REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy wciąż kupują więcej nowych aut niż przed rokiem. Jaki napęd silników góruje w transakcjach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Najlepiej sprzedają się wciąż nowe auta z napędem benzynowym, a najpopularniejszą marką jest Toyota
Najlepiej sprzedają się wciąż nowe auta z napędem benzynowym, a najpopularniejszą marką jest Toyota
SuperAuto.pl
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Dane rejestracji nowych samochodów we wrześniu potwierdzają, że rynek ewidentnie przyspieszył. To już kolejny miesiąc ze wzrostem rejestracji rok do roku. Najpopularniejsza niezmiennie jest Toyota, której sprzedaż względem zeszłego roku jednak nieco spadła.

Dane Superauto.pl pokazują natomiast ciekawe trendy dotyczące cen samochodów. 

REKLAMA

REKLAMA

Rynek nowych samochodów we wrześniu: auta na benzynę wciąż na topie

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego we wrześniu zarejestrowano w Polsce 41 461 nowych samochodów osobowych i 5 565 nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. To wzrost o 5,6 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Biorąc pod uwagę cały rok, niezmiennie najlepiej sprzedają się samochody na benzynę (37,1 proc. udziału w rynku), których liczba rejestracji spadła jednak o 1,7 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. To jedyny taki przypadek obok samochodów wodorowych (FCEV), które stanowią jednak promil rynku. Drugim najpopularniejszym napędem są miękkie hybrydy (23,8 proc. rynku), a trzecim pełne hybrydy (22,2 proc.). Niezmiennie spada udział Diesla, który wynosi obecnie 8,6 proc. Samochody elektryczne stanowią 3,1 proc. rynku, a hybrydy plug-in 2,6 proc.

Sprzedaż nowych aut we wrześniu: elektryki w całkowitej niełasce

Samochody w pełni elektryczne nie cieszą się wielkim zainteresowaniem.
– Zwróćmy uwagę, że udział tych aut w rynku wynosi nieco ponad 3 proc. Oznacza to, że na 100 sprzedanych samochodów w Polsce tylko trzy stanowią elektryki – zauważa Bartosz Chojnacki, wiceprezes zarządu Superauto.pl.
– Dużą barierą powstrzymującą przed zakupem aut elektrycznych przez pewien czas była cena. Co prawda samochody elektryczne nie są jeszcze tak przystępne cenowo, jak pojazdy z tradycyjnym napędem, ale ich cena z pewnością jest niższa niż trzy-cztery lata temu. W rozwoju rynku samochodów elektrycznych z nie pomaga również słaba infrastruktura oraz stosunkowo niewielki zasięg samochodów na prąd – dodaje Bartosz Chojnacki.

REKLAMA

Rynek nowych aut we wrześniu: Toyota na czele i duży wzrost Nissana

We wrześniu najpopularniejszą marką na rynku nowych samochodów osobowych była niezmiennie Toyota. Pomimo spadku sprzedaży o 12 proc. 7 515 rejestracji pozwoliło jej objąć 18,1 proc. udziału w rynku.
Druga Skoda po raz kolejny także może pochwalić się przekroczeniem 10-procentowego udziału w rynku – 4 729 rejestracji pozwoliło na 11,41 proc. udziału w rynku. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podium we wrześniu zamknął Volkswagen (3 260 rej.), ale to nie jedyna marka niemieckiego koncernu w TOP 5.
Piąte miejsce zajęło bowiem Audi, które odnotowało aż 2 646 rejestracji (+37,7 proc. rdr.).
Czwarta byłą natomiast Kia (2 791). Największym wzrostem rok do roku spośród marek TOP 20 może pochwalić się Nissan (+179,8 proc.), Ford (+59,2 proc.) oraz Lexus (+54,2 proc.).

Najpopularniejszą marką premium było wspomniane Audi, za którego plecami znalazły się Mercedes (2 130 rej.), BMW (2 097), Lexus (1 183) oraz Cupra (921).
Volvo odnotowało wyjątkowo słaby miesiąc – 647 rejestracji (-23,1 proc. rdr) pozwoliło na zajęcie 17. miejsca w ogólnym zestawieniu.

Najpopularniejszym modelem pozostaje Toyota Corolla z 1 948 rejestracjami we wrześniu.
Modele japońskiej marki zajęły zresztą pięć miejsc w pierwszej dziesiątce – to druga Toyota C-HR (1 291 rej.), czwarta Toyota Yaris (1 164), siódma Toyota Yaris Cross (854) oraz ósma Toyota RAV4 (792).
Pierwszą piątkę uzupełniły Skoda Octavia (1 167) oraz Kia Sportage (1 160). Najpopularniejszym modelem marek premium była natomiast 15. W ogólnym zestawieniu Cupra Formentor (607).

Renault nadal bez konkurencji w segmencie samochodów dostawczych

Rynek samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony także we wrześniu padł łupem Renault. Francuski producent jako jedyny może pochwalić się liczbą rejestracji przekraczającą 1 000 (1 164), co pozwoliło na objęcie 20,9 proc. udziału w rynku.
Znakomity miesiąc zaliczyły jednak także kolejne marki – drugi Ford z 936 rejestracjami objął 16,8 proc. udziału w rynku, a trzeci Fiat 13,7 proc. (760 rej.).

Na świetny wynik francuskiej marki jak zwykle zapracował głównie Renault Master. Francuski model we wrześniu zarejestrowano aż 854 razy, co pozwoliło mu na objęcie ponad 15 proc. udziału w rynku.
W czołowej piątce znalazły się jeszcze Fiat Ducato (602 rej.), Mercedes Sprinter (404), Ford Transit (400) oraz Iveco Daily (384).

Nowe auta na platformie Superauto.pl sprzedają się głównie w leasingu

Dane Superauto.pl pokazują, że najpopularniejszą formą finansowania na tej platformie pozostaje leasing operacyjny, który we wrześniu wybrało 78 proc. klientów. Najpopularniejszą marką samochodów osobowych na tej platformie we wrześniu był Hyundai (19 proc. sprzedaży), a samochodów premium Mercedes (54 proc. sprzedaży).
Renault nie miało konkurencji nie tylko w ogólnej sprzedaży samochodów dostawczych, ale także na Superauto.pl, gdzie stanowiło 26 proc. sprzedaży.
Co ciekawe, średnia wartość samochodów w Superauto.pl spadła w przypadku marek wolumenowych (o 4 proc. do 143 212 zł brutto) i samochodów dostawczych (o 12 proc. do 130 550 zł netto), ale wzrosła w przypadku marek premium (o 0,3 proc. do 296 513 zł brutto).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA