REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pakiet wzmacniający do Audi RS6 Avant i RS7 Sportback

Audi RS6 Avant otrzyma pakiet wzmacniający, podnoszący moc do 605 KM.
Audi RS6 Avant otrzyma pakiet wzmacniający, podnoszący moc do 605 KM.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS6 i RS7 Sportback otrzymają pakiety wzmacniające moc ich silników. Poprawie ulec mają ich osiągi, ale zużycie paliwa ma utrzymać się na dotychczasowym poziomie.

Więcej mocy w Audi RS6 i Audi RS7

REKLAMA

Jeszcze większa moc i ogromna wydajność. Aby podkreślić te dwie cechy, Audi wprowadza nową nazwę poszczególnych modeli – „performance“. Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback Performance jeszcze bardziej akcentują sportowy profil marki. Silnik 4.0 TFSI o mocy 445 kW (605 KM) i momencie obrotowym do 750 Nm, znacznie zmniejsza czas przyspieszenia do setki. Teraz to zaledwie 3,7 sekundy – prawie jak w wyczynowym bolidzie. Zużycie paliwa nie zmieniło się i wynosi odpowiednio dla tych modeli: 9,6 litra i 9,5 litra na 100 km (223 g i 221 g CO2 na km). To najlepsze wartości w segmencie.

REKLAMA

Nowe Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback performance oferują o wiele więcej mocy niż dotychczas. Silnik 4.0 TFSI generuje obecnie 445 kW (605 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który dzięki funkcji overboost może być chwilowo zwiększony nawet do 750 Nm. Oba samochody standardowy sprint od 0 do 100 km/h pokonują w zaledwie 3,7 sekundy. To w porównaniu z modelami bazowymi RS, o 0,2 sekundy mniej. By przyspieszyć od 0 do 200 km/h, potrzebują jedynie 12,1 sekundy, czyli 1,4 sekundy mniej niż modele bazowe RS. Wyposażone w opcjonalny pakiet „Dynamic”, zwiększają maksymalną prędkość z 250 do 280 i odpowiednio 305 km/h. Mimo podniesienia mocy o 33 kW (45 KM), sportowo brzmiąca jednostka V8 biturbo, w cyklu ECE zadowala się 9,6 litra (RS 6 Avant performance) i 9,5 litra (RS 7 Sportback performance) benzyny na 100 km (223 g i 221 g CO2 na km).

Zobacz też: Dunlop wprowadza opony Winter Sport 5

REKLAMA

Tak wysoką moc i wydajność osiągnięto dzięki zastosowaniu najlepszej wiedzy technicznej Audi i quattro GmbH. Sztuka inżynierska i wieloletnie doświadczenie w konstruowaniu wysokiej mocy modeli RS, pozwalają na ciągłą optymalizację jednostki 4.0 TFSI – począwszy od systemu zarządzania pracą silnika, przez zwiększenie liczby obrotów i podwyższenie ciśnienia, aż po system Audi cylinder on demand (COD), który w zakresie obciążeń częściowych aktywuje tylko cztery z ośmiu cylindrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno w nowym Audi RS 6 Avant performance, jak i w Audi RS 7 Sportback performance, standardowa, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic zestrojona jest maksymalnie sportowo. Kierowca może wybierać między trybami D i S lub zmieniać biegi manualnie przy pomocy dźwigni zmiany biegów albo manetek przy skórzanej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. W trybie manualnym, w systemie informacji kierowcy lub na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie, system wyświetla graniczną ilość obrotów potrzebnych do zmiany biegu.

Stały napęd na cztery koła quattro, za pośrednictwem międzyosiowego mechanizmu różnicowego, przenosi moc silnika na jezdnię i zmiennie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami. Standardowo, 40 procent momentu przekazywane jest na oś przednią, a 60 procent na oś tylną. W razie konieczności, wspiera go ingerencja selektywnego sterowania rozkładem momentu między kołami. Na życzenie, Audi uzupełnia układ quattro o sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi, z aktywnym rozkładem momentu między kołem toczącym się po wewnętrznej stronie zakrętu, a kołem po jego zewnętrznej stronie.

Standardowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z dynamiczną regulacją, obniża karoserię Audi RS 6 Avant performance i Audi RS 7 Sportback o 20 mm. Zintegrowany z nim system regulacji amortyzacji, dostosowuje charakterystykę pojazdu do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Alternatywnie, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Kolejny element dostępny opcjonalnie, to dynamiczny układ kierowniczy, gdzie siła wspierania kierownicy regulowana jest bezstopniowo.

Za pomocą systemu Audi drive select, kierowca może zdefiniować sposób pracy głównych układów, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, brzmienia, funkcjonowania automatycznej skrzyni biegów tiptronic i opcjonalnego, sportowego mechanizmu różnicowego. Nowością w modelach performance jest to, że podobnie jak w nowym, wyczynowym Audi R8, zmiana między trybami auto, comfort, dynamic i individual, odbywa się z użyciem przycisku na skórzanej, sportowej kierownicy wielofunkcyjnej RS. Kierowca nie musi wtedy odrywać wzroku od drogi.

Standardowo, nowe modele RS performance wyposażono w koła odlewane z aluminium, w rozmiarze 21 cali. Audi RS 6 Avant performance z oponami o rozmiarze 285/30, a Audi RS 7 Sportback performance – 275/30. Cztery wentylowane tarcze hamulcowe mają falowy kształt, dzięki czemu zredukowano ciężar samochodu. Alternatywnie, Audi może zamontować hamulce ceramiczne. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy, który w razie potrzeby można deaktywować.

Wyraziste detale stylistyczne podkreślają wyjątkową pozycję obu nowych modeli RS performance. Są to m.in. sportowo wyprofilowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, mocno zarysowany dyfuzor z tyłu, typowa dla modeli RS lśniąca czernią kratownica osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz poszerzone progi. Charakterystyczną, widoczną już na pierwszy rzut oka cechą obu samochodów, typową dla wszystkich modeli RS, jest umieszczenie nazwy quattro na wlocie powietrza poniżej przedniej tablicy rejestracyjnej oraz wiele zewnętrznych detali w kolorze tytanu. Opcjonalnie, Audi oferuje ekskluzywny lakier w kolorze niebieskim Ascar z efektem metalicznym.

W pełnym sportowej elegancji wnętrzu RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance, wzrok przykuwają sportowe fotele RS z wyraźnie zaznaczonymi bokami i ze zintegrowanymi zagłówkami. Na życzenie, Audi oferuje pakiet stylistyczny RS performance, gdzie obicia foteli są czarno – niebieskie. W tym przypadku obicia siedzeń wykonano z kombinacji tkanina Alcantara/skóra, siedziska i oparcia ozdobiono przeszyciami w kształcie rombów, a podłokietniki, niektóre elementy obsługi oraz dywaniki – kontrastowymi szwami. Tę kombinację stylistyczną wnętrza uzupełniają podparcia w okolicy kolan z tkaniny Alcantara oraz karbonowe wstawki o strukturze tkaniny diagonalnej, gdzie w wysokiej jakości karbon wpleciono niebieską nić. Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA