REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda HR-V: nowy crossover na rynku

Subskrybuj nas na Youtube
Honda HR-V 2015
Honda HR-V 2015
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda HR-V to kolejne auto zbudowane jako odpowiedź na duże zainteresowanie klientów samochodami przypominającymi pojazdy terenowe. Japoński crossover, nieco mniejszy niż CR-V, ma walczyć na rynku z Oplem Mokką czy Suzuki S-Cross. Czym chce przekonać do siebie klientów?

Honda HR-V 2015

Nowa Honda HR-V zadebiutuje w Europie latem 2015 roku, wprowadzając do segmentu crossoverów kombinację unikalnych cech: dynamiczną stylizację nadwozia, wszechstronność rodzinnego auta typu MPV, właściwości jezdne dające kierowcy radość z prowadzenia oraz doskonałe osiągi i niski poziom zapotrzebowania na paliwo.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowa Honda NSX oficjalnie zaprezentowana w Europie

Kształt nadwozia nowej Hondy HR-V, wraz z opadającą ku tyłowi linią okien, tworzy dynamiczny i sportowy profil, który uzupełniają „ukryte” klamki tylnych drzwi. Charakterystyczne, ostro wycięte boczne przetłoczenie optycznie pochyla sylwetkę auta do przodu i sprawia wrażenie, iż jest ono w nieustannym ruchu. Poczucie solidnego wykonania potęgują wyprofilowane dolne panele nadwozia, świadczące o odporności i stabilności dużego SUV-a. Wizerunek ten wzmagają masywne przednie i tylne zderzaki.

REKLAMA

Oprócz nadania Hondzie HR-V niepowtarzalnych cech wyróżniających ją na drodze, projektanci japońskiej firmy chcieli również upodobnić auto do innych modeli tej marki. Motyw „unoszącego się skrzydła” uzyskany za sprawą osłony chłodnicy połączonej z reflektorami, to ewidentne nawiązanie do nowego modelu CR-V, podobnie jak opadająca linia tylnych szyb. Tylna część Hondy HR-V również została dynamicznie wyprofilowana. Ostro narysowane lampy zespolone zachodzą do wewnątrz na drzwi bagażnika, na których wyróżnia się motyw „unoszącego się skrzydła”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Honda HR-V: wnętrze

Podstawą przestronnego i funkcjonalnego wnętrza Hondy HR-V jest opracowana przez Hondę globalna platforma segmentu B, która zawiera wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednym z przykładów jest zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami, co pozwoliło na uwolnienie miejsca pod tylnymi siedzeniami i zastosowanie systemu składania siedzeń Magic Seats ®.

Każde z tylnych siedzeń składanych w proporcjach 60:40 może być ustawione w różnych pozycjach, co czyni wnętrze bardziej wszechstronnym. W ustawieniu „Utility”, oparcie tylnej kanapy składa się do przodu, a siedzisko obniża się, co tworzy długą i płaską powierzchnię transportową. W ustawieniu „Tall”, siedzisko tylnej kanapy można unieść do pozycji pionowej i zablokować w tym położeniu, umożliwiając przewiezienie na pokładzie auta długich przedmiotów sięgających od podłogi aż do sufitu. Z kolei w ustawieniu „Long” oparcia przednich i tylnych foteli pasażerów zostają złożone do przodu, do pozycji horyzontalnej.

Również bagażnik oferuje imponującą ilość miejsca - przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji, jego pojemność wynosi 453 litry*, a po ich złożeniu, pojemność liczona do linii tylnych szyb wzrasta do 1026 litrów*. Łatwy dostęp do bagażnika to zasługa szerokiego otworu załadunkowego i nisko położonej krawędzi załadunku (*VDA).

Honda Connect

W centrum deski rozdzielczej znajduje się siedmiocalowy ekran dotykowy multimedialnego systemu Honda Connect, stanowiący wyposażenie standardowe wszystkich wersji (Sport i Executive), z wyjątkiem podstawowej. W odmianie Comfort dostępny jest wyświetlacz o przekątnej wynoszącej pięć cali.

Honda HR-V: silniki

Honda HR-V będzie dostępna w Europie wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła. W gamie jednostek napędowych znajdzie się dynamiczny i wydajny silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1,5 litra i mocy maksymalnej 130 KM oraz diesel i-DTEC o pojemności 1,6 litra i mocy maksymalnej 120 KM. W obu przypadkach napęd będzie przenoszony za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej, podczas gdy odmiana benzynowa będzie również mogła współpracować z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT.

Honda HR-V: prowadzenie

Honda HR-V odznacza się właściwościami jezdnymi typowymi dla samochodu osobowego, co jest główną zasługą nisko położonego środka ciężkości oraz lekkiej i sztywnej konstrukcji nadwozia. Wysoka sztywność karoserii - w głównej mierze osiągnięta za sprawą wykonania struktury w 27 procentach ze stali o wysokiej wytrzymałości - przyczynia się do stworzenia wizerunku auta o solidnej konstrukcji, które dzięki wyeliminowaniu przechyłów nadwozia, zapewnia poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy. Ponadto, nowa Honda HR-V odznacza się bardzo przewidywalnym prowadzeniem, dzięki czemu pretenduje do miana crossovera wzbudzającego największe zaufanie podczas dynamicznej jazdy, spośród wszystkich modeli w tym segmencie.

Honda HR-V: systemy bezpieczeństwa

Rozbudowane systemy bezpieczeństwa aktywnego wykorzystują dane dostarczane przez czujniki radarowe oraz kamery skierowane do przodu i do tyłu. Wszystkie wersje wyposażeniowe, z wyjątkiem podstawowej, otrzymają w standardzie pakiet Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzą takie systemy, jak inteligentny tempomat adaptacyjny, system aktywnego hamowania w ruchu miejskim, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system automatycznych świateł drogowych. Opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim będzie standardem w nowej Hondzie HR-V.

Źródło: materiały prasowe Honda

Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015 deska rozdzielcza
Honda
Honda HR-V 2015 panel klimatyzacji
Honda
Honda HR-V 2015 krótki lewarek skrzyni biegów
Honda
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015
Honda
Honda HR-V 2015 Magic Seats
Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA