REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pakiet wzmacniający do Audi RS6 Avant i RS7 Sportback

Audi RS6 Avant otrzyma pakiet wzmacniający, podnoszący moc do 605 KM.
Audi RS6 Avant otrzyma pakiet wzmacniający, podnoszący moc do 605 KM.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS6 i RS7 Sportback otrzymają pakiety wzmacniające moc ich silników. Poprawie ulec mają ich osiągi, ale zużycie paliwa ma utrzymać się na dotychczasowym poziomie.

Więcej mocy w Audi RS6 i Audi RS7

Jeszcze większa moc i ogromna wydajność. Aby podkreślić te dwie cechy, Audi wprowadza nową nazwę poszczególnych modeli – „performance“. Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback Performance jeszcze bardziej akcentują sportowy profil marki. Silnik 4.0 TFSI o mocy 445 kW (605 KM) i momencie obrotowym do 750 Nm, znacznie zmniejsza czas przyspieszenia do setki. Teraz to zaledwie 3,7 sekundy – prawie jak w wyczynowym bolidzie. Zużycie paliwa nie zmieniło się i wynosi odpowiednio dla tych modeli: 9,6 litra i 9,5 litra na 100 km (223 g i 221 g CO2 na km). To najlepsze wartości w segmencie.

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback performance oferują o wiele więcej mocy niż dotychczas. Silnik 4.0 TFSI generuje obecnie 445 kW (605 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który dzięki funkcji overboost może być chwilowo zwiększony nawet do 750 Nm. Oba samochody standardowy sprint od 0 do 100 km/h pokonują w zaledwie 3,7 sekundy. To w porównaniu z modelami bazowymi RS, o 0,2 sekundy mniej. By przyspieszyć od 0 do 200 km/h, potrzebują jedynie 12,1 sekundy, czyli 1,4 sekundy mniej niż modele bazowe RS. Wyposażone w opcjonalny pakiet „Dynamic”, zwiększają maksymalną prędkość z 250 do 280 i odpowiednio 305 km/h. Mimo podniesienia mocy o 33 kW (45 KM), sportowo brzmiąca jednostka V8 biturbo, w cyklu ECE zadowala się 9,6 litra (RS 6 Avant performance) i 9,5 litra (RS 7 Sportback performance) benzyny na 100 km (223 g i 221 g CO2 na km).

Zobacz też: Dunlop wprowadza opony Winter Sport 5

REKLAMA

Tak wysoką moc i wydajność osiągnięto dzięki zastosowaniu najlepszej wiedzy technicznej Audi i quattro GmbH. Sztuka inżynierska i wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu wysokiej mocy modeli RS, pozwalają na ciągłą optymalizację jednostki 4.0 TFSI – począwszy od systemu zarządzania pracą silnika, przez zwiększenie liczby obrotów i podwyższenie ciśnienia, aż po system Audi cylinder on demand (COD), który w zakresie obciążeń częściowych aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno w nowym Audi RS 6 Avant performance, jak i w Audi RS 7 Sportback performance, standardowa, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic zestrojona jest maksymalnie sportowo. Kierowca może wybierać między trybami D i S lub zmieniać biegi manualnie przy pomocy dźwigni zmiany biegów albo manetek przy skórzanej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. W trybie manualnym, w systemie informacji kierowcy lub na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie, system wyświetla graniczną ilość obrotów potrzebnych do zmiany biegu.

Stały napęd na cztery koła quattro, za pośrednictwem międzyosiowego mechanizmu różnicowego, przenosi moc silnika na jezdnię i zmiennie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami. Standardowo, 40 procent momentu przekazywane jest na oś przednią, a 60 procent na oś tylną. W razie konieczności, wspiera go ingerencja selektywnego sterowania rozkładem momentu między kołami. Na życzenie, Audi uzupełnia układ quattro o sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi, z aktywnym rozkładem momentu między kołem toczącym się po wewnętrznej stronie zakrętu, a kołem po jego zewnętrznej stronie.

Standardowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z dynamiczną regulacją, obniża karoserię Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback o 20 mm. Zintegrowany z nim system regulacji amortyzacji, dostosowuje charakterystykę pojazdu do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Alternatywnie, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Kolejny element dostępny opcjonalnie, to dynamiczny układ kierowniczy, gdzie siła wspierania kierownicy regulowana jest bezstopniowo.

Za pomocą systemu Audi drive select, kierowca może zdefiniować sposób pracy głównych układów, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, brzmienia, funkcjonowania automatycznej skrzyni biegów tiptronic i opcjonalnego, sportowego mechanizmu różnicowego. Nowością w modelach performance jest to, że podobnie jak w nowym, wyczynowym Audi R8, zmiana między trybami auto, comfort, dynamic i individual, odbywa się z użyciem przycisku na skórzanej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Kierowca nie musi wtedy odrywać wzroku od drogi.

Standardowo, nowe modele RS performance wyposażono w koła odlewane z aluminium, w rozmiarze 21 cali. Audi RS 6 Avant performance z oponami o rozmiarze 285/30, a Audi RS 7 Sportback performance – 275/30. Cztery wentylowane tarcze hamulcowe mają falowy kształt, dzięki czemu zredukowano ciężar samochodu. Alternatywnie, Audi może zamontować hamulce ceramiczne. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który w razie potrzeby można deaktywować.

Wyraziste detale stylistyczne podkreślają wyjątkową pozycję obu nowych modeli RS performance. Są to m.in. sportowo wyprofilowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, mocno zarysowany dyfuzor z tyłu, typowa dla modeli RS lśniąca czernią kratownica osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz poszerzone progi. Charakterystyczną, widoczną już na pierwszy rzut oka cechą obu samochodów, typową dla wszystkich modeli RS, jest umieszczenie nazwy quattro na wlocie powietrza poniżej przedniej tablicy rejestracyjnej oraz wiele zewnętrznych detali w kolorze tytanu. Opcjonalnie, Audi oferuje ekskluzywny lakier w kolorze niebieskim Ascar z efektem metalicznym.

W pełnym sportowej elegancji wnętrzu RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance, wzrok przykuwają sportowe fotele RS z wyraźnie zaznaczonymi bokami i ze zintegrowanymi zagłówkami. Na życzenie, Audi oferuje pakiet stylistyczny RS performance, gdzie obicia foteli są czarno – niebieskie. W tym przypadku obicia siedzeń wykonano z kombinacji tkanina Alcantara/skóra, siedziska i oparcia ozdobiono przeszyciami w kształcie rombów, a podłokietniki, niektóre elementy obsługi oraz dywaniki – kontrastowymi szwami. Tę kombinację stylistyczną wnętrza uzupełniają podparcia w okolicy kolan z tkaniny Alcantara oraz karbonowe wstawki o strukturze tkaniny diagonalnej, gdzie w wysokiej jakości karbon wpleciono niebieską nić. Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA