REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Druga generacja Audi A5 Coupe

Subskrybuj nas na Youtube
Audi A5 Coupe II
Audi A5 Coupe II
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza drugoa generacja Audi A5 Coupe na pierwszy rzut oka niewiele różni się od poprzednika.

Audi A5 Coupe

Jak stylistyczne dzieło sztuki można uczynić jeszcze piękniejszym? Pytanie to przez lata nurtowało stylistów Audi. Wynik ich prac całkowicie spełnia oczekiwania: nowe Audi A5 Coupé wygląda nowocześnie, świeżo i drapieżnie. Równocześnie jest wierne genom czterech pierścieni i w swej nowej wersji kontynuuje sportowo-elegancki charakter marki z Ingolstadt. Najlepszym tego przykładem jest obecna już w poprzednim modelu wyrazista, obecnie trójwymiarowa, linia ramion w formie fali. Precyzyjnie biegnąc nad wnękami wszystkich czterech kół, podkreśla w tych miejscach wytłoczenia błotników, jasno dając do zrozumienia, że samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła quattro.

REKLAMA

REKLAMA

Doskonale wyważone proporcje z długą maską silnika, zwiększonym rozstawem osi i krótkimi zwisami, podkreślają sportowego ducha nowego A5 Coupé. Plastycznie uformowana, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, jest wyraźnie bardziej płaska i szersza niż u poprzednika. Diodowe światła tylne i opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania z przodu, również w nocy podkreślają zaawansowaną technikę Audi.

Jednostki napędowe

Na początek, nowe Audi A5 Coupé będzie wyposażane w jeden z pięciu silników, wśród których znajdują się dwie jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc znacznie wzrosła i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM). W porównaniu do modelu poprzedniego, moc zwiększyła się nawet o 17 procent, a spalanie spadło nawet o 22 procent. Wszystkie jednostki, a zwłaszcza dwa sześciocylindrowe silniki 3.0 TDI, łączą wysoką wydajność ze sportowym generowaniem mocy i wysoką kulturą pracy.

REKLAMA

Zobacz też: Audi zmodernizowało modele A6 i A7

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki nowej jednostce napędowej 3.0 TFSI, Audi S5 Coupé jest teraz klasą samą w sobie. Turbodoładowany silnik V6 może pochwalić się sportowymi osiągami, ale też i wysoką efektywnością. Z pojemności skokowej 2995 cm3 sześciocylindrowy motor „wyciska” moc 260 kW (354 KM), o 15 kW (21 KM) większą niż wcześniejsza wersja modelu.

Układ przeniesienia napędu

Do każdego silnika nowego Audi A5 Coupé dopasowano odpowiedni układ przeniesienia mocy. Manualna skrzynia biegów i siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic występuje w połączeniu z silnikami czterocylindrowymi oraz z jednostką 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM) zarówno z napędem na przednią oś, jak i z napędem na wszystkie koła. Ośmiobiegowa automatyczna przekładnia tiptronic zarezerwowana jest dla topowej wersji silnika wysokoprężnego o mocy 210 kW (286 KM) oraz dla silnika modelu S5. Obu tym jednostkom towarzyszy standardowo stały napęd na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi dostarcza sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniający jeszcze większą dynamikę i precyzję prowadzenia. Po raz pierwszy można wybrać nowy, stały napęd na cztery koła quattro z techniką ultra. Montowany jest w połączeniu z czterocylindrową jednostką TFSI i z silnikami TDI z manualną skrzynią biegów.

Podwozie

Nowe podwozie Audi A5 Coupé jest niewątpliwie jedną z jego najmocniejszych stron. Gwarantuje optymalny komfort kierowcy oraz świetną zwrotność pojazdu. Dzięki niemu, A5 równie dobrze radzi sobie na wąskich, krętych drogach górskich, co na autostradzie. Opcjonalnie, Audi oferuje podwozie z układem regulacji tłumienia amortyzatorów zintegrowanym z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca może określić podstawową charakterystykę pracy systemu, wybierając jeden z kilku stopni jego pracy.

Nowym rozwiązaniem jest również elektromechaniczne wsparcie układu kierowniczego. Jego efektywne działanie zależy od prędkości w danej chwili i zapewnia precyzyjną odpowiedź zwrotną. Opcjonalnie na pokładzie Audi A5 znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu.

Karoseria

W porównaniu do poprzednika, nowe Audi A5 Coupé wyraźnie zyskało na efektywności. Duży w tym udział ma zmniejszony ciężar własny i zaawansowana aerodynamika. Inżynierowie zredukowali wagę auta aż o 60 kg. Dzięki inteligentnemu połączeniu użytych materiałów i zastosowanej tu koncepcji lekkiej konstrukcji, karoseria należy do najlżejszych wśród konkurentów w tej klasie. Współczynnik oporu powietrza cw 0,25, pozwala Audi A5 Coupé plasować się na czele całego segmentu pod względem aerodynamiki.

Zobacz też: Nowy crossover - Audi Q2

Wnętrze

Zwiększone wymiary i wydłużony rozstaw osi przekładają się na wielkość wnętrza pojazdu. Zarówno kierowca, jak i pasażer na przednim siedzeniu mają do dyspozycji dużo miejsca. Pozioma architektura tablicy rozdzielczej i długie, poziome pasmo nawiewów, dają poczucie dużej przestrzeni. Nienaganna jakość wykończenia wnętrza, to znak rozpoznawczy Audi. Wysokiej jakości materiały w najróżniejszych kolorach, zapewniają wyjątkową atmosferę i podkreślają, że ten model klasy średniej należy do segmentu premium. Na życzenie, wnętrze rozświetlić może system oświetlenia Ambiente, w którym natężenie i barwę światła regulować można w trzydziestu różnych odcieniach. Również jeżeli rozpatrujemy aeroakustykę, nowe Audi A5 Coupé ustanawia nowe standardy w tym segmencie aut. Komfort akustyczny jest w nim prawie taki, jak w modelach klasy wyższej.

Bagażnik ma pojemność 465 litrów, czyli o dziesięć litrów więcej niż u poprzednika. Tylne siedzenie może być dzielone w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni w bagażniku można je łatwo składać i rozkładać. Na życzenie, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku.

Wskaźniki i obsługa

Opcjonalnie, nowe Audi A5 Coupé może być wyposażone w Audi virtual cockpit z wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala i rozdzielczością 1440 na 540 pixeli. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus z monitorem o przekątnej 8,3 cala umieszczonym na konsoli środkowej, tworzy on centralną jednostkę informacyjną. Sercem terminala MMI jest okrągły regulator obrotowo-przyciskowy. Na jego powierzchni umieszczono dotykowy touchpad. Pole to służy do wprowadzania znaków, a także przetwarza złożone ruchy palców – kierowca może w ten sposób powiększać i pomniejszać mapy. Cała logika obsługi MMI przypomina logikę obsługi współczesnego smartfona, umożliwiając m.in. inteligentne wyszukiwanie dowolnych fraz tekstu. Nowy system sterowania naturalnym głosem przetwarza też polecenia z języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Piotra.”

Systemy Infotainment i Audi connect

Nowe A5 można wyposażyć w pakiet Audi connect – safety & service. Obejmuje on funkcje takie jak: telefon alarmowy w razie wypadku, zawiadomienie online o usterce, ustalenie terminu wizyty w serwisie Audi, a także funkcje zdalnego sterowania, do wykorzystania na wyposażonych w aplikację MMI connect App smartfonach lub smartwatchach lub – w połączeniu z Apple TV czwartej generacji – przy pomocy telewizora. Funkcje te obejmują m.in. zamykanie i otwieranie pojazdu, sprawdzenie gdzie samochód jest zaparkowany i sprawdzanie statusu auta.

Na życzenie, używając interfejsu Audi smartphone interface, z pomocą Apple Car Play i Android Auto, do systemu samochodu przenieść można znajome środowisko własnego smartfona. Opcjonalny element wyposażenia, Audi phone box zamontowany w środkowym podłokietniku, bezprzewodowo łączy mobilny telefon z anteną samochodową wykorzystując do tego standard komunikacji bliskiego pola, a także, również bezprzewodowo, indukcyjnie ładuje telefon zgodnie z wymaganiami standardu Qi. Wymagający fani doznań muzycznych na najwyższym poziomie, mogą zamówić opcjonalny system Hi-Fi Bang & Olufsen Sound System z nowatorskim trójwymiarowym dźwiękiem.

Systemy wsparcia kierowcy

Inteligentne połączenie różnych rozwiązań technicznych zwiększa bezpieczeństwo, komfort i wydajność nowego Audi A5 Coupé. Równocześnie Audi czyni kolejny duży krok w stronę autonomicznej jazdy. Szeroki wybór innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy ustanawia nowe standardy w tym segmencie pojazdów. W porównaniu do modelu poprzedniego, prawie wszystkie z nich stworzono od nowa lub znacznie je zmodernizowano.

Zobacz też: Nowe Audi TT RS Coupé i Audi TT RS Roadster 2016

Przewidujący asystent wydajności pomaga kierowcy zaoszczędzić paliwo, aktywny asystent Audi active lane assist ułatwia utrzymanie samochodu na obranym pasie ruchu, a korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go z asystentem jazdy w korkach, odciąża go podczas powolnej jazdy w korku. Asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense to nowości, które pełnią ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa. Dopełnieniem oferty jest działająca w oparciu o obrazy z kamery funkcja rozpoznawania znaków drogowych.

Nowe Audi A5 Coupé w salonach sprzedaży pojawi się jesienią 2016. W porównaniu z poprzednim modelem, jego seryjne wyposażenie jest o wiele bogatsze. Obejmuje m. in. reflektory ksenonowe ze światłami diodowymi do jazdy w dzień i diodowe światła tylne, diodowe oświetlenie wnętrza, Audi MMI Radio plus z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej siedmiu cali, Bluetooth i funkcję ładowania przez wejście USB, trójramienną wielofunkcyjną kierownicę (w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i z manetkami), system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oraz funkcję ostrzegania i hamowania awaryjnego Audi pre sense city.

Nowe linie wyposażenia gwarantują wiele możliwości indywidualizacji – zarówno wnętrza, jak i wyglądu zewnętrznego. Obok modelu bazowego dostępne będzie linia stylistyczna „Sport”. Ponadto ekskluzywną możliwość indywidualizacji, zwłaszcza wnętrza, daje pakiet: sportowy S line. Dodatkowo, wyjątkowy, dynamiczny wygląd zewnętrzny samochodu oferuje pakiet zewnętrzny S line.

Audi S5 Coupé

Sprint od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Nowe Audi S5 Coupé łączy pełną emocji elegancję z osiągami samochodu sportowego. Jego nowy silnik V6 turbo generuje moc 260 kW (354 KM) i zadowala się jedynie 7,3 litra paliwa na 100 km. Dynamiczne rysy zewnętrzne modelu S5 i charakterystyczne dla niego detale linii S we wnętrzu, podkreślają ekskluzywny charakter dwudrzwiowego, sportowego coupé.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi A5 Coupe II
Audi
Audi A5 Coupe II
Audi
Audi A5 Coupe II
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA