Gama silnikowa nowej Kii Picanto
REKLAMA
REKLAMA
Sprzedawane w Europie modele będą dostępne w trzech wariantach silnikowych. W wersji trzy- i czterocylindrowej. Trzycylindrowe silniki o pojemności skokowej 998 cm3 będzie można kupić w wersji benzynowej i na gaz. Pierwszy generuje moc 69 KM, a jego moment obrotowy to 95 Nm. Natomiast wariant LPG to 82 KM z momentem obrotowym 94 Nm.
REKLAMA
Zbiornik na gaz ma pojemność 35 litrów, a pojemność baku na benzynę wynosi tylko 10 litrów, dzięki czemu w razie wyczerpania gazu, samochód bez problemu dojedzie do stacji benzynowej. Jednostka czterocylindrowa 1.2 o mocy 85KM i momentem obrotowym 121Nm to najmocniejsza propozycja wśród nowych silników montowanych w tym modelu.
Zobacz również: Renault podaje ceny elektrycznych samochodów
Dokupić będzie można również pakiet Eco-Dynamics, który ma zmniejszyć zużycie paliwa.
Według zapewnień producenta nowe silniki emitować będą mniej dwutlenku węgla (95-105g/km). Charakteryzować je również będzie niższe zużycie paliwa - 4,2 do 5,9l/100km.
Koreańskie silniki mają dużo wspólnych podzespołów. Są to m.in. aluminiowy kadłub, wał korbowy, który został w tym modelu przestawiony czy sprężyny zaworowe, w których zminimalizowano tarcie.
Zobacz również: Po Euro 2012 koniec z budową dróg?
Standardowo dla nowej Kii Picanto silniki będą współpracować z manualną pięciobiegową skrzynią. W przypadku modelu z najmocniejszym silnikiem, będzie możliwość zestawienia go z czterostopniową skrzynią automatyczną.
REKLAMA
REKLAMA