REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy wciąż kupują więcej nowych aut niż przed rokiem. Jaki napęd silników góruje w transakcjach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Najlepiej sprzedają się wciąż nowe auta z napędem benzynowym, a najpopularniejszą marką jest Toyota
Najlepiej sprzedają się wciąż nowe auta z napędem benzynowym, a najpopularniejszą marką jest Toyota
SuperAuto.pl
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Dane rejestracji nowych samochodów we wrześniu potwierdzają, że rynek ewidentnie przyspieszył. To już kolejny miesiąc ze wzrostem rejestracji rok do roku. Najpopularniejsza niezmiennie jest Toyota, której sprzedaż względem zeszłego roku jednak nieco spadła.

Dane Superauto.pl pokazują natomiast ciekawe trendy dotyczące cen samochodów. 

REKLAMA

Rynek nowych samochodów we wrześniu: auta na benzynę wciąż na topie

REKLAMA

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego we wrześniu zarejestrowano w Polsce 41 461 nowych samochodów osobowych i 5 565 nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. To wzrost o 5,6 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Biorąc pod uwagę cały rok, niezmiennie najlepiej sprzedają się samochody na benzynę (37,1 proc. udziału w rynku), których liczba rejestracji spadła jednak o 1,7 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. To jedyny taki przypadek obok samochodów wodorowych (FCEV), które stanowią jednak promil rynku. Drugim najpopularniejszym napędem są miękkie hybrydy (23,8 proc. rynku), a trzecim pełne hybrydy (22,2 proc.). Niezmiennie spada udział Diesla, który wynosi obecnie 8,6 proc. Samochody elektryczne stanowią 3,1 proc. rynku, a hybrydy plug-in 2,6 proc.

Sprzedaż nowych aut we wrześniu: elektryki w całkowitej niełasce

Samochody w pełni elektryczne nie cieszą się wielkim zainteresowaniem.
– Zwróćmy uwagę, że udział tych aut w rynku wynosi nieco ponad 3 proc. Oznacza to, że na 100 sprzedanych samochodów w Polsce tylko trzy stanowią elektryki – zauważa Bartosz Chojnacki, wiceprezes zarządu Superauto.pl.
– Dużą barierą powstrzymującą przed zakupem aut elektrycznych przez pewien czas była cena. Co prawda samochody elektryczne nie są jeszcze tak przystępne cenowo, jak pojazdy z tradycyjnym napędem, ale ich cena z pewnością jest niższa niż trzy-cztery lata temu. W rozwoju rynku samochodów elektrycznych z nie pomaga również słaba infrastruktura oraz stosunkowo niewielki zasięg samochodów na prąd – dodaje Bartosz Chojnacki.

Rynek nowych aut we wrześniu: Toyota na czele i duży wzrost Nissana

REKLAMA

We wrześniu najpopularniejszą marką na rynku nowych samochodów osobowych była niezmiennie Toyota. Pomimo spadku sprzedaży o 12 proc. 7 515 rejestracji pozwoliło jej objąć 18,1 proc. udziału w rynku.
Druga Skoda po raz kolejny także może pochwalić się przekroczeniem 10-procentowego udziału w rynku – 4 729 rejestracji pozwoliło na 11,41 proc. udziału w rynku. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podium we wrześniu zamknął Volkswagen (3 260 rej.), ale to nie jedyna marka niemieckiego koncernu w TOP 5.
Piąte miejsce zajęło bowiem Audi, które odnotowało aż 2 646 rejestracji (+37,7 proc. rdr.).
Czwarta byłą natomiast Kia (2 791). Największym wzrostem rok do roku spośród marek TOP 20 może pochwalić się Nissan (+179,8 proc.), Ford (+59,2 proc.) oraz Lexus (+54,2 proc.).

Najpopularniejszą marką premium było wspomniane Audi, za którego plecami znalazły się Mercedes (2 130 rej.), BMW (2 097), Lexus (1 183) oraz Cupra (921).
Volvo odnotowało wyjątkowo słaby miesiąc – 647 rejestracji (-23,1 proc. rdr) pozwoliło na zajęcie 17. miejsca w ogólnym zestawieniu.

Najpopularniejszym modelem pozostaje Toyota Corolla z 1 948 rejestracjami we wrześniu.
Modele japońskiej marki zajęły zresztą pięć miejsc w pierwszej dziesiątce – to druga Toyota C-HR (1 291 rej.), czwarta Toyota Yaris (1 164), siódma Toyota Yaris Cross (854) oraz ósma Toyota RAV4 (792).
Pierwszą piątkę uzupełniły Skoda Octavia (1 167) oraz Kia Sportage (1 160). Najpopularniejszym modelem marek premium była natomiast 15. W ogólnym zestawieniu Cupra Formentor (607).

Renault nadal bez konkurencji w segmencie samochodów dostawczych

Rynek samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony także we wrześniu padł łupem Renault. Francuski producent jako jedyny może pochwalić się liczbą rejestracji przekraczającą 1 000 (1 164), co pozwoliło na objęcie 20,9 proc. udziału w rynku.
Znakomity miesiąc zaliczyły jednak także kolejne marki – drugi Ford z 936 rejestracjami objął 16,8 proc. udziału w rynku, a trzeci Fiat 13,7 proc. (760 rej.).

Na świetny wynik francuskiej marki jak zwykle zapracował głównie Renault Master. Francuski model we wrześniu zarejestrowano aż 854 razy, co pozwoliło mu na objęcie ponad 15 proc. udziału w rynku.
W czołowej piątce znalazły się jeszcze Fiat Ducato (602 rej.), Mercedes Sprinter (404), Ford Transit (400) oraz Iveco Daily (384).

Nowe auta na platformie Superauto.pl sprzedają się głównie w leasingu

Dane Superauto.pl pokazują, że najpopularniejszą formą finansowania na tej platformie pozostaje leasing operacyjny, który we wrześniu wybrało 78 proc. klientów. Najpopularniejszą marką samochodów osobowych na tej platformie we wrześniu był Hyundai (19 proc. sprzedaży), a samochodów premium Mercedes (54 proc. sprzedaży).
Renault nie miało konkurencji nie tylko w ogólnej sprzedaży samochodów dostawczych, ale także na Superauto.pl, gdzie stanowiło 26 proc. sprzedaży.
Co ciekawe, średnia wartość samochodów w Superauto.pl spadła w przypadku marek wolumenowych (o 4 proc. do 143 212 zł brutto) i samochodów dostawczych (o 12 proc. do 130 550 zł netto), ale wzrosła w przypadku marek premium (o 0,3 proc. do 296 513 zł brutto).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA