REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!

Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi TT RS napędzane będzie silnikiem 2.5 TFSI o mocy podniesionej do 400 KM. Oprócz tego nowy model wyróżniają m.in. nowe tylne światła w technologii oledowej. Czym jeszcze charakteryzuje się najnowsze TT RS?

„Sercem Audi TT RS drugiej generacji, jest zupełnie nowy, pięciocylindrowy silnik z aluminium“ – mówi Stephan Winkelmann, prezes zarządu spółki – córki Audi, quattro GmbH. „400 KM oznacza, że jednostka generuje moc o 60 KM większą niż poprzednik. Także nowe diodowe światła tylne Matrix OLED podkreślają czołową pod względem innowacyjnych rozwiązań technicznych pozycję tego kompaktowego samochodu sportowego.”

REKLAMA

Nowy silnik pięciocylindrowy o mocy 400 KM

Siedem razy z rzędu, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych, uznało silnik 2.5 TFSI za „silnik roku“ – „Engine of the Year“. Audi jednak i tak ulepszyło tę pięciocylindrową jednostkę, wdrażając w niej zasady lekkiej konstrukcji, redukując tarcie wewnętrzne i zwiększając generowanie siły. Wynik: silnik turbo, z niezmienionej pojemności skokowej 2480 cm3, czerpie o dobre 17 procent więcej mocy.

Zobacz też: Audi A3 Limousine w wersji RS!

Z maksymalną mocą 294 kW (400 KM), ten pięciocylindrowiec jest teraz silniejszy niż kiedykolwiek. Maksymalny moment obrotowy, 480 Nm, dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Zapewnia doskonałe przyspieszenie, któremu towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 sprawia, że na zmianę pracują zarówno bezpośrednio sąsiadujące ze sobą, jak i znacznie oddalone od siebie cylindry. Taki układ wytwarza specjalny rytm. Audi TT RS Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. To osiągi właściwe samochodom supersportowym. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie wynosi ona aż 280 km/h. Mimo zwiększonych osiągów, TT RS Coupé zużywa zaledwie 8,2 l paliwa na 100 km.

Napęd 4x4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Moc jednostki 2.5 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro przesyłana jest za pośrednictwem błyskawicznie przełączającej, siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło rozdziela moc między osiami.

Zapewnia to dobrą przyczepność i dużą radość jazdy. Selektywne sterowanie rozkładem momentów między kołami sprawia, że samochód jest jeszcze bardziej zwrotny i bezpieczniejszy.

Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, prowadzący samochód wpływa na pracę stałego napędu na cztery koła quattro oraz innych mechanizmów, takich jak układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i ustawienie klap w układzie wydechowym. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic lub individual.

Zmodyfikowane zawieszenie

Swoją doskonałą dynamikę Audi TT RS zawdzięcza zarówno niskiej masie, jak i sportowo wyregulowanemu zawieszeniu. Dostosowany do potrzeb modeli RS progresywny układ kierowniczy, zapewnia bliski kontakt z jezdnią i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Na przedniej osi, za 19-calowymi kołami, a na życzenie za 20-calowymi, felgami lekkiej konstrukcji, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy tylnej osi zastosowano stalowe tarcze typu monoblok.

Zobacz też: Nowe wersja Audi TT - S line competition

Na życzenie, Audi oferuje zawieszenie sportowe RS z adaptacyjnymi amortyzatorami magnetic ride. Technika ta umożliwia wpływanie za pomocą elektroniki na charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest powiązana z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Światła tylne Matrix OLED

Po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu Audi, na życzenie dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED (OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Diody te emitują wyjątkowo homogeniczne i precyzyjne światło nie rzucające cienia i nie wymagające stosowania klasycznych reflektorów. Światła tylne stworzone w tej technice i w stylistyce 3D są wydajne, lekkie i atrakcyjne wizualnie. Na każde z nich składają się cztery bardzo cienkie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Standardowo, Audi TT RS wyposażane jest w diodowe światła tylne i diodowe reflektory. Na życzenie, Audi montuje również inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix LED.

Nadwozie

Duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i z emblematem quattro, zamontowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler tylny i dwie owalne końcówki rur wydechowych – nowe Audi TT RS Coupé to ucieleśnienie potężnej mocy. Sportową stylistykę po bokach, podkreślają aerodynamicznie uformowane progi. TT RS ma długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.

Wnętrze

Koncepcja obsługi i wskaźników w nowym Audi TT RS skupia się wyłącznie na kierowcy. Wszystkie informacje wyświetlane są standardowo na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu wirtualnego Audi virtual cockpit. Kierowca może wybrać jeden z trzech jego widoków, w tym specjalny widok RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i przeciążaniach. Ponadto obrotomierz jest też wskaźnikiem rekomendującym zmianę biegów. Gdy siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic pracuje w trybie manualnym, to wraz z rosnącą liczbą obrotów rozświetlają się zielone, pomarańczowe i czerwone segmenty obrotomierza. Na krótko przed osiągnięciem przez silnik wartości granicznej, cała skala rozbłyskuje na czerwono. Skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, obok przycisków wielofunkcyjnych, po raz pierwszy w modelu RS wyposażona jest w dwa satelitarne przyciski do włączania i wyłączania silnika oraz do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Za pomocą przycisku w konsoli środkowej, służącego do regulowania odgłosów pracy silnika, kierowca może wpływać na sterowanie klapami w układzie wydechowym, a tym samym na brzmienie silnika.

Zobacz też: Audi zmodernizowało modele A6 i A7

Multimedia

Audi oferuje szereg najnowszych rozwiązań technicznych, także w obszarze systemów infotainment. Do elementów opcjonalnych należy nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania językiem potocznym oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi hotspot. Za pomocą Audi phone box można indukcyjnie ładować dostosowane do tego telefony komórkowe oraz, w celu zapewnienia optymalnego zasięgu, sprzęgać je z anteną pokładową. Audi smartphone interface pozwala na wyświetlenie wybranych aplikacji telefonu komórkowego bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Do porównywania czasów przejazdów na torze wyścigowym służy aplikacja Audi Sport Performance App. Na ekranie smartfona wyświetla ona prędkość, różnice w czasie, kąt skrętu kierownicy, przeciążenia, a także liczbę obrotów, ciśnienie hamowania i ustawienie pedału gazu. Ponadto informuje o aktualnej pozycji pojazdu na torze wyścigowym. Doskonałej jakości dźwięk na pokładzie zapewnia sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound Syste.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi TT RS
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Audi TT Roadster 2015
Audi
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA