REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Honda NSX oficjalnie zaprezentowana w Europie

Acura NSX 2015
Acura NSX 2015
Acura

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Honda NSX zaliczyła swój debiut na europejskiej scenie samochodowej. Sportowy samochód o napędzie hybrydowym budził ogromne zainteresowanie na targach w Genewie.

Nowa Honda NSX ma napęd hybrydowy

Dwadzieścia pięć lat po debiucie oryginalnego, przełomowego NSX-a, Honda prezentuje produkcyjną wersję oczekiwanego modelu nowej generacji. Samochód świętuje swoją europejską premierę podczas salonu Geneva Motor Show 2015.

REKLAMA

REKLAMA

Honda rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowy model latem 2015 roku, a pierwsze dostawy do klientów w Europie będą realizowane jeszcze na początku 2016 roku. Honda NSX nowej generacji została stworzona w celu zaoferowania kierowcy „nowych doświadczeń wynikających z jazdy w sportowym stylu”, przez co model ten zmienia dotychczasowy wizerunek konwencjonalnego supersamochodu w sposób, w jaki ćwierć wieku temu uczynił to jego poprzednik.

Honda NSX 2015 została wyposażona w innowacyjny układ napędowy - podwójne doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni, 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnię (DCT) oraz system Sport Hybrid z trzema silnikami elektrycznymi. Uzupełnieniem całości jest bardzo sztywne i lekkie podwozie wykonane z wielu różnych materiałów - w tym kilku wykorzystanych po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej - i tworzone w innowacyjnym procesie produkcyjnym. Honda NSX została opracowana, jako „supersamochód spełniający potrzeby kierowcy”, oferując intuicyjne i błyskawiczne reakcje na jego polecenia dzięki zaawansowanemu hybrydowemu układowi napędowemu, a także nowatorskiemu projektowi nadwozia i podwozia.

REKLAMA

Nowy NSX reprezentujący osiągi i prestiż, z których słyną modele Hondy, został opracowany pod hasłem „Precision Crafted Performance”. Honda NSX 2015 została zaprojektowana od podstaw przez zespół inżynierów Hondy z północnoamerykańskiego oddziału badawczo-rozwojowego w Raymond w Ohio. Prace nad tym modelem trwały blisko trzy lata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda NSX 2015: nadwozie

Projekt auta reprezentuje połączenie formy egzotycznego samochodu sportowego oraz funkcji supersamochodu, którą zespół projektantów nazwał przeplatanym, dynamicznym projektowaniem.

Nadwozie Hondy NSX odznacza się klasycznymi proporcjami z obniżoną i poszerzoną sylwetką, nowoczesnymi, przyciągającymi wzrok powierzchniami, agresywnym przednim pasem oraz tylnymi światłami nawiązującymi wyglądem do lamp stosowanych w pierwszej generacji modelu NSX.

Charakterystyczne boczne wloty powietrza oraz płynnie wyprofilowane słupki C pomagają w przekierowaniu strumienia powietrza chłodzącego do centralnie zamontowanego silnika, jak również w kierunku tylnej części nadwozia, co poprawia docisk auta do jezdni. W celu zamontowania umieszczonego podłużnie silnika wraz z przekładnią, model NSX w wersji produkcyjnej został wydłużony o 79 mm i poszerzony o 25 mm w stosunku do konceptu NSX Concept pokazanego w 2013 roku. Kabina auta seryjnego została też nieznacznie przesunięta do przodu.

Każdy element nadwozia został opracowany z uwzględnieniem wymagań z zakresu aerodynamiki, zarówno pod kątem uzyskania odpowiedniej siły docisku, jak i wydajnego chłodzenia. Honda NSX została poddana zakrojonym na szeroką skalę testom w należącym do Hondy tunelu aerodynamicznym w Raymond w Ohio, w wyniku których inżynierowie zastosowali wiele zmian konstrukcyjnych w stosunku do wersji koncepcyjnej, w tym zmodyfikowane wloty powietrza na masce, nowe wloty w nadkolach, zmodyfikowane boczne wloty oraz zoptymalizowany tylny spoiler.

Honda NSX 2015: wnętrze

W myśl koncepcji supersamochodu spełniającego potrzeby kierowcy, NSX został zaprojektowany od podstaw jako bezkompromisowe auto dające ogromną przyjemność z prowadzenia. Podobnie jak w przypadku oryginalnego NSX-a, kokpit typu ‘Human Support Cockpit’ zapewnia łatwe sterowanie wszystkimi funkcjami pokładowymi oraz doskonałą widoczność i wszechstronność, spełniając przy tym wysokie oczekiwania klientów szukających nowoczesnego supersamochodu.

Wnętrze modelu NSX oferuje doskonałą widoczność do przodu, prostą i intuicyjną obsługę oraz wiodącą w klasie ergonomię. Na uwagę zasługują szczególnie fotele, które zapewniają doskonałe podparcie i wyjątkowy komfort, a także ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z auta.

Tablica przyrządów Hondy NSX została wyposażona w dynamiczny wyświetlacz TFT, który prezentuje informacje i ustawienia właściwe dla wybranego przez kierowcę trybu pracy systemu Integrated Dynamics System. W centralnej konsoli znalazł się przycisk „Power“, przygotowujący do działania, sportowy, hybrydowy układ napędowy. Przycisk ten umieszczono w środkowej części pokrętła nowego systemu Integrated Dynamics System.

Z kolei pod panelem tablicy wskaźników wykończonym ręcznie szytą skórą projektanci wyeksponowali nieosłonięty element ramy, będący częścią struktury podwozia, który przywodzi na myśl konstrukcję sportowego motocykla typu naked. Uzupełnieniem całości jest bardzo cienki, aczkolwiek wytrzymały słupek A i nisko umieszczona tablica przyrządów, zapewniająca kierowcy doskonałą widoczność przez przednią szybę

Honda NSX 2015: silnik

Zgodnie z filozofią przyświecającą konstrukcji oryginalnego NSX-a, model nowej generacji oferuje porywające wrażenia wynikające z jazdy sportowym samochodem, który pozwala w pełni wykorzystać umiejętności kierowcy, zapewniając intuicyjne i w pełni przewidywalne reakcje na polecenia.

Inżynierowie Hondy wykorzystali bogate doświadczenie firmy w budowaniu silników o wysokich osiągach oraz hybrydowych układów napędowych, jak również swoją rozległą wiedzę w zakresie opracowywania układów jezdnych oraz wiodących w branży metod dynamicznego sterowania momentem obrotowym, takich jak Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), tworząc najbardziej wyrafinowany i zaawansowany technicznie inteligentny układ napędowy dostępny w segmencie supersamochodów.

Źródłem doskonałych osiągów NSX-a jest nowy, umieszczony centralnie, podwójne doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni, współpracujący z dedykowaną, 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią (DCT).

Silnik V6 został wyposażony w zwarty, sportowy układ rozrządu oraz układ smarowania z suchą miską olejową, co pomogło obniżyć środek ciężkości. Nowa, 9-biegowa przekładnia DCT zapewnia bardzo szybkie zmiany biegów oraz błyskawiczne redukcje odpowiadające prędkości obrotowej silnika.

Silnik elektryczny napędu bezpośredniego, umieszczony z tyłu pomiędzy silnikiem benzynowym i skrzynią biegów, zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania i zmiany biegów. Przednie koła Hondy NSX są napędzane przez dwa niezależne silniki elektryczne o wysokiej mocy, które błyskawicznie dostarczają moment obrotowy do odpowiedniego koła.

Model NSX wykorzystuje silniki elektryczne umieszczone z przodu nie tylko w celu poprawy wydajności przyspieszenia i hamowania, ale również do dynamicznego sterowania momentem obrotowym. Honda NSX została poddana wyczerpującym testom na najbardziej wymagających torach wyścigowych całego świata, w tym na słynnym Nurburgringu.

Honda NSX 2015: nowoczesne materiały poszycia

Podobnie jak oryginalny NSX (pierwszy na świecie supersamochód w całości wykonany z aluminium) nowy model również został wykonany z nowoczesnych materiałów, w tym kilku wykorzystanych w branży motoryzacyjnej po raz pierwszy, a całość została złożona w niespotykanym wcześniej procesie produkcyjnym.

Nadwozie Hondy NSX wykorzystuje ramę przestrzenną - wewnętrzną ramę wykonaną z aluminium, stali o bardzo wysokiej wytrzymałości oraz innych zaawansowanych materiałów. Ponadto, podłoga została wykonana z włókna węglowego, dzięki czemu ta bardzo sztywna struktura - wykorzystująca zaawansowane technologie łączenia - odznacza się wysoką odpornością na skręcanie i zginanie.

Honda NSX powstała z wykorzystaniem pierwszej na świecie tego typu technologii odlewania, łączącej elastyczność tradycyjnego procesu odlewania z wytrzymałością właściwą dla materiałów kutych, co pozwoliło w znacznym stopniu ograniczyć masę własną auta. Z kolei panele nadwozia zostały wykonane z połączenia aluminium i kompozytu SMC.

Honda NSX 2015: Advanced Sports Package

Honda NSX jest wyposażona w pakiet Advanced Sports Package, w którym rozmieszczenie kluczowych komponentów układu napędowego - centralnie umieszczonego silnika, dwóch silników elektrycznych umieszczonych z przodu oraz akumulatora i jednostki sterującej systemem Sport Hybrid - zostało zoptymalizowane w taki sposób, aby skoncentrować masę auta w najniższym punkcie jego centralnej części, co miało na calu poprawę osiągów dynamicznych. Połączenie tej koncepcji z lekką konstrukcją nadwozia pozwoliło na uzyskanie w modelu NSX nowej generacji najniżej położonego środka ciężkości w tej klasie aut.

Honda NSX wykorzystuje niezależne, w pełni aluminiowe zawieszenie z przodu i z tyłu, natomiast w przenoszeniu mocy układu napędowego na drogę pomagają wyczynowe opony ContiSportContact™ w rozmiarze 245/35Z R19 z przodu i 295/30Z R20 z tyłu, zamontowane na aluminiowych obręczach o wymiarach 19x8,5 cala z przodu i 20x11 cali z tyłu.

Odpowiednią siłę hamowania zapewniają węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi - z tyłu

Precyzję prowadzenia potęguje opracowany przez Hondę system napędu na wszystkie koła Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), zapewniający błyskawiczne reakcje na wszystkie polecenia prowadzącego - zarówno te pochodzące z układu kierowniczego i hamulcowego, jak i z przepustnicy - oraz dbający o zachowanie stabilności jazdy i pełnej kontroli podczas przyspieszania. Z kolei system Agile Handling Assist (AHA) wykorzystuje niewielką ilość sił hamowania, aby zwiększyć stabilność dynamiczną auta.

Integrated Dynamic System zainstalowany na pokładzie modelu NSX, za pomocą pokrętła, pozwala wybrać jeden z czterech trybów: Quiet, Sport, Sport+ i Track. System dostosowuje pracę silnika spalinowego i silników elektrycznych, przekładni i podwozia, jak również dźwięk jednostki napędowej do wymagań kierowcy i warunków jazdy. Tryb Quiet umożliwia jazdę z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego z niewielką prędkością i na krótkich odcinkach. Dynamika pracy poszczególnych podzespołów wzrasta wraz z przełączeniem pokrętła w tryb Sport, Sport+ i ostatecznie Track, w którym NSX prezentuje swój pełny potencjał.

Model NSX został również wyposażony w funkcję „launch” ułatwiającą start, która pozwala ruszyć ze startu zatrzymanego z wykorzystaniem pełnej mocy silnika spalinowego i trzech silników elektrycznych.

Honda NSX 2015: miejsce produkcji

Honda NSX będzie produkowana wyłącznie w centrum Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w stanie Ohio, gdzie zespół około 100 wykwalifikowanych pracowników będzie prowadził prace związane ze składaniem całego nadwozia, lakierowaniem i ostatecznym montażem.

Zastosowanie w zakładzie PMC innowacyjnych procesów i nowoczesnych technologii zaowocowało wypracowaniem nowego podejścia do produkcji. Dzięki tworzeniu konstrukcji nadwozia na miejscu, Honda sprawuje całkowitą kontrolę nad jakością wykonania auta, włączając w to zapewnienie odpowiedniej wytrzymałości konstrukcyjnej, precyzyjne spasowanie zawieszenia oraz zachowanie wysokiej jakości wykończenia na każdym etapie prac.

Pracownicy zakładu również będą stosować innowacyjne techniki w celu zapewnienia wysokiej precyzji wykonania nowego modelu debiutującego w segmencie supersamochodów.

Źródło: materiały prasowe Honda

Acura NSX 2015
Acura
Acura NSX 2015
Acura
Acura NSX 2015
Acura
Acura NSX 2015 silnik układ napędowy
Acura
Acura NSX 2015
Acura
Acura NSX 2015
Acura
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA