REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ADAC wyróżnił Volvo

Subskrybuj nas na Youtube
Firma Volvo uzyskała w badaniach ADAC najlepsze noty za technologię podnoszącą poziom bezpieczeństwa. Firma Volvo uzyskała w tych badaniach najlepsze noty za swoją technologię. Fot. Volvo
Firma Volvo uzyskała w badaniach ADAC najlepsze noty za technologię podnoszącą poziom bezpieczeństwa. Firma Volvo uzyskała w tych badaniach najlepsze noty za swoją technologię. Fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA


Niemiecki automobilkub ADAC przeprowadził testy porównawcze działania systemów wspomagających kierowcę w przypadku konieczności rozpoczęcia nagłego hamowania. Firma Volvo uzyskała w tych badaniach najlepsze noty za swoją technologię.

Volvo Car Corporation jako jedyna firma otrzymała ocenę „bardzo dobrą” w teście porównawczym, który przeprowadził ADAC. Stworzono jak najbliższe rzeczywistym warunki i sprawdzono, jak skutecznie działają systemy wspomagające pracę kierowcy w przypadku konieczności rozpoczęcia nagłego hamowania. Specjaliści z największego automobilklubu Europy wybrali do próby następujące modele (w kolejności alfabetycznej):

REKLAMA

- Audi A7 3.0 TFSI
- BMW 530d automat
- Infiniti M37S Premium
- Mercedes-Benz CLS 350 CGI
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TFSI DSG
- Volvo V60 D5 AWD Geartronic

Jako zwycięzca testów ADAC, Volvo Car Corporation oferuje w omawianej dziedzinie bezpieczeństwa kilka nowoczesnych systemów. Rozwiązanie City Safety dostępne jest standardowo w sześciu modelach marki Volvo (S60, V60, XC60, XC70, V70 oraz S80), natomiast systemy Collision Warning with Full Auto Brake oraz Pedestrian Detection występują jako opcja.

Zobacz również: LOTOS - Subaru Poland Rally Team na podium w Słowacji

Oba rozwiązania za skuteczność swojego działania oraz sposób informowania kierowcy o zbliżającym się zagrożeniu uzyskały wysoką ocenę ADAC podczas testów z udziałem Volvo V60.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Układ City Safety jest w stanie ograniczyć skutki wypadku lub całkowicie uniknąć uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu przy prędkościach między 4 do 30 km/h. City Safety obserwuje pojazdy przy pomocy czujnika laserowego wbudowanego w przednią szybę na wysokości wstecznego lusterka. Samochód automatycznie hamuje, jeśli kierowca nie zareaguje na czas, gdy samochód znajdujący się przed pojazdem zwolni lub zatrzyma się – lub jeśli kierowca zbyt szybko zbliża się do obiektu.

Systemy Collision Warning with Full Auto Brake oraz Pedestrian Detection wykorzystują radar zainstalowany w osłonie chłodnicy, kamerę umieszczoną w górnej części przedniej szyby obok lusterka wstecznego oraz centralną jednostkę sterującą. Radar wykrywa obiekty i mierzy odległość, w jakiej się znajdują. Kamera natomiast służy do określenia, z jakiego typu obiektami mamy do czynienia.

Zobacz również: Rekordowa produkcja opon Continental

System jest zaprogramowany tak, aby reagować na samochody stojące z przodu lub poruszające się w tym samym kierunku co pojazd kierowcy. Dzięki nowoczesnemu radarowi o szerokim polu widzenia system wykrywa pieszych, którzy dopiero mogą wejść na drogę. Kamera pozwala na monitorowanie schematów ruchu pieszych.

Ponad rok temu inny model szwedzkiej marki (Volvo XC60) również zajął pierwsze miejsce w teście skuteczności działania systemów bezpieczeństwa według ADAC.

Źródło: samar

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA