REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
BMW serii 5 2017
BMW serii 5 2017
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Już w lutym 2017 roku na rynku zadebiutuje nowa generacja BMW serii 5. Co do zaoferowania ma nowy model swoim klientom? Czym różni się na tle swoich poprzedników?

Nowe BMW serii 5 w lutym w salonach!

Nowe BMW serii 5 swym wyglądem wyraźnie nawiązuje do aktualnie sprzedawanych modeli z serii 3 i 7. Przód budzi skojarzenia z luksusową „siódemką” natomiast w tylnej części łatwo dostrzec można inspiracje mniejszym modelem z serii F30. Nadwozie najnowszej generacji „piątki” zostało też poddane kuracji „odchudzającej”. Dzięki zastosowaniu technologii CLAR udało się ograniczyć jego masę o 70 kg. Charakteryzuje się ono też najbardziej aerodynamiczną linią czego rezultatem jest współczynnik oporu powietrza ograniczony nawet do cw = 0,22 (w zależności od wersji).

REKLAMA

REKLAMA

BMW serii 5 zadebiutuje na początku 2017 roku

BMW

BMW

Inna jest także konstrukcja układu jezdnego z amortyzatorami w nowej technologii i układem hamulcowym o lekkiej konstrukcji. W konstrukcji zawieszenie z przodu pojawiły się podwójne wahacze, zaś z tyłu konstrukcja wielowahaczowa typu multi-link (pięciowahaczowa oś w konstrukcji aluminiowej). W opcji dostępny będzie teraz także zintegrowany, aktywny układ kierowniczy, mający na celu lepiej dopasowywać siłę wspomagania do warunków jazdy.

Aby poprawić zachowanie pojazdu w trudnych sytuacjach na drodze, każdy egzemplarz nowego BMW serii 5 będzie wyposażony w system stabilizacji toru jazdy DSC( z ABS i DTC), kontrolę hamowania na zakrętach CBC, asystenta hamowania DBC, funkcję suszenia tarcz hamulcowych, kompensację efektu przegrzania tarcz, asystenta ruszania, i układ DSC powiązany z napędem na cztery koła xDrive (540i xDrive).

Zobacz też: Światła OLED i reflektory laserowe w BMW M4

REKLAMA

Wersje silnikowe nowego BMW serii 5

W dniu premiery dostępne będą cztery wersja BMW serii. Dwie napędzane silnikami benzynowymi i tyle samo jednostkami Diesla. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

BMW 530i/BMW 530i xDrive:

  • Czterocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • Pojemność: 1998 cm3.
  • Moc: 185 kW/252 KM przy 5200-6500 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1450-4800 obr/min.
  • Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,2 s (6,0 s).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)*.

BMW 540i/BMW 540i xDrive:

  • Sześciocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • Pojemność: 2998 cm3.
  • Moc: 250 kW/340 KM przy 5500-6500 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr/min.
  • Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,1 s (4,8 s).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)*.

BMW 520d/BMW 520d xDrive:

  • Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, 6-biegowa skrzynia manualna / 8-stopniowa skrzynia Steptronic (xDrive: 8-stopniowa skrzynia Steptronic).
  • Pojemność: 1995 cm3.
  • Moc: 140 kW/190 KM przy 4000 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr/min.
  • Przyspieszenie (0-100 km/h): 7,7 s / 7,6 s (7,6 s).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)*.

BMW 530d/BMW 530d xDrive:

  • Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • Pojemność: 2993 cm3.
  • Moc: 195 kW/265 KM przy 4000 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr/min.
  • Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,7 s (5,4 s).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)*.

W późniejszym terminie do oferty zostanie wprowadzona wersja hybrydowa (BMW 530e iPerformance - czterocylindrowy silnik benzynowy plus napęd elektryczny BMW eDrive o łącznej mocy 252 KM) oraz sportowa M550i xDriver, napędzana 4,4-litrowym silnikiem benzynowymi o mocy 462 KM.

BMW serii 5 i nowe rozwiązania we wnętrzu

Ogromne zmiany zaszły także w kabinie BMW serii 5. Oprócz kokpitu, którego projekt czerpie garściami z serii 7, pojawiło się wiele nowych rozwiązań z zakresu multimediów i bezpieczeństwa. Wśród nich wymienić warto iDrive najnowszej generacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25’’, możliwość obsługiwania funkcji pojazdu za pośrednictwem kontrolera, ekranu dotykowego, poleceń głosowych lub sterowania za pomocą gestów. Z kolei nowy, kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up trzeciej generacji ma większą o 70 procent powierzchnię projekcji o wysokiej rozdzielczości.

Wnętrze nowego BMW serii 5 robi wrażenie!

BMW

BMW

W trakcie jazdy kierowca może także liczyć na pomoc szereg systemów bezpieczeństwa w tym m.in. asystenta kierowania i toru jazdy działających do prędkości 210 km/h. Inne nowe funkcje wspomagające to asystent zmiany pasa ruchu i Intelligent Speed Assist z przejmowaniem ograniczeń prędkości do regulatora prędkości, asystent wymijania, ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, ostrzeganie przed pierwszeństwem przejazdu oraz asystent toru jazdy z aktywną ochroną przez kolizjami bocznymi. Nowe BMW potrafi nawet wskazywać niebezpieczne miejsca poprzez skomunikowaną flotę aut tej marki!

BMW serii 5 2017
BMW
BMW serii 5 2017
BMW
BMW serii 5 2017
BMW
BMW serii 5 2017
BMW
BMW serii 5 2017
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA