REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota z Daihatsu stworzą firmę produkującą tanie auta?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota stworzy tanie auto dla rynków wschodzących?
Toyota stworzy tanie auto dla rynków wschodzących?
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Zainteresowanie tanimi samochodami stale rośnie i to nawet w bogatych krajach UE. Toyota razem z Daihatsu zamierza stworzyć nową firmę produkującą tanie samochody kierowane głównie na rynki wschodzące.

Nowe, tanie auto z Japonii?

REKLAMA

Rynek samochodowy w Europie zaczyna być coraz obfitszy w niedrogie lecz przestronne auta dostępne za rozsądną cenę. Sukces Fiata Tipo czy Peugeota 301 pokazał, że na tego typu auta jest duży popyt. Toyota razem z należącą do niej firmą Daihatsu planują stworzyć osobne przedsiębiorstwo, które zajmować się będzie produkcją samochodów kompaktowych przeznaczonych na rynki wschodzące. Biorąc pod uwagę renomę japońskiej marki, także na polskim rynku, ruch ten może okazać się sporym sukcesem. Kiedy zatem możemy się spodziewać japońskiej wizji Fiata Tipo?

REKLAMA

Zdaniem przedstawicieli Toyoty nowa firma rozpocznie działalność już w styczniu 2017 roku czyli za niecałe trzy miesiące. Nowe przedsiębiorstwo będzie odpowiedzialne za planowanie produktów i przygotowanie produkcji kompaktowych samochodów przeznaczonych na rynki rozwijające się. Będzie czerpało z doświadczenia i zasobów Toyoty i Daihatsu, wykorzystując mocne strony obu partnerów.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Możemy zatem przypuszczać, że powstające samochody będą czerpały rozwiązania ze starych, sprawdzonych rozwiązań obu japońskich producentów. Dla klienta nie powinno być wielkim problemem korzystać np. z dźwigni kierunkowskazów czy lewarka skrzyni biegów z Corolli, którą jego ojciec woził go do szkoły. Za to atrakcyjna cena będzie dla niego zapewne czymś istotnym.

Fiat Tipo pokazał, że można stworzyć ładne, nieźle wyposażone auto, które mimo niskiej ceny będzie sprawiało wrażenie samochodu nowoczesnego.

Kamil Fraszkiewicz

Według informacji do których dotarliśmy, rolę wiodącą w całym przedsięwzięciu będzie miało Daihatsu. To ona przejmie nadzór nad rozwojem produktów, opartym na nowej architekturze DNGA (Daihatsu New Global Architecture), zaopatrzeniem i przygotowaniem produkcji. Z kolei Toyota będzie wspierać partnera, dostarczając mu wiedzę oraz niezbędne zasoby (podzespoły, materiały itd.). Oba przedsiębiorstwa będą wspólnie tworzyć projekty produktów oraz plany biznesowe. Co ważne, udostępnią także nowej firmie swoją infrastrukturę produkcyjną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiceprezydent Toyoty powiedział, że:

„Powołując do życia wewnętrzną spółkę, Toyota chce poznać fundamenty konkurencyjności Daihatsu i wprowadzić zmiany we własnych strukturach”.

Z kolei prezydent Daihatsu zakomunikował, że

„Będziemy dalej rozwijać swoją wiedzę i doświadczenie w produkcji małych samochodów. Chcemy stanowić w Toyota Group siłę napędową budowy małych i kompaktowych pojazdów na rynki wschodzące. Dla Daihatsu ta inicjatywa jest cenną okazją do przyspieszonego, a jednocześnie zrównoważonego rozwoju oraz do dalszego umacniania swojej marki”.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Tani samochód dla ludu po nowemu

REKLAMA

Pomysł ze stworzeniem tanich samochodów dla mniej zamożnych społeczeństw jest wart uwagi. Konkurencja na tym rynku jest jednak już dość duża. Oprócz rynkowego przeboju czyli Fiata Tipo, klienci mogą za relatywnie nieduże pieniądze (10-12 tys. Euro) zakupić Peugeota 301 czy Citroena C-Elysse. Zauważalnie droższa jest Skoda Rapid, ale i ją można mieć za mniej niż 45 tys. zł jeśli klient zadowoli się podstawowym wyposażeniem.

Nowy, tani samochód od Toyoty i Daihatsu powinien zatem mieć kilka istotnych cech, dzięki którym mógłby śmiało rywalizować z konkurencją. Bagażnik powinien mieć pojemność ok. 500 litrów, ale jeśli będzie to liftbakc a nie sedan, to nawet nieco mniejsza kubatura może być wystarczająca z uwagi na łatwiejsze wykorzystanie dostępnej powierzchni. Silnik, najlepiej wolnossący, powinien być  elastyczny (pojemność 1.6-1.8 l) i przystosowany pod instalację LPG. To zapewniłoby wygodną i dość tanią jego eksploatację nawet z kompletem pasażerów czy dużym ładunkiem. Auto powinno też łączyć prostą konstrukcję mechaniczną z nowoczesnym wyposażeniem z zakresu komfortu (klimatyzacja automatyczna, dobry fotel z długim siedziskiem, radio z dużym ekranem ciekłokrystalicznym i Bluetoothem).

Na chwilę obecną trudno wskazać termin debiutu pierwszego taniego auta nowej marki Toyoty, ale na pewno będzie to bardzo ważne wydarzenie w branży. Dlatego nie omieszkany Was o tym poinformować.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA