REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klienci niezadowoleni z aut klasy premium?

Subskrybuj nas na Youtube
Klienci niezadowoleni z aut klasy premium?
Klienci niezadowoleni z aut klasy premium?
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

W najnowszym badaniu jakości J.D. Power, marki takie Volvo, Audi, czy Land Rover wylądowały na samym końcu rankingu. Na całej liście jest znalazł się tylko jeden, chlubny wyjątek.

REKLAMA

J.D. Power Initial Quality Study to jeden z najbardziej obiektywnych i wiarygodnych raportów na temat aut. Głównie dlatego, że opinię o nich wyrażają sami zainteresowani, czyli kierowcy. Co prawda Ci ze Stanów Zjednoczonych, ale jeżeli chodzi o europejskie markami. Istotna jest też skala badania – na potrzeby tegorocznego rankingu J.D. Power przepytało aż 90 tys. właścicieli aut! Każdy z nich musiał wypełnić ankietę składającą się z ponad 200 pytań i zrobić to dokładnie po 90 dniach od chwili, gdy wyjechał samochodem z salonu. Czemu akurat po takim czasie? Bo zdaniem ekspertów właśnie po trzech miesiącach zaczyna się dostrzegać pierwsze mankamenty i wady auta, pojawiać się mogą również pierwsze usterki. Mija moment zachwytu nad samochodem i właściciel potrafi obiektywnie go ocenić. I to bardzo dokładnie.

REKLAMA

W ankietach kierowcy oceniają wszystko - od praktyczności, przez wygodę foteli, pracę skrzyni biegów i silnika, działanie multimediów, jakość wykonania, zawieszenie, a na asystentach jazdy i ekonomii skończywszy. Liczy się wytknięcie wszystkich błędów i wskazanie wszystkich problemów, jakie w tym czasie wystąpiły w aucie. Im mniej „wad” wskazali w swoich samochodach użytkownicy po 90 dniach użytkowania, tym lepsze miejsce marka zajęła w całym rankingu.

Jak w zestawieniu J.D. Power poradził sobie segment premium?

Oczywiście ocenianie są w ten sposób wszystkie marki, ale z racji tego, że w USA te popularne oferują najczęściej zupełnie inne modele samochodów niż w Europie, to ich wyniki niewiele nam powiedzą. Inaczej wygląda sprawa z klasą premium, bo o ile amerykańskie marki z tego segmentu (np. Buick czy Cadillac) oficjalnie w Europie nie występują, to w te europejskie czy japońskie w USA już tak. I na obu kontynentach mają niemal identyczną gamę modelową.

Lexus

W tym roku średni wynik dla całej branży (uwzględniając również popularne marki) to 166 problemów na każde 100 samochodów. I niemal wszystkie marki premium wypadły gorzej.

  • Lexus - 159
  • Średnia - 166
  • Mini - 174
  • BMW - 176
  • Porsche - 186
  • Jaguar - 190
  • Mercedes - 202
  • Volvo - 210
  • Audi - 225
  • Land Rover - 228
  • Tesla - 250

Jak dobrze widać, tylko Lexus został oceniony powyżej średniej. Następne w kolejności Mini i BMW (jeden koncern) wypadły już gorzej, a prawdziwym zaskoczeniem jest wynik Volvo, Audi czy Land Rovera. Te dwie ostatnie zamykają cały ranking z rezultatem gorszym o 60 punktów od średniej!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Premium, czyli z dodatkowymi wyzwaniami

Eksperci taki wynik tłumaczą tym, że klienci kupujący auta klasy premium prostu mają po prostu wyższe oczekiwania – więcej płacą za auto więc i więcej oniż inni wymagają. Z kolei sami producenci pakują do samochodów najnowszą technologię, która nie zawsze jest dopracowana. Dotyczy to zarówno nowatorskich rozwiązań w silnikach, jak i multimediów czy systemów wsparcia kierowcy. – Bardzo często klienci skarżą się np. na problemy ze sparowaniem telefonu z autem, niedoskonałe systemy autonomii, czy zapalające się nagle i bez powodu kontrolki silnika, czemu często towarzyszy także chwilowy spadek mocy – wyliczają eksperci J.D. Power. Nie bez znaczenia może być też fakt, że koncerny starają się oferować bardzo różnorodne produkty. Audi aktualnie ma w ofercie prawie 30 modeli (wliczając w to różne wersje nadwozia i sportowe RS) i kilkanaście silników, przy czym co 4-5 lat wprowadza nową generację danego modelu. Dla porównania Lexus ma tylko 9 modeli w ofercie, a rozwija właściwie już tylko napędy hybrydowe i pojedyncze motory benzynowe. Całe badanie J.D. Power może być zatem potwierdzeniem tezy, że jeżeli chodzi o jakość i zadowolenie klienta, to czasami mniej znaczy więcej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA