REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klienci niezadowoleni z aut klasy premium?

Subskrybuj nas na Youtube
Klienci niezadowoleni z aut klasy premium?
Klienci niezadowoleni z aut klasy premium?
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

W najnowszym badaniu jakości J.D. Power, marki takie Volvo, Audi, czy Land Rover wylądowały na samym końcu rankingu. Na całej liście jest znalazł się tylko jeden, chlubny wyjątek.

REKLAMA

J.D. Power Initial Quality Study to jeden z najbardziej obiektywnych i wiarygodnych raportów na temat aut. Głównie dlatego, że opinię o nich wyrażają sami zainteresowani, czyli kierowcy. Co prawda Ci ze Stanów Zjednoczonych, ale jeżeli chodzi o europejskie markami. Istotna jest też skala badania – na potrzeby tegorocznego rankingu J.D. Power przepytało aż 90 tys. właścicieli aut! Każdy z nich musiał wypełnić ankietę składającą się z ponad 200 pytań i zrobić to dokładnie po 90 dniach od chwili, gdy wyjechał samochodem z salonu. Czemu akurat po takim czasie? Bo zdaniem ekspertów właśnie po trzech miesiącach zaczyna się dostrzegać pierwsze mankamenty i wady auta, pojawiać się mogą również pierwsze usterki. Mija moment zachwytu nad samochodem i właściciel potrafi obiektywnie go ocenić. I to bardzo dokładnie.

REKLAMA

W ankietach kierowcy oceniają wszystko - od praktyczności, przez wygodę foteli, pracę skrzyni biegów i silnika, działanie multimediów, jakość wykonania, zawieszenie, a na asystentach jazdy i ekonomii skończywszy. Liczy się wytknięcie wszystkich błędów i wskazanie wszystkich problemów, jakie w tym czasie wystąpiły w aucie. Im mniej „wad” wskazali w swoich samochodach użytkownicy po 90 dniach użytkowania, tym lepsze miejsce marka zajęła w całym rankingu.

Jak w zestawieniu J.D. Power poradził sobie segment premium?

Oczywiście ocenianie są w ten sposób wszystkie marki, ale z racji tego, że w USA te popularne oferują najczęściej zupełnie inne modele samochodów niż w Europie, to ich wyniki niewiele nam powiedzą. Inaczej wygląda sprawa z klasą premium, bo o ile amerykańskie marki z tego segmentu (np. Buick czy Cadillac) oficjalnie w Europie nie występują, to w te europejskie czy japońskie w USA już tak. I na obu kontynentach mają niemal identyczną gamę modelową.

Lexus

W tym roku średni wynik dla całej branży (uwzględniając również popularne marki) to 166 problemów na każde 100 samochodów. I niemal wszystkie marki premium wypadły gorzej.

  • Lexus - 159
  • Średnia - 166
  • Mini - 174
  • BMW - 176
  • Porsche - 186
  • Jaguar - 190
  • Mercedes - 202
  • Volvo - 210
  • Audi - 225
  • Land Rover - 228
  • Tesla - 250

Jak dobrze widać, tylko Lexus został oceniony powyżej średniej. Następne w kolejności Mini i BMW (jeden koncern) wypadły już gorzej, a prawdziwym zaskoczeniem jest wynik Volvo, Audi czy Land Rovera. Te dwie ostatnie zamykają cały ranking z rezultatem gorszym o 60 punktów od średniej!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Premium, czyli z dodatkowymi wyzwaniami

Eksperci taki wynik tłumaczą tym, że klienci kupujący auta klasy premium prostu mają po prostu wyższe oczekiwania – więcej płacą za auto więc i więcej oniż inni wymagają. Z kolei sami producenci pakują do samochodów najnowszą technologię, która nie zawsze jest dopracowana. Dotyczy to zarówno nowatorskich rozwiązań w silnikach, jak i multimediów czy systemów wsparcia kierowcy. – Bardzo często klienci skarżą się np. na problemy ze sparowaniem telefonu z autem, niedoskonałe systemy autonomii, czy zapalające się nagle i bez powodu kontrolki silnika, czemu często towarzyszy także chwilowy spadek mocy – wyliczają eksperci J.D. Power. Nie bez znaczenia może być też fakt, że koncerny starają się oferować bardzo różnorodne produkty. Audi aktualnie ma w ofercie prawie 30 modeli (wliczając w to różne wersje nadwozia i sportowe RS) i kilkanaście silników, przy czym co 4-5 lat wprowadza nową generację danego modelu. Dla porównania Lexus ma tylko 9 modeli w ofercie, a rozwija właściwie już tylko napędy hybrydowe i pojedyncze motory benzynowe. Całe badanie J.D. Power może być zatem potwierdzeniem tezy, że jeżeli chodzi o jakość i zadowolenie klienta, to czasami mniej znaczy więcej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA