Ford Edge - cennik 2016
REKLAMA
REKLAMA
Ford Edge - silniki i osiągi
Ford wprowadził do oferty po raz pierwszy na polskim rynku model Edge. Przedstawiciel klasy SUV jest dobrze znany amerykańskim kierowcom ale nie był do tej pory oferowany w Europie.
REKLAMA
Według informacji producenta model Edge pełni rolę flagowego okrętu w gamie Forda, a o jego wyjątkowości oprócz nowoczesnej konstrukcji ma świadczyć m.in. staranne wykończenie i rozbudowana lista wyposażenia (również opcjonalnego).
Więcej informacji na temat Forda znajdziesz tutaj
W gamie silnikowej Forda Edge znalazły się dwie jednostki napędowe. Obie wysokoprężne. Podstawowym źródłem napędu jest silnik 2.0 TDCI rozwijający moc maksymalną 180 KM przy 3500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2000 do 2500 obr./min.
Drugim oferowanym silnikiem jest jednostka 2.0 TDCi Twin-Turbo, rozwijająca moc maksymalną 210 KM przy 3750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 2000 do 2250 obr./min.
Obie wersje standardowo występują z napędem na obie osie, przy czym słabsza w konfiguracji z sześciobiegową manualną, a mocniejsza z sześciobiegową zautomatyzowaną przekładnią.
Osiągi? Według danych producenta 180-konny Edge rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s i może pojechać z maksymalną prędkością 200 km/h, a 210 konna wersja "setkę" osiąga po 9,4 s i może się rozpędzić do 211 km/h.
Zobacz też: Test Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 KM AWD
Ford Edge - cennik 2016
Cennik nowego Forda Edge otwiera kwota 166 600 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję 180 konną w podstawowej specyfikacji Trend, zawierającej w wyposażeniu m.in.:
- 19” obręcze ze stopów lekkich, wzór 5-ramienny (D2VLJ)
- Klimatyzację automatyczną, dwustrefową (DEATC)
- Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 2 i 8” wyświetlaczem (ICFBM)
- System Lane Keeping Alert
- Kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem
- Tempomat z Intelligent Sped Limiter
- Elektrycznie składane lusterka w kolorze nadwozia
- Przycisk rozrusznika Ford Power
- 2 końcówki układu wydechowego
Obejrzyj galerię zdjęć nowego Forda Edge
Oczko wyżej plasuje się wersja wyposażenia Titanium, która dodatkowo 9w porównaniu z wersją Trend) zawiera m.in.:
- 19” obręcze ze stopów lekkich, wzór 5x2-ramienny (D2VBE)
- Nawigację satelitarną CD/SD z DAB+ i Ford SYNC2 (ICFBQ)
- System Ford KeyFree
- Drzwi bagażnika otwierane elektrycznie i bezdotykowo
- Przednią szybę podgrzewaną i z filtrem IR
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę
- Relingi bagażnika dachowego (niedostępne z dachem panoramicznym)
Cena wersji Titanium dla silnika 2.0 TDCi/180 KM wynosi 182 900 zł, a dla silnika 2.0 TDCi Twin-Turbo/210 KM - 197 900 zł
Zobacz też: Test Ford C-Max 1.5/150 KM Ecoboost
Najdroższą odmianą jest wersja Sport, która w porównaniu do Titanium zawiera dodatkowo m.in.:
- 20” obręcze ze stopów lekkich, wzór 5x2-ramienny (D2FAK)
- Nawigację satelitarną Sony CD/SD z DAB+ i Ford SYNC2 (ICFAZ)
- Sportowe elementy stylizacji nadwozia
- Układ kierowniczy adaptacyjny
- Zawieszenie sportowe
- Sportowe nakładki na pedały
- Nie ma relingów bagażnika dachowego
Cena wersji Sport dla silnika 2.0 TDCi/180 KM wynosi 188 500 zł, a dla silnika 2.0 TDCi Twin-Turbo/210 KM - 203 500 zł
Biorąc pod uwagę rozmiary zewnętrzne Forda Edge (dł.: 480,8 cm, szer.: 192,8 cm, wys.: 170, 7 cm) i ceny jego naturalnymi konkurentami są: Volkswagen Touareg, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, czy Mazda CX-9. Przy czym należy pamiętać, że najbliższy względem rozmiaru jest Fordowi Edge Touareg. Kia Sorento jest od niego mniejsza, a Mazda CX-9 większa.
Zobacz też: Nowy Ford Edge 2016 – wrażenia z jazdy
Źródło: Ford
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.