Polska jednym z największych rynków dla Mitsubishi
REKLAMA
REKLAMA
Sprzedaż netto Mitsubishi wyniosła 1 bilion 828,5 miliardów jenów. Łącznie na całym świecie sprzedano 1 105 000 samochodów, czyli o 15 proc. więcej niż w 2009 roku. Około 218 000 samochodów kupili klienci w Europie (włączając Rosję i Ukrainę) co stanowi wzrost o 29 proc., 94 000 pojazdy sprzedano w USA (+7 proc.), 164 000 pojazdów w Japonii (-4 proc.), 629 000 aut w Azji i innych regionach (+18 proc.).
REKLAMA
Zobacz również: Brytyjczycy polecają Lexusa
Największym europejskim odbiorcą aut Mitsubishi są Niemcy, gdzie sprzedano 28 589 samochodów – to o 20 proc. więcej niż przed rokiem. Drugie miejsce zajmuje Wielka Brytania z 19 891 sprzedanymi pojazdami i 9 proc. wzrostem sprzedaży. Trzecią lokatę pod względem ilości sprzedanych pojazdów zajęła Hiszpania, w której klienci kupili 10 411 aut (wzrost o 40 proc.) a czwarte miejsce z wynikiem sprzedaży na poziomie 10 108 samochodów zajmuje Polska, uzyskując 16 proc. zwiększenie sprzedaży w relacji do roku fiskalnego 2009.
Zobacz również: Prawo jazdy dla niepełnosprawnych
Wzrost sprzedaży pojazdów Mitsubishi został osiągnięty dzięki wprowadzeniu na rynek nowego kompaktowego crossovera Mitsubishi ASX oraz rosnącemu popytowi na rynkach rozwijających się.
REKLAMA
REKLAMA