REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot ratuje lasy Amazonii i obniża emisję CO2

Subskrybuj nas na Youtube
W walce z nadmierną emisją gazu CO2 drzewa są nieocenionymi sprzymierzeńcami. fot. Sxc.hu
W walce z nadmierną emisją gazu CO2 drzewa są nieocenionymi sprzymierzeńcami. fot. Sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Aby obniżyć poziom CO2 jaki emitowany jest do atmosfery Peugeot postanowił wesprzeć akcję sadzenia drzew tropikalnych lasach Amazonii. W tym roku posadzono 15 000 nowych sadzonek.

Odbudowa lasów Amazonii

15 tys. drzew posadzono w Fazenda Sao Nicolau w brazylijskim stanie Mato Grosso, gdzie realizowany jest projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink. W ten sposób zrealizowano zobowiązania złożone w marcu i kwietniu 2014 roku podczas prowadzonej przez markę PEUGEOT akcji „Kick it to Brazil”, podczas której śledziliśmy trasę, jaką przebyła piłka nożna z Francji do Brazylii, przemierzając po drodze wiele krajów i kilka kontynentów.

REKLAMA

Drzewka dołączą do 2 milionów drzew 50 różnych gatunków posadzonych wcześniej na obszarze, na którego terenie projekt jest realizowany od 1998 roku i będzie kontynuowany do 2038 roku.

Pełna realizacja zobowiązań i wykonanie planu ochrony środowiska

Koncern PEUGEOT chciał połączyć akcję „Kick it to Brazil” z ochroną środowiska i złożył zobowiązanie, że posadzi jedno drzewo za każde dotknięcie przekazywanej z kontynentu na kontynent piłki podczas jej podróży dookoła świata i zrównoważy jej łączny ślad węglowy poprzez zakup kredytów węglowych (VCS - certyfikatów zgodnych ze standardem dobrowolnego ograniczenia emisji dwutlenku węgla) od PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink i ich reinwestycję w inicjatywy ekologiczne, naukowe i społeczno-gospodarcze związane z prowadzonym projektem.

Oba zobowiązania zostały dotrzymane – zostaną zrealizowane przed końcem bieżącego roku kalendarzowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zasady zrównoważonego rolnictwa i innowacyjna selekcja gatunków

REKLAMA

Obaj partnerzy inicjatywy, zgodnie z pionierskim podejściem wyznaczającym kierunek projektu PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink, postanowili zastosować w praktyce ekologiczne zasady sadzenia drzew w oparciu o innowacyjny dobór gatunków i miejsc nasadzeń.

Od lipca do listopada w szkółce posadzono 15,5 tys. sadzonek, które są gotowe do przesadzenia w porze deszczowej (w Nizinie Amazonki pora deszczowa trwa od listopada do kwietnia). Sadzonek jest więcej niż internautów, którzy mieli fizyczny kontakt z piłką podróżującą dookoła świata podczas trwania akcji „Kick it to Brazil”.

Gleba, w której kiełkowały nasiona została przygotowana pod uprawę zgodnie z zasadami ekologicznej gospodarki leśnej. Podłoże wzbogacono mieszanką na bazie nasyconych dwutlenkiem węgla łusek ryżu (naturalnej bariery ochronnej) oraz odpadów z gospodarstw domowych. Łuski ryżu nie są wykorzystywane przez rolników, którzy traktują jej jak odpady. Podczas procesu fermentacji śmieci wytwarza się metan, gaz cieplarniany o 20-krotnie większej szkodliwości niż dwutlenek węgla. Nasycone dwutlenkiem węgla łuski ryżu (emisja CO2 ) zostały dodane do mieszanki, w której skiełkowane zostały nasiona drzew, co dwudziestokrotnie zmniejszyło emisję gazów cieplarnianych do atmosfery i zapobiegło uwolnieniu się metanu.

Dodatkowo, podjęto decyzję, że w trudno dostępnych miejscach (zbocza, wąwozy), gdzie gleba jest często jałowa i zagrożona erozją, drzewa zostaną posadzone w kępach.

REKLAMA

Staranny dobór gatunków drzew przyczyni się do rozwoju zrównoważonego, lokalnego przemysłu i stworzy podstawy gatunkowego zróżnicowania nasadzeń o właściwościach leczniczych, jadalnych owocach (drzewa owocowe) lub wykorzystywanych jako źródło drewna budowlanego (drewno będące surowcem dla tartaków), które są przystosowane do zmian klimatycznych i wykazują większą odporność na suszę (*lista posadzonych gatunków drzew w załączniku). 

Projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink przyjął kompleksowe podejście do kwestii kontroli emisji gazów cieplarnianych, które obejmuje etap produkcji i dalsze fazy użytkowania produktu.

Koncern PEUGEOT, realizujący projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink, jest jedynym producentem samochodów na świecie, który wdrożył kompleksową, bo obejmującą wszystkie fazy procesu produkcji politykę kontroli emisji gazów cieplarnianych (głównie dwutlenku węgla) dzięki skutecznej redukcji emisji u źródła, podczas produkcji samochodów, a także realizacji szeroko zakrojonego projektu powtórnych zalesień w celu wychwycenia większych ilości dwutlenku węgla na terenie brazylijskiej Amazoni

Na etapie produkcji, do końca września 2014 roku koncern PEUGEOT zadeklarował najniższy przeciętny poziom emisji CO2 wśród wszystkich europejskich masowych marek motoryzacyjnych, który zgodnie ze normą CAFE  (CAFE = Corporate Average Fuel Economy - średnie zużycie paliwa dla producentów aut) wyniósł 110,4 g/km w porównaniu z przeciętną wartością CAFE CO2  w Europie na poziomie 124,2 g/km. Tak duża redukcja była efektem systematycznych inwestycji w technologie, które zaowocowały opracowaniem mocnych i oszczędnych silników (jednostki wysokoprężne Blue HDi, 3-cylindrowe silniki benzynowe PureTech i hybrydowy napęd z silnikiem wysokoprężnym  HYbrid 4)

PEUGEOT redukuje także emisję CO2 dzięki projektowi zalesień. W ramach rozpoczętego w 1998 roku projektu PEUGEOT-ONF Carbon posadzono 2 miliony drzew, które rosnąc, pochłonęły łącznie ponad 385 tys. ton CO2 (pomiary zostały wykonane zgodnie ze standardami VCS).

Źródło: materiały prasowe Peugeot

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA