Nowa generacja BMW serii 5 - będzie przebojem?
REKLAMA
REKLAMA
Nowe BMW serii 5 w lutym w salonach!
Nowe BMW serii 5 swym wyglądem wyraźnie nawiązuje do aktualnie sprzedawanych modeli z serii 3 i 7. Przód budzi skojarzenia z luksusową „siódemką” natomiast w tylnej części łatwo dostrzec można inspiracje mniejszym modelem z serii F30. Nadwozie najnowszej generacji „piątki” zostało też poddane kuracji „odchudzającej”. Dzięki zastosowaniu technologii CLAR udało się ograniczyć jego masę o 70 kg. Charakteryzuje się ono też najbardziej aerodynamiczną linią czego rezultatem jest współczynnik oporu powietrza ograniczony nawet do cw = 0,22 (w zależności od wersji).
REKLAMA
REKLAMA
Inna jest także konstrukcja układu jezdnego z amortyzatorami w nowej technologii i układem hamulcowym o lekkiej konstrukcji. W konstrukcji zawieszenie z przodu pojawiły się podwójne wahacze, zaś z tyłu konstrukcja wielowahaczowa typu multi-link (pięciowahaczowa oś w konstrukcji aluminiowej). W opcji dostępny będzie teraz także zintegrowany, aktywny układ kierowniczy, mający na celu lepiej dopasowywać siłę wspomagania do warunków jazdy.
Aby poprawić zachowanie pojazdu w trudnych sytuacjach na drodze, każdy egzemplarz nowego BMW serii 5 będzie wyposażony w system stabilizacji toru jazdy DSC( z ABS i DTC), kontrolę hamowania na zakrętach CBC, asystenta hamowania DBC, funkcję suszenia tarcz hamulcowych, kompensację efektu przegrzania tarcz, asystenta ruszania, i układ DSC powiązany z napędem na cztery koła xDrive (540i xDrive).
Zobacz też: Światła OLED i reflektory laserowe w BMW M4
Wersje silnikowe nowego BMW serii 5
W dniu premiery dostępne będą cztery wersja BMW serii. Dwie napędzane silnikami benzynowymi i tyle samo jednostkami Diesla.
BMW 530i/BMW 530i xDrive:
- Czterocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
- Pojemność: 1998 cm3.
- Moc: 185 kW/252 KM przy 5200-6500 obr/min.
- Maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1450-4800 obr/min.
- Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,2 s (6,0 s).
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)*.
BMW 540i/BMW 540i xDrive:
- Sześciocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
- Pojemność: 2998 cm3.
- Moc: 250 kW/340 KM przy 5500-6500 obr/min.
- Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr/min.
- Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,1 s (4,8 s).
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)*.
BMW 520d/BMW 520d xDrive:
- Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, 6-biegowa skrzynia manualna / 8-stopniowa skrzynia Steptronic (xDrive: 8-stopniowa skrzynia Steptronic).
- Pojemność: 1995 cm3.
- Moc: 140 kW/190 KM przy 4000 obr/min.
- Maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr/min.
- Przyspieszenie (0-100 km/h): 7,7 s / 7,6 s (7,6 s).
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)*.
BMW 530d/BMW 530d xDrive:
- Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
- Pojemność: 2993 cm3.
- Moc: 195 kW/265 KM przy 4000 obr/min.
- Maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr/min.
- Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,7 s (5,4 s).
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)*.
W późniejszym terminie do oferty zostanie wprowadzona wersja hybrydowa (BMW 530e iPerformance - czterocylindrowy silnik benzynowy plus napęd elektryczny BMW eDrive o łącznej mocy 252 KM) oraz sportowa M550i xDriver, napędzana 4,4-litrowym silnikiem benzynowymi o mocy 462 KM.
BMW serii 5 i nowe rozwiązania we wnętrzu
Ogromne zmiany zaszły także w kabinie BMW serii 5. Oprócz kokpitu, którego projekt czerpie garściami z serii 7, pojawiło się wiele nowych rozwiązań z zakresu multimediów i bezpieczeństwa. Wśród nich wymienić warto iDrive najnowszej generacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25’’, możliwość obsługiwania funkcji pojazdu za pośrednictwem kontrolera, ekranu dotykowego, poleceń głosowych lub sterowania za pomocą gestów. Z kolei nowy, kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up trzeciej generacji ma większą o 70 procent powierzchnię projekcji o wysokiej rozdzielczości.
W trakcie jazdy kierowca może także liczyć na pomoc szereg systemów bezpieczeństwa w tym m.in. asystenta kierowania i toru jazdy działających do prędkości 210 km/h. Inne nowe funkcje wspomagające to asystent zmiany pasa ruchu i Intelligent Speed Assist z przejmowaniem ograniczeń prędkości do regulatora prędkości, asystent wymijania, ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, ostrzeganie przed pierwszeństwem przejazdu oraz asystent toru jazdy z aktywną ochroną przez kolizjami bocznymi. Nowe BMW potrafi nawet wskazywać niebezpieczne miejsca poprzez skomunikowaną flotę aut tej marki!
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.