REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa generacja BMW serii 5 - będzie przebojem?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW serii 5 2017
BMW serii 5 2017
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Już w lutym 2017 roku na rynku zadebiutuje nowa generacja BMW serii 5. Co do zaoferowania ma nowy model swoim klientom? Czym różni się na tle swoich poprzedników?

Nowe BMW serii 5 w lutym w salonach!

Nowe BMW serii 5 swym wyglądem wyraźnie nawiązuje do aktualnie sprzedawanych modeli z serii 3 i 7. Przód budzi skojarzenia z luksusową „siódemką” natomiast w tylnej części łatwo dostrzec można inspiracje mniejszym modelem z serii F30. Nadwozie najnowszej generacji „piątki” zostało też poddane kuracji „odchudzającej”. Dzięki zastosowaniu technologii CLAR udało się ograniczyć jego masę o 70 kg. Charakteryzuje się ono też najbardziej aerodynamiczną linią czego rezultatem jest współczynnik oporu powietrza ograniczony nawet do cw = 0,22 (w zależności od wersji).

REKLAMA

BMW serii 5 2017

BMW serii 5 zadebiutuje na początku 2017 roku

BMW

BMW

REKLAMA

Inna jest także konstrukcja układu jezdnego z amortyzatorami w nowej technologii i układem hamulcowym o lekkiej konstrukcji. W konstrukcji zawieszenie z przodu pojawiły się podwójne wahacze, zaś z tyłu konstrukcja wielowahaczowa typu multi-link (pięciowahaczowa oś w konstrukcji aluminiowej). W opcji dostępny będzie teraz także zintegrowany, aktywny układ kierowniczy, mający na celu lepiej dopasowywać siłę wspomagania do warunków jazdy.

Aby poprawić zachowanie pojazdu w trudnych sytuacjach na drodze, każdy egzemplarz nowego BMW serii 5 będzie wyposażony w system stabilizacji toru jazdy DSC( z ABS i DTC), kontrolę hamowania na zakrętach CBC, asystenta hamowania DBC, funkcję suszenia tarcz hamulcowych, kompensację efektu przegrzania tarcz, asystenta ruszania, i układ DSC powiązany z napędem na cztery koła xDrive (540i xDrive).

Zobacz też: Światła OLED i reflektory laserowe w BMW M4

Wersje silnikowe nowego BMW serii 5

W dniu premiery dostępne będą cztery wersja BMW serii. Dwie napędzane silnikami benzynowymi i tyle samo jednostkami Diesla. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

BMW 530i/BMW 530i xDrive:

  • Czterocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • Pojemność: 1998 cm3.
  • Moc: 185 kW/252 KM przy 5200-6500 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1450-4800 obr/min.
  • Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,2 s (6,0 s).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)*.

BMW 540i/BMW 540i xDrive:

  • Sześciocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • Pojemność: 2998 cm3.
  • Moc: 250 kW/340 KM przy 5500-6500 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr/min.
  • Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,1 s (4,8 s).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)*.

BMW 520d/BMW 520d xDrive:

  • Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, 6-biegowa skrzynia manualna / 8-stopniowa skrzynia Steptronic (xDrive: 8-stopniowa skrzynia Steptronic).
  • Pojemność: 1995 cm3.
  • Moc: 140 kW/190 KM przy 4000 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr/min.
  • Przyspieszenie (0-100 km/h): 7,7 s / 7,6 s (7,6 s).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)*.

BMW 530d/BMW 530d xDrive:

  • Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • Pojemność: 2993 cm3.
  • Moc: 195 kW/265 KM przy 4000 obr/min.
  • Maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr/min.
  • Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,7 s (5,4 s).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)*.

W późniejszym terminie do oferty zostanie wprowadzona wersja hybrydowa (BMW 530e iPerformance - czterocylindrowy silnik benzynowy plus napęd elektryczny BMW eDrive o łącznej mocy 252 KM) oraz sportowa M550i xDriver, napędzana 4,4-litrowym silnikiem benzynowymi o mocy 462 KM.

BMW serii 5 i nowe rozwiązania we wnętrzu

Ogromne zmiany zaszły także w kabinie BMW serii 5. Oprócz kokpitu, którego projekt czerpie garściami z serii 7, pojawiło się wiele nowych rozwiązań z zakresu multimediów i bezpieczeństwa. Wśród nich wymienić warto iDrive najnowszej generacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25’’, możliwość obsługiwania funkcji pojazdu za pośrednictwem kontrolera, ekranu dotykowego, poleceń głosowych lub sterowania za pomocą gestów. Z kolei nowy, kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up trzeciej generacji ma większą o 70 procent powierzchnię projekcji o wysokiej rozdzielczości.

BMW serii 5 2017

Wnętrze nowego BMW serii 5 robi wrażenie!

BMW

BMW

W trakcie jazdy kierowca może także liczyć na pomoc szereg systemów bezpieczeństwa w tym m.in. asystenta kierowania i toru jazdy działających do prędkości 210 km/h. Inne nowe funkcje wspomagające to asystent zmiany pasa ruchu i Intelligent Speed Assist z przejmowaniem ograniczeń prędkości do regulatora prędkości, asystent wymijania, ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, ostrzeganie przed pierwszeństwem przejazdu oraz asystent toru jazdy z aktywną ochroną przez kolizjami bocznymi. Nowe BMW potrafi nawet wskazywać niebezpieczne miejsca poprzez skomunikowaną flotę aut tej marki!

BMW serii 5 2017
BMW
BMW serii 5 2017
BMW
BMW serii 5 2017
BMW
BMW serii 5 2017
BMW
BMW serii 5 2017
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA