REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A4 już jest!

Audi A4 Avant 2015
Audi A4 Avant 2015
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi A4 z zewnątrz nie zmieniło się w radykalny sposób, ale prawdziwe zmiany zaszły pod nadwoziem nowego modelu. Na co mogą liczyć nabywcy nowego A4?

Nowe Audi A4: niski opór powietrza, nowoczes

REKLAMA

Nowa generacja Audi A4 i A4 Avant fascynuje pionierską syntezą techniki i estetyki. Ta bestsellerowa rodzina modelowa Audi została od podstaw, pod każdym względem, przede wszystkim technicznym, opracowana na nowo. Po raz kolejny, A4 definiuje standardy w swoim segmencie. Podczas prac konstrukcyjnych, ogromną uwagę poświęcono redukcji emisji CO2. Wszystkie rozwiązania techniczne natomiast zaprojektowano tak, by wydatnie wpływały na zmniejszenie oporów podczas jazdy.

REKLAMA

Aerodynamika jest wręcz wzorcowa: współczynnik oporu powietrza 0,23 w A4 Limousine, to najlepszy wynik w swojej klasie. Należy także zwrócić uwagę na niską wartość emisji dwutlenku węgla, wynoszącą w przypadku Audi A4 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM) 95 g na km, a w przypadku modelu A4 Avant 2.0 TDI ultra – 99 g na km. Silnik 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM) w modelu A4 ultra Limousine emituje do atmosfery jedynie 109 g CO2 na km, a w Audi A4 Avant ultra – 114 g na km. Najmocniejsze jednostki napędowe montowane w nowym A4, to dwie sześciocylindrowe jednostki TDI o mocy nawet 200 kW (272 KM). Nowa generacja czterocylindrowych, benzynowych silników TFSI, wyznacza nowe standardy pod względem zużycia paliwa, emisji spalin i mocy. Systemy wsparcia kierowcy i infotainment są dokładnie takie same, jak w pojazdach klasy luksusowej. Debiut Audi A4 Limousine oraz A4 Avant zaplanowano na jesień 2015.

Zobacz też: Lexus IS200t: turbodoładowana benzyna!

Długość 4,73 m i rozstaw osi 2,82 m sprawiają, że nowe Audi A4 i A4 Avant stoją pewnie na drodze. Zdecydowane, poziome linie z przodu i z tyłu, podkreślają szerokość pojazdu. Pełna płynności stylistyka z wyrazistymi zarysami daje wrażenie sportowej elegancji, typowej dla marki Audi. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest szeroka i nisko osadzona. Dostępne opcjonalnie reflektory diodowe lub Matrix LED wraz z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania sprawiają, że taka technika oświetlenia jest wizualnym wyróżnikiem marki.

Nowe Audi A4: niższa masa

REKLAMA

W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył – w zależności od montowanego silnika, nawet aż o 120 kg. Karoseria, dzięki inteligentnej kompozycji użytych materiałów i lekkiej konstrukcji, jest jedną z lżejszych w tej klasie pojazdów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A4 plasuje się w czołówce także pod względem tłumienia hałasu. Wszyscy pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca. Spokojny zarys linii podkreśla szerokość wnętrza pojazdu. Szerokie pasmo nawiewów wentylacji i jednolita powierzchnia, porządkują strukturę całej deski rozdzielczej. Na życzenie, gdy zapadnie zmrok, w drzwiach i w konsoli środkowej włącza się delikatne, konturowe podświetlenie. Jakość wykończenia jest po prostu doskonała. Kolory i materiały to emanacja nowej koncepcji linii wzorniczych, która daje jeszcze większą swobodę konfiguracji.

Nowe Audi A4 Avant: bagażnik sterowany czujnikiem

Bagażnik nowego A4 Avant ma pojemność 505 litrów. To najlepszy wynik w segmencie premium. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia i załadowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiększa się do 1510 litrów. Elektrycznie przesuwana osłona przestrzeni bagażowej oraz elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Ponadto, na życzenie, dostępne są czujniki sterujące automatycznym otwieraniem i zamykaniem pokrywy bagażnika.

W obu nowych modelach zastosowano wiele inteligentnych rozwiązań technicznych, których używanie, dzięki nowej koncepcji obsługi i dzięki nowemu wyświetlaczowi systemu Audi MMI, jest jeszcze bardziej intuicyjne. Najbardziej zaawansowane techniki w nowym Audi A4 to m.in. Audi virtual cockpit, reflektory diodowe Audi Matrix LED, Audi smartphone interface, system muzyczny Bang & Olufsen Sound System z dźwiękiem 3D, Audi phone box umożliwiający bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego, wyświetlacz informacji na szybie przed kierowcą head-up, gama nowych systemów wsparcia kierowcy oraz usługi Audi connect.

Nowe Audi A4 Avant: nowoczesne rozwiązania

Opcjonalny Audi virtual cockpit – cyfrowa tablica wskaźników - na swoim monitorze LCD o przekątnej 12,3 cala wyświetla najważniejsze informacje w formie grafik o wysokiej rozdzielczości, dużej dokładności i o wyszukanych efektach graficznych. Centralna jednostka obsługi różnych systemów, to zaprojektowany na nowo, umieszczony na konsoli tunelu środkowego terminal MMI. Najbardziej rozbudowany system infotainment: MMI Navigation plus z MMI touch i z dużym monitorem o przekątnej 8,3 cala, wyposażono też w umieszczone na powierzchni pokrętła systemu pole dotykowe. Służy ono do przybliżania/oddalania obrazów i do wprowadzania liter i cyfr.

Cała logika obsługi MMI, łącznie z inteligentnym wyszukiwaniem tekstowym, przypomina logikę obsługi smartfona. Nowy system sterowania naturalnym głosem, przetwarza także polecenia używające języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Jan Kowalski.“

Modułowy System Infotainment (MIB): olbrzymia moc obliczeniowa

Za olbrzymimi możliwościami MMI Navigation plus, kryje się moc obliczeniowa Modułowego Systemu Infotainment (MIB) drugiej generacji, dzięki któremu Audi mogło szybko przenieść szereg innowacyjnych rozwiązań z obszaru elektroniki konsumenckiej, wprost do swoich samochodów.

Jeśli klient zdecyduje się na zakup systemu MMI Navigation plus, automatycznie otrzyma moduł Audi connect, który za pomocą super szybkiej techniki transmisji danych LTE, łączy nowe Audi A4 i A4 Avant z Internetem. Dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Wi-Fi Hotspot (WLAN), pasażerowie mogą do woli surfować i mailować, wykorzystując swoje mobilne urządzenia, a kierowca może z kolei korzystać z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect.

Nowością w ofercie jest Audi smartphone interface, integrujący telefony komórkowe z systemem iOS lub Android ze stworzonym specjalnie dla nich środowiskiem Audi MMI. Audi Phone Box pozwala na sprzężenie smartfonów z anteną samochodową i na ich bezprzewodowe ładowanie zgodne ze standardem Qi. Wymagający miłośnicy sprzętu HiFi, mogą wyposażyć swoje nowe A4 w system muzyczny Bang & Olufsen Sound System, oferujący zupełnie nowe możliwości odbierania dźwięków w formacie 3D. Nowy, przenośny Audi Tablet, to z kolei element Rear Seat Entertainment, systemu rozrywkowego dla pasażerów tylnej kanapy.

Nowe Audi A4: paleta silników

Nowe modele A4 i A4 Avant będą wyposażane początkowo w jeden z siedmiu silników: trzech TFSI i czterech TDI. Ich moc znacznie wzrosła. Najsłabszy z nich ma teraz 110 kW (150 KM), a najsilniejszy: 200 kW (272 KM). Co ważne, przy wzroście mocy, zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. A4 2.0 TDI ultra zadowala się średnio 3,7 l oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym 95 g dwutlenku węgla na kilometr (w przypadku wersji Avant: 3,8 l i 99 g CO2 na km). Wszystkie jednostki łączą w sobie wydajność, sportowe osiągi i wysoką kulturę pracy silnika. Dotyczy to zwłaszcza obu sześciocylindrowych silników 3.0 TDI.

Rozpatrując natomiast silniki benzynowe, nowe Audi A4 oferuje przełomową innowację: w jednostce 2.0 TFSI ultra o mocy 140 kW (190 KM) opracowano całkowicie nowy sposób spalania sprawiający, że silnik ten jest wyjątkowo wydajny, zużywa zaledwie 4,8 l benzyny na 100 km i emituje 109g CO2 na kilometr. Wyposażona w ten sam motor wersja Avant, spala 5 l benzyny na 100 km, emitując przy tym 114 g CO2/km. W przyszłości na rynku pojawi się również model g-tron, napędzany gazem ziemnym lub wytwarzanym z zachowaniem zasad równowagi środowiskowej Audi e-gazem.

Skrzynie biegów dostępne w Audi A4

Układ napędowy i podwozie nowych Audi A4 i A4 Avant zostały od podstaw przeprojektowane. Sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową przekładnię automatyczną S tronic – dostępną teraz również dla wersji z napędem na przednią oś – i ośmiostopniową automatyczną skrzynię tiptronic, zbudowano od nowa. Przekładnie automatyczne wyposażono w funkcję wolnego biegu, która pozwala zaoszczędzić paliwo. Selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych uzupełnia pracę napędu na przednią oś i stałego napędu na cztery koła quattro. W przypadku najmocniejszych silników TDI, począwszy od roku 2016, Audi będzie na życzenie oferować sportowy mechanizm różnicowy, montowany na tylnej osi.

Dynamika jazdy

Prowadząc nowe Audi A4, zauważyć można ogromny postęp jaki poczyniono w obszarze budowy podwozia. Z jednej strony sportowe i stworzone z myślą o wykorzystaniu maksimum mocy, a z drugiej, zorientowane na komfort. Tak ogromny skok techniczny był możliwy dzięki zastosowaniu bardzo lekkiego, pięciowahaczowego zawieszenia osi oraz elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego. To fundamenty dynamicznego zachowania pojazdu podczas jazdy, pierwszorzędnego komfortu oraz znacznej redukcji zużycia paliwa. Opcjonalnie dostępne są też: dynamiczny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz amortyzatory o regulowanej sile tłumienia, gdzie kierowca sam wybiera jedno z dwóch możliwych ustawień – sportowego lub komfortowego. Oba ustawienia amortyzatorów są zintegrowane ze sterownikiem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który jest na liście wyposażenia standardowego dla wersji silnikowych od 140 kW (190 KM) wzwyż.

Największy wybór w segmencie: systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa

Dzięki wielu systemom wsparcia kierowcy, nowe Audi A4 i A4 Avant wyznaczają standardy w swojej klasie. Asystent wydajności pomaga kierowcy zaoszczędzić paliwo, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist ułatwia zachowanie toru jazdy, a korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go i z asystentem jazdy w korkach, odciąża go w spowolnionym ruchu pojazdów. Cechą szczególną asystenta jazdy w korkach jest strategia regulacji. Uwzględnia ona dużą liczbę parametrów, takich jak linie rozdzielające pasy ruchu i pojazdy jadące przed naszym Audi. Asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego, asystent ostrzeżenie przy wysiadaniu, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense, to nowości, odgrywające ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa. W ofercie znajduje się także działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych.

Obie nowe wersje Audi A4, w salonach sprzedaży pojawią się jesienią 2015. W porównaniu z poprzednimi modelami, ich wyposażenie seryjne jest o wiele bogatsze. Obejmuje m.in. reflektory ksenonowe, bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu, Bluetooth, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (w wersjach powyżej mocy 140 kW/190 KM) i siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz MMI.

Nowe Audi A4 i A4 Avant: najważniejsze zmiany i nowości

Stylistyka zewnętrzna i karoseria
- Sportowe proporcje i sportowa elegancja
- Długość 4,73 m, rozstaw osi 2,82 m, szerokość 1,84 m, wysokość 1,43 m
- Opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix, z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania
- Lekka karoseria: ciężar w porównaniu do poprzednika zmniejszył się nawet o 15 kg
- Najlepsze w swojej klasie wartości oporu powietrza: współczynnik Cw 0,23 – wersja Limousine, Cw 0,26 – wersja Avant, aeroakustyka zapewniająca doskonałą ciszę we wnętrzu pojazdu

Wnętrze
- Najdłuższe wśród konkurentów w tej klasie wnętrze
- Avant z bagażnikiem o pojemności 505 l
- Avant z elektrycznie przesuwaną osłoną przestrzeni bagażowej w wyposażeniu seryjnym
- Całkowicie nowa deska rozdzielcza, nowe kolory i materiały, wrażenie dużej przestrzeni, diodowe oświetlenie wnętrza w wyposażeniu seryjnym, doskonała jakość wykończenia
- Najbogatsza w segmencie premium oferta foteli o lekkiej konstrukcji
- Automatyczna klimatyzacja z nowym panelem obsługi
- Opcjonalne pakiety diodowego oświetlenia wnętrza, z oświetleniem Ambiente z możliwością wyboru koloru

Obsługa
- Na życzenie wyświetlacz informacji na szybie przed kierowcą head-up oraz Audi virtual cockpit
- Opracowana na nowo koncepcja obsługi MMI z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego
- Obsługa także za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej i sterowania głosem

Infotainment i Audi connect
- Opcjonalny, najbardziej zaawansowany system infotainment MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch i monitorem MMI o przekątnej 8,3 cala, usługi Audi connect, możliwość transmisji danych w standardzie LTE i punkt dostępu do Internetu Wi-Fi Hotspot (WLAN)
- Na życzenie Audi phone box z możliwością indukcyjnego ładowania telefonów komórkowych
- Wiele nowych usług Audi connect, w tym funkcja zdalnego sterowania wieloma z nich za pomocą aplikacji w smartfonie, umożliwiającej obsługę i kontrolę pojazdu
- Audi smartphone interface do integrowania smartfonów posiadających system operacyjny Apple lub Android z systemami samochodu
- Sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System z innowacyjnym dźwiękiem 3D i Audi Tablet w opcji Rear Seat Entertainment – system zapewniającego rozrywkę pasażerom tylnego rzędu siedzeń

Silniki
- Na początek trzy silniki TFSI i cztery TDI, moc od 110 kW (150 KM) do 200 kW (272 KM), nawet o 25 procent więcej mocy
- Redukcja zużycia paliwa nawet o 21 procent, nowy rekord – Audi A4 2.0 TDI ultra spala zaledwie 3,7 l oleju napędowego na 100 km (95 g CO2 na km)
- Wydajny silnik 3.0 TDI w dwóch wariantach mocy
- Oszczędna jednostka 1.4 TFSI, zużywająca jedynie 4,9 l benzyny na 100 km (114 g CO2 na km)
- Nowa koncepcja spalania w jednostce 2.0 TFSI ultra o mocy 140 kW, skutkująca zużyciem zaledwie 4,8 l paliwa na 100 km (109 g CO2 na km)
– A4 Avant g-tron z możliwością wykorzystania Audi e-gazu, wytwarzanego z zachowaniem zasad równowagi środowiskowej

Układ przeniesienia napędu
- S tronic, tiptronic i manualna skrzynia biegów, wszystkie nowej generacji, S tronic po raz pierwszy w A4 z napędem na przednią oś, obie przekładnie automatyczne z funkcją wolnego biegu
- Napęd na przednią oś lub stały napęd na cztery koła quattro, selektywny rozkład momentów napędowych na poszczególne koła

Podwozie
- Lekkie, pięciowahaczowe zawieszenie przedniej i tylnej osi, wyraźne zwiększenie komfortu jazdy przy podkreślonym sportowym charakterze pojazdu
- Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, na życzenie z dynamicznym układem kierowniczym
- System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w modelach o mocy powyżej 140 kW (190 KM) jako element wyposażenia seryjnego, opcjonalnie dostępne podwozie z systemem kontroli sztywności zawieszenia

Systemy wsparcia kierowcy i bezpieczeństwo
- Korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, wraz z asystentem jazdy w korkach przy spowolnionym ruchu
- Asystent wydajności, dla jeszcze niższego zużycia paliwa
- Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist i asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist
- Nowości: asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, asystent ostrzegania przy wysiadaniu, asystent skręcania, asystent manewru omijania i działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- Nowe systemy bezpieczeństwa: system ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Audi pre sense city, system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z tyłu Audi pre sense rear.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi A4 2015
Audi
Audi A4 2015
Audi
Audi A4 2015
Audi
Audi A4 2015
Audi
Audi A4 Avant 2015
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA