REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Toyota Auris w cenie starej! Od lipca w sprzedaży!

Subskrybuj nas na Youtube
Toyota Auris 2015
Toyota Auris 2015
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris została poddana liftingowi, który wniósł nie tylko z zmiany w wyglądzie pojazdu, ale i nowe jednostki napędowe, w tym benzynowe jednostki z turbodoładowaniem. Cena podstawowa została jednak utrzymana na dotychczasowym poziomie.

Nowa Toyota Auris 2015

Toyota Auris, najlepiej sprzedający się model firmy w Europie i w Polsce, otrzymuje nowe jednostki napędowe i systemy bezpieczeństwa. Zmiany obejmują także stylistykę nadwozia i wnętrza oraz nowe elementy wyposażenia. Zmodyfikowany model, dzięki dostępności nadwozia hatchback i Touring Sports oraz dzięki bogatej gamie napędowej, składającej się z nowych silników diesla, benzynowych i pełnego napędu hybrydowego, odpowiada na potrzeby najbardziej wymagających klientów. Ceny modelu po modernizacji rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł i pozostały niezmienione w stosunku do dotychczasowej wersji. Dni Otwarte nowej Toyoty Auris odbędą się w polskich salonach firmy w dniach 18-19 lipca.

REKLAMA

REKLAMA

W 2010 roku, kiedy debiutował Auris Hybrid, Toyota stała się pierwszym i jedynym producentem posiadającym aż trzy rodzaje napędów w segmencie samochodów kompaktowych. Dziś, w obliczu ograniczonej i drogiej oferty hybrydowej firm konkurencyjnych, wszechstronność napędów Aurisa stanowi jego wyjątkową przewagę na rynku.

Zobacz też: Nowy Opel Astra: lżejszy, szybszy, nowocześniejszy

REKLAMA

Auris Hybrid jest bezkonkurencyjnym kompaktem w dziedzinie kosztów użytkowania. Emisja CO2 na poziomie zaledwie 79 g/km i średnie zużycie paliwa 3,5 l/100 km pozwalają użytkownikom cieszyć się z niskich rachunków na stacji benzynowej, a w wielu krajach europejskich także z ulg podatkowych. Popularność technologii hybrydowej szybko rośnie, wraz z dostrzeżeniem przez wielu klientów jej pozostałych zalet: cichej, płynnej i bezstresowej jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży Aurisa w Europie Zachodniej wynosi obecnie ponad 50%, z tendencją wzrostową. Odkąd napęd hybrydowy pojawił się pod maską Aurisa, znalazł już ponad 200 tys. klientów. Dziś Toyota Auris jest najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym w Europie.

W odpowiedzi na opinie klientów oraz wychodząc naprzeciw zmianom zachodzącym w bardzo konkurencyjnym segmencie kompaktów, Toyota poddała modyfikacji pięć głównych cech Aurisa: stylistykę zewnętrzną, jakość wnętrza, napęd hybrydowy, systemy bezpieczeństwa oraz ofertę konwencjonalnych jednostek napędowych.

Do gamy jednostek benzynowych dołącza całkowicie nowy silnik 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dotychczasowy silnik Diesla 2.0 D-4D został zastąpiony nową jednostką 1.6 D-4D, a silnik 1.4 D-4D został gruntownie zmodernizowany, dzięki czemu jest dziś najbardziej oszczędną jednostką Diesla na rynku w swoim przedziale mocy.

Auris zmienił się także na zewnątrz, otrzymując nowy, bardziej elegancki wygląd przedniej i tylnej części nadwozia. Wnętrze zyskało bardziej prestiżowy charakter, dzięki zastosowaniu nowego projektu deski rozdzielczej z dużym panelem centralnym i ekranem dotykowym ukrytym za taflą szkła, a także dzięki nowym materiałom i jeszcze bardziej dopracowanemu wykonaniu.

Zmieniony wygląd nadwozia nowego Aurisa

Przednia i tylna część nadwozia zostały przeprojektowane tak, aby nowy Auris był mocniej i szerzej osadzony na drodze, przenosząc niżej środek ciężkości pojazdu. Zmiany stylistyczne nadały kompaktowej Toyocie bardziej prestiżowy i elegancki wygląd. Nowy projekt dolnej części przedniego zderzaka poszerza optycznie całą sylwetkę pojazdu. Podobny zabieg stylistyczny został przeprowadzony także z tyłu, gdzie znalazły się zupełnie nowe reflektory i bardziej muskularny zderzak.

Reflektory przednie wyposażono w technologię LED, zarówno do jazdy dziennej, jak i w światłach mijania. Diody LED mają wiele zalet w stosunku do tradycyjnego oświetlenia: dają światło zbliżone do dziennego w skali Kelwina, zużywają mniej energii oraz pozwalają na eksploatację bez serwisu do 100 tys. godzin, czyli znacznie dłużej niż inne technologie.

Wnętrze nowej Toyoty Auris

Wnętrze nowej Toyoty Auris otrzymało zdecydowanie wyższą jakość materiałów i wykończenia. Przyczynia się do tego mniej skomplikowany projekt konsoli centralnej, lepsze połączenie materiałów oraz pełna unifikacja wszystkich elementów podświetlenia wnętrza.

Nowy jest także projekt tablicy przyrządów, z zegarami umieszczonymi w podłużnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się nowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala.

Całkowicie przekonstruowany został panel centralny. Za szklaną taflą mieści się duży, zintegrowany wyświetlacz dotykowy i wszystkie elementy jego sterowania. Detale takie jak nawiewy, klamki czy okolice dźwigni zmiany biegów zostały wykonane z nowych, przyjemniejszych w dotyku materiałów. Wrażenie wysokiej jakości dają także nowe materiały wykończeniowe poszczególnych elementów całej deski rozdzielczej oraz nowe tapicerki.

Nowa gama silnikowa

Zmiany zachodzące obecnie w segmencie kompaktów prowadzą do obniżania zużycia paliwa, emisji spalin i kosztów użytkowania pojazdu, bez szkody dla jego osiągów i przyjemności z jazdy. Toyota przeprowadziła w nowym Aurisie zasadnicze zmiany w ofercie silników benzynowych, diesla i pełnego napędu hybrydowego, by nadal oferować najbardziej zróżnicowaną i oszczędną gamę napędową w segmencie.

Do dotychczas oferowanych silników benzynowych 1.33 Dual VVT-i (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) dołącza zupełnie nowa jednostka 1.2 Turbo. W ofercie silników Diesla jednostka 2.0 D-4D została zastąpiona przez silnik 1.6 D-4D, a mniejszy silnik Diesla 1.4 D-4D został znacząco zmodernizowany.

Gamę zamyka wersja hybrydowa, składająca się z silnika elektrycznego i benzynowej jednostki o pojemności 1.8 l. Od wielu miesięcy jest to najczęściej wybierany napęd Aurisa w Europie Zachodniej, gdzie stanowi już ponad 50% całkowitej sprzedaży modelu. Przy rekordowo niskiej emisji CO2 (79 g/km) i średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 3,5 l/100 km, hybrydowy Auris rozwija moc 136 KM, co pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 10,9 s i uzyskanie prędkości maksymalnej 180 km/h. Do tego pozwala na jazdę przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego do prędkości 50 km/h, dzięki czemu kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się ciszą w czasie podróży. Napęd hybrydowy nie emituje także cząstek stałych i NOx. Przy tej sumie przewag nad każdym innym dostępnym rodzajem napędu, nie dziwi jego największa popularność w gamie Aurisa.

Nowy silnik 1.2 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Nowy, 4-cylindrowy silnik Turbo o pojemności 1197 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewnia osiągi na poziomie dotychczasowej jednostki benzynowej 1.6 Valvematic, przy zdecydowanie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Nowe serce Aurisa wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii, jak zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), zachowując przy tym kompaktowe rozmiary i niską masę własną.

Nowy silnik rozwija moc 116 KM oraz maksymalny moment obrotowy 185 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 1500 do 4000 obr./min. W połączeniu z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, daje to przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 s oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Jednocześnie średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,4 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S, nawet 4,6 l/100 km.

Nowy silnik 1.6 D-4D

Nowy silnik 1.6 D-4D zastępuje pod maską Aurisa dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. Rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Dzięki temu wyróżnia się w swojej klasie mocy wysoką sprawnością. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,5 s, od 80 do 120 km/h na V biegu 10,9 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Wyraźnie niższe w porównaniu do jednostki 2.0 D-4D jest zużycie paliwa, na średnim poziomie zaledwie 4,1 l/100 km. Koszty użytkowania Aurisa z nową jednostką napędową zostały dodatkowo obniżone w wyniku dłuższych okresów międzyprzeglądowych (20 tys. km).

Zmodyfikowany silnik 1.4 D-4D

Znany z gamy napędowej Aurisa silnik 1.4 D-4D został nie tylko dostosowany do normy spalin Euro 6, ale także istotnie zmodyfikowany pod kątem osiągów. Toyota zastosowała nową turbosprężarkę o wyższym ciśnieniu doładowania przy niskiej prędkości obrotowej. Ponadto modyfikacji poddano system wtrysku paliwa Common Rail (wzrost ciśnienia wtrysku ze 160 do 180 mPa), zastosowano nowe tłoki i komorę cylindrów oraz obniżono poziom emisji NOx.

Usprawniona jednostka rozwija moc 90 KM, a maksymalny moment obrotowy (205 Nm) jest teraz dostępny o 400 obr./min. wcześniej niż do tej pory (od 1400 do 2800 obr./min.).  Auris 1.4 D-4D przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Szczególnie imponująco prezentuje się średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 3,8 l/100 km.

Bezstopniowe automatyczne skrzynie biegów Multidrive S

Bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów Multidrive S (CVT) będzie dostępna w połączeniu z silnikami benzynowymi 1.6 Valvematic i 1.2 Turbo. Podobnie jak do tej pory, kierowca będzie miał do dyspozycji tryb Sport, pozwalający na sekwencyjny wybór jednego z 7 przełożeń.

Istotne zmiany zostały także wprowadzone w zawieszeniu, elementach wygłuszenia kabiny oraz systemach bezpieczeństwa, dostępnych w nowej Toyocie Auris. W połączeniu z silnikami 1.2 Turbo, 1.6 Valvematic, 1.6 D-4D i pełnym napędem hybrydowym, tylne zawieszenie ma konstrukcję wielowahaczową. Zmieniono także oprogramowanie elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu wzrosła precyzja prowadzenia przy wysokich prędkościach. Podobnie jak w przypadku większej Toyoty Avensis, przed nowym Aurisem postawiono cel uzyskania maksymalnej, 5-gwiazdkowej oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP. Dlatego też na liście wyposażenia pojawi się m.in. Toyota Safety Sense, czyli zestaw systemów bezpieczeństwa aktywnego, wykorzystujących działanie kamery i czujnika laserowego, umieszczonych na przedniej szybie pojazdu.

Nowy Auris zadebiutuje w salonach Toyoty w Polsce w dniach 18-19 lipca 2015 roku.

Źródło: materiały prasowe Toyota

Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Toyota Auris 2015
Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA