Audi A8 L Extended - wyjątkowa wersja modelu na zamówienie klienta!
REKLAMA
REKLAMA
Audi A8 L extended - specjalna wersja Audi A8
Życzenie klienta jest priorytetem dla Audi, nawet wtedy gdy wymagania wydają się niezwykłe. Przykładem takiego podejścia jest przygotowanie specjalnej wersji Audi A8. Na zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz tej limuzyny w wersji kingsize. Dzięki długości samochodu: 6,36 m oraz rozstawowi osi 4,22 m, Audi A8 L extended zapewnia najwyższy komfort podróży pasażerom zasiadającym na sześciu fotelach. Taka koncepcja zainteresowała również innych klientów, a Audi otrzymuje kolejne zamówienia na ten unikatowy model.
REKLAMA
Blisko rok zajęło ekspertom opracowanie, zaprojektowanie i zbudowanie tej wyjątkowo długiej, luksusowej limuzyny. Efektem tak długich prac jest szlachetny, unikatowy pojazd, który pod względem wszystkich kryteriów spełnia wysokie standardy charakteryzujące seryjne Audi A8. Niewątpliwym jednak wyzwaniem było zachowanie maksymalnego bezpieczeństwa, sztywności bardzo długiej karoserii oraz klasycznego zarysu sylwetki.
Zobacz też: Audi A8 L - zwycięzca przetargu BOR
Audi A8 L extended - szczegóły
REKLAMA
Audi A8 L extended ma lekką, prawie w całości aluminiową karoserię znaną już z seryjnego A8, osadzoną na Audi Space Frame. W procesie produkcyjnym powiększonego modelu inżynierowie wydłużyli progi boczne i tunel środkowy, wykorzystując w tym celu wytłaczane, aluminiowe profile, wspomagające również obieg powietrza w tunelu środkowym. Podwójna ścianka oddziela przedział pasażerski od bagażnika, a w dach wmontowano dodatkowe aluminiowe profile rurowe oraz usztywnienia poprzeczne. Dzięki tym zabiegom, sztywność skrętu jest taka sama jak w modelu A8 L.
Reprezentacyjna limuzyna formatu XXL w delikatnym kolorze niebieskim Mondschein z efektem metalicznym, ma o 1,09 m większy rozstaw osi niż wydłużona wersja Audi A8. By nie zaburzyć proporcji nadwozia, przebudowano całą karoserię, począwszy od słupka A.
Więcej na temat Audi przeczytasz tutaj
W zewnętrznej warstwie dachu inżynierowie umieścili szklaną szybę długości 2,40 m. Rolety przeciwsłoneczne – po jednej na każdy rząd siedzeń – zapobiegają nagrzewaniu się wnętrza przy silnym nasłonecznieniu. Reflektory i światła tylne są wyposażone w dodatkowe światła obrysowe, przewidziane przepisami prawa dla pojazdów tej długości.
Wszyscy pasażerowie Audi A8 L extended siedzą w kierunku jazdy. Sześć siedzeń obito wyjątkowo miękką skórą Valcona w kolorze aksamitnego beżu. Fotele drugiego i trzeciego rzędu są pojedyncze i wyposażone w elektryczną regulację. Dodatkowo, przy trzecim rzędzie siedzeń znajdziemy kontynuację konsoli środkowej, wyświetlacz Rear Seat Entertainment oraz lodówkę.
Zobacz też: Opancerzona limuzyna: Audi A8 L Security 2015
Za napęd unikatowego Audi A8 odpowiedzialny jest silnik 3.0 TFSI o mocy 228 kW (310 KM), generujący moment obrotowy 440 Nm. Dzięki niemu, limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przekazuje siły napędowe na stały napęd na cztery koła quattro. Za 19-calowymi, 15-ramiennymi felgami, zamontowano układ hamulcowy zapożyczony z Audi S8, doskonale wyhamowujący tę luksusową limuzynę o długości ponad sześciu metrów i wadze 2418 kilogramów.
Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!
Źródło: Audi
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.