REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy nowy Golf jest bezpieczny?

Czy nowy Golf jest bezpieczny?
Czy nowy Golf jest bezpieczny?

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Golf otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek po tym, jak przeszedł testy w ośrodku Euro NCAP. Ponadto został wyróżniony nagrodą „Euro NCAP Advanced Awards” za innowacje w dziedzinie integralnego bezpieczeństwa. Obok Lane Assist i Front Assist, jako najwyższej klasy innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, docenione zostały takie systemy jak proaktywna ochrona pasażerów i seryjny hamulec multikolizyjny.

Cały pakiet systemów bezpieczeństwa nowego Golfa, składający się z ochrony pasażerów, dzieci, pieszych i systemów wspierających kierowcę, został wyróżniony przez Euro NCAP za doskonałe wyniki. Tak więc, również siódma generacja Golfa udowadnia, że model ten w pełni zasłużenie od dziesięcioleci zajmuje czołowe miejsce na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju marki Volkswagen powiedział: „Cieszy nas, że także Golf siódmej generacji spełnił wysokie wymagania Euro NCAP i otrzymał najwyższe noty. Szczególnie dumni jesteśmy z czterech wyróżnień za innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, które Euro NCAP przyznało nowemu Golfowi. Zgodnie z filozofią naszego przedsiębiorstwa, że bezpieczeństwo powinno być dostępne dla wszystkich, nasi inżynierowie od samego początku intensywnie pracowali nad pakietem systemów bezpieczeństwa, który w takim zakresie jeszcze nigdy nie był dostępny w klasie samochodów kompaktowych.” I dodał: „Te wyniki po raz kolejny potwierdzają, że jesteśmy na właściwej drodze. Będziemy konsekwentnie podążać tą drogą także w przyszłości, dla dobra naszych klientów.”

Zobacz też: Doskonała sprzedaż Audi

Nowy Golf uzyskał najwyższe noty w kategorii ochrony pasażerów. Oceniane były wyniki tekstów zderzeń czołowych i bocznych, testu bocznego zderzenia ze słupem i tak zwanego testu Whiplash, w którym określane jest obciążenie szyjnego odcinka kręgosłupa w przypadku uderzenia od tyłu. Nie tylko dorośli, lecz także mali pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie w nowym Golfie. Wykazały to między innymi testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy i trzech lat. Ponadto Golf uzyskał doskonałe wyniki w testach bezpieczeństwa pieszych.

REKLAMA

Oprócz znakomitej ochrony pasażerów nowy Golf oferuje także szeroki wybór systemów wspierających kierowcę. Obok seryjnego hamulca multikolizyjnego i opcjonalnego proaktywnego systemu ochrony pasażerów, można indywidualnie rozszerzyć wyposażenie o system automatycznej regulacji odległości, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający zmęczenie kierowców oraz system Lane Assist ułatwiający utrzymanie pasa ruchu. W sumie w nowym Golfie oferowanych jest siedem systemów wspierających kierowcę, które znacznie podwyższają poziom bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hamulec multikolizyjny, nagrodzony już przez ADAC „Żółtym Aniołem” za innowacje, po poważnej kolizji przyhamowuje samochód minimalizując pozostałą energię kinetyczną. Pozwala to na uniknięcie kolejnego uderzenia lub co najmniej na zmniejszenie prędkości, z jaką to uderzenie nastąpi. Statystyki wypadków pokazują, że przy około jednej czwartej wszystkich wypadków dochodzi do kolejnych zderzeń. Są one wyjątkowo niebezpieczne, ponieważ pasażerowie nie są już chronieni poduszkami powietrznymi ani ogranicznikami siły napięcia pasów. Tak jak przy wszystkich systemach wspierających kierowcę, oferowanych przez Volkswagena, kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad hamulcem multikolizyjnym.

Zobacz też: Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem ostatnich 15 lat

Proaktywna ochrona pasażerów została przeniesiona przez Volkswagena z wyższej klasy samochodów, podobnie jak system rozpoznający zmęczenie kierowcy. W ten sposób Volkswagen realizuje swoją myśl przewodnią, iż zaawansowana technologia poprawiająca bezpieczeństwo powinna być dostępna dla szerokiego grona nabywców. Pierwszy z tych systemów rozpoznaje na podstawie ingerencji ESC lub gwałtownego hamowania w połączeniu z innymi parametrami, czy pojawiła się sytuacja krytyczna. Aby w razie wypadku zagwarantować optymalną ochronę pasażerów przez system poduszek powietrznych i pasów, przednie pasy bezpieczeństwa zostają automatycznie wstępnie naprężone. W przypadku zagrożenia dachowaniem dodatkowo zamykane są prawie całkowicie boczne szyby i rozsuwany dach, aby poduszki chroniące głowę i poduszki boczne miały dostateczne oparcie. Gdy sytuacja stanie się jeszcze poważniejsza, nastąpi kolejne naprężenie pasów.

Zobacz też: Nowy cykl wyścigów – Volkswagen Castrol Cup

Od debiutu w marcu 1974 roku na świecie sprzedanych zostało ponad 29 milionów Golfów. Ponadczasowy i niepowtarzalny design tego modelu miał ogromny wpływ na historię motoryzacji. Pojawiła się nawet oddzielna klasa samochodów – klasa Golfa. Razem z równie popularnymi wariantami tego modelu, jak Cabrio i Variant, Golf jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów na świecie.

Aktualne wyniki testów są dostępne na stronie www.euroncap.com.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA