REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz przedstawia nowe reflektory LED

reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes udoskonalił swoje reflektory LED. Liczba diod LED wzrosła z początkowych 24 do 84, a w niedalekiej przyszłości pojawią się nawet 1024-diodowe reflektory. W czym tkwi różnica?

Reflektory LED-owe Mercedesa

Mercedes-Benz – pionier w technologii oświetlenia – prezentuje reflektory bliższej i dalszej przyszłości. Złożone z 24 diod LED moduły świateł drogowych, stosowane w najnowszym CLS-ie, już niedługo zastąpią zespoły z 84 LED-ami każdy. Zapewnią one jeszcze lepszą jakość światła i wyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy nocą. W perspektywie średnioterminowej za optymalne oświetlenie drogi w każdy warunkach – i to bez oślepiania innych użytkowników – będą odpowiadać czipy LED-owe z osobno sterowanymi 1024 pikselami.

REKLAMA

Zobacz też: Nowoczesne reflektrory Audi Matrix LED w najnowszych Audi A8!

REKLAMA

Mercedes-Benz kontynuuje rozwój zaawansowanych technologii oświetlenia, stosowanych w najnowszych modelach spod znaku gwiazdy. W ubiegłym roku na drogi wyjechała nowa Klasa S – pierwszy samochód pozbawiony choćby jednej żarówki, korzystający wyłącznie z diod LED. Łącznie, na pokładzie limuzyny zastosowano ich około 500. W czerwcu br. na rynku pojawił się odnowiony CLS z innowacyjnymi przednimi lampami MULTIBEAM LED.

Reflektory MULTIBEAM LED zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo w rzeczywistym ruchu drogowym: w przeciwieństwie do statycznych świateł drogowych, dzięki niezależnym sterowaniu każdej z diod, pozwalają one w ułamku sekundy maskować inne pojazdy w strumieniu światła bez konieczności przełączania na światła mijania. W rezultacie kierowca dysponuje najlepszą wydajnością lamp przez cały czas, i to bez oślepiania kierowców mijanych pojazdów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O tym, jak ważną rolę pełni precyzyjne oświetlenie, przekonują statystyki. Nocą na drogach pozamiejskich ginie pięciokrotnie więcej pieszych niż w ciągu dnia. I chociaż kierowcy pokonują po zmroku tylko 20 proc. całkowitego przebiegu, dochodzi wówczas do 40 proc. śmiertelnych wypadków (źródło: BASt, Niemiecki Federalny Urząd ds. Dróg i Transportu).

W niedalekiej przyszłości Mercedes-Benz wzbogaci LED-owe przednie lampy o dodatkowe, diodowe światła drogowe dalekiego zasięgu, pozwalające oświetlać drogę na ponad 600 m w przód. W przeciwieństwie do stosowanych obecnie „lamp laserowych”, technologia LED-owa osiąga taką wydajność bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów czy montażu skomplikowanej aparatury. Równocześnie pozwala praktycznie całkowicie wykorzystać poziom oświetlenia dopuszczony europejskimi przepisami.

Rozwój reflektorów LED-owych

REKLAMA

Jeśli chodzi o liczbę pikseli, lampy LED-owe nie różnią się od cyfrowych aparatów – im więcej, tym lepiej. Wyższa liczba sterowanych osobno punktów pozwala lepiej kontrolować strumień światła i dostosowywać go do zróżnicowanych warunków. Oto przegląd technologii LED-owego oświetlenia Mercedes-Benz stosowanego dziś oraz w bliższej i dalszej przyszłości.

Kilka miesięcy temu Mercedes-Benz w odnowionej Klasie CLS wprowadził innowacyjne przednie lampy MULTIBEAM LED, zaopatrzone w moduły 24 wysokowydajnych LED-ów. Każda dioda ma niezależną, elektroniczną regulację, co umożliwia osobne kontrolowanie strumienia przedniego i lewego reflektora oraz dynamiczne oświetlanie wybranych obszarów przed autem, zgodnie z warunkami panującymi na drodze. Układ sterowania łączy matryce świetlne ze sprawdzoną, mechaniczną technologią systemu inteligentnego oświetlenia LED ILS (Intelligent Light System). Wysokowydajne LED-y zapewniają zasięg do 485 m.

Już wkrótce Mercedes-Benz zaprezentuje reflektory MULTIBEAM LED z modułami złożonymi z 84 LED-ów, o jeszcze wyższej rozdzielczości. Skorzystają na tym zarówno pozostali uczestnicy ruchu, którzy będą skuteczniej chronieni przed oślepianiem, jak i kierowca. Swobodna konfiguracja strumienia światła oraz w pełni cyfrowa realizacja wszystkich funkcji świateł drogowych i mijania, bez konieczności stosowania mechanicznego sterowania, pozwoli wprowadzić zupełnie nowe funkcje oświetlenia adaptacyjnego.

W średnioterminowej perspektywie technologia ta ustąpi jednak miejsca innej: jeszcze lepszą widoczność i wyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy nocą zapewnią czipy LED-owe z 1024 osobno kontrolowanymi pikselami (indywidualnymi źródłami światła).

Firmy partnerskie – Infineon, Osram, Fraunhofer Gesellschaft IZM, Hella oraz Daimler – dokonały właśnie przełomu w projekcie badawczym „µAFS” i opracowały czip LED-owy o wyjątkowo złożonej strukturze. Tworzą go warstwy półprzewodników na podłożu silikonowym, które poprzez integrację z elementami obwodu umożliwia osobne sterowanie każdego z ponad 1024 pikseli przypadających na pojedynczy czip LED (piksele składają się z dwóch rodzajów półprzewodników krzemowych – z niedoborem i nadmiarem ładunku). Technologia ta rozwijana jest w ramach projektu sponsorowanego przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych. Już w przyszłym roku będzie testowana na pokładzie nowego samochodu badawczego Mercedes-Benz.

Nagroda Nobla w Mercedesie

W przyszłym miesiącu trzej fizycy – Shuji Nakamura (ur. 1954), Isamu Akasaki (ur. 1929) oraz Hiroshi Amano (ur. 1960) – odbiorą nagrodę Nobla za opracowanie niebieskiej diody LED. Wynalazek ten pozwolił uzyskać światło LED-owe barwy białej i dał początek prawdziwej rewolucji w technologii oświetlenia. Szybko trafił do reflektorów samochodowych. Obecnie możliwe jest skonstruowanie źródła światła korzystającego nawet ze 100 diod LED umieszczonych w odległości paru milimetrów za soczewką.

Pomysł dynamicznych świateł drogowych jest jednak znacznie starszy niż się wydaje. W latach 50., w obliczu coraz większego natężenia ruchu, pionier informatyki Konrad Zuse (1910-1995) zaproponował, by maksymalną iluminację drogi połączyć z ograniczeniem zjawiska oślepiania innych uczestników ruchu. W tym celu wykorzystał kilka reflektorów, z których każdy oświetlał inną część drogi i mógł być wyłączony za pomocą fotokomórki, jeśli ta wykryłaby nadjeżdżający pojazd. W 1958 roku niemiecki urząd patentowy zarejestrował jego „system oświetlenia kontrolowany fotoelektrycznie poprzez światło w kontrze” pod numerem 1190413. Dynamiczne światła drogowe weszły jednak do produkcji seryjnej dopiero niedawno, wraz z premierą reflektorów MULTIBEAM w odnowionej Klasie CLS.

Działanie reflektorów MULTIBEAM LED w szczegółach:
www.youtube.com/watch?v=KHuNOXWtxwA

Źródło: materiały prasowe Mercedes-Benz

reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za korzystanie z telefonu na przejściu dla pieszych? Policja nie zawsze może go wystawić

Korzystanie z telefonu lub innych urządzeń elektronicznych rozpraszających przechodnia przekraczającego drogę lub torowisko – co do zasady – jest zabronione i zagrożone mandatem. Nie jest to jednak zakaz bezwzględny. W jakich sytuacjach, policja nie może ukarać pieszego korzystającego z telefonu komórkowego na przejściu dla pieszych?

KGP: 102 799 interwencji, 437 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji do godz. 11:20 nie opublikowała danych za niedzielę ( 25 sierpnia)  dotyczących interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia z wyłączeniem ostatniej niedzieli. Policjanci od poniedziałku do soboty przeprowadzili 102 799 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 343 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Sprzedawali wynajmowane samochody. Zatrzymano siedem osób

Sprzedawali wynajmowane samochody. Zatrzymano siedem osób zamieszanych w przestępczy proceder. Wynajmowali samochody, podrabiali dokumenty do samochodów, a następnie je sprzedawali. Sprawa ma charakter rozwojowy.

Zalany samochód. Zostawić czy próbować uruchomić?

W ostatnim tygodniu, w związku z panującymi warunkami atmosferycznymi, doszło do wielu zalań i podtopień. Co zrobić w przypadku zalanego samochodu? Zostawić, czy próbować uruchomić? Ekspertka z Polskiej Izby Ubezpieczeń radzi co zrobić w przypadku zalania samochodu.

REKLAMA

Przebywasz w szpitalu i zapomniałeś wykupić ubezpieczenie OC samochodu? Możesz zostać obciążony wysoką karą. Jest stanowisko UFG po interwencji RPO: taka opłata, pobierana jest w interesie poszkodowanego

W związku z ostatnią interwencją Rzecznika Praw Obywatelskich do Ministra Finansów w sprawie wysokich i niezaskarżalnych kar za brak ważnego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, którymi – jak wynika z interwencji – niekiedy karane są nawet osoby nie ponoszące winy za niewykupienie na czas ubezpieczenia, ponieważ np. przebywały w tym czasie w szpitalu – mówi się przede wszystkim o kwestiach problematycznych z punktu widzenia ukaranych. Stawiając się w roli poszkodowanego w wypadku z udziałem nieubezpieczonego pojazdu – można jednak spojrzeć na sprawę z nieco innej perspektywy. UFG przedstawiło swoje stanowisko w sprawie interwencji Rzecznika. 

Więcej czasu dla Ośrodków Szkolenia Kierowców i wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego

Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym. M.in. przedłużono okres przejściowy dla Ośrodków Szkolenia Kierowców i wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego.

Od 1 listopada 2024 r. obowiązek rejestracji w systemie SENT. Ważne zmiany w delegowaniu kierowców w transporcie drogowym

Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym. Chodzi o obowiązek rejestracji w systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi.

KGP: 122 607 interwencji, 479 wypadków drogowych, 45 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie całego ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 607 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 306 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

REKLAMA

Samochody elektryczne z dotacją Mój elektryk: już 18 tys. w leasingu. Czy wkrótce także elektryczne rowery

Kończą się pieniądze przeznaczone na dotacje w ramach programu Mój elektryk. Na szczęście rząd zapowiada kolejną edycję. Można będzie skorzystać z dofinansowania do zakupy, ale także leasingu aut elektrycznych. Być może ta forma dofinansowania będzie miała zastosowanie także w programie Mój rower elektryczny.

Kary za brak ubezpieczenia OC w 2025 r. – czeka nas kolejny wzrost. Ogromne kwoty i brak możliwości zaskarżenia

W związku z pewnym już wzrostem płacy minimalnej od 1 stycznia 2025 r. – wzrosną również kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Spóźnialski posiadacz samochodu osobowego, będzie mógł zostać obciążony karą sięgającą nawet 9250 zł. Ostatnią szansą na zahamowanie ich wzrostu, jest interwencja Rzecznika Praw Obywatelskich.

REKLAMA