ADAC wyróżnił Volvo
REKLAMA
REKLAMA
Volvo Car Corporation jako jedyna firma otrzymała ocenę „bardzo dobrą” w teście porównawczym, który przeprowadził ADAC. Stworzono jak najbliższe rzeczywistym warunki i sprawdzono, jak skutecznie działają systemy wspomagające pracę kierowcy w przypadku konieczności rozpoczęcia nagłego hamowania. Specjaliści z największego automobilklubu Europy wybrali do próby następujące modele (w kolejności alfabetycznej):
REKLAMA
- Audi A7 3.0 TFSI
- BMW 530d automat
- Infiniti M37S Premium
- Mercedes-Benz CLS 350 CGI
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TFSI DSG
- Volvo V60 D5 AWD Geartronic
Jako zwycięzca testów ADAC, Volvo Car Corporation oferuje w omawianej dziedzinie bezpieczeństwa kilka nowoczesnych systemów. Rozwiązanie City Safety dostępne jest standardowo w sześciu modelach marki Volvo (S60, V60, XC60, XC70, V70 oraz S80), natomiast systemy Collision Warning with Full Auto Brake oraz Pedestrian Detection występują jako opcja.
Zobacz również: LOTOS - Subaru Poland Rally Team na podium w Słowacji
Oba rozwiązania za skuteczność swojego działania oraz sposób informowania kierowcy o zbliżającym się zagrożeniu uzyskały wysoką ocenę ADAC podczas testów z udziałem Volvo V60.
REKLAMA
Układ City Safety jest w stanie ograniczyć skutki wypadku lub całkowicie uniknąć uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu przy prędkościach między 4 do 30 km/h. City Safety obserwuje pojazdy przy pomocy czujnika laserowego wbudowanego w przednią szybę na wysokości wstecznego lusterka. Samochód automatycznie hamuje, jeśli kierowca nie zareaguje na czas, gdy samochód znajdujący się przed pojazdem zwolni lub zatrzyma się – lub jeśli kierowca zbyt szybko zbliża się do obiektu.
Systemy Collision Warning with Full Auto Brake oraz Pedestrian Detection wykorzystują radar zainstalowany w osłonie chłodnicy, kamerę umieszczoną w górnej części przedniej szyby obok lusterka wstecznego oraz centralną jednostkę sterującą. Radar wykrywa obiekty i mierzy odległość, w jakiej się znajdują. Kamera natomiast służy do określenia, z jakiego typu obiektami mamy do czynienia.
Zobacz również: Rekordowa produkcja opon Continental
System jest zaprogramowany tak, aby reagować na samochody stojące z przodu lub poruszające się w tym samym kierunku co pojazd kierowcy. Dzięki nowoczesnemu radarowi o szerokim polu widzenia system wykrywa pieszych, którzy dopiero mogą wejść na drogę. Kamera pozwala na monitorowanie schematów ruchu pieszych.
Ponad rok temu inny model szwedzkiej marki (Volvo XC60) również zajął pierwsze miejsce w teście skuteczności działania systemów bezpieczeństwa według ADAC.
Źródło: samar
REKLAMA
REKLAMA