REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Cee’d GT Line: sportowy charakter na co dzień

Kia Cee’d GT Line silnik 1.0 T-GDI
Kia Cee’d GT Line silnik 1.0 T-GDI
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Nowe silniki, dwusprzęgłowa skrzynia biegów i dynamiczny wygląd - oto cechy nowej KII Cee'd GT Line. Specjalna wersja Cee'da ma przyciągnąć klientów lubiących dynamiczne auta, które można jednak z powodzeniem i bez wyrzeczeń wykorzystywać na co dzień.

Kia Cee’d GT Line: nadwozie

Karoseria GT Line w sposób dla siebie specyficzny rozwija „język designu” samochodu cee’d GT, wzbogacony o białe, ‘kostkowe’ światła do jazdy dziennej LED i pogłębiony kształt pasa przedniego – jako otoczenie dla markowego grille Kia w kształcie „tygrysiego nosa”. W części tylnej, zarówno cee’d hatchback jak i pro_cee’d otrzymały masywniejszy zderzak i podwójne końcówki wydechu, Kombi natomiast – wyróżnia się umieszczoną centralnie końcówką wydechu i subtelnym dyfuzorem. We wszystkich odmianach modelowych GT Line wzrok przyciągają „zapożyczone” z modelu GT boczne listwy ochronne nadwozia, tylne światła zespolone LED (wyposażenie seryjne) oraz nowego wzoru 17-calowe felgi ze stopu lekkiego.

REKLAMA

Kia Cee’d GT Line: wnętrze

Wnętrze cee’da GT Line zyskało na sportowej aurze o wyższej jakości, inspirowanej przez wystrój kabiny turbodoładowanych modeli cee’d GT i pro_cee’d GT. W GT Line uwagę zwraca elegancka szaro-biało-czarna tapicerka wnętrza z szarymi przeszyciami i logo GT Line wraz z lakierowaną w czerni ‘fortepianowej’ skórzaną kierownicą – obok aluminiowych pedałów z wyczynowych wersji GT. Na desce rozdzielczej dominuje aluminiowy przycisk START/STOP silnika oraz konsola centralna w stylu GT. Porty USB/AUX otrzymały podświetlenie konturowe, a wloty powietrza i gniazda przycisków elektrycznej regulacji szyb – chromowane krawędzie wykończenia.

Kia Cee’d GT Line: nowy, trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDI

REKLAMA

Wraz z premierą rynkową cee’da GT Line, Kia oferować będzie nowy silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra w ramach trendu downsizingowego (czyli obniżania pojemności skokowej) w celu ograniczania zużycia paliwa i emisji spalin przy zachowaniu zadowalających użytkownika osiągów oraz tempa reagowania na pedał przyspieszenia. Trzycylindrowa jednostka napędowa „Kappa” 1.0 jest pierwszą z serii downsizingu Kia, debiutującej w Europie.

Silnik T-GDI o pojemności 1,0 litra rozwija moc 120 KM i moment obrotowy 172 Nm – przy znacząco niższym poziomie emisji CO2 w porównaniu ze stosowanym obecnie silnikiem 1.6 GDI. Pełne dane homologacyjne samochodu GT Line dostępne będą przed premierą rynkową w drugim półroczu 2015. Wyposażeniem standardowym w wersji z sześciostopniową przekładnią manualną jest system oszczędnościowy Stop&Go, obniżający poziom emisji spalin w intensywnym ruchu miejskim.

Nowa jednostka T-GDI jest autorskim dziełem koreańskiego centrum R&D Kia w Namyang, a jej wyposażenie stanowi wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, zaawansowany system chłodzenia oraz obniżający emisję spalin i optymalizujący konstrukcyjnie silnik, zintegrowany kolektor wydechowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jako wytyczne o znaczeniu kluczowym dla procesu rozwojowego przyjęto szybkość reakcji silnika na zmiany otwarcia przepustnicy oraz wysoką efektywność spalania – jako elementy ekologicznej strategii Kia w dziedzinie downsizingu jednostek napędowych. Już w najbliższej przyszłości nowy silnik 1.0 T-GDI dostępny będzie dla szerszej gamy modeli Kia oferowanej na rynkach Europy.

Silnik 1.6 CRDi

Modernizacja nie ominęła znanego z gamy cee’da Diesla 1.6 CRDi. Moc jego wersji przeznaczonej dla GT Line wzrosła ze 128 do 133 KM a moment obrotowy z 265 do 285 Nm. Warto zauważyć, iż przy tak stosunkowo niewielkiej poprawie osiągów, pełen moment napędu dostępny jest obecnie od wyjątkowo niskiej prędkości obrotowej, umożliwiając bezpieczniejsze przyspieszenia w różnorodnych warunkach drogowych. Pomimo tego, wartość emisji CO2 uległa pewnemu spadkowi, czego potwierdzeniem będzie europejska homologacja pojazdu w II półroczu 2015.

Nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT

REKLAMA

Nowa Kia cee’d GT Line to także debiut kolejnej innowacji Kia – nowej, siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej (DCT). Dostępna w modelach GT Line napędzanych 133-konnym silnikiem wysokoprężnym CRDi o pojemności 1,6 litra, skrzynia DCT zdolna jest do przenoszenia momentu napędowego nawet 300 Nm, a więc znacznie wyższego niż dotychczas stosowana 6-stopniowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu obrotowego, którą DCT zastępuje.

Podobnie jak nowy 1,0-litrowy silnik T-GDI, skrzynia DCT jest autorskim dziełem centrum R&D Kia w Namyang powstałym z myślą o zużyciu paliwa także podczas bardziej dynamicznej jazdy w trybie manualnym – oraz wyższej kultury pracy i komfortu prowadzenia w trybie automatycznym.

Zaletą wyboru nowej skrzyni DCT w GT Line jest szybsza zmiana przełożeń w stosunku do tradycyjnego automatu, a także niższe koszty eksploatacji pojazdu. Wstępne badania wskazują, iż DCT pozwoli także na znaczące obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin w porównaniu ze „schodzącą” 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Wśród założeń prac rozwojowych DCT znalazła się poprawa przyspieszenia (0-100 km/h) w granicach trzech do pięciu procent oraz ograniczenie zużycia paliwa o rząd 5 do 7 procent.

W następstwie aplikacji w samochodzie cee’d GT Line, nowa siedmiostopniowa skrzynia DCT dostępna będzie pod kątem zwiększonej oszczędności paliwowej i osiągów eksploatacyjnych także i dla innych pojazdów gamy modelowej Kia.

Kia cee’d GT Line dostępna w IV kwartale 2015

Kia cee’d GT Line dostępna będzie w europejskiej sieci sprzedaży Kia już od IV kwartału 2015 roku łącznie z unikalną na rynku 7-letnią/150.000-kilometrową gwarancją producenta.

Zaprojektowane i skonstruowane w Europie, samochody z rodziny Kia cee’d – w tym hatchback, kombi i pro_ceed będą wciąż wyjeżdżać ze słowackiego zakładu produkcyjnego Kia w Żylinie. Ze sprzedażą 75.960 szt. w roku 2014, Kia cee’d pozostaje jednym z najbardziej poszukiwanych modeli tej marki na rynkach Europy.

Źródło: materiały prasowe KIA

Kia Cee’d GT Line
Kia
Kia Cee’d GT Line kombi
Kia
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA