Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A3 Limousine w wersji RS!

Audi RS3 Limousine
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine to pierwszy kompaktowy sedan Audi z serii RS. To także najmocniejsza jak dotąd wersja Audi A3 jaka została wyprodukowana. Osiąga ona moc aż 400 KM!

Audi RS3 Limousine - najmocniejsze A3 w historii

Na wystawie samochodowej w Paryżu, Audi prezentuje dynamiczny model serii A3 - Audi RS 3 Limousine. Ze swym pięciocylindrowym silnikiem o mocy 400 KM, niespotykaną wcześniej wydajnością i jeszcze bardziej wyostrzonym wyglądem, jest pierwszą kompaktową limuzyną Audi oznaczoną jako RS.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: Audi RS3 Sportback

Nowa jednostka napędowa 2.5 TFSI ma moc 294 kW (400 KM), o 33 KM więcej niż jej poprzednik. Takie osiągi sprawiają, że jest najmocniejszą na świecie pięciocylindrową jednostką produkowaną seryjnie. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min, co daje nadzwyczajną siłę napędową. Kompaktowy RS od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 sekundy. Osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Na życzenie, Audi podnosi elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 280 km/h. Wrażenia z jazdy są potęgowane przez wyjątkowe brzmienie pięciocylindrowej jednostki napędowej, powstające na skutek pracujących na zmianę cylindrów sąsiadujących ze sobą i od siebie oddalonych. Dźwięk silnika można regulować za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. 

Silnik 2.5 TFSI o mocy 400 KM

Blok silnika zbudowano z lekkiego metalu, co wpłynęło na obniżenie jego masy o 26 kg w porównaniu do poprzednika. Jednostkę napędową wyposażono w system podwójnego wtrysku – do kolektora dolotowego i do komór spalania oraz w układ zmiennych faz rozrządu Audi valvelift. Taka budowa skutkuje optymalnym rozwojem mocy, przy zmniejszonym spalaniu. 

Napęd quattro i skrzynia biegów S tronic

Błyskawicznie pracująca, dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic, przekazuje siły pięknie brzmiącego motoru 2.5 TFSI na stały napęd na wszystkie koła quattro. Wielopłytkowe, elektro-hydrauliczne sprzęgło rozdziela momenty napędu zmiennie między osiami. Elektroniczna regulacja łączy stabilność jazdy z dużą przyjemnością. Im bardziej sportowo kierowca prowadzi, tym szybciej i więcej momentu obrotowego dociera do tylnej osi. Rezultatem takiego zestrojenia, jest jeszcze większa zwrotność i dynamika jazdy.

Audi RS3 Limousine

Audi RS3 Limousine

Audi

Audi

Zarządzanie napędem quattro seryjnie zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Podobnie jak zarządzanie pracą układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S tronic, silnika oraz regulowanych klap w układzie wydechowym. Kierowca może zmieniać sposób pracy tych elementów, wybierając tryb auto, dynamic, comfort lub individual. To samo dotyczy opcjonalnego, sportowego zawieszenia RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji.

Inteligentna funkcja oprogramowania elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC, czyli selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego, uzupełnia pracę napędu na cztery koła. Podczas szybkiej jazdy w zakrętach, system lekko przyhamowuje odciążone koła po wewnętrznej stronie zakrętu. Dzięki temu, mogą one przenosić więcej siły bocznej, a prowadzenie auta jest jeszcze bardziej płynne i stabilne. Poza tym, specjalnie zestrojony na potrzeby modelu RS system ESC, dysponuje trybem sportowym, który umożliwia wejście w kontrolowany drifting. System ESC można również wyłączyć, a wtedy prowadzenie samochodu staje się jeszcze bardziej sportowe i dynamiczne.

Zobacz też: Nowe Audi TT RS Coupé i Audi TT RS Roadster 2016

Progresywny układ kierowniczy, czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej, sztywne zestrojenie i o 25 mm niżej zawieszona karoseria – podwozie RS 3 Limousine jest idealnym partnerem mocnego napędu. Bardzo stabilne podczas jazdy na wprost Audi RS 3 Limousine, swobodnie wchodzi w zakręty i przejeżdża je z wyjątkową precyzją. Przednie tarcze hamulcowe mają 370 mm średnicy. Ośmiotłoczkowe szczęki z dużymi powierzchniami mieszczącymi klocki hamulcowe, zapewniają optymalne hamowanie. Alternatywnie, Audi dostarczyć może tarcze wykonane z włókien węglowych i ceramiki. Przy tylnej osi pracują tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm ze specjalnymi szczękami. Seryjnie, model RS 3 Limousine jest wyposażony w 19-calowe felgi i w opony o rozmiarze 235/35. Na życzenie, montowane są opony w rozmiarze 255/30.

Wygląd zewnętrzny Audi RS3 Sportback

Nowy, mocny kompakt, również wizualnie wyraża swój sportowy charakter. Osłona chłodnicy Singleframe z trójwymiarowym grillem z oczkami w kształcie plastra miodu, ma u dołu napis quattro. Poniżej, na całej szerokości przodu, od prawego wlotu powietrza do lewego, rozciąga się szeroka listwa, tzw. „blade”. Przy wlotach powietrza „blade” przechodzi w wąskie kanały służące lepszemu przepływowi powietrza przez wnęki kół. Diodowe reflektory z charakterystyczną sygnaturą świateł do jazdy w dzień, należą do wyposażenia seryjnego. Opcjonalnie, Audi dostarcza reflektory Matrix LED.

Audi RS3 Limousine

Audi RS3 Limousine

Audi

Audi

W porównaniu do standardowego A3, RS 3 Limousine ma z przodu szerszy o 20 mm rozstaw kół – odpowiednio szersze są też przednie błotniki. Z tyłu, rozstaw kół jest o 14 mm większy niż w modelu podstawowym.

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Regulowany spojler zamontowany na pokrywie bagażnika, polepsza przepływ powietrza. Pokaźnych rozmiarów dyfuzor z pionowymi przetłoczeniami i z dużymi, owalnymi końcówkami rur układu wydechowego RS, wizualnie „zamyka” tył pojazdu. Ekskluzywne lakiery: szary Nardo i czerwony Catalunya, stworzono wyłącznie dla samochodów linii RS.

Utrzymane w ciemnych odcieniach wnętrze, standardowo wita kierowcę i pasażera podświetlonymi listwami progowymi, noszącymi logo RS 3. Sportowe fotele z czarnej skóry Feinnappa, również standardowo mają wytłoczone logo RS na oparciach. Opcjonalnie dostępne są sportowe fotele RS o ostrzejszych konturach i ze zintegrowanymi zagłówkami. Ich poszycia są dodatkowo stebnowane we wzór w kształcie rombu i kolorowo perforowane. Sportowa, skórzana kierownica RS, jest spłaszczona u dołu. Dekoracyjne aplikacje na desce rozdzielczej i w drzwiach, uzupełniają atmosferę sportowej elegancji.

Wnętrz i wyposażenie Audi RS3 Limousine

Dzięki płaskiej hierarchii i inteligentnie linkowanym menu kontekstowym, obsługa Audi RS 3 Limousine jest logiczna i ergonomiczna. Serce systemu obsługi to obrotowo-przyciskowy regulator, umieszczony na konsoli tunelu środkowego. W najbardziej rozbudowanej wersji systemu infotainment - MMI Navigation plus z MMI touch, regulator wyposażono we wbudowany panel dotykowy, przy pomocy którego kierowca może przewijać treści, powiększać obraz i pisać. Jako uzupełnienie dostępna jest funkcja szybkiego wyszukiwania, która już po wprowadzeniu kilku liter podpowiada odpowiedzi. Sterowanie głosowe reaguje na pytania i polecenia wydawane przy pomocy języka potocznego.

Elektrycznie wysuwany, siedmiocalowy ekran MMI, jest elementem wyposażenia standardowego. Tarcze obu okrągłych zegarów mają kolor czarny, ich wskazówki są czerwone, a podziałki białe. System informacji kierowcy pomiędzy zegarami zawiera wskaźnik ciśnienia ładowania, wskaźnik temperatury oleju oraz laptimer. Na życzenie, dostępny jest Audi virtual cockpit. Kierowca wybrać może jeden z trzech widoków 12,3-calowego ekranu wysokiej rozdzielczości. Wśród nich jest specjalny ekran RS z centralnie umieszczonym obrotomierzem. Z jego lewej i prawej strony pojawiają się informacje o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i przeciążeniu. Jeżeli przekładnia pracuje w trybie manualnym, w przypadku zbliżania się do maksymalnej liczby obrotów, kolorowa podziałka wzywa kierowcę do zmiany biegu na wyższy. Biegi zmienia się manetkami przy kierownicy lub dźwignią zmiany biegów.

Audi RS3 Limousine

Audi RS3 Limousine

Audi

Audi

Moduł LTE łączy Audi RS 3 Limousine z internetem. Dzięki niemu, w aucie dostępne są usługi Audi connect, między innymi nawigacja z Google Earth i Google Street View oraz informacje o cenach paliwa, pogodzie, podróży i natężeniu ruchu. Informacje te wyświetlane są bezpośrednio w systemie MMI, a cały system obsługuje się przy pomocy standardowej kierownicy wielofunkcyjnej RS, regulatora obrotowo-przyciskowego, panelu dotykowego lub przez polecenia głosowe. 

Bezpłatna aplikacja Audi MMI connect App oferuje wiele innych funkcji, na przykład przeniesienie kalendarza ze smartfona do systemu MMI. Dzięki portalom muzycznym Aupeo! i Napster, dostępnych jest wiele albumów muzycznych i audiobooków. Przy pomocy tej aplikacji, do systemu nawigacji samochodu można również przenieść ze smartfona cele map Google, cele specjalne (POI) oraz wpisy z usługi „Travel”. Aplikacja Audi smartphone interface pozwala korzystać w pojeździe z Apple Car Play lub Android Auto. Wybrane funkcje, jak na przykład telefon, nawigacja czy streaming muzyczny, są wtedy wyświetlane bezpośrednio na ekranie MMI. Kierowca ma kilka różnych możliwości sterowania tymi aplikacjami.

Audi RS3 Limousine

Audi RS3 Limousine

Audi

Audi

Oferta infotainment może być rozbudowana o wiele atrakcyjnych elementów dodatkowych. Audi phone box indukcyjnie ładuje smartfon w standardzie Qi, łączy go z anteną samochodową w standardzie komunikacji bliskiego zasięgu i w ten sposób zapewnia lepszą jakość odbioru. System muzyczny Bang & Olufsen Sound System ma 14 głośników, 705W mocy i emituje dźwięk najwyższej jakości.

Systemy bezpieczeństwa

Rozpatrując systemy wsparcia kierowcy, RS 3 Limousine to również światowa czołówka w swojej klasie. Systemy utrzymują auto w pożądanym odstępie do jadącego przed nami samochodu, wspierają kierowcę podczas zmiany i utrzymywania się na pasie ruchu, rozpoznają znaki drogowe i pomagają unikać uderzenia w tył poprzedzającego nas pojazdu oraz wypadków z udziałem pieszych. 

Nowy jest asystent jazdy w korku, który w spowolnionym ruchu, przy prędkości max. 65 km/h, na krótko może przejąć prowadzenie pojazdu, asystent w nagłych wypadkach, który w razie potrzeby sam zatrzymuje auto oraz asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu. Tutaj, podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego, system obserwuje i powiadamia kierowcę o pojazdach przecinających nasz tor jazdy do tyłu.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Audi RS3 Limousine
Audi
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jeep Compass 1.5 e-Hybrid w wersji S. Amerykańskiego stylu mu nie brakuje!

    Jeep Compass 1.5 e-Hybrid jest napędzany 130-konnym benzyniakiem i 20-konnym elektrykiem. A do tego naprawdę dobrze wygląda. Iście amerykańsko! Zobaczcie sami.

    Test: Jeep Compass 1.5 MHEV to prawie hybryda. Prawie robi różnicę?

    Jeep dumnie szczerzy się 7-szczelinowym grillem. Tyle że za nim nie ukrywa się tłusta V-ósemka, a małolitrażowy benzyniak wpasowany w prawie hybrydę. To amerykańska profanacja? To ważne pytanie postawione przed testowym Jeepem Compassem 1.5 MHEV.

    Używane Audi A3 8V (2013 - 2020). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A3 8V to model chętnie wybierany przez polskich kierowców. Tak, cztery koła na grillu i bardziej luksusowy charakter z pewnością stanowią afrodyzjak. A jak wypada awaryjność tego auta? Sprawdźmy to.

    Przejście sugerowane: co to jest, jak wygląda, przepisy

    Pieszy może tu legalnie przejść przez jezdnię, ale punkt ten tak właściwie przejściem dla pieszych nie jest. Przejście sugerowane to dziwna konstrukcja, która nakłada na przechodzącego przez jezdnię nowe obowiązki.

    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.