REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym sektor MŚP kieruje się podczas wyboru samochodu?

Czym sektor MŚP kieruje się podczas wyboru samochodu?
Czym sektor MŚP kieruje się podczas wyboru samochodu?

REKLAMA

REKLAMA

Czym kierują się przedsiębiorcy z sektora MŚP podczas wyboru samochodu do firmy? Czy najważniejsze są koszty eksploatacji?

Czym sektor MŚP kieruje się podczas wyboru samochodu?

Niski koszt eksploatacji to najważniejszy wyróżnik idealnego samochodu firmowego dla niemal połowy przedsiębiorców z sektora MŚP – wynika z badania Instytutu Keralla zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A. Przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw, decydując się na nabycie nowego auta, biorą również pod uwagę preferencyjne warunki zakupu oraz dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką. Jedynie dla 0,4 proc. ankietowanych istotne jest bezpieczeństwo pojazdu.

REKLAMA

W 2016 roku z polskich salonów wyjechało 416 tys. aut, z czego aż ponad 2/3, czyli 281,7 tys., zostało nabyte przez klientów instytucjonalnych. W porównaniu z 2015 r. sprzedaż była o ponad 61 tys. większa. Wzrost ten wygenerowały przede wszystkim firmy, które łącznie nabyły blisko 50,5 tys. samochodów osobowych więcej, niż rok wcześniej.

Zobacz też: Wynajem długoterminowy pojazdu, a odliczenie VAT

Jakie jest idealne auto dla MŚP

REKLAMA

Według Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce zarejestrowanych jest ponad 4,2 miliona podmiotów gospodarczych, z czego 99 proc. stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Carefleet S.A., jednej z czołowych polskich firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów, dla 46 proc. przedstawicieli małych i średnich firm najważniejszą cechą idealnego samochodu służbowego jest niski koszt jego eksploatacji.

- Dla przedsiębiorców z sektora MŚP duże znaczenie ma przewidywalność kosztów użytkowania posiadanej floty pojazdów. Nie chodzi tu jedynie o koszty paliwa, ale również o koszty przeglądów, opon czy nieprzewidzianych napraw mechanicznych. Z roku na rok coraz popularniejszym modelem finansowania samochodów w sektorze MŚP staje się wynajem długoterminowy, z którego korzysta już 18,5 proc. małych i średnich firm. Rozwiązanie to, dzięki stałym miesięcznym opłatom, w ramach których zapewniony jest kompleksowy zakres usług, pozwala na precyzyjne budżetowanie kosztów wynikających z użytkowania samochodów w firmie – twierdzi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Carefleet S.A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowo, jak wynika z badania, niemal 43 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP zwraca uwagę na preferencyjne warunki zakupu samochodu do firmy, a nieco ponad 29 proc. bierze pod uwagę dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką aut.

Prestiż i wielofunkcyjność zamiast bezpieczeństwa

REKLAMA

Dla niemal 29 proc. badanych przedstawicieli firm z sektora MŚP ważną cechą idealnego samochodu służbowego jest wielofunkcyjność, rozumiana jako połączenie funkcji auta osobowego i dostawczego. Korzyść ta jest szczególnie istotna dla przedstawicieli mikroprzedsiębiorstw, zatrudniających od 1 do 9 pracowników (36,7 proc. wskazań).

- Dla przedsiębiorców, którzy posiadają jeden lub dwa firmowe samochody, ważne jest, aby były one możliwie uniwersalne. Przedstawiciele mikroprzedsiębiorstw wybierają często samochody mogące pełnić funkcje reprezentacyjne, którymi jednocześnie można przewieźć drobny towar oraz pojechać z dziećmi na wakacje. To poszukiwanie kompromisu pomiędzy autem biznesowym, użytkowym i rodzinnym – dodaje Bartosz Olejnik.

Ankietowani wskazywali ponadto na reprezentacyjność samochodu (11,3 proc.), bogate wyposażenie zapewniające wygodę (11,5 proc) oraz atrakcyjne warunki gwarancji (12,7%), które są szczególnie istotne dla średnich firm, zatrudniających od 50 do 249 pracowników (20,4 proc. wskazań). Co ciekawe, na ostatnim miejscu w zestawieniu najistotniejszych cech idealnego samochodu służbowego znalazło się bezpieczeństwo, na które wskazało jedynie 0,4 proc. przedstawicieli firm z sektora MŚP.

Źródło: Materiały CareFleet

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA