REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot ratuje lasy Amazonii i obniża emisję CO2

W walce z nadmierną emisją gazu CO2 drzewa są nieocenionymi sprzymierzeńcami. fot. Sxc.hu
W walce z nadmierną emisją gazu CO2 drzewa są nieocenionymi sprzymierzeńcami. fot. Sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Aby obniżyć poziom CO2 jaki emitowany jest do atmosfery Peugeot postanowił wesprzeć akcję sadzenia drzew tropikalnych lasach Amazonii. W tym roku posadzono 15 000 nowych sadzonek.

Odbudowa lasów Amazonii

15 tys. drzew posadzono w Fazenda Sao Nicolau w brazylijskim stanie Mato Grosso, gdzie realizowany jest projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink. W ten sposób zrealizowano zobowiązania złożone w marcu i kwietniu 2014 roku podczas prowadzonej przez markę PEUGEOT akcji „Kick it to Brazil”, podczas której śledziliśmy trasę, jaką przebyła piłka nożna z Francji do Brazylii, przemierzając po drodze wiele krajów i kilka kontynentów.

REKLAMA

REKLAMA

Drzewka dołączą do 2 milionów drzew 50 różnych gatunków posadzonych wcześniej na obszarze, na którego terenie projekt jest realizowany od 1998 roku i będzie kontynuowany do 2038 roku.

Pełna realizacja zobowiązań i wykonanie planu ochrony środowiska

Koncern PEUGEOT chciał połączyć akcję „Kick it to Brazil” z ochroną środowiska i złożył zobowiązanie, że posadzi jedno drzewo za każde dotknięcie przekazywanej z kontynentu na kontynent piłki podczas jej podróży dookoła świata i zrównoważy jej łączny ślad węglowy poprzez zakup kredytów węglowych (VCS - certyfikatów zgodnych ze standardem dobrowolnego ograniczenia emisji dwutlenku węgla) od PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink i ich reinwestycję w inicjatywy ekologiczne, naukowe i społeczno-gospodarcze związane z prowadzonym projektem.

REKLAMA

Oba zobowiązania zostały dotrzymane – zostaną zrealizowane przed końcem bieżącego roku kalendarzowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zasady zrównoważonego rolnictwa i innowacyjna selekcja gatunków

Obaj partnerzy inicjatywy, zgodnie z pionierskim podejściem wyznaczającym kierunek projektu PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink, postanowili zastosować w praktyce ekologiczne zasady sadzenia drzew w oparciu o innowacyjny dobór gatunków i miejsc nasadzeń.

Od lipca do listopada w szkółce posadzono 15,5 tys. sadzonek, które są gotowe do przesadzenia w porze deszczowej (w Nizinie Amazonki pora deszczowa trwa od listopada do kwietnia). Sadzonek jest więcej niż internautów, którzy mieli fizyczny kontakt z piłką podróżującą dookoła świata podczas trwania akcji „Kick it to Brazil”.

Gleba, w której kiełkowały nasiona została przygotowana pod uprawę zgodnie z zasadami ekologicznej gospodarki leśnej. Podłoże wzbogacono mieszanką na bazie nasyconych dwutlenkiem węgla łusek ryżu (naturalnej bariery ochronnej) oraz odpadów z gospodarstw domowych. Łuski ryżu nie są wykorzystywane przez rolników, którzy traktują jej jak odpady. Podczas procesu fermentacji śmieci wytwarza się metan, gaz cieplarniany o 20-krotnie większej szkodliwości niż dwutlenek węgla. Nasycone dwutlenkiem węgla łuski ryżu (emisja CO2 ) zostały dodane do mieszanki, w której skiełkowane zostały nasiona drzew, co dwudziestokrotnie zmniejszyło emisję gazów cieplarnianych do atmosfery i zapobiegło uwolnieniu się metanu.

Dodatkowo, podjęto decyzję, że w trudno dostępnych miejscach (zbocza, wąwozy), gdzie gleba jest często jałowa i zagrożona erozją, drzewa zostaną posadzone w kępach.

Staranny dobór gatunków drzew przyczyni się do rozwoju zrównoważonego, lokalnego przemysłu i stworzy podstawy gatunkowego zróżnicowania nasadzeń o właściwościach leczniczych, jadalnych owocach (drzewa owocowe) lub wykorzystywanych jako źródło drewna budowlanego (drewno będące surowcem dla tartaków), które są przystosowane do zmian klimatycznych i wykazują większą odporność na suszę (*lista posadzonych gatunków drzew w załączniku). 

Projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink przyjął kompleksowe podejście do kwestii kontroli emisji gazów cieplarnianych, które obejmuje etap produkcji i dalsze fazy użytkowania produktu.

Koncern PEUGEOT, realizujący projekt PEUGEOT-ONF Forestry Carbon Sink, jest jedynym producentem samochodów na świecie, który wdrożył kompleksową, bo obejmującą wszystkie fazy procesu produkcji politykę kontroli emisji gazów cieplarnianych (głównie dwutlenku węgla) dzięki skutecznej redukcji emisji u źródła, podczas produkcji samochodów, a także realizacji szeroko zakrojonego projektu powtórnych zalesień w celu wychwycenia większych ilości dwutlenku węgla na terenie brazylijskiej Amazoni

Na etapie produkcji, do końca września 2014 roku koncern PEUGEOT zadeklarował najniższy przeciętny poziom emisji CO2 wśród wszystkich europejskich masowych marek motoryzacyjnych, który zgodnie ze normą CAFE  (CAFE = Corporate Average Fuel Economy - średnie zużycie paliwa dla producentów aut) wyniósł 110,4 g/km w porównaniu z przeciętną wartością CAFE CO2  w Europie na poziomie 124,2 g/km. Tak duża redukcja była efektem systematycznych inwestycji w technologie, które zaowocowały opracowaniem mocnych i oszczędnych silników (jednostki wysokoprężne Blue HDi, 3-cylindrowe silniki benzynowe PureTech i hybrydowy napęd z silnikiem wysokoprężnym  HYbrid 4)

PEUGEOT redukuje także emisję CO2 dzięki projektowi zalesień. W ramach rozpoczętego w 1998 roku projektu PEUGEOT-ONF Carbon posadzono 2 miliony drzew, które rosnąc, pochłonęły łącznie ponad 385 tys. ton CO2 (pomiary zostały wykonane zgodnie ze standardami VCS).

Źródło: materiały prasowe Peugeot

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA