REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A8 L Extended - wyjątkowa wersja modelu na zamówienie klienta!

Audi stworzyło model A8 L Extended, czyli wersję specjalną przedłużonej odmiany flagowego modelu A8. Projekt powstał na zamówienie klienta, który nie liczył się z kosztami.
Audi stworzyło model A8 L Extended, czyli wersję specjalną przedłużonej odmiany flagowego modelu A8. Projekt powstał na zamówienie klienta, który nie liczył się z kosztami.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi stworzyło model A8 L Extended, czyli wersję specjalną przedłużonej odmiany flagowego modelu A8. Projekt powstał na zamówienie klienta, który nie liczył się z kosztami.

Audi A8 L extended - specjalna wersja Audi A8

Życzenie klienta jest priorytetem dla Audi, nawet wtedy gdy wymagania wydają się niezwykłe. Przykładem takiego podejścia jest przygotowanie specjalnej wersji Audi A8. Na zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz tej limuzyny w wersji kingsize. Dzięki długości samochodu: 6,36 m oraz rozstawowi osi 4,22 m, Audi A8 L extended zapewnia najwyższy komfort podróży pasażerom zasiadającym na sześciu fotelach. Taka koncepcja zainteresowała również innych klientów, a Audi otrzymuje kolejne zamówienia na ten unikatowy model.

REKLAMA

REKLAMA

Audi A8 L Extended - wnętrze

Audi

Audi

Blisko rok zajęło ekspertom opracowanie, zaprojektowanie i zbudowanie tej wyjątkowo długiej, luksusowej limuzyny. Efektem tak długich prac jest szlachetny, unikatowy pojazd, który pod względem wszystkich kryteriów spełnia wysokie standardy charakteryzujące seryjne Audi A8. Niewątpliwym jednak wyzwaniem było zachowanie maksymalnego bezpieczeństwa, sztywności bardzo długiej karoserii oraz klasycznego zarysu sylwetki.

Zobacz też: Audi A8 L - zwycięzca przetargu BOR

Audi A8 L extended - szczegóły

Audi A8 L extended ma lekką, prawie w całości aluminiową karoserię znaną już z seryjnego A8, osadzoną na Audi Space Frame. W procesie produkcyjnym powiększonego modelu inżynierowie wydłużyli progi boczne i tunel środkowy, wykorzystując w tym celu wytłaczane, aluminiowe profile, wspomagające również obieg powietrza w tunelu środkowym. Podwójna ścianka oddziela przedział pasażerski od bagażnika, a w dach wmontowano dodatkowe aluminiowe profile rurowe oraz usztywnienia poprzeczne. Dzięki tym zabiegom, sztywność skrętu jest taka sama jak w modelu A8 L.

REKLAMA

Reprezentacyjna limuzyna formatu XXL w delikatnym kolorze niebieskim Mondschein z efektem metalicznym, ma o 1,09 m większy rozstaw osi niż wydłużona wersja Audi A8. By nie zaburzyć proporcji nadwozia, przebudowano całą karoserię, począwszy od słupka A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A8 L Extended - wnętrze

Audi

Audi

Więcej na temat Audi przeczytasz tutaj

W zewnętrznej warstwie dachu inżynierowie umieścili szklaną szybę długości 2,40 m. Rolety przeciwsłoneczne – po jednej na każdy rząd siedzeń – zapobiegają nagrzewaniu się wnętrza przy silnym nasłonecznieniu. Reflektory i światła tylne są wyposażone w dodatkowe światła obrysowe, przewidziane przepisami prawa dla pojazdów tej długości.

Wszyscy pasażerowie Audi A8 L extended siedzą w kierunku jazdy. Sześć siedzeń obito wyjątkowo miękką skórą Valcona w kolorze aksamitnego beżu. Fotele drugiego i trzeciego rzędu są pojedyncze i wyposażone w elektryczną regulację. Dodatkowo, przy trzecim rzędzie siedzeń znajdziemy kontynuację konsoli środkowej, wyświetlacz Rear Seat Entertainment oraz lodówkę.

Zobacz też: Opancerzona limuzyna: Audi A8 L Security 2015

Za napęd unikatowego Audi A8 odpowiedzialny jest silnik 3.0 TFSI o mocy 228 kW (310 KM), generujący moment obrotowy 440 Nm. Dzięki niemu, limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przekazuje siły napędowe na stały napęd na cztery koła quattro. Za 19-calowymi, 15-ramiennymi felgami, zamontowano układ hamulcowy zapożyczony z Audi S8, doskonale wyhamowujący tę luksusową limuzynę o długości ponad sześciu metrów i wadze 2418 kilogramów.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Źródło: Audi

Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA