REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz przedstawia nowe reflektory LED

reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes udoskonalił swoje reflektory LED. Liczba diod LED wzrosła z początkowych 24 do 84, a w niedalekiej przyszłości pojawią się nawet 1024-diodowe reflektory. W czym tkwi różnica?

Reflektory LED-owe Mercedesa

Mercedes-Benz – pionier w technologii oświetlenia – prezentuje reflektory bliższej i dalszej przyszłości. Złożone z 24 diod LED moduły świateł drogowych, stosowane w najnowszym CLS-ie, już niedługo zastąpią zespoły z 84 LED-ami każdy. Zapewnią one jeszcze lepszą jakość światła i wyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy nocą. W perspektywie średnioterminowej za optymalne oświetlenie drogi w każdy warunkach – i to bez oślepiania innych użytkowników – będą odpowiadać czipy LED-owe z osobno sterowanymi 1024 pikselami.

REKLAMA

Zobacz też: Nowoczesne reflektrory Audi Matrix LED w najnowszych Audi A8!

REKLAMA

Mercedes-Benz kontynuuje rozwój zaawansowanych technologii oświetlenia, stosowanych w najnowszych modelach spod znaku gwiazdy. W ubiegłym roku na drogi wyjechała nowa Klasa S – pierwszy samochód pozbawiony choćby jednej żarówki, korzystający wyłącznie z diod LED. Łącznie, na pokładzie limuzyny zastosowano ich około 500. W czerwcu br. na rynku pojawił się odnowiony CLS z innowacyjnymi przednimi lampami MULTIBEAM LED.

Reflektory MULTIBEAM LED zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo w rzeczywistym ruchu drogowym: w przeciwieństwie do statycznych świateł drogowych, dzięki niezależnym sterowaniu każdej z diod, pozwalają one w ułamku sekundy maskować inne pojazdy w strumieniu światła bez konieczności przełączania na światła mijania. W rezultacie kierowca dysponuje najlepszą wydajnością lamp przez cały czas, i to bez oślepiania kierowców mijanych pojazdów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O tym, jak ważną rolę pełni precyzyjne oświetlenie, przekonują statystyki. Nocą na drogach pozamiejskich ginie pięciokrotnie więcej pieszych niż w ciągu dnia. I chociaż kierowcy pokonują po zmroku tylko 20 proc. całkowitego przebiegu, dochodzi wówczas do 40 proc. śmiertelnych wypadków (źródło: BASt, Niemiecki Federalny Urząd ds. Dróg i Transportu).

W niedalekiej przyszłości Mercedes-Benz wzbogaci LED-owe przednie lampy o dodatkowe, diodowe światła drogowe dalekiego zasięgu, pozwalające oświetlać drogę na ponad 600 m w przód. W przeciwieństwie do stosowanych obecnie „lamp laserowych”, technologia LED-owa osiąga taką wydajność bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów czy montażu skomplikowanej aparatury. Równocześnie pozwala praktycznie całkowicie wykorzystać poziom oświetlenia dopuszczony europejskimi przepisami.

Rozwój reflektorów LED-owych

REKLAMA

Jeśli chodzi o liczbę pikseli, lampy LED-owe nie różnią się od cyfrowych aparatów – im więcej, tym lepiej. Wyższa liczba sterowanych osobno punktów pozwala lepiej kontrolować strumień światła i dostosowywać go do zróżnicowanych warunków. Oto przegląd technologii LED-owego oświetlenia Mercedes-Benz stosowanego dziś oraz w bliższej i dalszej przyszłości.

Kilka miesięcy temu Mercedes-Benz w odnowionej Klasie CLS wprowadził innowacyjne przednie lampy MULTIBEAM LED, zaopatrzone w moduły 24 wysokowydajnych LED-ów. Każda dioda ma niezależną, elektroniczną regulację, co umożliwia osobne kontrolowanie strumienia przedniego i lewego reflektora oraz dynamiczne oświetlanie wybranych obszarów przed autem, zgodnie z warunkami panującymi na drodze. Układ sterowania łączy matryce świetlne ze sprawdzoną, mechaniczną technologią systemu inteligentnego oświetlenia LED ILS (Intelligent Light System). Wysokowydajne LED-y zapewniają zasięg do 485 m.

Już wkrótce Mercedes-Benz zaprezentuje reflektory MULTIBEAM LED z modułami złożonymi z 84 LED-ów, o jeszcze wyższej rozdzielczości. Skorzystają na tym zarówno pozostali uczestnicy ruchu, którzy będą skuteczniej chronieni przed oślepianiem, jak i kierowca. Swobodna konfiguracja strumienia światła oraz w pełni cyfrowa realizacja wszystkich funkcji świateł drogowych i mijania, bez konieczności stosowania mechanicznego sterowania, pozwoli wprowadzić zupełnie nowe funkcje oświetlenia adaptacyjnego.

W średnioterminowej perspektywie technologia ta ustąpi jednak miejsca innej: jeszcze lepszą widoczność i wyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy nocą zapewnią czipy LED-owe z 1024 osobno kontrolowanymi pikselami (indywidualnymi źródłami światła).

Firmy partnerskie – Infineon, Osram, Fraunhofer Gesellschaft IZM, Hella oraz Daimler – dokonały właśnie przełomu w projekcie badawczym „µAFS” i opracowały czip LED-owy o wyjątkowo złożonej strukturze. Tworzą go warstwy półprzewodników na podłożu silikonowym, które poprzez integrację z elementami obwodu umożliwia osobne sterowanie każdego z ponad 1024 pikseli przypadających na pojedynczy czip LED (piksele składają się z dwóch rodzajów półprzewodników krzemowych – z niedoborem i nadmiarem ładunku). Technologia ta rozwijana jest w ramach projektu sponsorowanego przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych. Już w przyszłym roku będzie testowana na pokładzie nowego samochodu badawczego Mercedes-Benz.

Nagroda Nobla w Mercedesie

W przyszłym miesiącu trzej fizycy – Shuji Nakamura (ur. 1954), Isamu Akasaki (ur. 1929) oraz Hiroshi Amano (ur. 1960) – odbiorą nagrodę Nobla za opracowanie niebieskiej diody LED. Wynalazek ten pozwolił uzyskać światło LED-owe barwy białej i dał początek prawdziwej rewolucji w technologii oświetlenia. Szybko trafił do reflektorów samochodowych. Obecnie możliwe jest skonstruowanie źródła światła korzystającego nawet ze 100 diod LED umieszczonych w odległości paru milimetrów za soczewką.

Pomysł dynamicznych świateł drogowych jest jednak znacznie starszy niż się wydaje. W latach 50., w obliczu coraz większego natężenia ruchu, pionier informatyki Konrad Zuse (1910-1995) zaproponował, by maksymalną iluminację drogi połączyć z ograniczeniem zjawiska oślepiania innych uczestników ruchu. W tym celu wykorzystał kilka reflektorów, z których każdy oświetlał inną część drogi i mógł być wyłączony za pomocą fotokomórki, jeśli ta wykryłaby nadjeżdżający pojazd. W 1958 roku niemiecki urząd patentowy zarejestrował jego „system oświetlenia kontrolowany fotoelektrycznie poprzez światło w kontrze” pod numerem 1190413. Dynamiczne światła drogowe weszły jednak do produkcji seryjnej dopiero niedawno, wraz z premierą reflektorów MULTIBEAM w odnowionej Klasie CLS.

Działanie reflektorów MULTIBEAM LED w szczegółach:
www.youtube.com/watch?v=KHuNOXWtxwA

Źródło: materiały prasowe Mercedes-Benz

reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
reflektory LED Mercedes-Benz 2014/2015
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA