VIII Supertest Ekonomii w Warszawie
REKLAMA
REKLAMA
Start zaplanowano na godzinę 10, koniec przewidziany jest na 17. w warszawskim parku Agrykola. Odbędzie się to w ramach pikniku Miasteczko Ekologicznej i Bezpiecznej Jazdy.
REKLAMA
Od pierwszej edycji w Superteście udział wzięło 75 samochodów, reprezentujących 22 marki. Większość z nich to auta osobowe, ale w teście partycypowały również pojazdy dostawcze. A raz nawet autobus.
Zobacz też: Autobusy hybrydowe Solaris Urbino w Warszawie
REKLAMA
Jeżeli chodzi o silniki w samochodach biorących udział w Superteście Ekonomii, najwięcej z nich posiadało silniki wysokoprężne. Sukces odniosły więc Toyota Yaris 1.4, Peugeot 107 1.4 HDI, Skoda Fabia II 1.4 TDI, Volkswagen Passat BlueMotion, Fiat Panda 1.3 MultiJet , Toyota Prius 1.5z hybrydą oraz Opel Zafira 1.6 CNG. Silniki te pracowały najczęściej na oleju napędowym, ale także benzynie, LPG i CNG. Spalanie zanotowano średnio na poziomie 2,77 l/100 km do 3,2 l/100 km.
Nie należy porównywać wyników osiąganych przez samochody we wcześniejszych edycjach Supertestu Ekonomii z rezultatami, które osiągną auta w tym roku, ponieważ uzyskiwane one były w różnych warunkach i na zróżnicowanych trasach. Ale to, co je łączy, to jazda zgodna z przepisami i w normalnym ruchu drogowym.
Zobacz też: Warszawski piknik na rzecz ekologii
Zaobserwowano, że średnie poziomy spalania są w mniejsze o około 30 procent od poziomu podawanego przed producentów. Zasady ekonomicznej jazdy pozwalają więc na dużą oszczędność. Są to przede wszystkim: rozsądnie wybrana trasa, sprawny samochód oraz kierowca, potrafiący przewidzieć sytuacje mogące się wydarzyć na ulicy i jeżdżący zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
REKLAMA
REKLAMA