REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spada sprzedaż samochodów

Subskrybuj nas na Youtube
Z 15 najpopularniejszych marek, tylko 7 odnotowało wzrost sprzedaży
Z 15 najpopularniejszych marek, tylko 7 odnotowało wzrost sprzedaży

REKLAMA

REKLAMA

W kwietniu zarejestrowano 22 tysiące nowych samochodów osobowych. W porównaniu z marcem 2011 liczba rejestracji spadła aż o 18,21%.

Łącznie od początku roku liczba zarejestrowanych aut osobowych osiągnęła poziom 90 671 sztuk, o 5,57% (-5 349 sztuk) mniej w porównaniu do wyniku z analogicznego okresu roku ubiegłego. Od wielu lat wyniki notowane w kwietniu, wykazują spadek w stosunku do marca, a jednocześnie wzrost wobec stycznia i lutego.

REKLAMA

REKLAMA

Opublikowane na początku bieżącego miesiąca przez MSWiA wstępne dane dotyczące rejestracji samochodów osobowych w Polsce w kwietniu bieżącego roku, potwierdziły dotychczasowy trend. Mała ilość sprzedanych aut w kwietniu przyczyniła się słabego wyniku skumulowanego za cztery miesiące w porównaniu z rokiem 2010.

Zobacz też: Kupujemy coraz więcej aut luksusowych

Sprawdzają się prognozy dotyczące sprzedaży aut z kratką.
Ich liczba gwałtownie spada, co potwierdza, że wprowadzone ograniczenia możliwości pełnego odliczania podatku VAT, czyni ich zakup nieopłacalnym. W sumie liczba aut z „kratką” zarejestrowanych w kwietniu, wyniosła 370 sztuk, co jest wynikiem lepszym o 49,19% niż w marcu tego roku, ale aż o 94% gorszym niż w kwietniu ubiegłego roku.

REKLAMA

Od początku 2011 roku do końca kwietnia zarejestrowano tylko 1 952 samochody osobowe z homologacją ciężarową.
Wśród dostawców samochodów z homologacją ciężarową, liderem jest Skoda (263 sztuki; -94,19% r/r).
Drugie miejsce przypadło Renault (227 sztuk; -77,96%). Volkswagen zajął 3 miejsce (211 sztuk; -81,44%)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z 15 najpopularniejszych marek, tylko 7 odnotowało wzrost sprzedaży (Opel, Renault, Hyundai, Nissan, Citroen, Chevrolet oraz Suzuki) ale tylko jedna z nich znajduje się w pierwszej piątce rankingu. Nie ma rewolucji jeśli chodzi o kolejność najchętniej wybieranych marek. Liderem pozostaje Skoda, której udział w polskim rynku wynosi 11,88% (10.833 sztuki sprzedane od początku roku)

Opel zajmuje 2 miejsce w rankingu z ilością 7.500 sprzedanych sztuk (8,28% udziału w rynku).
Toyocie przypadło 3 miejsce, minimalnie za Oplem (7.420 sztuk, spadek aż o 12%)
Pierwszą piątkę zamykają Fiat (6.600 sprzedanych sztuk) i Ford (6.095 sprzedanych sztuk).

Prognozy:

Wzrost sprzedaży pod koniec 2010 roku, a w szczególności wzrosty w zakupach flotowych,  wywołane zmianami w zakresie podatku VAT wywierają negatywny wpływ na tą część rynku w roku 2011. ; Liczba aut kupowanych przez przedsiębiorców będzie zdecydowanie mniejsza.

Skutki zmian w przepisach wprowadzonych z początkiem roku i brak stymulacji do rozwoju, może doprowadzić do spadku sprzedaży w okolicach 10%, pomimo założonego wzrostu zakupów klientów indywidualnych.

Wzrost będzie możliwy przy zachowaniu wzrostu gospodarczego i ustabilizowaniu sytuacji w gospodarce po podwyżkach. Czas pokaże czy odbiją się one na cenach w salonach. Potencjał polskiego rynku jest szacowany na 500 tysięcy nowych aut rocznie. Niestety ze względu na niekorzystne przepisy i brak wizji rozwoju, jest on ograniczany. Widoczny jest również brak inwestycji w zakresie produkcji samochodów (od 1999 roku żaden producent nie podjął decyzji o ulokowaniu swojej produkcji w Polsce).

Auta używane

Na rynku samochodów używanych również odnotowano spadki. W kwietniu liczba rejestracji wyniosła 59.767 sztuk.; Jest to wynik gorszy o blisko 5% niż w marcu i o 11% gorszy niż w kwietniu 2010. Od początku roku zarejestrowano 210 tysięcy sztuk samochodów osobowych z importu,; czyli o 6,54% mniej (- 14 712 sztuk) w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Polacy ściągają najwięcej aut w wieku powyżej 10 lat, które stanowią 47,48% wszystkich sprowadzonych do Polski samochodów. Auta w wieku od 4 do 10 lat to 44,19% importu. Na samochody najmłodsze w wieku do 4 lat przypada zaledwie 8,28% importu. 

Zobacz też: Nowy cennik za badania techniczne

Najchętniej kupowaną marką jest Volkswagen (35 tysięcy sztuk). Tuż za plasują się Opel (24 tysiące sztuk), Renault, Ford, Audi, Peugeot, Seat i BMW.

Źródło: Samar

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA