REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dziesiąta generacja Hondy Civic

Honda Civic
Honda Civic
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Dziesiąta generacja Hodny Civic wkracza na rynek! Japończycy zaprezetowali oficjalne zdjęcia i dane europejskiej specyfikacji tego modelu.

Honda Civic edycja nr 10!

Honda Civic dziesiątej generacji jest najbardziej zaawansowaną konstrukcją w historii japońskiej firmy, która wprowadza nową jakość w segmencie samochodów kompaktowych.

REKLAMA

Civic jest bardzo ważnym modelem dla Hondy w Europie i jednym z kluczowych elementów na drodze do sukcesu sprzedażowego i produkcyjnego japońskiej firmy w tym regionie. Dla wielu europejskich klientów Civic jest synonimem Hondy, a w przypadku modelu najnowszej generacji zespół projektantów dążył do całkowitego odmłodzenia charakteru tego auta. Realizacja założonego celu wymagała zastosowania nowatorskich rozwiązań w zakresie konstrukcji, aerodynamiki i projektu podwozia.

Honda Civic

Honda Civic dziesiątej generacji

Honda

Honda

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Bazując na 40-letniej historii Hondy, nowy Civic pozostaje wierny oryginalnemu projektowi „samochodu dla ludzi, samochodu dla świata”, oferując połączenie wyrafinowanego designu, sportowej stylizacji oraz przestronnego i funkcjonalnego wnętrza z doskonałymi właściwościami jezdnymi zapewniającymi radość z jazdy.

Nadwozie nowej Hondy Civic

Nadwozie Hondy Civic jest szersze, dłuższe i niższe od modelu poprzedniej generacji, co pozwoliło uwypuklić sportowe cechy nowej konstrukcji. Nowy Civic ma też krótsze zwisy zwracające uwagę na dobre właściwości aerodynamiczne samochodu. Uzupełnieniem całości jest agresywny przedni pas nadwozia, z którym komponują się wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa płyta podłogowa

Nowa Honda Civic została zaprojektowana od podstaw w celu osiągnięcia doskonałych właściwości jezdnych. Lekka, bardzo sztywna karoseria - stworzona z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych oraz nowoczesnych technik konstrukcyjnych - pozwala uzyskać niski środek ciężkości, natomiast nowe, wyrafinowane zawieszenie zapewnia angażujące i porywające wrażenia podczas jazdy.

Wnętrze z systemem informacyjno-rozrywkowym nowej generacji

Nowe wnętrze Hondy Civic wyróżnia się prostym designem, nowymi rozwiązaniami technicznymi, wysokim poziomem wyrafinowania, wysokogatunkowymi materiałami wykończeniowymi, a także niżej umieszczonymi fotelami, dzięki czemu kierowca czuje większą więź ze swoim autem. Opracowany przez Hondę system informacji, rozrywki i łączności Connect 2 drugiej generacji oferuje integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

Nowe silniki benzynowe VTEC TURBO

W nowej Hondzie Civic debiutują dwa silniki benzynowe VTEC TURBO, które zostały opracowane pod kątem wysokich osiągów, zapewniających porywające wrażenia podczas jazdy.

Honda Sensing w standardzie

Pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego oraz układów wspomagających kierowcę Honda SENSING zastosowany we wszystkich wersjach Hondy Civic sprawia, że model ten jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swojej klasie.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

2. Sportowe, nowoczesne i eleganckie nadwozie

REKLAMA

Nowy Civic hatchback wyróżnia się elegancką, opływową sylwetką odzwierciedlającą założenia nowej strategii designerskiej Hondy, która kładzie nacisk na uwidocznienie silnego, sportowego charakteru samochodu. Ostre linie zostały uzupełnione najbardziej rozbudowanym pakietem aerodynamicznym w klasie aut kompaktowych, obejmującym m.in. kompletną osłonę podwozia.

Szerokie i niskie nadwozie Civica odzwierciedla jego atletyczną naturę. Wersja hatchback jest o 30 mm szersza i o 130 mm dłuższa od 5-drzwiowego modelu poprzedniej generacji. Ponadto, w stosunku do poprzednika nowy Civic został obniżony o 20 mm, co pozwoliło uzyskać opływową linię dachu. Takie gabaryty nie tylko uwidaczniają sportową naturę nowego Civica, ale również pozwalają na wygospodarowanie większej przestrzeni wewnątrz oraz uzyskanie lepszej dynamiki układu jezdnego.

Zobacz też: Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Nowe, większe i szersze koła oraz opony dodatkowo podkreślają szeroką sylwetkę auta, natomiast zwiększony rozstaw osi, skrócone zwisy i pochylona kabina pasażerska potęgują sportowy charakter nowego Civica.

O tym, że Civic nowej generacji jest „sportowcem” świadczy również krótki zwis z przodu oraz charakterystyczny wlot powietrza. Całość jest nową interpretacją znanego od lat przedniego pasa nadwozia Hondy, w którym znalazły się również typowe dla japońskiej marki reflektory.

REKLAMA

W zależności od wersji wyposażeniowej, płaskie, nowoczesne przednie klosze zawierają oświetlenie LED lub projekcyjne lampy halogenowe. We wszystkich modelach zastosowano światła LED do jazdy dziennej, których diody umieszczone na zewnętrznej krawędzi reflektorów tworzą kształt kija hokejowego.

Eleganckie, dynamiczne kontury nadwozia biegną wokół przednich nadkoli, dając początek przetłoczeniu ciągnącemu się przez przednie i tylne drzwi na wysokości zewnętrznych klamek, które w tylnej części auta łączy się z lampami LED przypominającymi kształtem literę „C”.

Zwieńczeniem całości są ostre krawędzie i wydatne wyloty powietrza w tylnym zderzaku.

W efekcie, nowa Honda Civic odznacza się opływowym, wyrafinowanymi i dynamicznym wyglądem, uzupełnionym nowoczesnymi dodatkami.

3. Nowa, zaprojektowana od podstaw płyta podłogowa zapewnia angażujące i dynamiczne wrażenia z jazdy

Klienci na wszystkich światowych rynkach, na których będzie sprzedawana nowa Honda Civic oczekują, iż model ten zaoferuje im wysoką jakość wykonania oraz dynamiczne osiągi. Aby spełnić te wymagania, zespół odpowiedzialny za projekt nowego modelu podjął się realizacji największego przedsięwzięcia inżynieryjnego w historii tej marki.

Celem było zachowanie cech typowych dla modelu Civic przy jednoczesnym uzyskaniu dynamicznego, sportowego prowadzenia. Już na wczesnym etapie prac nad płytą podłogową, specjaliści z Hondy przeanalizowali konstrukcje najlepszych aut w segmencie C, włączając w to wiodące modele marek premium. W ten sposób wyznaczono główne wytyczne dla nowego Civica w zakresie właściwości jezdnych, komfortu jazdy, reakcji układu kierowniczego, wydajności akustycznej, jakości wykonania wnętrza oraz ogólnego wykończenia.

Pomimo tak ambitnego programu rozwojowego, nowy Civic pozostał „samochodem dla ludzi, samochodem dla świata”, zachowując pozycję przystępnego cenowo, i taniego w eksploatacji auta kompaktowego. Wymagało to jednak opracowania całkowicie nowego podejścia do kwestii aerodynamiki oraz konstrukcji nadwozia, układu napędowego i podwozia.

Nowa, zaawansowana konstrukcja płyty podłogowej

W uzyskaniu lekkiej i bardzo sztywnej struktury kluczową rolę odegrały: nowa konstrukcja płyty, odpowiedni dobór materiałów, innowacyjny proces produkcji i nowoczesne techniki produkcyjne. Platforma jest o 16 kilogramów lżejsza, niż w Civicu poprzedniej generacji i o 52 procent sztywniejsza.

Jedną z najważniejszych cech nowej płyty podłogowej są „pierścienie” przedniej i tylnej przegrody, które okalają całe wnętrze kabiny. Wysoka sztywność platformy to również zasługa zastosowania przedniej struktury podłogi o niskiej podatności wraz z elementami krzyżowymi umieszczonymi w przedniej części komory silnika oraz pomiędzy podstawami słupków A i B.

Kolejną innowacją zastosowaną w procesie produkcji nadwozia jest specjalna technika wydajnego łączenia ze sobą poszczególnych elementów. Najpierw składana jest cała rama wewnętrzna, a następnie rama zewnętrzna. W kolejnym etapie następuje ich łączenie. W konwencjonalnym procesie produkcji początkowo składa się ramę zewnętrzną, potem wewnętrzną, a na końcu łączy się ze sobą te dwa elementy. Nowa technologia stosowana przez Hondę przyczynia się do znaczącego zwiększenia sztywności nadwozia modelu Civic.

Wysoką sztywność i wytrzymałość w najważniejszych sekcjach karoserii zapewnia też proces spawania, który rozmieszcza spawy w 20-milimetrowych odstępach, podczas gdy standardowo stosuje się odstępy wynoszące od 40 do 45 mm.

Zastosowane tu innowacje w zakresie projektu, wykonania i produkcji pozwoliły uzyskać o 65 procent wyższą odporność na zginanie nadwozia w porównaniu z modelem poprzedniej generacji oraz o 41 procent wyższą sztywność skrętną. W związku z tym inżynierowie Hondy mogli odpowiednio dostroić zawieszenie w celu uzyskania doskonałej dynamiki i wysokiego komfortu.

Najbardziej zwrotny i dynamiczny Civic w historii

Zaawansowana płyta podłogowa Hondy Civic jest jednym z głównych elementów konstrukcyjnych gwarantujących doskonałą dynamikę nowego modelu. W przypadku Civica dziesiątej generacji, zespół projektantów dążył do uzyskania najlepszych w klasie właściwości jezdnych oraz najwyższego komfortu jazdy.

Nowe zawieszenie, niżej położony środek ciężkości oraz wyższa sztywność nadwozia - wszystko to pozwala uzyskać w Civicu angażujące właściwości jezdne. Dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań technicznych i innowacyjnych technologii inżynierom udało się również zwiększyć komfort podróżowania do poziomu niespotykanego w tej klasie aut.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Zbiornik paliwa Hondy Civic został przeniesiony w inne miejsce, natomiast podłoga auta jest umieszczona niżej, niż w modelu poprzedniej generacji. W połączeniu ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu pozwoliło to obniżyć środek ciężkości o 10 mm. Wprowadzone modyfikacje zaowocowały również obniżeniem pozycji za kierownicą - siedzisko fotela znajduje się o 35 mm niżej - co daje bardziej sportowe wrażenia z jazdy.

Z przodu zastosowano kolumny MacPherson, które oferują wysoką sztywność boczną gwarantującą doskonałe prowadzenie oraz niską sztywność wzdłużną, zapewniającą optymalny komfort jazdy.

Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza, dzięki czemu nowy Civic świetnie się prowadzi i zapewnia wysoki komfort podróżowania.

Inżynierowie Hondy poświęcili wiele uwagi odpowiedniemu umieszczeniu punktów mocowania zawieszenia, aby uzyskać optymalną sztywność i doskonałe osiągi. Umieszczone z przodu i z tyłu tuleje wypełnione płynem zapewniają niespotykaną w tej klasie izolację podwozia od wibracji, co przekłada się na wysoką wydajność akustyczną zawieszenia. Ponadto, nowe ramy pomocnicze z przodu i z tyłu zostały rozmieszczone w taki sposób, aby siły działające w zakrętach były przenoszone bezpośrednio przez zawieszenie do ram.

4. Nowe silniki benzynowe VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra oferują dynamiczne osiągi i wiodącą w klasie moc

Nowy Civic hatchback jest pierwszym modelem Hondy w Europie oferowanym z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra. Honda słynie z produkcji jednych z najbardziej dopracowanych silników w branży motoryzacyjnej, wyróżniających się doskonałymi osiągami. Nowe konstrukcje VTEC TURBO kontynuują tę tradycję, oferując dynamiczną charakterystykę pracy, doskonale uzupełniającą sportową naturę Civica. Ich zaletą jest również niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna. Obie jednostki są dostępne z nowoopracowaną, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.

Trzycylindrowy, benzynowy silnik VTEC TURBO o pojemności 1 litra doskonale sprawdza się w codziennej eksploatacji dzięki wyższemu momentowi obrotowemu uzyskiwanemu przy niskich i średnich prędkościach obrotowych. Maksymalny moment obrotowy w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną wynosi 200 Nm i jest uzyskiwany przy 2 250 ob./min., natomiast w zestawieniu z przekładnią CVT dostępnych jest 180 Nm w przedziale od 1 700 do 4 500 obr./min. Z kolei moc maksymalna 129 KM (95 kW) jest generowana przy 5 500 obr./min.

Większy silnik czterocylindrowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego, niż jednostka 1,8 litra VTEC stosowana w Civicu poprzedniej generacji. Moc maksymalna 182 KM (134 kW) jest dostępna przy 5 500 obr./min. (przy 6 000 obr./min. ze skrzynią CVT), natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1 700 do 5 500 obr./min.

5. Przestronne, bardziej funkcjonalne wnętrze

Podobnie, jak poprzednicy, nowy Civic jest jednym z najbardziej funkcjonalnych modeli w tej klasie i oferuje niezrównaną przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Nowoczesną, wyrafinowaną atmosferę wnętrza potęgują materiały wysokiej jakości, proste, a jednocześnie wyrafinowane dodatki stylizacyjne oraz nowe, cyfrowe wskaźniki w tablicy przyrządów.

Bardziej przestronny przedział pasażerski

Dzięki zastosowaniu dłuższej i szerszej płyty podłogowej oraz o 30 mm dłuższego rozstawu osi, osoby zajmujące miejsce w nowej Hondzie Civic mogą cieszyć się lepszą widocznością oraz większą przestrzenią, doceniając tym samym spasowanie i wykończenie materiałów rodem z segmentu premium.

Pozycja za kierownicą została obniżona o 35 mm w stosunku do modelu poprzedniej generacji, dając kierowcy poczucie pełnego bezpieczeństwa. Inżynierowie Hondy poprawili również widoczność do przodu poprzez zwiększenie o jeden stopień pola widzenia kierowcy w stosunku do drogi, przy czym słupek A został zwężony o 9 mm, zapewniając całkowite pole widzenia wynoszące 84,3 stopnia. Dało to również wrażenie nieograniczonej przestrzeni wewnątrz.

Ilość miejsca na wysokości ramiom z przodu zwiększyła się o 10 mm, natomiast odstęp pomiędzy przednimi fotelami wzrósł o 30 mm. Miejsce na wysokości ramion z tyłu w wersji hatchback powiększyło się o 20 mm, a pasażerowie tylnej kanapy mają teraz do dyspozycji o 95 mm więcej miejsca na nogi, jak również o 45 mm więcej miejsca pomiędzy kolanami a oparciami przednich foteli. Ponadto, osoby siedzące na zewnętrznych siedzeniach z tyłu mają do dyspozycji regulowane siedziska kanapy, podczas gdy wszyscy pasażerowie nowej Hondy Civic docenią możliwość łatwiejszego wsiadania i wysiadania z samochodu.

Poczucie przestrzeni w kabinie pasażerskiej wzmaga również duże, panoramiczne okno dachowe z funkcją uchylania i odsuwania (dostępne w bogatszych wersjach wyposażeniowych).

Wszechstronny bagażnik o wiodącej w klasie pojemności

Podobnie, jak w przypadku poprzednika, bagażnik Hondy Civic ma wiodącą w klasie pojemność (478 litrów), a jego dodatkową zaletą jest łatwy dostęp i duża wszechstronność. Tylne siedzenia dzielą się w proporcji 60:40, co w połączeniu z nisko umieszczonym progiem załadunku, dużym otworem załadunkowym (1 120 mm) oraz płaską podłogą bagażnika pozwala przewieść na pokładzie Hondy Civic ciężkie, długie i szerokie przedmioty. Co więcej, pod podłogą bagażnika znalazł się dodatkowy schowek (z wyjątkiem modeli Sport).

Design i jakość wnętrza rodem z segmentu premium

Wyrafinowane wnętrze nowej Hondy Civic zapewnia pasażerom najbardziej komfortowe warunki podróżowania w klasie samochodów kompaktowych, oferując nowoczesny, prosty i elegancki design. Jednym z najbardziej wyróżniających się elementów stylizacji kokpitu są poziome linie, które zwracają uwagę na szerokość i długość wnętrza, potęgując tym samym wrażenie nieograniczonej przestrzeni.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Wyrafinowaną atmosferę kabiny rodem z segmentu premium wzmaga wysokogatunkowe wykończenie, obejmujące jednoczęściową, miękką w dotyku deskę rozdzielczą z wkomponowanymi przeszyciami, a także elegancką tapicerkę siedzeń.

Konsola typu „centrum techniczne”

Konsola centralna została wykończona czarnym lakierem fortepianowym, który znakomicie odzwierciedla motyw przewodni przyświecający powstaniu tego elementu, jakim jest „centrum techniczne”.

Niższa część umieszczona przed drążkiem skrzyni biegów ma kształt dwupoziomowego schowka stworzonego ze szczególnym uwzględnieniem przenośnych urządzeń elektronicznych. Łatwo dostępna część schowka znajdująca się z przodu zawiera zintegrowany moduł bezprzewodowego ładowania smartfonów (dostępny w wybranych modelach), dzięki czemu doskonale nadaje się do przechowywania telefonów podczas podróży. Dzięki otworowi w konsoli centralnej możliwe jest przeciągnięcie kabli z tylnej do przedniej części schowka, co ułatwia ładowanie przenośnych urządzeń i utrzymywanie porządku w kabinie. Odpowiednią widoczność dwupoziomowego schowka po zmroku zapewnia oświetlenie LED.

Powyżej schowka umieszczono prosty panel systemu klimatyzacji z kontrastującymi, srebrnymi akcentami dekoracyjnymi, natomiast atmosferę wnętrza premium potęguje centralne oświetlenie LED.

W górnej części konsoli centralnej znajduje się siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy systemu Honda Connect 2 (patrz kolejny rozdział). Ekran zapewnia dotykowe sterowanie systemem rozrywkowym oraz funkcjami klimatyzacji, a w topowych wersjach wyposażeniowych Hondy Civic wyświetla również obraz z kamery cofania.

Przed kierowcą umieszczono zupełnie nowy zestaw wskaźników, zapewniający dużą czytelność i przejrzystość. Największą sekcję przeprojektowanej tablicy przyrządów zajmuje nowy, siedmiocalowy wyświetlacz TFT-LCD interface’u kierowcy DII (Driver Information Interface). Znalazł się na nim duży, cyfrowy obrotomierz oraz cyfrowy prędkościomierz. Wyświetlacz DII zawiera również dużą sekcję pokazującą kierowcy różne zakładki systemu informacyjno-rozrywkowego, jak wskazówki nawigacyjne, tekst wiadomości SMS i przychodzących e-maili (wraz z aktywowanymi głosowo odpowiedziami), informacje odnośnie odtwarzanych utworów muzycznych, kontakty zapisane w pamięci smartfona, informacje na temat przebiegu dziennego oraz informacje dotyczące obsługi samochodu.

Główny wyświetlacz uzupełniają wskaźniki temperatury płynu chłodzącego oraz poziomu paliwa wykonane w technologii TFT-LCD. Wszystkie wskaźniki mają wysoki kontrast, są czytelne i mają nowoczesny wygląd. Po wejściu przez kierowcę do samochodu, wskaźniki rozświetlają się stopniowo, tworząc przyjazny efekt powitalny.

Przeglądanie i wybieranie informacji, które mają się pojawić na wyświetlaczu DII odbywa się za pośrednictwem specjalnego pada umieszczonego na lewym ramieniu kierownicy. Dzięki niemu kierowca może przeglądać tryby DII i dostosowywać ustawienia, wyszukiwać alfabetycznie kontakty i utwory muzyczne, a także wybierać informacje, jakie mają się pojawiać na wyświetlaczu DII. Na lewym ramieniu kierownicy znajdują się również przyciski do sterowania zintegrowanym interfacem telefonicznym Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Połączenie sterowania za pomocą pada oraz wyświetlacza DII umieszczonego tuż przed oczami kierowcy pomaga obniżyć liczbę czynników rozpraszających uwagę kierującego podczas jazdy.

6. System Honda Connect nowej generacji oferuje bardziej intuicyjną obsługę oraz więcej możliwości przyłączeniowych

Nowy Civic jest oferowany z systemem informacyjno-rozrywkowym Honda Connect drugiej generacji, zapewniającym bardziej intuicyjną obsługę oraz pełną integrację ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay® i Android Auto.

Dzięki integracji z Apple CarPlay, system Honda Connect może teraz wyświetlić interface urządzenia iPhone na pokładowym wyświetlaczu modelu Civic, zwiększając tym samym jego funkcjonalność. Kierowca ma więc możliwość korzystania ze wskazówek nawigacyjnych, wykonywania połączeń telefonicznych, wysyłania i odbierania SMS-ów oraz słuchania muzyki, wybierając odpowiednie ikony na ekranie dotykowym lub wydając polecenia głosowe za pośrednictwem Apple Siri. Aplikacje wspierane w ramach CarPlay obejmują Telefon, Wiadomości, Mapy, Muzykę oraz kompatybilne aplikacje opracowane przez inne firmy. CarPlay jest kompatybilny z systemem operacyjnym iOS 8.4 lub nowszym oraz z urządzeniem iPhone 5 lub nowszym.

Android Auto został zaprojektowany tak, aby użytkownicy smartfonów z systemem operacyjnym Android mogli w prosty i intuicyjny sposób korzystać z interface’u dotykowego lub głosowego, ograniczając w ten sposób liczbę czynników rozpraszających uwagę kierowcy podczas prowadzenia samochodu. Android Auto jest kompatybilny z systemem operacyjnym Android 5.0 lub nowszym, a wśród wspieranych funkcji znajdują się Google Maps, Google Now, wiadomości, muzyka oraz liczne popularne aplikacje, w zależności od rynku.

System Honda Connect jest dostępny z opcjonalną nawigacją satelitarną Garmin z mapami zainstalowanymi w pamięci, funkcją wyświetlania dokładnych zdjęć skrzyżowań, asystentem pasa ruchu, funkcją informowania o utrudnieniach w ruchu w czasie rzeczywistym, widokiem budynków 3D oraz planowaniem ekonomicznej trasy Eco Routing. Honda, jako jedyny producent na rynku, zaoferuje też darmowe aktualizacje map przez pierwsze pięć lat użytkowania auta.

W zależności od wersji, w nowej Hondzie Civic jest też dostępnych kilka zestawów audio do wyboru, poczynając od 160-watowego systemu z czterema głośnikami, poprzez 180-watowy system ośmiogłośnikowy, a kończąc na zestawie premium z 11 głośnikami (465 watów).

7. Systemy bezpieczeństwa Honda SENSING w standardzie we wszystkich wersjach - nowy Civic jednym z najbezpieczniejszych samochodów w klasie

Nowa Honda Civic zapewnia podróżującym wysoki poziom bezpieczeństwa. Zespół odpowiedzialny za projekt tego modelu zastosował nowatorską strukturę nadwozia o wiodącej w klasie sztywności, uzupełniając całość rozbudowanym pakietem systemów bezpieczeństwa aktywnego. Pozwoli to nowemu Civicowi uzyskać najwyższą ocenę w testach bezpieczeństwa instytutu Euro NCAP.

W oparciu o koncepcję „Safety for Everyone” (bezpieczeństwo dla wszystkich), Honda zastosowała zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego we wszystkich wersjach nowego Civica.

W gamie nowej Hondy Civic oferowany będzie pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego oraz układów wspomagających kierowcę Honda SENSING, zawierający największą liczbę rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo jazdy w tej klasie. Systemy te wykorzystują informacje gromadzone przez radar, kamerę i zestaw czujników, aby ostrzec kierowcę o zagrożeniu na drodze i wspomóc go w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach.

Zobacz też: Kia Rio 2017 - kiedy wejdzie do sprzedaży?

Pakiet rozwiązań Honda SENSING obejmuje następujące systemy bezpieczeństwa aktywnego:

  • System ograniczający skutki kolizji (CMBS): system monitoruje odległość od pojazdu poprzedzającego i ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją, a także pomaga wyhamować Hondę Civic, gdy kolizji nie da się już uniknąć.
  • System ostrzegania przed kolizją (FCW): system skanuje drogę przed Hondą Civic, a po wykryciu zagrożenia wysyła ostrzegawcze sygnały wizualne i dźwiękowe, aby kierowca mógł podjąć odpowiednie działania w celu uniknięcia kolizji.
  • System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDW): system wykrywa sytuacje, w których Honda Civic zaczyna opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu.
  • System zapobiegający zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDM): system wykorzystuje dane zgromadzone przez kamerę zamontowaną za przednią szybą do wykrycia sytuacji, w której Honda Civic zjeżdża z drogi. Następnie system za pomocą elektrycznego wspomagania kierownicy EPS odpowiednio wspomaga obrót koła kierownicy, aby utrzymać pojazd na pasie, po którym się porusza. W niektórych sytuacjach system może również rozpocząć hamowanie.
  • System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS): system identyfikuje linie ograniczające pas ruchu Hondy Civic, a w momencie wykrycia, że samochód jest bliski przekroczenia linii pasa ruchu, system odpowiednio wspomaga obrót koła kierownicy, aby utrzymać pojazd na pasie, po którym się porusza.
  • Tempomat adaptacyjny (ACC): pozwala zaprogramować prędkość jazdy oraz odległość pomiędzy Hondą Civic, a pojazdem ją poprzedzającym.
  • System rozpoznawania znaków drogowych (TSR): system wykrywa i automatycznie rozpoznaje znaki drogowych, które - po ich minięciu - są prezentowane kierowcy na wyświetlaczu w tablicy przyrządów.
  • Inteligentny ogranicznik prędkości (ISA): system korzysta z ograniczenia prędkości ustawionego przez kierowcę i porównuje zgromadzone dane z informacjami pozyskanymi przez system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), aby automatycznie dostosować prędkość jazdy do limitu prędkości, jaki obowiązuje na danym odcinku drogi.
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (i-ACC): przewiduje i automatycznie reaguje na sytuację, w której pojazd z sąsiedniego pasa ruchu zajedzie drogę Hondzie Civic.

Inne układy bezpieczeństwa zastosowane w nowej Hondzie Civic:

  • System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach: system przy pomocy wiązki radarowej automatycznie monitoruje martwe pole widzenia kierowcy, ostrzegając go przed potencjalnym zagrożeniem.
  • System ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania: system wykorzystuje tylne czujniki radarowe do wykrywania nadjeżdżających pojazdów podczas cofania.
  • Wielofunkcyjne lusterko wsteczne: zapewnia kierowcy kilka trybów pracy, oferując doskonałą widoczność i pełne bezpieczeństwo podczas cofania - standardowy kąt widoczności wynoszący 130 stopni, szeroki kąt wynoszący 180 stopni oraz obraz sekcji za samochodem widziany z góry.

Standardem w nowej Hondzie Civic jest również system kontroli stabilności jazdy (VSA®) z kontrolą trakcji, który pomaga kierowcy w utrzymaniu kontroli nad samochodem w zakrętach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów. Ponadto, wyposażenie obejmuje też system kontroli ciśnienia w ogumieniu (TPMS).

8. Honda of the UK Manufacturing (HUM) – globalne centrum produkcji nowego modelu Civic hatchback

Rodzina modelu Civic dziesiątej generacji jest najbardziej zaawansowaną nową konstrukcją marki Honda. Celem zespołu pracującego nad nowym modelem było spełnienie z nawiązką wymagań klientów z Europy, a także zachowanie najwyższych standardów jakościowych na wszystkich rynkach, na których samochód będzie sprzedawany.

Civic jest bardzo ważnym modelem dla Hondy w Europie i jednym z kluczowych elementów na drodze do sukcesu sprzedażowego i produkcyjnego japońskiej firmy w tym regionie. Dla wielu europejskich klientów, Civic stał się synonimem Hondy. Nowy Civic hatchback kontynuuje tę tradycję, odgrywając główną rolę w realizacji celów sprzedażowych Hondę na rynku w Europie.

Honda Civic dziesiątej generacji w odmianie hatchback jest produkowana wyłącznie w fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) i eksportowana na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych. W ramach przygotowań do produkcji tego modelu, japońska firma zainwestowała ponad 200 milionów funtów w modernizację europejskiego obiektu produkcyjnego. Inwestycja jest częścią długoterminowego planu Hondy dotyczącego globalnej sieci produkcyjnej japońskiej firmy.

Zobacz też: Volvo V90 doczeka się wersji Cross Country!

Zakład HUM wyprodukował pierwszy silnik w 1989, a pierwszy samochód zjechał z linii produkcyjnej w 1992 roku. Obecnie w fabryce znajdują się dwa zakłady produkujące samochody oraz jeden oddział przeznaczony do produkcji silników. Na trenie obiektu znajdują się również stanowiska do testów statycznych i dynamicznych oraz jednostki administracyjne i nabywcze. Oprócz tego, HUM dysponuje własnym torem testowym.

Źródło: materiały prasowe Honda

Honda Civic
Honda
Honda Civic
Honda
Honda Civic
Honda
Honda Civic
Honda
Honda Civic
Honda
Honda Civic
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA