REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy nowy Golf jest bezpieczny?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy nowy Golf jest bezpieczny?
Czy nowy Golf jest bezpieczny?

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Golf otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek po tym, jak przeszedł testy w ośrodku Euro NCAP. Ponadto został wyróżniony nagrodą „Euro NCAP Advanced Awards” za innowacje w dziedzinie integralnego bezpieczeństwa. Obok Lane Assist i Front Assist, jako najwyższej klasy innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, docenione zostały takie systemy jak proaktywna ochrona pasażerów i seryjny hamulec multikolizyjny.

REKLAMA

Cały pakiet systemów bezpieczeństwa nowego Golfa, składający się z ochrony pasażerów, dzieci, pieszych i systemów wspierających kierowcę, został wyróżniony przez Euro NCAP za doskonałe wyniki. Tak więc, również siódma generacja Golfa udowadnia, że model ten w pełni zasłużenie od dziesięcioleci zajmuje czołowe miejsce na rynku.

REKLAMA

Dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Badań i Rozwoju marki Volkswagen powiedział: „Cieszy nas, że także Golf siódmej generacji spełnił wysokie wymagania Euro NCAP i otrzymał najwyższe noty. Szczególnie dumni jesteśmy z czterech wyróżnień za innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, które Euro NCAP przyznało nowemu Golfowi. Zgodnie z filozofią naszego przedsiębiorstwa, że bezpieczeństwo powinno być dostępne dla wszystkich, nasi inżynierowie od samego początku intensywnie pracowali nad pakietem systemów bezpieczeństwa, który w takim zakresie jeszcze nigdy nie był dostępny w klasie samochodów kompaktowych.” I dodał: „Te wyniki po raz kolejny potwierdzają, że jesteśmy na właściwej drodze. Będziemy konsekwentnie podążać tą drogą także w przyszłości, dla dobra naszych klientów.”

Zobacz też: Doskonała sprzedaż Audi

REKLAMA

Nowy Golf uzyskał najwyższe noty w kategorii ochrony pasażerów. Oceniane były wyniki tekstów zderzeń czołowych i bocznych, testu bocznego zderzenia ze słupem i tak zwanego testu Whiplash, w którym określane jest obciążenie szyjnego odcinka kręgosłupa w przypadku uderzenia od tyłu. Nie tylko dorośli, lecz także mali pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie w nowym Golfie. Wykazały to między innymi testy z manekinami dzieci w wieku 18 miesięcy i trzech lat. Ponadto Golf uzyskał doskonałe wyniki w testach bezpieczeństwa pieszych.

Oprócz znakomitej ochrony pasażerów nowy Golf oferuje także szeroki wybór systemów wspierających kierowcę. Obok seryjnego hamulca multikolizyjnego i opcjonalnego proaktywnego systemu ochrony pasażerów, można indywidualnie rozszerzyć wyposażenie o system automatycznej regulacji odległości, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system rozpoznający zmęczenie kierowców oraz system Lane Assist ułatwiający utrzymanie pasa ruchu. W sumie w nowym Golfie oferowanych jest siedem systemów wspierających kierowcę, które znacznie podwyższają poziom bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hamulec multikolizyjny, nagrodzony już przez ADAC „Żółtym Aniołem” za innowacje, po poważnej kolizji przyhamowuje samochód minimalizując pozostałą energię kinetyczną. Pozwala to na uniknięcie kolejnego uderzenia lub co najmniej na zmniejszenie prędkości, z jaką to uderzenie nastąpi. Statystyki wypadków pokazują, że przy około jednej czwartej wszystkich wypadków dochodzi do kolejnych zderzeń. Są one wyjątkowo niebezpieczne, ponieważ pasażerowie nie są już chronieni poduszkami powietrznymi ani ogranicznikami siły napięcia pasów. Tak jak przy wszystkich systemach wspierających kierowcę, oferowanych przez Volkswagena, kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad hamulcem multikolizyjnym.

Zobacz też: Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem ostatnich 15 lat

Proaktywna ochrona pasażerów została przeniesiona przez Volkswagena z wyższej klasy samochodów, podobnie jak system rozpoznający zmęczenie kierowcy. W ten sposób Volkswagen realizuje swoją myśl przewodnią, iż zaawansowana technologia poprawiająca bezpieczeństwo powinna być dostępna dla szerokiego grona nabywców. Pierwszy z tych systemów rozpoznaje na podstawie ingerencji ESC lub gwałtownego hamowania w połączeniu z innymi parametrami, czy pojawiła się sytuacja krytyczna. Aby w razie wypadku zagwarantować optymalną ochronę pasażerów przez system poduszek powietrznych i pasów, przednie pasy bezpieczeństwa zostają automatycznie wstępnie naprężone. W przypadku zagrożenia dachowaniem dodatkowo zamykane są prawie całkowicie boczne szyby i rozsuwany dach, aby poduszki chroniące głowę i poduszki boczne miały dostateczne oparcie. Gdy sytuacja stanie się jeszcze poważniejsza, nastąpi kolejne naprężenie pasów.

Zobacz też: Nowy cykl wyścigów – Volkswagen Castrol Cup

Od debiutu w marcu 1974 roku na świecie sprzedanych zostało ponad 29 milionów Golfów. Ponadczasowy i niepowtarzalny design tego modelu miał ogromny wpływ na historię motoryzacji. Pojawiła się nawet oddzielna klasa samochodów – klasa Golfa. Razem z równie popularnymi wariantami tego modelu, jak Cabrio i Variant, Golf jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów na świecie.

Aktualne wyniki testów są dostępne na stronie www.euroncap.com.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA