REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Honda NSX oficjalnie zaprezentowana w Europie

Acura NSX 2015
Acura NSX 2015
Acura

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Honda NSX zaliczyła swój debiut na europejskiej scenie samochodowej. Sportowy samochód o napędzie hybrydowym budził ogromne zainteresowanie na targach w Genewie.

Nowa Honda NSX ma napęd hybrydowy

Dwadzieścia pięć lat po debiucie oryginalnego, przełomowego NSX-a, Honda prezentuje produkcyjną wersję oczekiwanego modelu nowej generacji. Samochód świętuje swoją europejską premierę podczas salonu Geneva Motor Show 2015.

REKLAMA

Honda rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowy model latem 2015 roku, a pierwsze dostawy do klientów w Europie będą realizowane jeszcze na początku 2016 roku. Honda NSX nowej generacji została stworzona w celu zaoferowania kierowcy „nowych doświadczeń wynikających z jazdy w sportowym stylu”, przez co model ten zmienia dotychczasowy wizerunek konwencjonalnego supersamochodu w sposób, w jaki ćwierć wieku temu uczynił to jego poprzednik.

REKLAMA

Honda NSX 2015 została wyposażona w innowacyjny układ napędowy - podwójne doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni, 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnię (DCT) oraz system Sport Hybrid z trzema silnikami elektrycznymi. Uzupełnieniem całości jest bardzo sztywne i lekkie podwozie wykonane z wielu różnych materiałów - w tym kilku wykorzystanych po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej - i tworzone w innowacyjnym procesie produkcyjnym. Honda NSX została opracowana, jako „supersamochód spełniający potrzeby kierowcy”, oferując intuicyjne i błyskawiczne reakcje na jego polecenia dzięki zaawansowanemu hybrydowemu układowi napędowemu, a także nowatorskiemu projektowi nadwozia i podwozia.

Nowy NSX reprezentujący osiągi i prestiż, z których słyną modele Hondy, został opracowany pod hasłem „Precision Crafted Performance”. Honda NSX 2015 została zaprojektowana od podstaw przez zespół inżynierów Hondy z północnoamerykańskiego oddziału badawczo-rozwojowego w Raymond w Ohio. Prace nad tym modelem trwały blisko trzy lata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda NSX 2015: nadwozie

Projekt auta reprezentuje połączenie formy egzotycznego samochodu sportowego oraz funkcji supersamochodu, którą zespół projektantów nazwał przeplatanym, dynamicznym projektowaniem.

REKLAMA

Nadwozie Hondy NSX odznacza się klasycznymi proporcjami z obniżoną i poszerzoną sylwetką, nowoczesnymi, przyciągającymi wzrok powierzchniami, agresywnym przednim pasem oraz tylnymi światłami nawiązującymi wyglądem do lamp stosowanych w pierwszej generacji modelu NSX.

Charakterystyczne boczne wloty powietrza oraz płynnie wyprofilowane słupki C pomagają w przekierowaniu strumienia powietrza chłodzącego do centralnie zamontowanego silnika, jak również w kierunku tylnej części nadwozia, co poprawia docisk auta do jezdni. W celu zamontowania umieszczonego podłużnie silnika wraz z przekładnią, model NSX w wersji produkcyjnej został wydłużony o 79 mm i poszerzony o 25 mm w stosunku do konceptu NSX Concept pokazanego w 2013 roku. Kabina auta seryjnego została też nieznacznie przesunięta do przodu.

Każdy element nadwozia został opracowany z uwzględnieniem wymagań z zakresu aerodynamiki, zarówno pod kątem uzyskania odpowiedniej siły docisku, jak i wydajnego chłodzenia. Honda NSX została poddana zakrojonym na szeroką skalę testom w należącym do Hondy tunelu aerodynamicznym w Raymond w Ohio, w wyniku których inżynierowie zastosowali wiele zmian konstrukcyjnych w stosunku do wersji koncepcyjnej, w tym zmodyfikowane wloty powietrza na masce, nowe wloty w nadkolach, zmodyfikowane boczne wloty oraz zoptymalizowany tylny spoiler.

Honda NSX 2015: wnętrze

W myśl koncepcji supersamochodu spełniającego potrzeby kierowcy, NSX został zaprojektowany od podstaw jako bezkompromisowe auto dające ogromną przyjemność z prowadzenia. Podobnie jak w przypadku oryginalnego NSX-a, kokpit typu ‘Human Support Cockpit’ zapewnia łatwe sterowanie wszystkimi funkcjami pokładowymi oraz doskonałą widoczność i wszechstronność, spełniając przy tym wysokie oczekiwania klientów szukających nowoczesnego supersamochodu.

Wnętrze modelu NSX oferuje doskonałą widoczność do przodu, prostą i intuicyjną obsługę oraz wiodącą w klasie ergonomię. Na uwagę zasługują szczególnie fotele, które zapewniają doskonałe podparcie i wyjątkowy komfort, a także ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z auta.

Tablica przyrządów Hondy NSX została wyposażona w dynamiczny wyświetlacz TFT, który prezentuje informacje i ustawienia właściwe dla wybranego przez kierowcę trybu pracy systemu Integrated Dynamics System. W centralnej konsoli znalazł się przycisk „Power“, przygotowujący do działania, sportowy, hybrydowy układ napędowy. Przycisk ten umieszczono w środkowej części pokrętła nowego systemu Integrated Dynamics System.

Z kolei pod panelem tablicy wskaźników wykończonym ręcznie szytą skórą projektanci wyeksponowali nieosłonięty element ramy, będący częścią struktury podwozia, który przywodzi na myśl konstrukcję sportowego motocykla typu naked. Uzupełnieniem całości jest bardzo cienki, aczkolwiek wytrzymały słupek A i nisko umieszczona tablica przyrządów, zapewniająca kierowcy doskonałą widoczność przez przednią szybę

Honda NSX 2015: silnik

Zgodnie z filozofią przyświecającą konstrukcji oryginalnego NSX-a, model nowej generacji oferuje porywające wrażenia wynikające z jazdy sportowym samochodem, który pozwala w pełni wykorzystać umiejętności kierowcy, zapewniając intuicyjne i w pełni przewidywalne reakcje na polecenia.

Inżynierowie Hondy wykorzystali bogate doświadczenie firmy w budowaniu silników o wysokich osiągach oraz hybrydowych układów napędowych, jak również swoją rozległą wiedzę w zakresie opracowywania układów jezdnych oraz wiodących w branży metod dynamicznego sterowania momentem obrotowym, takich jak Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), tworząc najbardziej wyrafinowany i zaawansowany technicznie inteligentny układ napędowy dostępny w segmencie supersamochodów.

Źródłem doskonałych osiągów NSX-a jest nowy, umieszczony centralnie, podwójne doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni, współpracujący z dedykowaną, 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią (DCT).

Silnik V6 został wyposażony w zwarty, sportowy układ rozrządu oraz układ smarowania z suchą miską olejową, co pomogło obniżyć środek ciężkości. Nowa, 9-biegowa przekładnia DCT zapewnia bardzo szybkie zmiany biegów oraz błyskawiczne redukcje odpowiadające prędkości obrotowej silnika.

Silnik elektryczny napędu bezpośredniego, umieszczony z tyłu pomiędzy silnikiem benzynowym i skrzynią biegów, zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania i zmiany biegów. Przednie koła Hondy NSX są napędzane przez dwa niezależne silniki elektryczne o wysokiej mocy, które błyskawicznie dostarczają moment obrotowy do odpowiedniego koła.

Model NSX wykorzystuje silniki elektryczne umieszczone z przodu nie tylko w celu poprawy wydajności przyspieszenia i hamowania, ale również do dynamicznego sterowania momentem obrotowym. Honda NSX została poddana wyczerpującym testom na najbardziej wymagających torach wyścigowych całego świata, w tym na słynnym Nurburgringu.

Honda NSX 2015: nowoczesne materiały poszycia

Podobnie jak oryginalny NSX (pierwszy na świecie supersamochód w całości wykonany z aluminium) nowy model również został wykonany z nowoczesnych materiałów, w tym kilku wykorzystanych w branży motoryzacyjnej po raz pierwszy, a całość została złożona w niespotykanym wcześniej procesie produkcyjnym.

Nadwozie Hondy NSX wykorzystuje ramę przestrzenną - wewnętrzną ramę wykonaną z aluminium, stali o bardzo wysokiej wytrzymałości oraz innych zaawansowanych materiałów. Ponadto, podłoga została wykonana z włókna węglowego, dzięki czemu ta bardzo sztywna struktura - wykorzystująca zaawansowane technologie łączenia - odznacza się wysoką odpornością na skręcanie i zginanie.

Honda NSX powstała z wykorzystaniem pierwszej na świecie tego typu technologii odlewania, łączącej elastyczność tradycyjnego procesu odlewania z wytrzymałością właściwą dla materiałów kutych, co pozwoliło w znacznym stopniu ograniczyć masę własną auta. Z kolei panele nadwozia zostały wykonane z połączenia aluminium i kompozytu SMC.

Honda NSX 2015: Advanced Sports Package

Honda NSX jest wyposażona w pakiet Advanced Sports Package, w którym rozmieszczenie kluczowych komponentów układu napędowego - centralnie umieszczonego silnika, dwóch silników elektrycznych umieszczonych z przodu oraz akumulatora i jednostki sterującej systemem Sport Hybrid - zostało zoptymalizowane w taki sposób, aby skoncentrować masę auta w najniższym punkcie jego centralnej części, co miało na calu poprawę osiągów dynamicznych. Połączenie tej koncepcji z lekką konstrukcją nadwozia pozwoliło na uzyskanie w modelu NSX nowej generacji najniżej położonego środka ciężkości w tej klasie aut.

Honda NSX wykorzystuje niezależne, w pełni aluminiowe zawieszenie z przodu i z tyłu, natomiast w przenoszeniu mocy układu napędowego na drogę pomagają wyczynowe opony ContiSportContact™ w rozmiarze 245/35Z R19 z przodu i 295/30Z R20 z tyłu, zamontowane na aluminiowych obręczach o wymiarach 19x8,5 cala z przodu i 20x11 cali z tyłu.

Odpowiednią siłę hamowania zapewniają węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi - z tyłu

Precyzję prowadzenia potęguje opracowany przez Hondę system napędu na wszystkie koła Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), zapewniający błyskawiczne reakcje na wszystkie polecenia prowadzącego - zarówno te pochodzące z układu kierowniczego i hamulcowego, jak i z przepustnicy - oraz dbający o zachowanie stabilności jazdy i pełnej kontroli podczas przyspieszania. Z kolei system Agile Handling Assist (AHA) wykorzystuje niewielką ilość sił hamowania, aby zwiększyć stabilność dynamiczną auta.

Integrated Dynamic System zainstalowany na pokładzie modelu NSX, za pomocą pokrętła, pozwala wybrać jeden z czterech trybów: Quiet, Sport, Sport+ i Track. System dostosowuje pracę silnika spalinowego i silników elektrycznych, przekładni i podwozia, jak również dźwięk jednostki napędowej do wymagań kierowcy i warunków jazdy. Tryb Quiet umożliwia jazdę z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego z niewielką prędkością i na krótkich odcinkach. Dynamika pracy poszczególnych podzespołów wzrasta wraz z przełączeniem pokrętła w tryb Sport, Sport+ i ostatecznie Track, w którym NSX prezentuje swój pełny potencjał.

Model NSX został również wyposażony w funkcję „launch” ułatwiającą start, która pozwala ruszyć ze startu zatrzymanego z wykorzystaniem pełnej mocy silnika spalinowego i trzech silników elektrycznych.

Honda NSX 2015: miejsce produkcji

Honda NSX będzie produkowana wyłącznie w centrum Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w stanie Ohio, gdzie zespół około 100 wykwalifikowanych pracowników będzie prowadził prace związane ze składaniem całego nadwozia, lakierowaniem i ostatecznym montażem.

Zastosowanie w zakładzie PMC innowacyjnych procesów i nowoczesnych technologii zaowocowało wypracowaniem nowego podejścia do produkcji. Dzięki tworzeniu konstrukcji nadwozia na miejscu, Honda sprawuje całkowitą kontrolę nad jakością wykonania auta, włączając w to zapewnienie odpowiedniej wytrzymałości konstrukcyjnej, precyzyjne spasowanie zawieszenia oraz zachowanie wysokiej jakości wykończenia na każdym etapie prac.

Pracownicy zakładu również będą stosować innowacyjne techniki w celu zapewnienia wysokiej precyzji wykonania nowego modelu debiutującego w segmencie supersamochodów.

Źródło: materiały prasowe Honda

Acura NSX 2015
Acura
Acura NSX 2015
Acura
Acura NSX 2015
Acura
Acura NSX 2015 silnik układ napędowy
Acura
Acura NSX 2015
Acura
Acura NSX 2015
Acura
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA