Mercedes-Benz G 500 4x4 do kwadratu będzie produkowany seryjnie!

REKLAMA
REKLAMA
Mercedes-Benz G 500 4x42
REKLAMA
REKLAMA
Do zasilania nowego modelu służy 4-litrowy silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jego konstrukcja jest spokrewniona z jednostkami montowanymi w Mercedesie-AMG GT oraz C 63. Silnik rozwija moc 310 kW (422 KM) oraz 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spełnia już wymagania normy Euro 6, w tym restrykcyjny limit emisji cząstek stałych obowiązujący od 2016 roku.

Nowością w modelu jest także podwozie z podwójnymi kolumnami i regulowaną siłą tłumienia. G 500 4x42 jest znacznie szerszy w porównaniu ze standardowym modelem. Rozstaw kół (+299 mm), duże, 22-calowe obręcze z ogumieniem 325/55 R 22 oraz sportowy tryb zawieszenia sprawiają, że radzi sobie lepiej na zakrętach niż można wnioskować na podstawie jego wyglądu.
REKLAMA
Stały napęd na obie osie, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, trzy dyferencjały blokowane w ruchu i osie portalowe to elementy niespotykane w popularnych pojazdach terenowych. Te ostatnie są technologiczną wizytówką modelu - dzięki zastosowaniu mostów portalowych koła są tu mocowane znacznie poniżej dyferencjału, a nie na jego wysokości, jak w przypadku konwencjonalnych sztywnych osi. W rezultacie prześwit wzrósł do 450 mm, a głębokość brodzenia - do 1000 mm.
Zobacz też: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: stylowe kombi
Historia Mercedesa-Benza Klasy G
Zaprezentowana w 1979 roku Klasa G dała początek całej rodzinie SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Przez ponad 35 lat trafiła w ręce ponad 250 tys. nabywców. Dzięki systematycznie przeprowadzanym modernizacjom i aktualizacji listy wyposażenia Mercedes-Benz swoją utrzymuje terenową legendę w szczytowej formie. Teraz Klasa G dysponuje nawet o 16% wyższą mocą przy niższym zużyciu paliwa. Model G 500 otrzymał nowy benzynowy silnik V8, a wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Nowe zestrojenie zawieszenia w połączeniu z bardziej wrażliwymi ustawieniami systemu ESP® pozwoliły zwiększyć stabilność prowadzenia, bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Równocześnie zmodyfikowano nadwozie i wnętrze Klasy G. Do sprzedaży trafiają także ekskluzywne modele AMG oraz EDITION 463.
Nowe warianty Klasy G można już zamawiać w salonach Mercedes-Benz. Standardowe wersje pojawią się u dealerów we wrześniu, a G 500 4x42 - w grudniu br.
Zobacz też: Mercedes-Benz ulepsza napęd hyrydowy - Intelligent Hybrid
Skrócony cennik odnowionej Klasy G:
| Model | Ukł. cyl. | Poj. ccm | kW (KM) | Nm | 0-100 | Cena w euro* | 
| G 350 d | V6 | 2987 | 180 (245) | 600 | 8,8 | 89 922,35 | 
| G 500 | V8 | 3982 | 310 (422) | 610 | 5,9 | 105 035,35 | 
| G 500 4x42 | V8 | 3982 | 310 (422) | 610 | 7,4 | 226 100 | 
| AMG G 63 | V8 | 5461 | 420 (571) | 760 | 5,4 | 143 216,50 | 
| AMG G 65 | V12 | 5980 | 463 (630) | 1000 | 5,3 | 271 915 | 
* w Niemczech, z VAT
 
                    REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA


