Hybrydowe Toyoty wygrały eko-rajd
REKLAMA
REKLAMA
Trasa rajdu miała długość około 140 km i wiodła malowniczymi i krętymi drogami Warmii. Na starcie stanęło 14 samochodów z różnymi rodzajami napędu: silniki benzynowe, diesle oraz dwie Toyoty z napędem hybrydowym (Auris HSD i Prius trzeciej generacji).
REKLAMA
Podobnie jak w poprzednich edycjach eko-rajdów, dwa pierwsze miejsca zajęły hybrydowe Toyoty, będąc jednocześnie jedynymi pojazdami, które osiągnęły średnie spalanie poniżej 4 l/100 km.
Zobacz również: Prawo jazdy dla niepełnosprawnych
REKLAMA
Startujący Aurisem HSD, Maciej Kaczmarek uzyskał średnie zużycie paliwa 3,27 l/100 km, co było najlepszym wynikiem rajdu. Druga na mecie Toyota Prius zużyła na trasie rajdu średnio 3,91 l/100 km. Kolejne samochody startujące w rajdzie uzyskały wyniki przekraczające 4 l/100 km.
Jak mówi Maciej Kaczmarek, doświadczony uczestnik eko-rajdów, „po raz kolejny okazało się, że napęd hybrydowy Toyoty nie ma sobie równych. Bardzo pozytywnie zaskoczył wynik Aurisa HSD, który jest bardziej tradycyjnie zaprojektowany od Priusa (mniej aerodynamiczne nadwozie, szersze opony itp.). W innych tego typu rajdach Toyotą Prius udawało się uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki, ale jak widać po tegorocznym rezultacie Aurisa HSD, technologia hybrydowa Toyoty sprawdza się w każdym nadwoziu.”
Zobacz również: Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP dla Lexusa CT 200h
Źródło: samar
REKLAMA
REKLAMA