REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spada sprzedaż samochodów

Subskrybuj nas na Youtube
Z 15 najpopularniejszych marek, tylko 7 odnotowało wzrost sprzedaży
Z 15 najpopularniejszych marek, tylko 7 odnotowało wzrost sprzedaży

REKLAMA

REKLAMA

W kwietniu zarejestrowano 22 tysiące nowych samochodów osobowych. W porównaniu z marcem 2011 liczba rejestracji spadła aż o 18,21%.

Łącznie od początku roku liczba zarejestrowanych aut osobowych osiągnęła poziom 90 671 sztuk, o 5,57% (-5 349 sztuk) mniej w porównaniu do wyniku z analogicznego okresu roku ubiegłego. Od wielu lat wyniki notowane w kwietniu, wykazują spadek w stosunku do marca, a jednocześnie wzrost wobec stycznia i lutego.

REKLAMA

Opublikowane na początku bieżącego miesiąca przez MSWiA wstępne dane dotyczące rejestracji samochodów osobowych w Polsce w kwietniu bieżącego roku, potwierdziły dotychczasowy trend. Mała ilość sprzedanych aut w kwietniu przyczyniła się słabego wyniku skumulowanego za cztery miesiące w porównaniu z rokiem 2010.

Zobacz też: Kupujemy coraz więcej aut luksusowych

REKLAMA

Sprawdzają się prognozy dotyczące sprzedaży aut z kratką.
Ich liczba gwałtownie spada, co potwierdza, że wprowadzone ograniczenia możliwości pełnego odliczania podatku VAT, czyni ich zakup nieopłacalnym. W sumie liczba aut z „kratką” zarejestrowanych w kwietniu, wyniosła 370 sztuk, co jest wynikiem lepszym o 49,19% niż w marcu tego roku, ale aż o 94% gorszym niż w kwietniu ubiegłego roku.

Od początku 2011 roku do końca kwietnia zarejestrowano tylko 1 952 samochody osobowe z homologacją ciężarową.
Wśród dostawców samochodów z homologacją ciężarową, liderem jest Skoda (263 sztuki; -94,19% r/r).
Drugie miejsce przypadło Renault (227 sztuk; -77,96%). Volkswagen zajął 3 miejsce (211 sztuk; -81,44%)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z 15 najpopularniejszych marek, tylko 7 odnotowało wzrost sprzedaży (Opel, Renault, Hyundai, Nissan, Citroen, Chevrolet oraz Suzuki) ale tylko jedna z nich znajduje się w pierwszej piątce rankingu. Nie ma rewolucji jeśli chodzi o kolejność najchętniej wybieranych marek. Liderem pozostaje Skoda, której udział w polskim rynku wynosi 11,88% (10.833 sztuki sprzedane od początku roku)

Opel zajmuje 2 miejsce w rankingu z ilością 7.500 sprzedanych sztuk (8,28% udziału w rynku).
Toyocie przypadło 3 miejsce, minimalnie za Oplem (7.420 sztuk, spadek aż o 12%)
Pierwszą piątkę zamykają Fiat (6.600 sprzedanych sztuk) i Ford (6.095 sprzedanych sztuk).

Prognozy:

REKLAMA

Wzrost sprzedaży pod koniec 2010 roku, a w szczególności wzrosty w zakupach flotowych,  wywołane zmianami w zakresie podatku VAT wywierają negatywny wpływ na tą część rynku w roku 2011. ; Liczba aut kupowanych przez przedsiębiorców będzie zdecydowanie mniejsza.

Skutki zmian w przepisach wprowadzonych z początkiem roku i brak stymulacji do rozwoju, może doprowadzić do spadku sprzedaży w okolicach 10%, pomimo założonego wzrostu zakupów klientów indywidualnych.

Wzrost będzie możliwy przy zachowaniu wzrostu gospodarczego i ustabilizowaniu sytuacji w gospodarce po podwyżkach. Czas pokaże czy odbiją się one na cenach w salonach. Potencjał polskiego rynku jest szacowany na 500 tysięcy nowych aut rocznie. Niestety ze względu na niekorzystne przepisy i brak wizji rozwoju, jest on ograniczany. Widoczny jest również brak inwestycji w zakresie produkcji samochodów (od 1999 roku żaden producent nie podjął decyzji o ulokowaniu swojej produkcji w Polsce).

Auta używane

Na rynku samochodów używanych również odnotowano spadki. W kwietniu liczba rejestracji wyniosła 59.767 sztuk.; Jest to wynik gorszy o blisko 5% niż w marcu i o 11% gorszy niż w kwietniu 2010. Od początku roku zarejestrowano 210 tysięcy sztuk samochodów osobowych z importu,; czyli o 6,54% mniej (- 14 712 sztuk) w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Polacy ściągają najwięcej aut w wieku powyżej 10 lat, które stanowią 47,48% wszystkich sprowadzonych do Polski samochodów. Auta w wieku od 4 do 10 lat to 44,19% importu. Na samochody najmłodsze w wieku do 4 lat przypada zaledwie 8,28% importu. 

Zobacz też: Nowy cennik za badania techniczne

Najchętniej kupowaną marką jest Volkswagen (35 tysięcy sztuk). Tuż za plasują się Opel (24 tysiące sztuk), Renault, Ford, Audi, Peugeot, Seat i BMW.

Źródło: Samar

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA