REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VIII Supertest Ekonomii w Warszawie

Subskrybuj nas na Youtube
VIII Supertest Ekonomii odbywać się będzie się w ramach pikniku Miasteczko ekologicznej i bezpiecznej jazdy ekojazda
VIII Supertest Ekonomii odbywać się będzie się w ramach pikniku Miasteczko ekologicznej i bezpiecznej jazdy ekojazda

REKLAMA

REKLAMA

W sobotę 11 czerwca 2011r. podczas VIII Supertestu Ekonomii, spośród 13 nowych samochodów dostępnych na polskim rynku zostanie wybrane najbardziej oszczędne auto. Rywalizacja będzie miała miejsce na liczącej 300 km trasie Warszawa – Puławy – Radom – Warszawa.

Start zaplanowano na godzinę 10, koniec przewidziany jest na 17. w warszawskim parku Agrykola. Odbędzie się to w ramach pikniku Miasteczko Ekologicznej i Bezpiecznej Jazdy.

REKLAMA

Od pierwszej edycji w Superteście udział wzięło 75 samochodów, reprezentujących 22 marki. Większość z nich to auta osobowe, ale w teście partycypowały również pojazdy dostawcze. A raz nawet autobus.

Zobacz też: Autobusy hybrydowe Solaris Urbino w Warszawie 

REKLAMA

Jeżeli chodzi o silniki w samochodach biorących udział w Superteście Ekonomii, najwięcej z nich posiadało silniki wysokoprężne. Sukces odniosły więc Toyota Yaris 1.4, Peugeot 107 1.4 HDI, Skoda Fabia II 1.4 TDI, Volkswagen Passat BlueMotion, Fiat Panda 1.3 MultiJet , Toyota Prius 1.5z hybrydą oraz Opel Zafira 1.6 CNG. Silniki te pracowały najczęściej na oleju napędowym, ale także benzynie, LPG i CNG. Spalanie zanotowano średnio na poziomie 2,77 l/100 km do 3,2 l/100 km.

Nie należy porównywać wyników osiąganych przez samochody we wcześniejszych edycjach Supertestu Ekonomii z rezultatami, które osiągną auta w tym roku, ponieważ uzyskiwane one były w różnych warunkach i na zróżnicowanych trasach. Ale to, co je łączy, to jazda zgodna z przepisami i w normalnym ruchu drogowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Warszawski piknik na rzecz ekologii 

Zaobserwowano, że średnie poziomy spalania są w mniejsze o około 30 procent od poziomu podawanego przed producentów. Zasady ekonomicznej jazdy pozwalają więc na dużą oszczędność. Są to przede wszystkim: rozsądnie wybrana trasa, sprawny samochód oraz kierowca, potrafiący przewidzieć sytuacje mogące się wydarzyć na ulicy i jeżdżący zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA