REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe BMW X1 z przednim napędem

Subskrybuj nas na Youtube
BMW X1 2015
BMW X1 2015
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Nowe BMW X1 nie posiada już typowego dla BMW napędu tylnej osi. Producent zrezygnował z tego drogiego, acz prestiżowego rozwiązania i zdecydował się na tańszy, przednionapędowy wariant z możliwością rozszerzenia go o dołączany napęd tylnej osi.

BMW X1 wersja na 2015 rok

W nowym BMW X1 zmiany stylizacyjne zostały podporządkowane nie tylko efektownemu wyglądowi, ale także aerodynamice. Aktywne (zamykane lub otwierane) klapy powietrzne i kurtyny powietrzne umieszczono we wlotach powietrza przedniego pasa auta – zarówno w „nerkach”, jak też w kanałach prowadzących strugę wokół przednich kół, redukujących turbulencje. W podwoziu zastosowano panelowanie, deflektory strugi powietrza oraz pionowe spoilery, współtworzące ze skrzydłem dachowym semi-skrzynkę aerodynamiczną. Efekt to współczynnik oporu aerodynamicznego wynoszący rekordowe 0,29.

REKLAMA

Kabina nowego BMW X1 to kolejne rozwinięcie klasycznego schematu kokpitu nachylonego w stronę kierowcy, przy czym wykończenie wnętrza ustanawia nowe standardy jakościowe. Seryjnie fotele są pokryte antracytowo-czarnym materiałem, do którego dodatkiem są inkrustacje w matowym kolorze Oxide Silver oraz czarnym lakierze fortepianowym.

Zobacz też: Honda HR-V wchodzi na europejski rynek

REKLAMA

W porównaniu z poprzednim modelem pozycja na siedzeniach została podniesiona – o 37 mm z przodu i 66 z tyłu. Jednocześnie pojemność bagażnika wzrosła o 85 l – do 505/1550 l. Trójdzielna kanapa, opcjonalnie przesuwna w zakresie 13 cm i o zmiennym kącie nachylenia oparć, a także automatycznie unoszona i zamykana klapa bagażnika (opcja) i bezkluczykowy dostęp (Comfort Access) to kolejne możliwości w drodze ku maksymalizacji wszechstronności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seryjne wyposażenie BMW X1 obejmuje wiele gadżetów. Zawsze ma na pokładzie nie tylko system operacyjny/multimedialny iDrive z wysokiej rozdzielczości ekranem o przekątnej 6,5 cala, ale również system audio z 6 głośnikami oraz złączami AUX i USB, bezprzewodowy system głośnomówiący Bluetooth, kontroler Driving Experience i klimatyzację. Seryjne są także lampy przeciwmgłowe, centralny zamek sterowany pilotem, bezkluczykowy rozruch silnika, elektrycznie sterowane lusterka i szyby boczne oraz ogrzewane lusterka, a także skórzana kierownica regulowana na wysokość i głębokość oraz automatyczne wycieraczki i światła (czujniki deszczu i zmierzchu).

Silniki

W chwili wejścia na rynek w październiku 2015 r. pod maską nowego X1 znaleźć się będą mogły cztery dwulitrowe jednostki: dwie benzynowe o mocy 141 kW/192 KM (BMW X1 xDrive20i/sDrive20i) oraz 170 kW/231 KM (BMW X1 xDrive25i) i trzy dieslowskie. Model BMW X1 sDrive18d (110 kW/150 KM) ustanawia nowy wzorzec ekonomiki w segmencie, zużywając średnio 4,3-4,1 l/100 km (114-109 g CO2/km). Pozostałe jednostki wysokoprężne rozwijają moce 140 kW/190 KM (BMW X1 xDrive20d) i 170 kW/231 KM (BMW X1 xDrive25d). Ponadto paletę silnikową uzupełnią od listopada 2015 silniki 3-cylindrowe w modelach BMW X1 sDrive18i (100 kW/136 KM) oraz sDrive16d (85 kW/116 KM).

Zobacz też: Volkswagen Golf Alltrack – powrót na bezdroża

Wszystkie silniki montowane są z przodu, poprzecznie, przenoszenie napędu odbywa się natomiast za pośrednictwem najnowszych rozwiązań w dziedzinie inteligentnego rozdziału mocy pomiędzy cztery koła xDrive lub wyrafinowanej technologii zawieszeniowo-napędowej dla napędu na oś przednią. Nowo opracowanymi konstrukcjami są również skrzynie biegów – 6-stopniowa przekładnia manualna z systemem wyrównywania obrotów podczas redukcji biegów i 8-stopniowa automatyczna Steptronic (standard w modelach 20i, 25i, 20d i 25d, opcja dla 18d). Nowa wersja skrzyni automatycznej wyróżnia się jeszcze wyższą wydajnością (niższymi oporami wewnętrznymi) oraz większą płynnością i lepszą dynamiką zmian.

Dołączany napęd 4x4

REKLAMA

Na napęd 4x4 xDrive składa się mechanizm różnicowy przedniej osi z przekładnią zdawczą, od której dwuczęściowy wał napędowy odbiera napęd do osi tylnej, oddzielonej od niego sprzęgłem wielotarczowym, sterowanym elektronicznie. W normalnych sytuacjach cały napęd przenoszony jest na oś przednią, ale w razie potrzeby inteligentna elektronika jest w stanie przenieść 100% momentu obrotowego na koła osi tylnej.

Nowe BMW X1 może pochwalić się idealnym rozkładem pomiędzy osiami równym 50:50. W połączeniu z nowym zawieszeniem ma gwarantować jeszcze lesze właściwości jezdne. Kolumny McPhersona z przodu i wielowahaczowa oś z tyłu wykonane zostały w ultralekkich technologiach, a tylna oś zyskała wyjątkowe cechy, takie jak rurowe stabilizatory czy wyrafinowane mocowanie amortyzatorów za pomocą wachliwych łożysk.

Multimedia i bezpieczeństwo

Na wyposażeniu nowego BMW X1 znaleźć się może cała paleta opcji z zakresu ConnectedDrive z najnowszej oferty BMW Group, w tym również najbardziej wyrafinowane systemy – jak Navigation Plus z wyświetlaczem przeziernym Head-Up Display. System obejmuje 8,8 calowej przekątnej wyświetlacz na środku deski rozdzielczej, którego doskonałym dopełnieniem jest system Driving Assistant Plus z ostrzeżeniem o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu, o obecności innego pojazdu w martwym polu lusterek, o ograniczeniach prędkości, automatycznym sterowaniem światłami drogowymi, a także o ryzyku kolizji i ryzyku potrącenia pieszego z funkcją City Braking (autonomiczne hamowanie awaryjne w mieście)  – a także sprzężonym z nawigacją asystentem jazdy w korku, który przy prędkościach do 60 km/h przejmuje kontrolę nad odstępem wobec poprzednika i utrzymywaniem pasa ruchu.

Usługi ConnectedDrive natomiast – dostępne za pośrednictwem wbudowanej w samochodzie karty SIM – pozwalają wykorzystywać online wszystkie usługi z oferty BMW. Seryjnie w każdym egzemplarzu nowego BMW X1 jest system telefonu alarmowego oraz BMW Teleservices. A za pośrednictwem ConnectedDrive Store można doposażyć auto w aplikacje i usługi z gigantycznej oferty obejmującej rozrywkę, usługi Concierge i inne.

Źródło: materiały prasowe BMW

BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
BMW X1 2015
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA