Sportowy Lexus GS F zadebiutuje w Goodwood!
REKLAMA
REKLAMA
Lexus GS F z silnikiem 5.0 V8!
Nowy Lexus GS F zostanie pokazany publicznie po raz pierwszy podczas Festiwalu Prędkości Goodwood w dniach 26-28 czerwca.
REKLAMA
Kolejny model ze znakiem F zademonstruje przyspieszenia, osiągi i doskonałe prowadzenie, a za kierownicą zobaczymy Mike’a Conway’a z zespołu Toyota Gazoo Racing.
Samochód z silnikiem V8 został wszechstronnie przetestowany w czasie programu rozwoju na torze Nürburgring Nordschleife i jest w pełni gotowy. Choć ukształtowanie toru i wzgórze Goodwood nie da możliwości jazdy z maksymalna mocą, dźwięk silnika, prędkość na zakrętach i ostra stylizacja nadwozia zrobi na pewno duże wrażenie.
Zobacz też: Nowa Alfa Romeo Giulia: limuzyna z tylnym napędem
Festiwal odbywa się po światowym debiucie Lexusa GS F w Detroit na początku tego roku i jego europejskiej prezentacji podczas salonu w Genewie wiosną.
REKLAMA
Korzystając z najlepszych tradycji przy projektowaniu modeli Lexusa linii F – jak Lexus LFA i nowe coupe Lexus RC F – Lexus GS F jest skonstruowany i zaprojektowany z myślą o wyjątkowych doznaniach za kierownicą. Zbudowany na bazie sportowej limuzyny GS zapewnia wyjątkowe osiągi i jakość prowadzenia. Wzmocnione nadwozie, zawieszenie o sportowej charakterystyce z systemem Torque Vectoring Differential – po raz pierwszy zastosowanym w Lexusie RC F – jest standardem.
Sercem samochodu jest 5.0-litrowy silnik V8, o mocy 477 KM i momencie 530 Nm. Jednostka napędowa będzie współpracować z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów z funkcją ręcznej zmiany przełożeń i czterema trybami pracy: normalnym, ekonomicznym oraz sportowym S i – przeznaczonym do jazdy po torze wyścigowym – sportowym S+. Legitymujący się najniższą w swojej klasie masą własną, wynoszącą 1830 kg, tylnonapędowy sedan GS F pod względem dynamiki rozpędzania nie będzie ustępował sportowemu coupe, zaś ze swoją maksymalną prędkością będzie trudnym przeciwnikiem dla wielu rasowych samochodów wyścigowych. 32-zaworowa jednostka typu DOHC jest nie tylko mocna, ale i ekonomiczna, dzięki możliwości przełączania się na cykl Atkinsona podczas spokojnej jazdy.
Źródło: materiały prasowe Lexus
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.