjna selekcja gatunków

Obaj partnerzy inicjatywy, zgodnie z pionierskim podejściem wyznaczającym kierunek projektu PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink, postanowili zastosować w praktyce ekologiczne zasady sadzenia drzew w oparciu o innowacyjny dobór gatunków i miejsc nasadzeń.

Od lipca do listopada w szkółce posadzono 15,5 tys. sadzonek, które są gotowe do przesadzenia w porze deszczowej (w Nizinie Amazonki pora deszczowa trwa od listopada do kwietnia). Sadzonek jest więcej niż internautów, którzy mieli fizyczny kontakt z piłką podróżującą dookoła świata podczas trwania akcji „Kick it to Brazil”.

Gleba, w której kiełkowały nasiona została przygotowana pod uprawę zgodnie z zasadami ekologicznej gospodarki leśnej. Podłoże wzbogacono mieszanką na bazie nasyconych dwutlenkiem węgla łusek ryżu (naturalnej bariery ochronnej) oraz odpadów z gospodarstw domowych. Łuski ryżu nie są wykorzystywane przez rolników, którzy traktują jej jak odpady. Podczas procesu fermentacji śmieci wytwarza się metan, gaz cieplarniany o 20-krotnie większej szkodliwości niż dwutlenek węgla. Nasycone dwutlenkiem węgla łuski ryżu (emisja CO2 ) zostały dodane do mieszanki, w której skiełkowane zostały nasiona drzew, co dwudziestokrotnie zmniejszyło emisję gazów cieplarnianych do atmosfery i zapobiegło uwolnieniu się metanu.

Dodatkowo, podjęto decyzję, że w trudno dostępnych miejscach (zbocza, wąwozy), gdzie gleba jest często jałowa i zagrożona erozją, drzewa zostaną posadzone w kępach.

Staranny dobór gatunków drzew przyczyni się do rozwoju zrównoważonego, lokalnego przemysłu i stworzy podstawy gatunkowego zróżnicowania nasadzeń o właściwościach leczniczych, jadalnych owocach (drzewa owocowe) lub wykorzystywanych jako źródło drewna budowlanego (drewno będące surowcem dla tartaków), które są przystosowane do zmian klimatycznych i wykazują większą odporność na suszę (*lista posadzonych gatunków drzew w załączniku). 

Projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink przyjął kompleksowe podejście do kwestii kontroli emisji gazów cieplarnianych, które obejmuje etap produkcji i dalsze fazy użytkowania produktu.

Koncern PEUGEOT, realizujący projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink, jest jedynym producentem samochodów na świecie, który wdrożył kompleksową, bo obejmującą wszystkie fazy procesu produkcji politykę kontroli emisji gazów cieplarnianych (głównie dwutlenku węgla) dzięki skutecznej redukcji emisji u źródła, podczas produkcji samochodów, a także realizacji szeroko zakrojonego projektu powtórnych zalesień w celu wychwycenia większych ilości dwutlenku węgla na terenie brazylijskiej Amazoni

Na etapie produkcji, do końca września 2014 roku koncern PEUGEOT zadeklarował najniższy przeciętny poziom emisji CO2 wśród wszystkich europejskich masowych marek motoryzacyjnych, który zgodnie ze normą CAFE  (CAFE = Corporate Average Fuel Economy - średnie zużycie paliwa dla producentów aut) wyniósł 110,4 g/km w porównaniu z przeciętną wartością CAFE CO2  w Europie na poziomie 124,2 g/km. Tak duża redukcja była efektem systematycznych inwestycji w technologie, które zaowocowały opracowaniem mocnych i oszczędnych silników (jednostki wysokoprężne Blue HDi, 3-cylindrowe silniki benzynowe PureTech i hybrydowy napęd z silnikiem wysokoprężnym  HYbrid 4)

PEUGEOT redukuje także emisję CO2 dzięki projektowi zalesień. W ramach rozpoczętego w 1998 roku projektu PEUGEOT-ONF Carbon posadzono 2 miliony drzew, które rosnąc, pochłonęły łącznie ponad 385 tys. ton CO2 (pomiary zostały wykonane zgodnie ze standardami VCS).

Źródło: materiały prasowe Peugeot

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA