REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dacia Duster w najtrudniejszym wyścigu na świecie

Dacia Duster NO LIMIT dysponuje oszałamiającą mocą 850 KM  fot. Dacia
Dacia Duster NO LIMIT dysponuje oszałamiającą mocą 850 KM fot. Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Model Duster NO LIMIT o mocy 850KM, weźmie udział w najtrudniejszym wyścigu górskim na świecie – Pikes Peak International Hill Climb.

Wyścig odbędzie się 26 czerwca 2011 roku w stanie Colorado w USA. Dacia zamierza wystawić specjalnie przygotowany prototyp, za kierownicą którego zasiądzie Jean-Philippe Dayraut, trzykrotny zwycięzca Trophée Andros. 850-konny Duster NO LIMIT ma walczyć o zwycięstwo.

REKLAMA

Auto wystartuje w kategorii Unlimited: brak ograniczeń mocy i pojemności skokowej, pełna dowolność w zakresie masy pojazdu, doboru opon, układu przeniesienia napędu oraz aerodynamiki nadwozia. Pod karoserią wykonaną ze zbrojonego włóknem szklanym tworzywa kryje się silnik o mocy 850 KM (V6 o pojemności 3,8 l), stworzony na bazie Nissana GT-R. Jednostka będzie współpracowała z 6 biegową, sekwencyjną skrzynią biegów.

Zobacz też: Nowość wśród samochodów Dacia: jednostki z fabryczną instalacją gazową LPG

REKLAMA

Wyścig górski Pikes Peak to zawody, w których skuteczność napędu odgrywa wyjątkowo dużą rolę
i w których przyczepność zmienia się na kolejnych odcinkach trasy złożonej w 50% z nawierzchni asfaltowej i w 50% z szutru. Kierowcy startują z wysokości 2 860 m a meta znajduje się na 4 300 m n. p. m.

"Dla kierowcy ujarzmienie takiej mocy na górskiej, asfaltowo-szutrowej drodze przy prędkości 200 km/h jest czymś, co może się ziścić tylko na Pikes Peak. Nie znam żadnej innej dyscypliny sportowej, w której taki bolid mógłby wystartować" powiedział Jean-Philippe Dayraut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dacia Duster NO LIMIT dane techniczne:

Zawieszenie z podwójnymi trójkątnymi wahaczami
Amortyzatory OHLINS TT 40 MK2

Blok silnika: NISSAN VR 38 DETT/Nissan GT-R
6 cylindrów w układzie „V”, 3,8 l, bi-turbo, 4 zawory na cylinder
Maksymalna moc: 850 KM przy 7 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 900 Nm przy 5 000 obr./min

Sześcioprzełożeniowa, sekwencyjna skrzynia biegów SADEV
Mechanizm różnicowy SADEV

Zobacz też: Unimog obchodzi swoje 60-te urodziny

Felgi 9’’ x 18’’ z kutego aluminium
Opony Pirelli 240/65 18”

Masa: 950 kg
Zbiornik paliwa: 80 l

Od wprowadzenia Dacii Duster na rynek sprzedano 127 tys. egzemplarzy tego modelu. Została również wybrana autem 4x4 roku przez czasopismo 4x4 Magazine.

Auto wystartuje w kategorii Unlimited: brak ograniczeń mocy i pojemności skokowej fot. Dacia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA