REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy nowy Golf jest bezpieczny?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy nowy Golf jest bezpieczny?
Czy nowy Golf jest bezpieczny?

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Golf otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek po tym, jak przeszedł testy w ośrodku Euro NCAP. Ponadto został wyróżniony nagrodą „Euro NCAP Advanced Awards” za innowacje w dziedzinie integralnego bezpieczeństwa. Obok Lane Assist i Front Assist, jako najwyższej klasy innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, docenione zostały takie systemy jak proaktywna ochrona pasażerów i seryjny hamulec multikolizyjny.

REKLAMA

Cały pakiet systemów bezpieczeństwa nowego Golfa, składający się z ochrony pasażerów, dzieci, pieszych i systemów wspierających kierowcę, został wyróżniony przez Euro NCAP za doskonałe wyniki. Tak więc, również siódma generacja Golfa udowadnia, że model ten w pełni zasłużenie od dziesięcioleci zajmuje czołowe miejsce na rynku.

REKLAMA

Dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju marki Volkswagen powiedział: „Cieszy nas, że także Golf siódmej generacji spełnił wysokie wymagania Euro NCAP i otrzymał najwyższe noty. Szczególnie dumni jesteśmy z czterech wyróżnień za innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, które Euro NCAP przyznało nowemu Golfowi. Zgodnie z filozofią naszego przedsiębiorstwa, że bezpieczeństwo powinno być dostępne dla wszystkich, nasi inżynierowie od samego początku intensywnie pracowali nad pakietem systemów bezpieczeństwa, który w takim zakresie jeszcze nigdy nie był dostępny w klasie samochodów kompaktowych.” I dodał: „Te wyniki po raz kolejny potwierdzają, że jesteśmy na właściwej drodze. Będziemy konsekwentnie podążać tą drogą także w przyszłości, dla dobra naszych klientów.”

Zobacz też: Doskonała sprzedaż Audi

REKLAMA

Nowy Golf uzyskał najwyższe noty w kategorii ochrony pasażerów. Oceniane były wyniki tekstów zderzeń czołowych i bocznych, testu bocznego zderzenia ze słupem i tak zwanego testu Whiplash, w którym określane jest obciążenie szyjnego odcinka kręgosłupa w przypadku uderzenia od tyłu. Nie tylko dorośli, lecz także mali pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie w nowym Golfie. Wykazały to między innymi testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy i trzech lat. Ponadto Golf uzyskał doskonałe wyniki w testach bezpieczeństwa pieszych.

Oprócz znakomitej ochrony pasażerów nowy Golf oferuje także szeroki wybór systemów wspierających kierowcę. Obok seryjnego hamulca multikolizyjnego i opcjonalnego proaktywnego systemu ochrony pasażerów, można indywidualnie rozszerzyć wyposażenie o system automatycznej regulacji odległości, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający zmęczenie kierowców oraz system Lane Assist ułatwiający utrzymanie pasa ruchu. W sumie w nowym Golfie oferowanych jest siedem systemów wspierających kierowcę, które znacznie podwyższają poziom bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hamulec multikolizyjny, nagrodzony już przez ADAC „Żółtym Aniołem” za innowacje, po poważnej kolizji przyhamowuje samochód minimalizując pozostałą energię kinetyczną. Pozwala to na uniknięcie kolejnego uderzenia lub co najmniej na zmniejszenie prędkości, z jaką to uderzenie nastąpi. Statystyki wypadków pokazują, że przy około jednej czwartej wszystkich wypadków dochodzi do kolejnych zderzeń. Są one wyjątkowo niebezpieczne, ponieważ pasażerowie nie są już chronieni poduszkami powietrznymi ani ogranicznikami siły napięcia pasów. Tak jak przy wszystkich systemach wspierających kierowcę, oferowanych przez Volkswagena, kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad hamulcem multikolizyjnym.

Zobacz też: Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem ostatnich 15 lat

Proaktywna ochrona pasażerów została przeniesiona przez Volkswagena z wyższej klasy samochodów, podobnie jak system rozpoznający zmęczenie kierowcy. W ten sposób Volkswagen realizuje swoją myśl przewodnią, iż zaawansowana technologia poprawiająca bezpieczeństwo powinna być dostępna dla szerokiego grona nabywców. Pierwszy z tych systemów rozpoznaje na podstawie ingerencji ESC lub gwałtownego hamowania w połączeniu z innymi parametrami, czy pojawiła się sytuacja krytyczna. Aby w razie wypadku zagwarantować optymalną ochronę pasażerów przez system poduszek powietrznych i pasów, przednie pasy bezpieczeństwa zostają automatycznie wstępnie naprężone. W przypadku zagrożenia dachowaniem dodatkowo zamykane są prawie całkowicie boczne szyby i rozsuwany dach, aby poduszki chroniące głowę i poduszki boczne miały dostateczne oparcie. Gdy sytuacja stanie się jeszcze poważniejsza, nastąpi kolejne naprężenie pasów.

Zobacz też: Nowy cykl wyścigów – Volkswagen Castrol Cup

Od debiutu w marcu 1974 roku na świecie sprzedanych zostało ponad 29 milionów Golfów. Ponadczasowy i niepowtarzalny design tego modelu miał ogromny wpływ na historię motoryzacji. Pojawiła się nawet oddzielna klasa samochodów – klasa Golfa. Razem z równie popularnymi wariantami tego modelu, jak Cabrio i Variant, Golf jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów na świecie.

Aktualne wyniki testów są dostępne na stronie www.euroncap.com.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA