REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW X1 z przednim napędem

Subskrybuj nas na Youtube
BMW X1 2015
BMW X1 2015
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Nowe BMW X1 nie posiada już typowego dla BMW napędu tylnej osi. Producent zrezygnował z tego drogiego, acz prestiżowego rozwiązania i zdecydował się na tańszy, przednionapędowy wariant z możliwością rozszerzenia go o dołączany napęd tylnej osi.

BMW X1 wersja na 2015 rok

W nowym BMW X1 zmiany stylizacyjne zostały podporządkowane nie tylko efektownemu wyglądowi, ale także aerodynamice. Aktywne (zamykane lub otwierane) klapy powietrzne i kurtyny powietrzne umieszczono we wlotach powietrza przedniego pasa auta – zarówno w „nerkach”, jak też w kanałach prowadzących strugę wokół przednich kół, redukujących turbulencje. W podwoziu zastosowano panelowanie, deflektory strugi powietrza oraz pionowe spoilery, współtworzące ze skrzydłem dachowym semi-skrzynkę aerodynamiczną. Efekt to współczynnik oporu aerodynamicznego wynoszący rekordowe 0,29.

REKLAMA

Kabina nowego BMW X1 to kolejne rozwinięcie klasycznego schematu kokpitu nachylonego w stronę kierowcy, przy czym wykończenie wnętrza ustanawia nowe standardy jakościowe. Seryjnie fotele są pokryte antracytowo-czarnym materiałem, do którego dodatkiem są inkrustacje w matowym kolorze Oxide Silver oraz czarnym lakierze fortepianowym.

Zobacz też: Honda HR-V wchodzi na europejski rynek

REKLAMA

W porównaniu z poprzednim modelem pozycja na siedzeniach została podniesiona – o 37 mm z przodu i 66 z tyłu. Jednocześnie pojemność bagażnika wzrosła o 85 l – do 505/1550 l. Trójdzielna kanapa, opcjonalnie przesuwna w zakresie 13 cm i o zmiennym kącie nachylenia oparć, a także automatycznie unoszona i zamykana klapa bagażnika (opcja) i bezkluczykowy dostęp (Comfort Access) to kolejne możliwości w drodze ku maksymalizacji wszechstronności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seryjne wyposażenie BMW X1 obejmuje wiele gadżetów. Zawsze ma na pokładzie nie tylko system operacyjny/multimedialny iDrive z wysokiej rozdzielczości ekranem o przekątnej 6,5 cala, ale również system audio z 6 głośnikami oraz złączami AUX i USB, bezprzewodowy system głośnomówiący Bluetooth, kontroler Driving Experience i klimatyzację. Seryjne są także lampy przeciwmgłowe, centralny zamek sterowany pilotem, bezkluczykowy rozruch silnika, elektrycznie sterowane lusterka i szyby boczne oraz ogrzewane lusterka, a także skórzana kierownica regulowana na wysokość i głębokość oraz automatyczne wycieraczki i światła (czujniki deszczu i zmierzchu).

Silniki

W chwili wejścia na rynek w październiku 2015 r. pod maską nowego X1 znaleźć się będą mogły cztery dwulitrowe jednostki: dwie benzynowe o mocy 141 kW/192 KM (BMW X1 xDrive20i/sDrive20i) oraz 170 kW/231 KM (BMW X1 xDrive25i) i trzy dieslowskie. Model BMW X1 sDrive18d (110 kW/150 KM) ustanawia nowy wzorzec ekonomiki w segmencie, zużywając średnio 4,3-4,1 l/100 km (114-109 g CO2/km). Pozostałe jednostki wysokoprężne rozwijają moce 140 kW/190 KM (BMW X1 xDrive20d) i 170 kW/231 KM (BMW X1 xDrive25d). Ponadto paletę silnikową uzupełnią od listopada 2015 silniki 3-cylindrowe w modelach BMW X1 sDrive18i (100 kW/136 KM) oraz sDrive16d (85 kW/116 KM).

Zobacz też: Volkswagen Golf Alltrack – powrót na bezdroża

Wszystkie silniki montowane są z przodu, poprzecznie, przenoszenie napędu odbywa się natomiast za pośrednictwem najnowszych rozwiązań w dziedzinie inteligentnego rozdziału mocy pomiędzy cztery koła xDrive lub wyrafinowanej technologii zawieszeniowo-napędowej dla napędu na oś przednią. Nowo opracowanymi konstrukcjami są również skrzynie biegów – 6-stopniowa przekładnia manualna z systemem wyrównywania obrotów podczas redukcji biegów i 8-stopniowa automatyczna Steptronic (standard w modelach 20i, 25i, 20d i 25d, opcja dla 18d). Nowa wersja skrzyni automatycznej wyróżnia się jeszcze wyższą wydajnością (niższymi oporami wewnętrznymi) oraz większą płynnością i lepszą dynamiką zmian.

Dołączany napęd 4x4

REKLAMA

Na napęd 4x4 xDrive składa się mechanizm różnicowy przedniej osi z przekładnią zdawczą, od której dwuczęściowy wał napędowy odbiera napęd do osi tylnej, oddzielonej od niego sprzęgłem wielotarczowym, sterowanym elektronicznie. W normalnych sytuacjach cały napęd przenoszony jest na oś przednią, ale w razie potrzeby inteligentna elektronika jest w stanie przenieść 100% momentu obrotowego na koła osi tylnej.

Nowe BMW X1 może pochwalić się idealnym rozkładem pomiędzy osiami równym 50:50. W połączeniu z nowym zawieszeniem ma gwarantować jeszcze lesze właściwości jezdne. Kolumny McPhersona z przodu i wielowahaczowa oś z tyłu wykonane zostały w ultralekkich technologiach, a tylna oś zyskała wyjątkowe cechy, takie jak rurowe stabilizatory czy wyrafinowane mocowanie amortyzatorów za pomocą wachliwych łożysk.

Multimedia i bezpieczeństwo

Na wyposażeniu nowego BMW X1 znaleźć się może cała paleta opcji z zakresu ConnectedDrive z najnowszej oferty BMW Group, w tym również najbardziej wyrafinowane systemy – jak Navigation Plus z wyświetlaczem przeziernym Head-Up Display. System obejmuje 8,8 calowej przekątnej wyświetlacz na środku deski rozdzielczej, którego doskonałym dopełnieniem jest system Driving Assistant Plus z ostrzeżeniem o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu, o obecności innego pojazdu w martwym polu lusterek, o ograniczeniach prędkości, automatycznym sterowaniem światłami drogowymi, a także o ryzyku kolizji i ryzyku potrącenia pieszego z funkcją City Braking (autonomiczne hamowanie awaryjne w mieście)  – a także sprzężonym z nawigacją asystentem jazdy w korku, który przy prędkościach do 60 km/h przejmuje kontrolę nad odstępem wobec poprzednika i utrzymywaniem pasa ruchu.

Usługi ConnectedDrive natomiast – dostępne za pośrednictwem wbudowanej w samochodzie karty SIM – pozwalają wykorzystywać online wszystkie usługi z oferty BMW. Seryjnie w każdym egzemplarzu nowego BMW X1 jest system telefonu alarmowego oraz BMW Teleservices. A za pośrednictwem ConnectedDrive Store można doposażyć auto w aplikacje i usługi z gigantycznej oferty obejmującej rozrywkę, usługi Concierge i inne.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA