REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A8 L Extended - wyjątkowa wersja modelu na zamówienie klienta!

Subskrybuj nas na Youtube
Audi stworzyło model A8 L Extended, czyli wersję specjalną przedłużonej odmiany flagowego modelu A8. Projekt powstał na zamówienie klienta, który nie liczył się z kosztami.
Audi stworzyło model A8 L Extended, czyli wersję specjalną przedłużonej odmiany flagowego modelu A8. Projekt powstał na zamówienie klienta, który nie liczył się z kosztami.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi stworzyło model A8 L Extended, czyli wersję specjalną przedłużonej odmiany flagowego modelu A8. Projekt powstał na zamówienie klienta, który nie liczył się z kosztami.

Audi A8 L extended - specjalna wersja Audi A8

Życzenie klienta jest priorytetem dla Audi, nawet wtedy gdy wymagania wydają się niezwykłe. Przykładem takiego podejścia jest przygotowanie specjalnej wersji Audi A8. Na zamówienie jednego z europejskich klientów, koncern z Ingolstadt zbudował jeden egzemplarz tej limuzyny w wersji kingsize. Dzięki długości samochodu: 6,36 m oraz rozstawowi osi 4,22 m, Audi A8 L extended zapewnia najwyższy komfort podróży pasażerom zasiadającym na sześciu fotelach. Taka koncepcja zainteresowała również innych klientów, a Audi otrzymuje kolejne zamówienia na ten unikatowy model.

REKLAMA

Audi A8 L Extended - wnętrze

Audi A8 L Extended - wnętrze

Audi

Audi

Blisko rok zajęło ekspertom opracowanie, zaprojektowanie i zbudowanie tej wyjątkowo długiej, luksusowej limuzyny. Efektem tak długich prac jest szlachetny, unikatowy pojazd, który pod względem wszystkich kryteriów spełnia wysokie standardy charakteryzujące seryjne Audi A8. Niewątpliwym jednak wyzwaniem było zachowanie maksymalnego bezpieczeństwa, sztywności bardzo długiej karoserii oraz klasycznego zarysu sylwetki.

Zobacz też: Audi A8 L - zwycięzca przetargu BOR

Audi A8 L extended - szczegóły

REKLAMA

Audi A8 L extended ma lekką, prawie w całości aluminiową karoserię znaną już z seryjnego A8, osadzoną na Audi Space Frame. W procesie produkcyjnym powiększonego modelu inżynierowie wydłużyli progi boczne i tunel środkowy, wykorzystując w tym celu wytłaczane, aluminiowe profile, wspomagające również obieg powietrza w tunelu środkowym. Podwójna ścianka oddziela przedział pasażerski od bagażnika, a w dach wmontowano dodatkowe aluminiowe profile rurowe oraz usztywnienia poprzeczne. Dzięki tym zabiegom, sztywność skrętu jest taka sama jak w modelu A8 L.

Reprezentacyjna limuzyna formatu XXL w delikatnym kolorze niebieskim Mondschein z efektem metalicznym, ma o 1,09 m większy rozstaw osi niż wydłużona wersja Audi A8. By nie zaburzyć proporcji nadwozia, przebudowano całą karoserię, począwszy od słupka A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Audi A8 L Extended - wnętrze

Audi A8 L Extended - wnętrze

Audi

Audi

Więcej na temat Audi przeczytasz tutaj

W zewnętrznej warstwie dachu inżynierowie umieścili szklaną szybę długości 2,40 m. Rolety przeciwsłoneczne – po jednej na każdy rząd siedzeń – zapobiegają nagrzewaniu się wnętrza przy silnym nasłonecznieniu. Reflektory i światła tylne są wyposażone w dodatkowe światła obrysowe, przewidziane przepisami prawa dla pojazdów tej długości.

Wszyscy pasażerowie Audi A8 L extended siedzą w kierunku jazdy. Sześć siedzeń obito wyjątkowo miękką skórą Valcona w kolorze aksamitnego beżu. Fotele drugiego i trzeciego rzędu są pojedyncze i wyposażone w elektryczną regulację. Dodatkowo, przy trzecim rzędzie siedzeń znajdziemy kontynuację konsoli środkowej, wyświetlacz Rear Seat Entertainment oraz lodówkę.

Zobacz też: Opancerzona limuzyna: Audi A8 L Security 2015

Za napęd unikatowego Audi A8 odpowiedzialny jest silnik 3.0 TFSI o mocy 228 kW (310 KM), generujący moment obrotowy 440 Nm. Dzięki niemu, limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przekazuje siły napędowe na stały napęd na cztery koła quattro. Za 19-calowymi, 15-ramiennymi felgami, zamontowano układ hamulcowy zapożyczony z Audi S8, doskonale wyhamowujący tę luksusową limuzynę o długości ponad sześciu metrów i wadze 2418 kilogramów.

Zobacz też: Test Audi A7 Sportback 3.0 TFSI facelifting: kropka nad i!

Źródło: Audi

Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Audi A8 L Extended - wnętrze
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA